Det bilde i midten der, med de greiene foran "ansiktet" fargene, lysene som er tent og refleksjonene i vannet!

Jompa skrev:Alt har sin ende, også denne bloggen.
Når jeg er ferdig med mitt siste innlegg sender jeg en pm til AJ og ber om at brukerprofilen min stenges.
Jeg er i utgangspunktet en konfliktsky fyr som lar andre kjempe sine egne kamper uten at jeg blander meg inn, men når jhn ble utestengt pga noe som i tganfspunktet var en liten fillekomentar til ett annet medlems innlegg, er grensen nådd for min del. jeg vil ikke være med lenger.
Jeg har ved noen anledninger stilt spørsmål ved, og uttrykt min mening om takhøyden og ledelsens styring av hva som er lov å mene, og lov å mene noe om på forumet.
Til og med beveget meg på kanten av det "lovlige", noe som ved etpar anledninger førte til både sletting av innlegg og advarsel fra moderatorene.
Hva innleggene egentlig handla om har jeg omtrent glemt, kunne selvsagt gløttet i pm,ene for å friske på minnet, men lar det ligge.
Noe av det var sikkert fortjent også.
Vel, nå er det slutt, og det var artig så lenge det varte. Stort sett artig.
Jeg har fått mange "forumvenner" på de få årene jeg har vært med her, inkl AJ og resten av moderatorene, truffet flere av dere "live" og samtlige har vært trivelige mennesker.
Men jeg kan ikke lenger være medlem på et forum der innstillinga ser ut til å være at "enten er du med oss, eller mot oss".
Takk for meg.
Det er vel lite galt å fortelle solide bidragsytere at de faktisk vil bli savnet på forumetZadnez skrev:enig med Bjerknez, dette blir for dumt. Vi kan da ikke lage folk som slutter om til ikoner som vi skal hylle og tilbe. Dersom folk ikke vil være med på forumet så får de slutte... mer er det vel ikke å si om den saken (selv om jeg er sikker på at noen er uenig) :-)å
ojda skrev:Det er vel lite galt å fortelle solide bidragsytere at de faktisk vil bli savnet på forumetZadnez skrev:enig med Bjerknez, dette blir for dumt. Vi kan da ikke lage folk som slutter om til ikoner som vi skal hylle og tilbe. Dersom folk ikke vil være med på forumet så får de slutte... mer er det vel ikke å si om den saken (selv om jeg er sikker på at noen er uenig) :-)å![]()
Det er igjennom årene forsvunnet uhyggelig mye kompetanse, samt mange solide bidragsytere
som er et jævelig stort tap for forumet og endel av dets medlemmer.
Det som går igjen ved veldig mange av disse utmeldelsene/utkastelsene og ikkeaktive,
er at de ikke kommer av interessetap, men primære eller sekundære medlemskomflikter.
Som for det meste synes som unødvendig markering fra ledelse. 85% av dette kunne vært løst på andre måter :-)å
Ja! Jeg forbeholder meg retten til å skrive at mange av disse medlemmene vil bli savnet av meg, og flere med meg.
Det som er helt sikkert og dessuten veldig synd er at de som nå er borte er/var aktive medlemmer som gir av seg selv, som deler bilder og tur-referater, og har peiling på mangt og mye.ojda skrev:Det er vel lite galt å fortelle solide bidragsytere at de faktisk vil bli savnet på forumetZadnez skrev:enig med Bjerknez, dette blir for dumt. Vi kan da ikke lage folk som slutter om til ikoner som vi skal hylle og tilbe. Dersom folk ikke vil være med på forumet så får de slutte... mer er det vel ikke å si om den saken (selv om jeg er sikker på at noen er uenig) :-)å![]()
Det er igjennom årene forsvunnet uhyggelig mye kompetanse, samt mange solide bidragsytere
som er et jævelig stort tap for forumet og endel av dets medlemmer.
Det som går igjen ved veldig mange av disse utmeldelsene/utkastelsene og ikkeaktive,
er at de ikke kommer av interessetap, men primære eller sekundære medlemskomflikter.
Som for det meste synes som unødvendig markering fra ledelse. 85% av dette kunne vært løst på andre måter :-)å
Ja! Jeg forbeholder meg retten til å skrive at mange av disse medlemmene vil bli savnet av meg, og flere med meg.
Kleint eller bare en litt uggen følelse av at du risikerer å miste langt flere medlemmer enn forumet tåler å overleve. Vi vet jo alle hva som skjedde på mcforumet som du referer til.AJ skrev:Jeg kommer ikke til å kommentere noen av utmeldingene annet enn at jeg synes slike forumharakiris ser mer og mer kleint ut.
Gjorde det selv i sin tid på et forum som var svært aktivt, men som knapt rører på seg i dag.
I dag ville jeg bare funnet utgangsdøra og forlatt stedet uten drama.
Men for all del, jeg ønsker de som har valgt bort MCsiden all lykke til videre og at MC-gleden fortsatt er intakt og veldig til stede.
Takker også for mange gode bidrag som jeg håper fortsatt kan glede mange brukere her inne.
Nå kan du dessverre ikke sammenligne deg med langt større forum. Dette er et lite nisje forum med en del aktive brukere. Du kan ikke forvente at dette forumet skal modereres eller driftes på samme måte som de større utelandske forumene med mange tusen medlemmer aktiv hver dagAJ skrev:Nevner til slutt at flere utenlandske forum jeg er medlem av har en langt strengere moderereringsprofil enn hva MCsiden.no har.
Det er kanskje her vi har vært for lite flinke? Vi har latt litt for mange krangelfanter få litt for mye spillerom i perioder.
Jeg er redd for at dette er for lite for sent. At du ikke har tatt signalene på at din og deres modereringsprofil for lenge siden er meg uforståelig. Du står i en situasjon der du har hatt et fantastisk forum med ekstremt mye kompetanse. Mesteparten av denne kompetansen er borte og en ny modereringsprofil er alt for sent, men alikevell en innrømmelse på at noe har vært "feil" i alt for lang tid.AJ skrev:Jeg vurderer å "ansette" en eller flere moderatorer i tiden framover og se på vår modereringsprofil. Dette vil også innbefatte gjennomgang av forumets regelverk.
Nåja... Er ikke så sikker på om denne analysen treffer heltLordShaft skrev: Det er ADLRI og vil ALDRI være dere som holder liv i et forum. Det er brukerne som gjør. Å da spesielt et så lite forum som her i lille norge. Mister dere limet, ja da rakner hele driten.
Flere aktive alternativer til MCsiden ønskes velkommenLordShaft skrev:Kanskje der blir langt flere aktive alternativ til dette forumet?
Dette vil jeg heller kalle en voksen avgjørelseJompa skrev:For noen få dager siden var jeg fast bestemt, aldri mer Mcsiden.
Og nå kommer jeg krypende tilbake som en hund med halen mellom beina ?
En ynkelig dust som ikke står for det jeg sier og skriver ?
Ja, kanskje det.
Bakgrunnen for utmeldelsen er vel allment kjent, hvis ikke er det bare å bla noen innlegg tilbake.
Jeg har vel etter hvert innsett at jeg er mye mere avhengig av mcsiden.no enn mcsiden er av meg, og selv om jeg til tider ikke er enig med
moderatorene og AJ om praktiseringen av forumreglene, kan jeg ikke bare kutte ut en ganske vesentlig del av mitt sosiale nettverk.
Ikke engang når nære forumkompiser blir utestengt eller velger å melde seg ut.
Så her er jeg igjen, kommer verken krypende med halen mellom beina, eller med hodet høyt hevet.
Det finnes flere forum, jeg er faktisk medlem av et par andre, BAN er det ene av dem.
Et forum med folk som har sjeldent god teknisk peiling, forumet har dessverre også etpar andre "kvaliteter" som jeg setter mindre pris på.
Uansett, mc-siden er det forumet jeg føler meg hjemme i, om jeg hører hjemme her er en annen sak som andre får vurdere.
Jeg har herved lagt hodet på blokka, øksa ligger rett ved siden av.....
Min stemme går til at du hører hjemme herJompa skrev: Uansett, mc-siden er det forumet jeg føler meg hjemme i, om jeg hører hjemme her er en annen sak som andre får vurdere.
Jeg har herved lagt hodet på blokka, øksa ligger rett ved siden av.....