RuneMC's blogg
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: RuneMC's blogg - kortreist turkjøring...
Om du er på facebook så kan du se hva som befinner seg i enden av Knivsvikveien :-)
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 010&type=3
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 010&type=3
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Re: RuneMC's blogg - kortreist turkjøring...
Ja, har midtstøtte og depotstøtte, synes depotstøtte er tryggest ved bakhjulsbytte i tilfelle det blir press framover som ville vippet sykkelen av midtstøtta. Er bare dårlig planlegging fra min side, brukte opp plankebitene for å bygge opp under depotstøtta (så jeg får ut hjulet under bakskjermen som går litt for langt ned) og da hadde jeg ikke nok plankebiter - får nok lage meg noe skikkelig til neste gang.E-strom skrev:Har du midtstøtte?RuneMC skrev:I forrigårs ble det bytte av bakdekk - bannet endel over patentet som gjør at to avstandsstykker på hver side hjulet må holdes på plass, samtidig som dekket må lirkes på plass i bremekaliper, som ellers bare er skjøvet på plass og ellers holdes fast av nevnte avtandsstykke når det er montert. Problemet er selvfølgelig å få løftet dekke med de to avstandsstykkene som gjerne vil dette ut, samtidig som hjulbolten skyves inn og gjennom avstandsstykker, hjul og kaliper...
Når jeg skal montere bakhjulet legger jeg noen plankebiter under framhjulet og justerer høyden med en kile til akselhullet er på nivå med bakhjulslagrene. Da kan jeg trille bakhjulet på plass, og holder avstandsstykkene inntil mens jeg ruller hjulet de siste centimetrene.
Funker hver gang


@Carpa - Aha, severdigheter også

Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: RuneMC's blogg - kortreist turkjøring...
Jekkestropp fra forhjul til midtstøtte fjerner faren for sammenklapping.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: RuneMC's blogg - kortreist turkjøring...
Hehe, idag tok jeg den varianten også. Først en liten omvei på vei hjem via Sollihøgda.E-strom skrev:Har opplev det samme - kommer hjem og får spørsmål om jeg kan stikke på Prix etter noen småting. Snur fornøyd i døra og setter meg på sykkelen igjen. Da kommer kona ut på trappa og spesifiserer "jeg mente på Korsen ja".Welshen skrev:...en ekstra tur ut på vei til butikken...
Fillern - dit er det bare en kilometer, hadde sett for meg en Prix langt lengre unna![]()
På vei hjem skulle jeg handle andebryst, pga at det er middagsønske til eldstemann imorgen - bursdagsmiddag. På Meny Liertoppen hadde de bare 3 stk igjen. Så da måtte jeg jo kjøre en tur til Meny Rortunet og der hadde de 3 stk til. Fortsatt for få til middagsgjestene, så da kikket jeg på Holte Gård's sider hvilke butikker som fører varene deres - og fant en veldig passende en... Meny Nesoddtangen




Fikk tatt ett bilde så sa plutselig kameraet "Battery exhausted"

Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- taco
- Innlegg: 401
- Registrert: 25 okt 2011, 10:31
- Motorsykkelen din: 02' Yamaha xj900 Diversion
- Bosted: Oslo
Re: RuneMC's blogg - kortreist turkjøring...
En liten omvei...
Du er ikke sann, men fornuftig er du!
Hvorfor dro du ikke til ANDEBU da - har vel andebryst der, samt at det blir flere km.
Jo, Nesodden er fin. Kjører stadig der + småveier i Vestby og Ås. (Follo)
Du er ikke sann, men fornuftig er du!


Jo, Nesodden er fin. Kjører stadig der + småveier i Vestby og Ås. (Follo)
2012: 7500 km
2013: 7400 km(mindre? Hmm..)
2013: 7400 km(mindre? Hmm..)
Re: RuneMC's blogg - kortreist turkjøring...
Her er bildet fra ytterst på Nesoddtangen - retning Oslo, før batteriet gikk tomt.

Forøvrig fantastisk kjørevær idag - vanskelig å få det bedre. Lykkelige er de som har fri nå. Men fikk da utnyttet noe av dagen.

Forøvrig fantastisk kjørevær idag - vanskelig å få det bedre. Lykkelige er de som har fri nå. Men fikk da utnyttet noe av dagen.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
Re: RuneMC's blogg - kortreist turkjøring...
Fra kveldsturen idag. Kjørte først en tur opp til Sylling via Baneveien og ned via Vestsideveien.
Kjørte både om Kanada og Tronstad. Dette er fine svinger å trene på. Noen er tekniske, men det er bare å ta det med ro i starten og så bygge på fart ettersom sporvalg og slikt sitter.
Det er såpass lite biler her - ihvertfall på kveldstid at det er avslappende å kjøre her.
(Dog er det noen ferske sladdespor enkelte steder som kan tyde på at der er noe råning i nattens mulm og mørke også... tipper det er mest natt til lørdag/søndag)
Asfalterings-sesongen er forresten igang. Det merket jeg når jeg kom på sletta etter Lierbyen på vei hjemover. Blinkende veiarbeids lys i det fjerne og laaang kø av biler som ventet på manuell dirigering. Nei, dette gidder jeg ikke... avventet motgående trafikk og gjorde en 180 graders sving på veibanen og kjørte mot Liertoppen istedenfor. Anbefaler å øve på det, du vet aldri når du får bruk for å snu med bare veibredden tilgjengelig - og da ser det mer proft ut å gjøre en sving enn å sette bena i bakken og evt buksere litt fram og tilbake
Til slutt en sving nedom Hyggen...

Opp igjen Hyggenveien som har "vaskebrett"-asfalt - stående kjøring en fordel.
Det skal visst rettes/asfalteres på nytt i juli når telen har gått helt ut av bakken og grunnforholdene forhåpentligvis har tørket ut - så håper den blir bedre etter det.
Så forresten en elg ute på jordet rett ved Midtbygda og stoppet opp.
Det samme gjorde et par på moped lenger oppe langs veien.
Da løp den avgårde ned mot trærne i søkket i terrenget. Ca midt i bildet her, ble ganske utydelig pga lang lukkertid og lang avstand.

Kjørte både om Kanada og Tronstad. Dette er fine svinger å trene på. Noen er tekniske, men det er bare å ta det med ro i starten og så bygge på fart ettersom sporvalg og slikt sitter.
Det er såpass lite biler her - ihvertfall på kveldstid at det er avslappende å kjøre her.
(Dog er det noen ferske sladdespor enkelte steder som kan tyde på at der er noe råning i nattens mulm og mørke også... tipper det er mest natt til lørdag/søndag)
Asfalterings-sesongen er forresten igang. Det merket jeg når jeg kom på sletta etter Lierbyen på vei hjemover. Blinkende veiarbeids lys i det fjerne og laaang kø av biler som ventet på manuell dirigering. Nei, dette gidder jeg ikke... avventet motgående trafikk og gjorde en 180 graders sving på veibanen og kjørte mot Liertoppen istedenfor. Anbefaler å øve på det, du vet aldri når du får bruk for å snu med bare veibredden tilgjengelig - og da ser det mer proft ut å gjøre en sving enn å sette bena i bakken og evt buksere litt fram og tilbake

Til slutt en sving nedom Hyggen...

Opp igjen Hyggenveien som har "vaskebrett"-asfalt - stående kjøring en fordel.
Det skal visst rettes/asfalteres på nytt i juli når telen har gått helt ut av bakken og grunnforholdene forhåpentligvis har tørket ut - så håper den blir bedre etter det.
Så forresten en elg ute på jordet rett ved Midtbygda og stoppet opp.
Det samme gjorde et par på moped lenger oppe langs veien.
Da løp den avgårde ned mot trærne i søkket i terrenget. Ca midt i bildet her, ble ganske utydelig pga lang lukkertid og lang avstand.

Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
Re: RuneMC's blogg - kortreist turkjøring...
Igår var jeg nok en liten tur i nærområdet. Kjørte først sydover langs Grimsrudveien og så at det var en ganske stor lekter ute på sjøen i retning Verket/Svelvik. Sundet der er jo ganske smalt, så tenkte at det kanskje kunne bli et bra foto-motiv.
Jeg rakk fram i god tid og tok et bilde over mot Svelvik, men så var det igjen "Battery exhausted"...hmmm... mulig batteripakke/ladings problem. Ladet den i helgen og har tatt bare et tyvetall bilder... får prøve lading igjen... Ihvertfall ble det ikke noe bilde av lekteren, kun dette ene

Så ble det til at jeg kjørte opp igjen de fine svingene fra Verket og hjemom for å hente "gamle-kameraet" NEX5 - og deretter bestemte jeg meg for å kjøre mot Asker istedet mens jeg tenkte på å finne veier jeg ikke har kjørt før. Semsvannet og rundt der har jeg ikke kjørt før så tenkte det kunne være en grei "kortreist tur". Kjørte gjennom Asker og tok av avkjøring mot Sem
Gjennom en fin allé og ut i det som minte litt om en rundkjøring, men som ikke var det - og hvor jeg så en i militært sommerantrekk spankulere på innsiden av gjerdet til høyre, så slo det meg plutselig - åja, dette må jo være Skaugum ! Har jo visst at det er en plass i Asker, men aldri tenkt på akkurat hvor - godt gjort når jeg har bodd i nærområdet omtrent hele livet. Men nå finnes det vel folk i Oslo som aldri har vært i Holmenkollen og folk i Paris som aldri har vært i Eiffeltårnet, så det blir litt i samme gata
Var endel trafikk imot men ellers fine svingete veier oppover og fulgte skilt mot Solli. Først gjennom tettbebyggelse (40 soner), og deretter mer glissent (50 sone). Etter å ha passert en gård med endel kyr og deretter et par ferister så var det plutselig mye sau midt i veien, så tok det rolig og forsøkte å ikke skremme dem. Stoppet delvis helt opp og bare stod og ventet litt også... på at de skulle finne ut av hvor de ville, før jeg brummet forsiktig igjennom flokken. Akkurat i sånne situasjoner tror jeg det er en fordel å ikke ha for høy eksoslyd. Dyra forholder seg mer rolig.
Litt ovenfor en stor grusplass av en utfartsparkering, så tydeligvis et populært mål for mange turgåere og mosjonister.
Veis ende

Noen sauer gikk det også på plassen

Og på vei nedover igjen møtte jeg endel av den samme flokken som jeg passerte på vei oppover

Stedvis var det god utsikt på vei nedover igjen, som jeg tror gjør seg enda bedre i dagslys.
Valgte til slutt å kjøre en annen veined mot Asker igjen, så jeg kom ut ved Asker sentrum her.
Semsveien og Solliveien - en "kortreist tur" med litt opplevelser i form av gårder med kyr (heldigvis bak gjerde) og sauer (midt i veien).
Idag ble det forøvrig hjemTUR fra jobben via Sollihøgda/Sylling. Fine forhold. Var en som veltet på strekningen sist lørdag - og avis artikkelen mumlet noe om olje rett ved Skaret, men så ikke noe nå. Bakdekket er godt innkjørt nå og stivere oppbygning er nok bare fordelaktig for kjøreegenskapene selv om jeg slet mer med å få det på felgen. Denne videoen demonstrerer en av fordelene
[video]http://www.youtube.com/watch?v=eDvV7_OJ3O4[/video]
...men nå skal sies at jeg aldri har fått V-Strom'en til å "weave"/"wobble" på den måten - selv med Anakee2 - HELDIGVIS !
Nå er vel "Reference Tyre" i dette tilfelet heller ikke Anakee2, men sikkert et skikkelig dårlig dekk... kanskje Tourance ???
Neida, bare fleiper !
Jeg rakk fram i god tid og tok et bilde over mot Svelvik, men så var det igjen "Battery exhausted"...hmmm... mulig batteripakke/ladings problem. Ladet den i helgen og har tatt bare et tyvetall bilder... får prøve lading igjen... Ihvertfall ble det ikke noe bilde av lekteren, kun dette ene

Så ble det til at jeg kjørte opp igjen de fine svingene fra Verket og hjemom for å hente "gamle-kameraet" NEX5 - og deretter bestemte jeg meg for å kjøre mot Asker istedet mens jeg tenkte på å finne veier jeg ikke har kjørt før. Semsvannet og rundt der har jeg ikke kjørt før så tenkte det kunne være en grei "kortreist tur". Kjørte gjennom Asker og tok av avkjøring mot Sem
Gjennom en fin allé og ut i det som minte litt om en rundkjøring, men som ikke var det - og hvor jeg så en i militært sommerantrekk spankulere på innsiden av gjerdet til høyre, så slo det meg plutselig - åja, dette må jo være Skaugum ! Har jo visst at det er en plass i Asker, men aldri tenkt på akkurat hvor - godt gjort når jeg har bodd i nærområdet omtrent hele livet. Men nå finnes det vel folk i Oslo som aldri har vært i Holmenkollen og folk i Paris som aldri har vært i Eiffeltårnet, så det blir litt i samme gata

Var endel trafikk imot men ellers fine svingete veier oppover og fulgte skilt mot Solli. Først gjennom tettbebyggelse (40 soner), og deretter mer glissent (50 sone). Etter å ha passert en gård med endel kyr og deretter et par ferister så var det plutselig mye sau midt i veien, så tok det rolig og forsøkte å ikke skremme dem. Stoppet delvis helt opp og bare stod og ventet litt også... på at de skulle finne ut av hvor de ville, før jeg brummet forsiktig igjennom flokken. Akkurat i sånne situasjoner tror jeg det er en fordel å ikke ha for høy eksoslyd. Dyra forholder seg mer rolig.
Litt ovenfor en stor grusplass av en utfartsparkering, så tydeligvis et populært mål for mange turgåere og mosjonister.
Veis ende

Noen sauer gikk det også på plassen

Og på vei nedover igjen møtte jeg endel av den samme flokken som jeg passerte på vei oppover

Stedvis var det god utsikt på vei nedover igjen, som jeg tror gjør seg enda bedre i dagslys.
Valgte til slutt å kjøre en annen veined mot Asker igjen, så jeg kom ut ved Asker sentrum her.
Semsveien og Solliveien - en "kortreist tur" med litt opplevelser i form av gårder med kyr (heldigvis bak gjerde) og sauer (midt i veien).

Idag ble det forøvrig hjemTUR fra jobben via Sollihøgda/Sylling. Fine forhold. Var en som veltet på strekningen sist lørdag - og avis artikkelen mumlet noe om olje rett ved Skaret, men så ikke noe nå. Bakdekket er godt innkjørt nå og stivere oppbygning er nok bare fordelaktig for kjøreegenskapene selv om jeg slet mer med å få det på felgen. Denne videoen demonstrerer en av fordelene
[video]http://www.youtube.com/watch?v=eDvV7_OJ3O4[/video]
...men nå skal sies at jeg aldri har fått V-Strom'en til å "weave"/"wobble" på den måten - selv med Anakee2 - HELDIGVIS !
Nå er vel "Reference Tyre" i dette tilfelet heller ikke Anakee2, men sikkert et skikkelig dårlig dekk... kanskje Tourance ???
Neida, bare fleiper !

Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
Re: RuneMC's blogg - en tur om Hvasser...
Dagens rute http://tinyurl.com/mhsrn92
Sol og helt klar blå himmel da jeg våknet i dag - og så er det jo endelig sommer! For kaldt til å bade, men 13C sånn mellom kl 9 og 10 - det er jo helt perfekt kjørevær
Fikk lyst til å sette kursen sørover idag. Kanskje mot Tønsberg og videre nedover, men samtidig hadde jeg ikke lyst til å sitte og dure på E18 sørover - så planen var å kjøre småveier så langt jeg kom på en 2-3 timer og så evt bruke E18 litt mer på hjemoverturen for å spare inn tid.
Som tenkt så gjort og tok først den mest svingete veien fra Røyken til Gullaug via Spikkestad og Gamle Drammensvei.
Her utsikt mot Lier fra Gamle Drammensvei

Et lite stykke på motorveien er vanskelig å unngå, men tok ihvertfall av ikke lenge etter Drammen og kjørte Østbygda til Sande.
Fine svingete veier her også der veien snirkler seg mellom gårder og gjennom et variert terreng.
Fra Sande tok jeg mot Holmestrand og det var faktisk veldig lite biler og svært avslappende. I tillegg lå fjorden der og glitret.
Her kjente jeg at gliset bredte seg - er det noe bedre enn å være i harmoni med MC'n og kjøre på en bilfri vei med flott utsikt ?

Etter Horten tok jeg en litten sving nedom Steinbrygga, ved Borre kirke for å få tatt en ordentlig kikk på fjorden

Flott dag ved fjorden

Borre kirke

Er ikke akkurat religiøs
...men fine bygg er det lell
Tønsberg kjørte jeg utenom sentrum og deretter 303 mot Sandefjord. Fortsatt flott vei med fin asfalt som attpåtil glitret som fra tusenvis små glass-skår i veien - tror nok de må ha brukt endel kvarts i den asfalten. Fine svinger og svært lite trafikk.
"Et lite stykke Norge"

En liten stopp ved Gokstadhaugen rett før Sandefjord

Før Sandefjord var det såpass liten trafikk at jeg begynte å tro at det skulle fortsette sånn, men om det var tiden på dagen eller hva, så ble det mye mer trafikk fra Sandefjord og sørover - og jeg tror jammen det må ha vært 50/50 "spaserstokk-mafiaen" og ungdommer med mobil som rattet bilene, for det gikk kronisk i 10 km/t lavere enn fartsgrensen og tidvis med uforklarlige oppbremsninger eller særs trege akselerasjoner. Og det sier jo litt når det var varierende 40 til 70 soner. Forøvrig et strekk etter Sandefjord som var 40-60-40-60-40-...
Eh, ja, jeg kjørte forbi noen av de som irriterte mest etterhvert...
Nådde nesten ned mot Larvik - dvs så byen i det fjerne og tenkte at hvis jeg skulle få med meg et litt mer spennende vendepunkt for turen, så kunne det være koselig å ta en tur ut på Tjøme og Hvasser - noen år siden jeg har vært der. Opp igjen tok jeg derfor E18 opp til avkjøring mot Tønsberg. I ettertid når jeg kom hjem så jeg at det var sykkelløp i Larvik idag (Farrisrunden) - så var vel egentlig heldig at jeg snudde der.
Ganske tett trafikk inn mot Tønsberg og fra et stykke før siste tunnelen/portalen inn til Tønsberg var det nesten stillestående kø, men lite trafikk imot, så der utnyttet jeg motorsykkelens store fordel og seg forbi på utsiden. En luke eller to åpenbarer seg som regel alltid (sirup reaksjoner hos mange bilister) og i tillegg var endel biler hjelpsomme og kjørte lenger mot høyre veikant
Brukte vel 5 min på det som køen brukte 20-30 min på.
Utover mot Tjøme/Hvasser gikk det heldigvis greiere, selv om det også der var, tja, hva skal en si - endel bilister som var fokusert på alt annet en bilkjøring. F.eks. hva skal en si om en dame som ser på utsikten over Røssesundbrua så bilen siger over i motsatt kjørebane (og ikke lar seg merke med at jeg tuter på henne). Sånne sjåfører ser jeg det som sikrere å kjøre forbi. Det var forresten endel veiarbeid og omkjøring rett før denne broen.
Dagens endepunkt ble havnen med Den Blå Brygge på Hvasser
[img]http://farm6.staticflickr.com/5322/9049 ... a2c9_h.jpg[/img]


På vei tilbake stoppet jeg opp på nettopp Røssesundbrua og tok et par bilder.
Nordover

Sørover

En refleksjon jeg gjorde meg er at det er blitt veldig velordnet og fint - litt Lego-by aktig der ytterst på Hvasser.
På godt og vondt...
Gjennom Tønsberg tilbake gikk greit, ingen kø i den retningen, men fortsatt god kø inn til Tønsberg i andre retningen.
På vei hjemover valgte jeg mest E18, den er jo blitt veldig passende høyhastighet, for ikke å si svenske og danske fartsgrenser mer enn de norske - men du og du så kjedelig vei - absolutt null og niks av severdigheter. Dette passer kun for bil med cruise-kontroll
Det ble totalt en tur på litt over 5 timer - og jeg kjenner at det holdt
Sol og helt klar blå himmel da jeg våknet i dag - og så er det jo endelig sommer! For kaldt til å bade, men 13C sånn mellom kl 9 og 10 - det er jo helt perfekt kjørevær

Fikk lyst til å sette kursen sørover idag. Kanskje mot Tønsberg og videre nedover, men samtidig hadde jeg ikke lyst til å sitte og dure på E18 sørover - så planen var å kjøre småveier så langt jeg kom på en 2-3 timer og så evt bruke E18 litt mer på hjemoverturen for å spare inn tid.
Som tenkt så gjort og tok først den mest svingete veien fra Røyken til Gullaug via Spikkestad og Gamle Drammensvei.
Her utsikt mot Lier fra Gamle Drammensvei

Et lite stykke på motorveien er vanskelig å unngå, men tok ihvertfall av ikke lenge etter Drammen og kjørte Østbygda til Sande.
Fine svingete veier her også der veien snirkler seg mellom gårder og gjennom et variert terreng.
Fra Sande tok jeg mot Holmestrand og det var faktisk veldig lite biler og svært avslappende. I tillegg lå fjorden der og glitret.
Her kjente jeg at gliset bredte seg - er det noe bedre enn å være i harmoni med MC'n og kjøre på en bilfri vei med flott utsikt ?

Etter Horten tok jeg en litten sving nedom Steinbrygga, ved Borre kirke for å få tatt en ordentlig kikk på fjorden

Flott dag ved fjorden

Borre kirke

Er ikke akkurat religiøs

Tønsberg kjørte jeg utenom sentrum og deretter 303 mot Sandefjord. Fortsatt flott vei med fin asfalt som attpåtil glitret som fra tusenvis små glass-skår i veien - tror nok de må ha brukt endel kvarts i den asfalten. Fine svinger og svært lite trafikk.
"Et lite stykke Norge"


En liten stopp ved Gokstadhaugen rett før Sandefjord

Før Sandefjord var det såpass liten trafikk at jeg begynte å tro at det skulle fortsette sånn, men om det var tiden på dagen eller hva, så ble det mye mer trafikk fra Sandefjord og sørover - og jeg tror jammen det må ha vært 50/50 "spaserstokk-mafiaen" og ungdommer med mobil som rattet bilene, for det gikk kronisk i 10 km/t lavere enn fartsgrensen og tidvis med uforklarlige oppbremsninger eller særs trege akselerasjoner. Og det sier jo litt når det var varierende 40 til 70 soner. Forøvrig et strekk etter Sandefjord som var 40-60-40-60-40-...

Nådde nesten ned mot Larvik - dvs så byen i det fjerne og tenkte at hvis jeg skulle få med meg et litt mer spennende vendepunkt for turen, så kunne det være koselig å ta en tur ut på Tjøme og Hvasser - noen år siden jeg har vært der. Opp igjen tok jeg derfor E18 opp til avkjøring mot Tønsberg. I ettertid når jeg kom hjem så jeg at det var sykkelløp i Larvik idag (Farrisrunden) - så var vel egentlig heldig at jeg snudde der.
Ganske tett trafikk inn mot Tønsberg og fra et stykke før siste tunnelen/portalen inn til Tønsberg var det nesten stillestående kø, men lite trafikk imot, så der utnyttet jeg motorsykkelens store fordel og seg forbi på utsiden. En luke eller to åpenbarer seg som regel alltid (sirup reaksjoner hos mange bilister) og i tillegg var endel biler hjelpsomme og kjørte lenger mot høyre veikant

Utover mot Tjøme/Hvasser gikk det heldigvis greiere, selv om det også der var, tja, hva skal en si - endel bilister som var fokusert på alt annet en bilkjøring. F.eks. hva skal en si om en dame som ser på utsikten over Røssesundbrua så bilen siger over i motsatt kjørebane (og ikke lar seg merke med at jeg tuter på henne). Sånne sjåfører ser jeg det som sikrere å kjøre forbi. Det var forresten endel veiarbeid og omkjøring rett før denne broen.
Dagens endepunkt ble havnen med Den Blå Brygge på Hvasser
[img]http://farm6.staticflickr.com/5322/9049 ... a2c9_h.jpg[/img]


På vei tilbake stoppet jeg opp på nettopp Røssesundbrua og tok et par bilder.
Nordover

Sørover

En refleksjon jeg gjorde meg er at det er blitt veldig velordnet og fint - litt Lego-by aktig der ytterst på Hvasser.
På godt og vondt...
Gjennom Tønsberg tilbake gikk greit, ingen kø i den retningen, men fortsatt god kø inn til Tønsberg i andre retningen.
På vei hjemover valgte jeg mest E18, den er jo blitt veldig passende høyhastighet, for ikke å si svenske og danske fartsgrenser mer enn de norske - men du og du så kjedelig vei - absolutt null og niks av severdigheter. Dette passer kun for bil med cruise-kontroll

Det ble totalt en tur på litt over 5 timer - og jeg kjenner at det holdt

Sist redigert av RuneMC den 17 jun 2013, 07:58, redigert 2 ganger totalt.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
-
- Innlegg: 42
- Registrert: 27 apr 2010, 21:39
- Motorsykkelen din: YZF 1000 Thunderace , 1996
- Bosted: Røyken
Re: RuneMC's blogg - kortreist turkjøring...
Den ruten ser veldig spennene ut, må kopieres :)
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: RuneMC's blogg - kortreist turkjøring...
Du skulle tatt deg en sving oppom Kronsprinsboligen på Skaugum, du kjører vel lett fra de militært antrukne gutta som står ved porten
Jeg kjørte en runde på Sem da jeg hadde kjøretime og det er i grunn ganske forunderlig at den veien er så smal.
Tok du deg en sving nedenom semsvannet da? Vet ikke hvor langt innover man kan kjøre på den grusveien men man kommer vel ihvertfall til Tveiter gård.
http://goo.gl/maps/bkaIX

Jeg kjørte en runde på Sem da jeg hadde kjøretime og det er i grunn ganske forunderlig at den veien er så smal.
Tok du deg en sving nedenom semsvannet da? Vet ikke hvor langt innover man kan kjøre på den grusveien men man kommer vel ihvertfall til Tveiter gård.
http://goo.gl/maps/bkaIX
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Re: RuneMC's blogg - kortreist turkjøring...
@Carpa - ad Skaugum, tipper de gutta går med skarpt og en kule flyr raskere enn jeg kjører :-) Så det var en vei som gikk på siden av vannet ja, men litt mange turgåere der akkurat da, så får ha det til gode å utforske.
@Knutte - you're welcome - men obs, dette turen om man er litt tålmodig, ikke så mye høyhastighet akkurat... Som dagstur er det sannsynligvis bedre å la Hvasser være målet og evt ha med badetøy (hvis det er varmt og full sommer), nyte en bedre lunch eller middag på Den blå brygge osv...
@Knutte - you're welcome - men obs, dette turen om man er litt tålmodig, ikke så mye høyhastighet akkurat... Som dagstur er det sannsynligvis bedre å la Hvasser være målet og evt ha med badetøy (hvis det er varmt og full sommer), nyte en bedre lunch eller middag på Den blå brygge osv...
Sist redigert av RuneMC den 16 jun 2013, 10:41, redigert 1 gang totalt.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: RuneMC's blogg - kortreist turkjøring...
Ja, jeg tror jeg trygt kan si at dette er Askers mest brukte turområdet. Anbefaler helst en tur midt på dagen, midt i uka, og absolutt ikke på en søndagRuneMC skrev:@Carpa - ad Skaugum, tipper de gutta går med skarpt og en kule flyr raskere enn jeg kjører :-) Så det var en vei som gikk på siden av vannet ja, men litt mange turgåere der akkurat da, så får ha det til gode å utforske.

Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Re: RuneMC's blogg - Blefjell...
Tok en aldri så liten tur idag også, jammen ble det ikke rundt 5 timer kjøring idag og
Dagens rute: http://goo.gl/maps/UOzWC
Idag prøvde jeg meg på noe nytt - sette kameraet i veikanten for å filme meg selv
[video]http://www.youtube.com/watch?v=jQLl7bx9yjs[/video]
Foto og beskrivelse følger senere... nå er det for fint vær til å sitte inne og skrive

Dagens rute: http://goo.gl/maps/UOzWC
Idag prøvde jeg meg på noe nytt - sette kameraet i veikanten for å filme meg selv

[video]http://www.youtube.com/watch?v=jQLl7bx9yjs[/video]
Foto og beskrivelse følger senere... nå er det for fint vær til å sitte inne og skrive

Sist redigert av RuneMC den 17 jun 2013, 07:59, redigert 1 gang totalt.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
Re: RuneMC's blogg - Storlivegen/Blefjell...
Idag morges funderte jeg på hvor jeg skulle kjøre idag. Kanskje litt nord og vest
Jondalen er jo fin, men videre oppover blir litt langt igjen, så studerte Google maps og fant en lovende vei over Blefjell som het Storliveien.
Avkjøringen så ganske anonym ut: http://goo.gl/maps/Cn4ls og er en vei jeg bare har frest forbi på vei mot Rjukan og Gaustatoppen.
Litt mer undersøkelser så fant jeg ut at denne avkjøringen kommer et kort stykke etter skilt til Max Kro, så da hadde jeg det klart for meg
Jeg merker meg jo at mange skaffer seg GPS, men selv tenker jeg på det kjørelæreren sa "Nå har dere endelig lært å se opp og langt fram og så skal dere begynne å se ned på en GPS !???" Jeg er enig med ham... noen brøkdeler av et sekunds fokus bort fra veien når du kjører MC kan være nok. Jeg har GPS på mobilen, kjører jeg meg helt bort er det bare å ta en pause langs veien og sjekke posisjon. Men det er meg - andre får gjøre hva de vil.
Til Kongsberg går det radigst via E134 - men jeg tok ihvertfall gamleveien om Darbu. Motorveier er generelt kjedelige og det er ofte en sånn "pissekonkuranse" om hvem som kjører fortest og hvem som kjører forbi hvem (for da kan man jo bevise hvem som har beste bilen etc, etc). Det resulterer ofte i at man kjører endel for fort - spesielt på strekket fra Hokksund til nesten Kongsberg hvor de har bygget en vei som gjør det helt naturlig å ligge i 120, mens skiltingen sier 80.
Onkel blå kjenner jo til dette også så lurer ofte i buskene her...
Så nok en grunn til å velge den litt saktere, men mer morsomme (flere svinger) gamleveien om Darbu.
Så Kongsbert, mye vann i fossen ennå. Tutet på en kar som først la seg til venstre som for å kjøre rett fram i rundkjøringen der en kan ta av til broen, men han saktnet og kjørte så til venstre uten å blinke. Jeg skulle dit jeg også, men hadde allerede "lest" på kjøringen at han her var ikke helt trygg, slik at jeg så an hva som ville skje. Har forresten ikke fått montert det sterkere hornet ennå fordi jeg må av med mye forskjellig, inkludert bensintanken for å komme til der det sitter montert - en halvdags jobb minst. Så hornet mitt gir fortsatt ynkelige små bært som neppe skremmer noen og sikkert overhøres av mange...
Uansett ut av Kongsberg gikk alt så meget bedre og kurvene opp Jondalen gikk i fint tempo. Det var en bil på tampen som kjørte sakte og ødela litt for de øverste svingene - men kan jo ikke alltid være full klaff.
Skiltet for Max Kro - dvs muligens erstattet av Max Camping - kom og på det stedet var det auksjon og en folkesamling som minte meg om bygdedag inne på et tun med laftede bygg. Vurderte sterkt om jeg ikke skulle stoppe og evt ta noen bilder men nei, valgte å følge planen.
Avkjøring Storliveien så akkurat ut som på gatevisningen i Google Maps. Et treskilt der så slik ut

Javel, bompenger tenkte jeg... Men OK, får nå kjøre og se hva det kan koste. Jeg var mentalt forberedt på 70kr, for det var det eneste jeg hadde funnet når jeg "Googlet"
Men gledelig overraskelse - GRATIS for MC !
Slikt gjør en motorsyklist glad! Fikk en idè om at hvis det hadde vært elektronisk skilt med Paypal "Donate" knapp på skiltet tror jeg at jeg hadde gitt litt bare fordi jeg var så fornøyd

Nærbilde av den mer gammeldagse bom-boden

Veien oppover var grei nok, men litt ujevn og etterhvert mer lappeteppe-asfalt. Det var også rikelige mengder grus på asfalten noen steder, men null problem i moderat fart. I begynnelsen av veien var det også noe bebyggelse med fartsdumper og "Barn Leker" skilt, så nok en grunn til å ta det moderat.
Fin laftet hytte på vei oppover

Etterhvert kom jeg opp til det som på kartet var "Vintercamping" - en plass med mange campingvogner og noen småhytter. Lurer på om det er samme fjellet med mast i bakgrunnen som en ser på vei inn mot Kongsberg - ligner ihvertfall

Hytte med kart i tre på veggen - Blefjell har jo mange hytter og er et populært område for langrenn

Været var igrunnen veldig bra. Det var bare noen bittesmå drypp når jeg startet men ellers gikk jeg klar av regn så langt
Et par stemningsbilder


Her i dette krysset kunne man ta seg en hvil på benken om man ville :-)

Det var innimellom noen saftig fine hytter. Laftede hytter med torv på taket - vakkert.
Denne var tydeligvis "utstillingsmodell" fra en lokal produsent nede i Flesberg

Etterhvert begynte det å gå nedover igjen på vesentlig bredere vei som dertil hadde fin asfalt. Så da gikk det faktisk an å kaste noen blikk på utsikten også

En laftet hytte av den originale sorten - sikkert med mose som tetting mellom stokkene

Nå nei - ikke noen fare for at denne karen krysser veien på denne tiden av året!

Tok en liten avstikker opp til Blefjell skiheis også - og der var det skikkelig grusete vei.
Tilfeldigvis en fin veteranbil også ved en av hyttene

Resten av veien nedover var fin asfalt og nede på Flesberg siden var det en lignende bom. Grei plass for MC til å kjøre forbi på siden.
Det hadde begynt å regne, og tok til venstre for å kjøre nedover mot Lampeland. Litt humpete/lappete asfalt men hang helt greit på to lokale biler som ikke kjørte sakte... De fortsatte rett fram der jeg tok over broen til Lampeland og vips var regnet opphørt også. Veldig lokale byger denne dagen.
Fra Lampeland til Lyngdal er det en glede å kjøre på flott asfalt og passelig fine svinger, men så fra Lyngdal mot Bingsveien blir det gammel og litt humpete asfalt før det går over i grus selvfølgelig.
Her har jeg på vei ut og opp fra Lyngdal

Litmovatnet

Gård på andre siden

Denne strekningen er en favoritt - dvs egentlig hele veien fra Lampeland og nesten til Skotselv
Fin asfalt oppover fra Lampeland som avløses av slitt asfalt og grusvei som går over i asfalt etter ca 1 mil igjen, og da er det finfin MC-vei nedover mot Skotselv

Det kom forresten et skikkelig skybrudd nærmere Skotselv, men det var utrolig lokalt. Under 500m og så kjørte jeg ut på tørr vei igjen.
Det var tegn på at det hadde vært flere korte byger for ikke lenge siden, for det dampet av våt (men varm) asfalt flere steder.
Resten av turen via Åmot - Vikersund - Syllling og hjem var også fin. Har dog tatt mange foto der før, så nøyde meg med et bilde av Tyrifjorden idag

Kjørte forresten forbi en BMW R1200GS med et par på rett før Sylling. Håper det ikke ble oppfattet som ufint.
Det morsomme var at jeg kjørte om Kanada og så fra Sjåstad kirke tok jeg ned til Baneveien, som kommer ut på Vestsideveien mye lenger ned - og hvem kom der om ikke samme MC liggende bak en bil. De havnet da rett foran meg som pent måtte vente pga vikepliktsskilt, til de hadde passert Snakk om timing...
Oppsummert - flott tur
Storliveien = Gratis for MC, og dermed utvides repertoaret av veier en kan velge :-)

Jondalen er jo fin, men videre oppover blir litt langt igjen, så studerte Google maps og fant en lovende vei over Blefjell som het Storliveien.
Avkjøringen så ganske anonym ut: http://goo.gl/maps/Cn4ls og er en vei jeg bare har frest forbi på vei mot Rjukan og Gaustatoppen.
Litt mer undersøkelser så fant jeg ut at denne avkjøringen kommer et kort stykke etter skilt til Max Kro, så da hadde jeg det klart for meg

Jeg merker meg jo at mange skaffer seg GPS, men selv tenker jeg på det kjørelæreren sa "Nå har dere endelig lært å se opp og langt fram og så skal dere begynne å se ned på en GPS !???" Jeg er enig med ham... noen brøkdeler av et sekunds fokus bort fra veien når du kjører MC kan være nok. Jeg har GPS på mobilen, kjører jeg meg helt bort er det bare å ta en pause langs veien og sjekke posisjon. Men det er meg - andre får gjøre hva de vil.
Til Kongsberg går det radigst via E134 - men jeg tok ihvertfall gamleveien om Darbu. Motorveier er generelt kjedelige og det er ofte en sånn "pissekonkuranse" om hvem som kjører fortest og hvem som kjører forbi hvem (for da kan man jo bevise hvem som har beste bilen etc, etc). Det resulterer ofte i at man kjører endel for fort - spesielt på strekket fra Hokksund til nesten Kongsberg hvor de har bygget en vei som gjør det helt naturlig å ligge i 120, mens skiltingen sier 80.
Onkel blå kjenner jo til dette også så lurer ofte i buskene her...
Så nok en grunn til å velge den litt saktere, men mer morsomme (flere svinger) gamleveien om Darbu.
Så Kongsbert, mye vann i fossen ennå. Tutet på en kar som først la seg til venstre som for å kjøre rett fram i rundkjøringen der en kan ta av til broen, men han saktnet og kjørte så til venstre uten å blinke. Jeg skulle dit jeg også, men hadde allerede "lest" på kjøringen at han her var ikke helt trygg, slik at jeg så an hva som ville skje. Har forresten ikke fått montert det sterkere hornet ennå fordi jeg må av med mye forskjellig, inkludert bensintanken for å komme til der det sitter montert - en halvdags jobb minst. Så hornet mitt gir fortsatt ynkelige små bært som neppe skremmer noen og sikkert overhøres av mange...
Uansett ut av Kongsberg gikk alt så meget bedre og kurvene opp Jondalen gikk i fint tempo. Det var en bil på tampen som kjørte sakte og ødela litt for de øverste svingene - men kan jo ikke alltid være full klaff.
Skiltet for Max Kro - dvs muligens erstattet av Max Camping - kom og på det stedet var det auksjon og en folkesamling som minte meg om bygdedag inne på et tun med laftede bygg. Vurderte sterkt om jeg ikke skulle stoppe og evt ta noen bilder men nei, valgte å følge planen.
Avkjøring Storliveien så akkurat ut som på gatevisningen i Google Maps. Et treskilt der så slik ut

Javel, bompenger tenkte jeg... Men OK, får nå kjøre og se hva det kan koste. Jeg var mentalt forberedt på 70kr, for det var det eneste jeg hadde funnet når jeg "Googlet"
Men gledelig overraskelse - GRATIS for MC !



Slikt gjør en motorsyklist glad! Fikk en idè om at hvis det hadde vært elektronisk skilt med Paypal "Donate" knapp på skiltet tror jeg at jeg hadde gitt litt bare fordi jeg var så fornøyd


Nærbilde av den mer gammeldagse bom-boden

Veien oppover var grei nok, men litt ujevn og etterhvert mer lappeteppe-asfalt. Det var også rikelige mengder grus på asfalten noen steder, men null problem i moderat fart. I begynnelsen av veien var det også noe bebyggelse med fartsdumper og "Barn Leker" skilt, så nok en grunn til å ta det moderat.
Fin laftet hytte på vei oppover

Etterhvert kom jeg opp til det som på kartet var "Vintercamping" - en plass med mange campingvogner og noen småhytter. Lurer på om det er samme fjellet med mast i bakgrunnen som en ser på vei inn mot Kongsberg - ligner ihvertfall

Hytte med kart i tre på veggen - Blefjell har jo mange hytter og er et populært område for langrenn

Været var igrunnen veldig bra. Det var bare noen bittesmå drypp når jeg startet men ellers gikk jeg klar av regn så langt
Et par stemningsbilder


Her i dette krysset kunne man ta seg en hvil på benken om man ville :-)

Det var innimellom noen saftig fine hytter. Laftede hytter med torv på taket - vakkert.
Denne var tydeligvis "utstillingsmodell" fra en lokal produsent nede i Flesberg

Etterhvert begynte det å gå nedover igjen på vesentlig bredere vei som dertil hadde fin asfalt. Så da gikk det faktisk an å kaste noen blikk på utsikten også

En laftet hytte av den originale sorten - sikkert med mose som tetting mellom stokkene

Nå nei - ikke noen fare for at denne karen krysser veien på denne tiden av året!


Tok en liten avstikker opp til Blefjell skiheis også - og der var det skikkelig grusete vei.
Tilfeldigvis en fin veteranbil også ved en av hyttene

Resten av veien nedover var fin asfalt og nede på Flesberg siden var det en lignende bom. Grei plass for MC til å kjøre forbi på siden.
Det hadde begynt å regne, og tok til venstre for å kjøre nedover mot Lampeland. Litt humpete/lappete asfalt men hang helt greit på to lokale biler som ikke kjørte sakte... De fortsatte rett fram der jeg tok over broen til Lampeland og vips var regnet opphørt også. Veldig lokale byger denne dagen.
Fra Lampeland til Lyngdal er det en glede å kjøre på flott asfalt og passelig fine svinger, men så fra Lyngdal mot Bingsveien blir det gammel og litt humpete asfalt før det går over i grus selvfølgelig.
Her har jeg på vei ut og opp fra Lyngdal

Litmovatnet

Gård på andre siden

Denne strekningen er en favoritt - dvs egentlig hele veien fra Lampeland og nesten til Skotselv
Fin asfalt oppover fra Lampeland som avløses av slitt asfalt og grusvei som går over i asfalt etter ca 1 mil igjen, og da er det finfin MC-vei nedover mot Skotselv

Det kom forresten et skikkelig skybrudd nærmere Skotselv, men det var utrolig lokalt. Under 500m og så kjørte jeg ut på tørr vei igjen.
Det var tegn på at det hadde vært flere korte byger for ikke lenge siden, for det dampet av våt (men varm) asfalt flere steder.
Resten av turen via Åmot - Vikersund - Syllling og hjem var også fin. Har dog tatt mange foto der før, så nøyde meg med et bilde av Tyrifjorden idag

Kjørte forresten forbi en BMW R1200GS med et par på rett før Sylling. Håper det ikke ble oppfattet som ufint.
Det morsomme var at jeg kjørte om Kanada og så fra Sjåstad kirke tok jeg ned til Baneveien, som kommer ut på Vestsideveien mye lenger ned - og hvem kom der om ikke samme MC liggende bak en bil. De havnet da rett foran meg som pent måtte vente pga vikepliktsskilt, til de hadde passert Snakk om timing...
Oppsummert - flott tur

Storliveien = Gratis for MC, og dermed utvides repertoaret av veier en kan velge :-)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#