MCnyheter vi har ventet på...?
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Ser også det kommer noen nyheter som ikke har vært å se hos Moto Guzzi før:
The Mandello will also have several "firsts" - the quickshifter, which has never been seen before on a standard Moto Guzzi - and even active aerodynamics , an absolute novelty in the motorcycle scene. As the speed increases, the windshield rises automatically and, laterally, two flaps open to manage the flows that hit the rider.
The Mandello will also have several "firsts" - the quickshifter, which has never been seen before on a standard Moto Guzzi - and even active aerodynamics , an absolute novelty in the motorcycle scene. As the speed increases, the windshield rises automatically and, laterally, two flaps open to manage the flows that hit the rider.
- Tore L
- Innlegg: 1067
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Denne har jeg plass til - så veldig bra ut og litt spesielt med de spoilere som åpner seg.
Dette har vært noe AJ :)
Dette har vært noe AJ :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39807
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Det må nok bli en slik etter hvert, ja...Tore L skrev: 11 sep 2021, 15:31 Denne har jeg plass til - så veldig bra ut og litt spesielt med de spoilere som åpner seg.
Dette har vært noe AJ :)

Enten som sportstourer eller kanskje aller helst som en adventuremodell...

Kanskje vi kjøper hver vår neste sesong

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Ikke helt overbevist ut fra bildene. Spesielt fronten er for glatt og kunne like gjerne sitte på noe japansk. Ikke noe galt i det i seg selv, men forventer litt mer karakter fra selveste Italia. Men plattformen virker jo interessant, så kan jo håpe på flere varianter.
Med forbehold om at den kan oppleves anderledes live.
Med forbehold om at den kan oppleves anderledes live.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39807
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Hjelper litt at frontlykta har den Mandelloformede ørnen som DRL lyspekle skrev: 11 sep 2021, 20:55 Ikke helt overbevist ut fra bildene. Spesielt fronten er for glatt og kunne like gjerne sitte på noe japansk. Ikke noe galt i det i seg selv, men forventer litt mer karakter fra selveste Italia. Men plattformen virker jo interessant, så kan jo håpe på flere varianter.

Også må man ta høyde for at også Moto Guzzi moderniserer designet på nyutviklede sykler.
Kan hende det også kommer kritiske kommentarer etter hvert på at sylindrene er "vridd" rundt sin egen akse slik de er på Hondas klassiske VT500/650 modellene... :
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Den så litt interessant ut som touring sykkelolela skrev:Ny Moto Guzzi V100 kommer snart.

Sent from my iPhone using Tapatalk
- MGR1
- Innlegg: 651
- Registrert: 08 feb 2013, 16:40
- Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997
- Bosted: Trondheim
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Ny Classic 350 fra Royal Enfield, med den nye motoren med balanseaksel og innsprøytning. Kommer til Europa til våren. Står også at den kommer, på LazyBoyz sine sider. Jeg liker spesielt 'Signals' versjonen, med et litt militært utseende. Masse lovord fra indiske testere.
https://www.lazyboyz.no/classic-350



https://www.lazyboyz.no/classic-350



Re: MCnyheter vi har ventet på...?
MT-10 er borte fra oversikten.
Ny modell på vei?
https://www.yamaha-motor.eu/no/nb/produ ... per-naked/
Ny modell på vei?
https://www.yamaha-motor.eu/no/nb/produ ... per-naked/
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
At den ikke står i oversikten betyr bare at alle nå er solgt og alle lagre er tomme. Yamaha lanserer nyhetene fortløpende framover høsten og vinteren. Først pleier de å komme på Tokyo Motor Show, men ikke alle som lanseres der kommer til Europa. I høst er denne messa utsatt til Januar, men pleier normalt å være i oktober. Eicma er neste milepæl, det vil gjerne de fleste nyhetene i Europa være.kgjersda skrev: 03 okt 2021, 21:01 MT-10 er borte fra oversikten.
Ny modell på vei?
https://www.yamaha-motor.eu/no/nb/produ ... per-naked/
Hva som skjer med MT-10 er ennå ikke kjent. Det er bare å følge med framover

- haakeik
- Innlegg: 748
- Registrert: 17 mar 2016, 08:11
- Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
- Bosted: Asker området
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Triumph Speed Triple 1200 RR. En sånn kunne jeg godt tenkt meg i garasjen min.
https://www.mcavisa.no/single-post/triu ... rr-avduket
https://www.mcavisa.no/single-post/triu ... rr-avduket
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Helt klart!haakeik skrev: 06 okt 2021, 11:59 Triumph Speed Triple 1200 RR. En sånn kunne jeg godt tenkt meg i garasjen min.
https://www.mcavisa.no/single-post/triu ... rr-avduket
Triumph-Speed-Triple-RR-01.jpg
- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Bosted: Kongsberg
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Jeg likte ikke BMW R18 så godt da den kom, men nå som det begynner å dukke opp customvarianter må jeg si at jeg har fått litt mer sansen. Et eksempel er denne fra Walzwerk:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- erik m
- Innlegg: 547
- Registrert: 30 aug 2012, 23:43
- Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
- Bosted: Oslo
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Det jeg tenker rundt R18 er at luftinntaket ligger akkurat der forhjulet spar opp mest skit. Jeg har lest en del tester, men alle er på spill nye sykler og på tørr asfalt. Hvor lang tid går det før radiatoren er pottetett?
Ellers liker jeg utseendet godt, flott sykkel!
https://mediapool.bmwgroup.com/cache/P9 ... 2248px.jpg
Ellers liker jeg utseendet godt, flott sykkel!
https://mediapool.bmwgroup.com/cache/P9 ... 2248px.jpg
- FredrikE24
- Innlegg: 5030
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Dette har nok BMW tenkt på. Samme «problemstilling» på K1200R/S/GT/R Sport og K1300R/S/GT. Der sitter det en smal stripe av en «spoiler» forran radiatoren som fikser biffen. Det er ikke noe problem, med mindre man fjerner den da.
R18 er jo fin den, men den appellerer ikke til meg på noen måte. Synes de heller kunne bygget noe skikkelig «bra noe» snart som er mer «BMW» i K-modellserien. R18 er bare nok en sykkel de kan produsere en haug like av med ulike lykter, kåper, styrer og skjermer. Da koster det mindre produsere/utvikle en masse ulike modeller.
Da tenker jeg en stor og sterk rekkemotor i et sportslig nok chassis med noe fancy fjæring og noe greier. Kardang selvfølgelig.
K1600 er kapabel, men det er lite «sport» over den. Tenker 3-4 sylindre. Turbo/kompressormating hadde vært kult.
Nevnte radiatorbeskytter på min drømmesykkel i drømmefargene
R18 er jo fin den, men den appellerer ikke til meg på noen måte. Synes de heller kunne bygget noe skikkelig «bra noe» snart som er mer «BMW» i K-modellserien. R18 er bare nok en sykkel de kan produsere en haug like av med ulike lykter, kåper, styrer og skjermer. Da koster det mindre produsere/utvikle en masse ulike modeller.
Da tenker jeg en stor og sterk rekkemotor i et sportslig nok chassis med noe fancy fjæring og noe greier. Kardang selvfølgelig.
K1600 er kapabel, men det er lite «sport» over den. Tenker 3-4 sylindre. Turbo/kompressormating hadde vært kult.
Nevnte radiatorbeskytter på min drømmesykkel i drømmefargene
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39807
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Interessante ting som skjer i 650/660 klassen om dagen!
Bl.a. denne modellen fra Triumph. Med touringambisjoner. Veldig bra! 660kubikk og 80 HK holder helt fint for mange :) . Ja, kanskje de aller fleste av oss.
https://advrider.com/triumph-tiger-spor ... ble-price/
Bl.a. denne modellen fra Triumph. Med touringambisjoner. Veldig bra! 660kubikk og 80 HK holder helt fint for mange :) . Ja, kanskje de aller fleste av oss.
https://advrider.com/triumph-tiger-spor ... ble-price/
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1686
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Absolutt noe som kan ha potensialer for å selge bra, får se hva prisen i Norge blir først, men i USA ser det ut til å starte på snaut 100 000 nok.AJ skrev: 06 okt 2021, 20:27 Interessante ting som skjer i 650/660 klassen om dagen!
Bl.a. denne modellen fra Triumph. Med touringambisjoner. Veldig bra! 660kubikk og 80 HK holder helt fint for mange :) . Ja, kanskje de aller fleste av oss.
https://advrider.com/triumph-tiger-spor ... ble-price/
Med Trippel 660 på 81 HK, lave service-kostnader etc. så ser dette bra ut.
Auto-return på blinkers også

- FredrikE24
- Innlegg: 5030
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Hva er auto-return? At de skrur seg av automatisk?
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1686
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Ja, det er riktig.
Mener Triumph også har hatt det en stund på noen andre modeller om jeg ikke husker feil.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
En stund? Jeg trodde det var noe alle har.Gammelsmurfen skrev: 07 okt 2021, 17:24Ja, det er riktig.
Mener Triumph også har hatt det en stund på noen andre modeller om jeg ikke husker feil.
Min første sykkel, Suzuki GS 1100 kjøpt ny I 86 hadde autoturnoff eller hva det nå het.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39807
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Det hadde også min Suzuki GSX 1100 EF, 1985 mod. Dog ikke helt pålitelig siden den mekaniske konstruksjonen hadde noen svakheter.Jompa skrev: 07 okt 2021, 17:29En stund? Jeg trodde det var noe alle har.Gammelsmurfen skrev: 07 okt 2021, 17:24Ja, det er riktig.
Mener Triumph også har hatt det en stund på noen andre modeller om jeg ikke husker feil.
Min første sykkel, Suzuki GS 1100 kjøpt ny I 86 hadde autoturnoff eller hva det nå het.
Men ellers var det ikke mange andre MC'er som hadde slike såkalte selvkansellererende blinklys.
BMW var et unntak.
Mens flere har fått slike selvavslående blinklys de senere årene. Bl.a. KTM 1290.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1686
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Ingen av syklene jeg har kjørt har hatt det, enten de har vært eid eller leid, hadde GSX750 på 80-tallet, den hadde heller ikke det.
Finnes flere tredjeparts-produkter for ettermontering også, men jeg har ikke problemer med å skru det av :-)
Skal uansett kjøpe ny sykkel til neste sesong
Auto-canceling eller self-canceling er vel kanskje den vanligste betegnelsen på det.
https://kisantech.com/signalminder.html
Finnes flere tredjeparts-produkter for ettermontering også, men jeg har ikke problemer med å skru det av :-)
Skal uansett kjøpe ny sykkel til neste sesong

Auto-canceling eller self-canceling er vel kanskje den vanligste betegnelsen på det.
https://kisantech.com/signalminder.html
- FredrikE24
- Innlegg: 5030
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Ja, BMW har hatt det siden sent 70-tall minnes jeg, elektronisk.
GSX1100EF hadde et artig mekanisk system minnes jeg. Tulla litt på den fattern hadde i sin tid. Denne gikk på antall meter kjørt etter påslått blinkers etter hva jeg husker, koblet mekanisk på speedometeret.
På BMW varierer også tiden med tanke på om farten øker eller minker, og hvor fort endringen er. I 150 km/t er selvsagt blinklyset på kortere, omtrent tiden det tar å gjøre et filskift + 1 sekund. Minker hastigheten holder den greit igjen inntil farten stabiliseres.
GSX1100EF hadde et artig mekanisk system minnes jeg. Tulla litt på den fattern hadde i sin tid. Denne gikk på antall meter kjørt etter påslått blinkers etter hva jeg husker, koblet mekanisk på speedometeret.
På BMW varierer også tiden med tanke på om farten øker eller minker, og hvor fort endringen er. I 150 km/t er selvsagt blinklyset på kortere, omtrent tiden det tar å gjøre et filskift + 1 sekund. Minker hastigheten holder den greit igjen inntil farten stabiliseres.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39807
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
For meg var denne nyheten en overraskelse, som absolutt skal føles og tas på og ikke minst testkjøres når den endelig innfinner seg som demomodell hos den lokale forhandleren 10 minutters hjermmefra
!
Spennende nyhet, denne Tuareg'en
:
https://www.aprilia.com/en_EN/tuareg-660/

Spennende nyhet, denne Tuareg'en

https://www.aprilia.com/en_EN/tuareg-660/
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39807
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Honda NT 1100.
Hvor mange har ventet på denne?
Kanskje ikke så mange...
Men slett ikke helt uventet at Honda kommer med en slik tur-MC med samme motor som i suksessen den gjenfødte Africa Twin modellen.
Samme motor og drivverk med dette unike dual clutch systemet som et alternativ.
NT 1100 vil konkurrere med modellene V-Strom fra Suzuki og Versys fra Kawasaki, rent størrelsesmesig hva gjelder motorer, og Yamahas Tracer med færre kubikk, men som antakelig vil stå seg sterkere på pris.
Når det gjelder konkurrenter fra Europa er vel den eneste jeg kommer på i farten Triumph Tiger 1050. Hadde selv en slik i sin tid, en kanskje noe hasteutviklet modell når man kikker i bakspeilet, men som etter en betydelig oppgradering ble langt bedre på alle måter.
Men om denne fortsatt er i produksjon og salg er jeg ikke sikker på.
Uansett, hva tror MCsiden folket om nye Honda NT 1100:
Hvor mange har ventet på denne?
Kanskje ikke så mange...
Men slett ikke helt uventet at Honda kommer med en slik tur-MC med samme motor som i suksessen den gjenfødte Africa Twin modellen.
Samme motor og drivverk med dette unike dual clutch systemet som et alternativ.
NT 1100 vil konkurrere med modellene V-Strom fra Suzuki og Versys fra Kawasaki, rent størrelsesmesig hva gjelder motorer, og Yamahas Tracer med færre kubikk, men som antakelig vil stå seg sterkere på pris.
Når det gjelder konkurrenter fra Europa er vel den eneste jeg kommer på i farten Triumph Tiger 1050. Hadde selv en slik i sin tid, en kanskje noe hasteutviklet modell når man kikker i bakspeilet, men som etter en betydelig oppgradering ble langt bedre på alle måter.
Men om denne fortsatt er i produksjon og salg er jeg ikke sikker på.
Uansett, hva tror MCsiden folket om nye Honda NT 1100:
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Denne diskuteres rundt om i Honda verdenen og mange er på nippet til å kalle dette en fiasko fra Honda. Det er hovedsaklig de som har desperat ventet på en arvtager til Pan European 1100 eller 1300.AJ skrev: 21 okt 2021, 16:42 Honda NT 1100.
Hvor mange har ventet på denne?
Kanskje ikke så mange...
Uansett, hva tror MCsiden folket om nye Honda NT 1100:
Den første kommentaren som også jeg er enig i - kjede drift er forkastelig ... for langtur folket
Nr to er lite skjerming- altfor lite..
3 feil motor...
Den siste og viktigste kommentaren er - forseint

Denne gruppen som jeg er blitt en del av - mener at Honda hverken lytter til sine kunder eller forstår hva de hadde i konseptet rundt Pan Eurpean. Men OK , dem om det
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..