Misha's Garasje
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Misha's Garasje
Æ har det samme problemet med "bølging" Æ har kamera festa på styret,e det
kanskje litt mindre vibrasjoner på kåpa eller ramma f.eks. E det noen som
har noen ideer?
kanskje litt mindre vibrasjoner på kåpa eller ramma f.eks. E det noen som
har noen ideer?
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Misha's Garasje
Åhhh...hærlig!!...godt det snart er vår!
....."kosefilm" dette, for oss som fortsatt har endel snø på, og langs veiene
Finner du flere filmer av denne sorten på harddisken, så kom gjerne med dem


Finner du flere filmer av denne sorten på harddisken, så kom gjerne med dem

- Misha
- Innlegg: 1090
- Registrert: 09 des 2005, 17:59
- Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
- Bosted: Regnværsbyen
Re: Misha's Garasje
Hmmm, brukte baiken til jobben hele forrige uke, men idag når jeg skulle hjem råka jeg ut for noen skikkelige snøbyger. Sleit litt med sikten da ja. Åssen vinterkjørerne klarer seg skjønner jeg ikke.
Blir nok bilen i mårra...](./images/smilies/grrr.gif)

Blir nok bilen i mårra...
](./images/smilies/grrr.gif)
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
Re: Misha's Garasje
en 79 Benelli 350 må være vintermopeden for deg Misha ? Ikke så strøken at det gjør noe men utrolig hva vann, såpe og motorvask kan gjøre. Honda motor sies det så deler skal være greit tilgjengelig. Selger påstår også at mange Motomorini har Honda motor.
- Misha
- Innlegg: 1090
- Registrert: 09 des 2005, 17:59
- Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
- Bosted: Regnværsbyen
Re: Misha's Garasje
Benelli? I utgangspunktet et interessant forslag. Er vel ikke så mange slike igjen heller. Var visst benelli's forsøk for å demme opp mot flommen av konkurrerende japanske sykkler, derav "japansk" honda-motor, bygget av Moto Guzzi...
Men som vintersykkel vet jeg ikke, den er ganske tung til å være 350 med sine vel 170 tørre kilo. Men vissnok mer behagelig på lengre turer kontra lettere sykkler i 350-klassen.
Det er vel en slik?

Akkurat nå for tiden sliter jeg med litt plass-problemer, har jo en yamaha og to morinier, og så har jeg fått en vespa 125cc i deler. Fått i ordets rette forstand. En arbeidskollega som ikke har orket å skru den sammen igjen, og nå skal han selge huset og vil bare bli kvitt den. 2000 modell så det kan jo ikke være så ille, men har ikke hentet den enda. Så jeg skal se hva jeg får ut av den, vet om en kompis som trenger en slik
Har han satt noen prisantydning da? Og det med hondamotorer i morini har jeg ikke hørt om før, alle har egenproduserte motorer så vidt jeg vet. Så det må han forklare nærmere...
Men som vintersykkel vet jeg ikke, den er ganske tung til å være 350 med sine vel 170 tørre kilo. Men vissnok mer behagelig på lengre turer kontra lettere sykkler i 350-klassen.
Det er vel en slik?

Akkurat nå for tiden sliter jeg med litt plass-problemer, har jo en yamaha og to morinier, og så har jeg fått en vespa 125cc i deler. Fått i ordets rette forstand. En arbeidskollega som ikke har orket å skru den sammen igjen, og nå skal han selge huset og vil bare bli kvitt den. 2000 modell så det kan jo ikke være så ille, men har ikke hentet den enda. Så jeg skal se hva jeg får ut av den, vet om en kompis som trenger en slik

Har han satt noen prisantydning da? Og det med hondamotorer i morini har jeg ikke hørt om før, alle har egenproduserte motorer så vidt jeg vet. Så det må han forklare nærmere...

-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
- Misha
- Innlegg: 1090
- Registrert: 09 des 2005, 17:59
- Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
- Bosted: Regnværsbyen
Re: Misha's Garasje
Ble litt nysgjerrig på det problemet igjen, så jeg gjorde et nytt forsøk idag. Surra noe porrøs lukepakning rundt sidestøtten og festet kameraet rundt det. Ble jo tøffe bilder med kameraet omtrent nedi veien, men det er altfor løst, og kameraet hoppet rundt. Så jeg må nok lage et eget feste med en diameter som gjør at jeg bare får plass til en runde med lukepakningen, og feste det på kåpa.jhn skrev:Æ har det samme problemet med "bølging" Æ har kamera festa på styret,e det
kanskje litt mindre vibrasjoner på kåpa eller ramma f.eks. E det noen som
har noen ideer?
På den filmen som ligger her er kameraet festet rundt venstre blinklys, på den fleksible gummi-armen. Men tydeligvis ikke fleksibel nok, så jeg må prøve meg litt frem

Og når det er gjort, skal det nok bli flere filmer, Globe!

-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
Re: Misha's Garasje
Honda samarbeidet visst med både Motromorini og Benelli på motorsiden i sin tid. Din 3,5 er visst også en modifisert Honda motor sa han. Jeg går ikke god for noe siden jeg bare ser,lytter og videreformidler hva jeg mener å ha hørt.
Det er visst en fanatiker på østlandet som bare driver med Motomorino men navnet husker jeg ikke.... CRS.
Den på bildet du postet er 3 sylindret. Den jeg så tror jeg var 2 sylindret ? Men jeg er noen ganger sylinderforvirret da.I fjor kjørte jeg Traiumf 955 og trodde den var 4 sylindret til Desmo gjorde meg oppmerksom på noe annet..... Jeg er ikke så opptatt av hk,kubikk og sylindreantall.
PS.
En etter sigende strøken Motomorini 3,5 ble solgt for EUR 400 før toll og avgifter i fjor ryktes det om her.
DS

Den på bildet du postet er 3 sylindret. Den jeg så tror jeg var 2 sylindret ? Men jeg er noen ganger sylinderforvirret da.I fjor kjørte jeg Traiumf 955 og trodde den var 4 sylindret til Desmo gjorde meg oppmerksom på noe annet..... Jeg er ikke så opptatt av hk,kubikk og sylindreantall.

PS.
En etter sigende strøken Motomorini 3,5 ble solgt for EUR 400 før toll og avgifter i fjor ryktes det om her.
DS
- Misha
- Innlegg: 1090
- Registrert: 09 des 2005, 17:59
- Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
- Bosted: Regnværsbyen
Re: Misha's Garasje



Motoren er ekte italiensk utviklet av Franco Lambertini som begynte hos morini i 1970, etter noen år hos Ferrari. Denne motoren var langt forut sin tid, og dannet basisen for morini-motoren i årene som fulgte. Honda my ass...

Og koblingen til Benelli? Benelli tornardo-motoren (3-sylinder) er bygget av Lambertini/morini

Og du må ta på deg brillene. Benelli 350'en er 4-sylinder...

-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
- Misha
- Innlegg: 1090
- Registrert: 09 des 2005, 17:59
- Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
- Bosted: Regnværsbyen
Re: Misha's Garasje
Pollti skrev:Det er visst en fanatiker på østlandet som bare driver med Motomorino men navnet husker jeg ikke.... CRS.
Jeg vet det er en kar som kjører classic racing med morini 350, kan det være han?

-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
Re: Misha's Garasje
Har du tatt deg en blå pille nå ?
For jeg ringte og spurte om motorene og han står på sitt, det er modifisert Honda sier han. Best å ta en pille til ?
Vet ikke noe om fyren men han kjører løp med de sies det.


- Misha
- Innlegg: 1090
- Registrert: 09 des 2005, 17:59
- Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
- Bosted: Regnværsbyen
Re: Misha's Garasje
Apriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiil!!Pollti skrev:Har du tatt deg en blå pille nå ?For jeg ringte og spurte om motorene og han står på sitt, det er modifisert Honda sier han. Best å ta en pille til ?

-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
- Misha
- Innlegg: 1090
- Registrert: 09 des 2005, 17:59
- Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
- Bosted: Regnværsbyen
Re: Misha's Garasje
...men hvis det ikke var en spøk blander han nok sammen Honda med Heron... 

-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
- Misha
- Innlegg: 1090
- Registrert: 09 des 2005, 17:59
- Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
- Bosted: Regnværsbyen
Re: Misha's Garasje
Hageslangen fikk kjørt seg idag, først var det båten som ble vasket på alle bauger og kanter, og så fikk jeg endelig tid til å trille ut Yamahaen for årets første vask. Så det var bare å begynne med oppvaskbørste og kraftig såpeblanding.
Og solsteik i nakken og Bon Jovi på øret hjelper på humøret
Men humøret sank litt da denne gliste imot meg da jeg snudde litt på forhjulet...

Den får bare stå der, har nok stått der en stund også.
Og jeg måtte jo ha en tur senere for å tørke baiken litt opp og varme opp kjedet før smøring...
Så får jeg gå og handle dekk neste ute
Og solsteik i nakken og Bon Jovi på øret hjelper på humøret

Men humøret sank litt da denne gliste imot meg da jeg snudde litt på forhjulet...

Den får bare stå der, har nok stått der en stund også.
Og jeg måtte jo ha en tur senere for å tørke baiken litt opp og varme opp kjedet før smøring...

Så får jeg gå og handle dekk neste ute

-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Misha's Garasje
Misha skrev:Ble litt nysgjerrig på det problemet igjen, så jeg gjorde et nytt forsøk idag. Surra noe porrøs lukepakning rundt sidestøtten og festet kameraet rundt det. Ble jo tøffe bilder med kameraet omtrent nedi veien, men det er altfor løst, og kameraet hoppet rundt. Så jeg må nok lage et eget feste med en diameter som gjør at jeg bare får plass til en runde med lukepakningen, og feste det på kåpa.jhn skrev:Æ har det samme problemet med "bølging" Æ har kamera festa på styret,e det
kanskje litt mindre vibrasjoner på kåpa eller ramma f.eks. E det noen som
har noen ideer?
På den filmen som ligger her er kameraet festet rundt venstre blinklys, på den fleksible gummi-armen. Men tydeligvis ikke fleksibel nok, så jeg må prøve meg litt frem
Og når det er gjort, skal det nok bli flere filmer, Globe!
Nice


Re: Misha's Garasje
Beklager Misha. Mulig det ble postet 1ste april men jeg køddet ikke. Både Små Benelli og Motomorinio er bygd på Honda stamme. Hva diss 2 fabrikkene har bygd inn av egne løsninger og særheter vet jeg ikke men grunnstammen er Honda.
Å påstå at Aprilia,Cagiva og Derbi og andre sine 2T motorer ikke er Rotax er også å ljuge. Alle 3 har Rotax motorer og det er vel ikke så galt det ? Og de har alle bygd om motorene til "sine" spec, mere eller mindre vellykkede. jeg mener at Cagiva har lykkes best men det er jeg sikkert alene om å mene
Og jaggu meg tror jeg ikke at ærværdige Sachs av nyere dato også er utstyrt med Rotax. Og Gilera, og sikkert mange andre jeg ikke husker i farta. Hyosung er Suzuki. Starway er Honda. Baoshan er Vespa. Sikkert samme greia for mange flere fabrikat, bla Aprilia Pegaso er samme greia som BMW i sin tid solgte. 
Å påstå at Aprilia,Cagiva og Derbi og andre sine 2T motorer ikke er Rotax er også å ljuge. Alle 3 har Rotax motorer og det er vel ikke så galt det ? Og de har alle bygd om motorene til "sine" spec, mere eller mindre vellykkede. jeg mener at Cagiva har lykkes best men det er jeg sikkert alene om å mene

