MCnyheter vi har ventet på...?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
olela
Motorsykkelen din: N/A
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av olela »

Ser også det kommer noen nyheter som ikke har vært å se hos Moto Guzzi før:
The Mandello will also have several "firsts" - the quickshifter, which has never been seen before on a standard Moto Guzzi - and even active aerodynamics , an absolute novelty in the motorcycle scene. As the speed increases, the windshield rises automatically and, laterally, two flaps open to manage the flows that hit the rider.

Brukeravatar
Tore L
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro

Legg inn av Tore L »

Denne har jeg plass til - så veldig bra ut og litt spesielt med de spoilere som åpner seg.
Dette har vært noe AJ :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Tore L skrev: 11 sep 2021, 15:31 Denne har jeg plass til - så veldig bra ut og litt spesielt med de spoilere som åpner seg.
Dette har vært noe AJ :)
Det må nok bli en slik etter hvert, ja... ;) .
Enten som sportstourer eller kanskje aller helst som en adventuremodell... :crazy: .

Kanskje vi kjøper hver vår neste sesong :D ?

Brukeravatar
pekle
Motorsykkelen din: No FUD

Legg inn av pekle »

Ikke helt overbevist ut fra bildene. Spesielt fronten er for glatt og kunne like gjerne sitte på noe japansk. Ikke noe galt i det i seg selv, men forventer litt mer karakter fra selveste Italia. Men plattformen virker jo interessant, så kan jo håpe på flere varianter.

Med forbehold om at den kan oppleves anderledes live.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

pekle skrev: 11 sep 2021, 20:55 Ikke helt overbevist ut fra bildene. Spesielt fronten er for glatt og kunne like gjerne sitte på noe japansk. Ikke noe galt i det i seg selv, men forventer litt mer karakter fra selveste Italia. Men plattformen virker jo interessant, så kan jo håpe på flere varianter.
Hjelper litt at frontlykta har den Mandelloformede ørnen som DRL lys ;) .
Også må man ta høyde for at også Moto Guzzi moderniserer designet på nyutviklede sykler.
Kan hende det også kommer kritiske kommentarer etter hvert på at sylindrene er "vridd" rundt sin egen akse slik de er på Hondas klassiske VT500/650 modellene... :
cx500.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

KawaKjetil

Legg inn av KawaKjetil »

olela skrev:Ny Moto Guzzi V100 kommer snart.
26014666-0691-4216-B915-65545BB882FF.jpeg
Den så litt interessant ut som touring sykkel Bilde

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
MGR1
Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997

Legg inn av MGR1 »

Ny Classic 350 fra Royal Enfield, med den nye motoren med balanseaksel og innsprøytning. Kommer til Europa til våren. Står også at den kommer, på LazyBoyz sine sider. Jeg liker spesielt 'Signals' versjonen, med et litt militært utseende. Masse lovord fra indiske testere.

https://www.lazyboyz.no/classic-350

Bilde

Bilde

Bilde

kgjersda
Motorsykkelen din: .

Legg inn av kgjersda »

MT-10 er borte fra oversikten.
Ny modell på vei?

https://www.yamaha-motor.eu/no/nb/produ ... per-naked/

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

kgjersda skrev: 03 okt 2021, 21:01 MT-10 er borte fra oversikten.
Ny modell på vei?

https://www.yamaha-motor.eu/no/nb/produ ... per-naked/
At den ikke står i oversikten betyr bare at alle nå er solgt og alle lagre er tomme. Yamaha lanserer nyhetene fortløpende framover høsten og vinteren. Først pleier de å komme på Tokyo Motor Show, men ikke alle som lanseres der kommer til Europa. I høst er denne messa utsatt til Januar, men pleier normalt å være i oktober. Eicma er neste milepæl, det vil gjerne de fleste nyhetene i Europa være.
Hva som skjer med MT-10 er ennå ikke kjent. Det er bare å følge med framover :prf

Brukeravatar
haakeik
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200

Legg inn av haakeik »

Triumph Speed Triple 1200 RR. En sånn kunne jeg godt tenkt meg i garasjen min.
https://www.mcavisa.no/single-post/triu ... rr-avduket
Triumph-Speed-Triple-RR-01.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

cannon
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Legg inn av cannon »

haakeik skrev: 06 okt 2021, 11:59 Triumph Speed Triple 1200 RR. En sånn kunne jeg godt tenkt meg i garasjen min.
https://www.mcavisa.no/single-post/triu ... rr-avduket

Triumph-Speed-Triple-RR-01.jpg
Helt klart!

Brukeravatar
oivindg
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)

Legg inn av oivindg »

Jeg likte ikke BMW R18 så godt da den kom, men nå som det begynner å dukke opp customvarianter må jeg si at jeg har fått litt mer sansen. Et eksempel er denne fra Walzwerk:
maxresdefault1.jpg
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Brukeravatar
erik m
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93

Legg inn av erik m »

Det jeg tenker rundt R18 er at luftinntaket ligger akkurat der forhjulet spar opp mest skit. Jeg har lest en del tester, men alle er på spill nye sykler og på tørr asfalt. Hvor lang tid går det før radiatoren er pottetett?
Ellers liker jeg utseendet godt, flott sykkel!
https://mediapool.bmwgroup.com/cache/P9 ... 2248px.jpg

Brukeravatar
FredrikE24
Motorsykkelen din: BMW K1200RS

Legg inn av FredrikE24 »

Dette har nok BMW tenkt på. Samme «problemstilling» på K1200R/S/GT/R Sport og K1300R/S/GT. Der sitter det en smal stripe av en «spoiler» forran radiatoren som fikser biffen. Det er ikke noe problem, med mindre man fjerner den da.

R18 er jo fin den, men den appellerer ikke til meg på noen måte. Synes de heller kunne bygget noe skikkelig «bra noe» snart som er mer «BMW» i K-modellserien. R18 er bare nok en sykkel de kan produsere en haug like av med ulike lykter, kåper, styrer og skjermer. Da koster det mindre produsere/utvikle en masse ulike modeller.

Da tenker jeg en stor og sterk rekkemotor i et sportslig nok chassis med noe fancy fjæring og noe greier. Kardang selvfølgelig.

K1600 er kapabel, men det er lite «sport» over den. Tenker 3-4 sylindre. Turbo/kompressormating hadde vært kult.

Nevnte radiatorbeskytter på min drømmesykkel i drømmefargene
7C7A387C-63CB-450C-8C24-F25C2A4EB9E0.jpeg

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Interessante ting som skjer i 650/660 klassen om dagen!
Bl.a. denne modellen fra Triumph. Med touringambisjoner. Veldig bra! 660kubikk og 80 HK holder helt fint for mange :) . Ja, kanskje de aller fleste av oss.

https://advrider.com/triumph-tiger-spor ... ble-price/

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Legg inn av Gammelsmurfen »

AJ skrev: 06 okt 2021, 20:27 Interessante ting som skjer i 650/660 klassen om dagen!
Bl.a. denne modellen fra Triumph. Med touringambisjoner. Veldig bra! 660kubikk og 80 HK holder helt fint for mange :) . Ja, kanskje de aller fleste av oss.

https://advrider.com/triumph-tiger-spor ... ble-price/
Absolutt noe som kan ha potensialer for å selge bra, får se hva prisen i Norge blir først, men i USA ser det ut til å starte på snaut 100 000 nok.
Med Trippel 660 på 81 HK, lave service-kostnader etc. så ser dette bra ut.
Auto-return på blinkers også ;-)

Brukeravatar
FredrikE24

Legg inn av FredrikE24 »

Hva er auto-return? At de skrur seg av automatisk?

Brukeravatar
Gammelsmurfen

FredrikE24 skrev: 07 okt 2021, 06:31 Hva er auto-return? At de skrur seg av automatisk?
Ja, det er riktig.
Mener Triumph også har hatt det en stund på noen andre modeller om jeg ikke husker feil.

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

Gammelsmurfen skrev: 07 okt 2021, 17:24
FredrikE24 skrev: 07 okt 2021, 06:31 Hva er auto-return? At de skrur seg av automatisk?
Ja, det er riktig.
Mener Triumph også har hatt det en stund på noen andre modeller om jeg ikke husker feil.
En stund? Jeg trodde det var noe alle har.
Min første sykkel, Suzuki GS 1100 kjøpt ny I 86 hadde autoturnoff eller hva det nå het.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Jompa skrev: 07 okt 2021, 17:29
Gammelsmurfen skrev: 07 okt 2021, 17:24
Ja, det er riktig.
En stund? Jeg trodde det var noe alle har.
Min første sykkel, Suzuki GS 1100 kjøpt ny I 86 hadde autoturnoff eller hva det nå het.
Det hadde også min Suzuki GSX 1100 EF, 1985 mod. Dog ikke helt pålitelig siden den mekaniske konstruksjonen hadde noen svakheter.

Men ellers var det ikke mange andre MC'er som hadde slike såkalte selvkansellererende blinklys.
BMW var et unntak.
Mens flere har fått slike selvavslående blinklys de senere årene. Bl.a. KTM 1290.

Brukeravatar
Gammelsmurfen

Ingen av syklene jeg har kjørt har hatt det, enten de har vært eid eller leid, hadde GSX750 på 80-tallet, den hadde heller ikke det.
Finnes flere tredjeparts-produkter for ettermontering også, men jeg har ikke problemer med å skru det av :-)
Skal uansett kjøpe ny sykkel til neste sesong ;-)
Auto-canceling eller self-canceling er vel kanskje den vanligste betegnelsen på det.
https://kisantech.com/signalminder.html

Brukeravatar
FredrikE24

Legg inn av FredrikE24 »

Ja, BMW har hatt det siden sent 70-tall minnes jeg, elektronisk.

GSX1100EF hadde et artig mekanisk system minnes jeg. Tulla litt på den fattern hadde i sin tid. Denne gikk på antall meter kjørt etter påslått blinkers etter hva jeg husker, koblet mekanisk på speedometeret.

På BMW varierer også tiden med tanke på om farten øker eller minker, og hvor fort endringen er. I 150 km/t er selvsagt blinklyset på kortere, omtrent tiden det tar å gjøre et filskift + 1 sekund. Minker hastigheten holder den greit igjen inntil farten stabiliseres.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

For meg var denne nyheten en overraskelse, som absolutt skal føles og tas på og ikke minst testkjøres når den endelig innfinner seg som demomodell hos den lokale forhandleren 10 minutters hjermmefra :yeyeye !
Spennende nyhet, denne Tuareg'en :crazy: :

https://www.aprilia.com/en_EN/tuareg-660/

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Honda NT 1100.
Hvor mange har ventet på denne?
Kanskje ikke så mange...
Men slett ikke helt uventet at Honda kommer med en slik tur-MC med samme motor som i suksessen den gjenfødte Africa Twin modellen.
Samme motor og drivverk med dette unike dual clutch systemet som et alternativ.

NT 1100 vil konkurrere med modellene V-Strom fra Suzuki og Versys fra Kawasaki, rent størrelsesmesig hva gjelder motorer, og Yamahas Tracer med færre kubikk, men som antakelig vil stå seg sterkere på pris.

Når det gjelder konkurrenter fra Europa er vel den eneste jeg kommer på i farten Triumph Tiger 1050. Hadde selv en slik i sin tid, en kanskje noe hasteutviklet modell når man kikker i bakspeilet, men som etter en betydelig oppgradering ble langt bedre på alle måter.
Men om denne fortsatt er i produksjon og salg er jeg ikke sikker på.

Uansett, hva tror MCsiden folket om nye Honda NT 1100:

Brukeravatar
rolf-arne
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Kontakt:

Legg inn av rolf-arne »

AJ skrev: 21 okt 2021, 16:42 Honda NT 1100.
Hvor mange har ventet på denne?
Kanskje ikke så mange...
Uansett, hva tror MCsiden folket om nye Honda NT 1100:
Denne diskuteres rundt om i Honda verdenen og mange er på nippet til å kalle dette en fiasko fra Honda. Det er hovedsaklig de som har desperat ventet på en arvtager til Pan European 1100 eller 1300.

Den første kommentaren som også jeg er enig i - kjede drift er forkastelig ... for langtur folket

Nr to er lite skjerming- altfor lite..

3 feil motor...

Den siste og viktigste kommentaren er - forseint :[-X - vi har allerede kjøpt BMW ... og Gold Wing er for stor...

Denne gruppen som jeg er blitt en del av - mener at Honda hverken lytter til sine kunder eller forstår hva de hadde i konseptet rundt Pan Eurpean. Men OK , dem om det
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Svar