LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Re: LordShaft - *Черт готов к летней поездки*

Legg inn av LordShaft »

ZZR-Erling skrev:Synes du har bra peil på egen bike, det skal du ha.
Jeg skal innrømme at jeg leste meg jævlig opp på denne sykkelen før jeg kjøpte, og syns det er "gøy" å kunne sin egen sykkel, men jeg er jævlig svak på de andre bmw modellene :redface :redface
Elolz skrev:Så ikke en eneste S1000RR på vårmønstringen. :eh
Jeg stod rett utenfor porten mot Grieg hallen. Der den statuen av den guttungen er. Orket ikke parkere meg inne blandt alle syklene når jeg skulle kjøre tur rett etterpå. Var der bare litt over en time.
Klarte selvfølgelig å glemme igjen kamera hjemme, så fikk ikke tatt noe bilder :[-(

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Strålende... Vi begynner jo å bli en god gjeng fra Bergen og omheng her inne nå. Er det Interesse for det, burde jo vi kunne dradd igang noe fellesturer iblandt :thumleft
Sender deg en sms så har du nummeret mitt igjen også :thumleft

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Bilde

Bilde

Jeg vet ikke helt jeg @Bergen.... 1300 ser jo bedre ut :redface :-# :x

Toven

Legg inn av Toven »

også kardang, slepper det kjedehelvete :lol

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

@Toven, Jeg har ingen erfaring med kardang selv. Noen vil hevde at det merkes når du kjører, andre hevder at dette er det beste og alle sykler burde vært levert med det. Jeg ser ikke problemet med kjede, men hadde ikke vært feil å sluppet det kjedestyret når en er på tur. :roll

Fikk redigert et brukbart bilde av egen sykkel i dag også.

Brukte litt tid på finpussen, men jeg ble fornøyd jeg :redface

Bilde

KawaKjetil

Legg inn av KawaKjetil »

LordShaft skrev: Jeg vet ikke helt jeg @Bergen.... 1300 ser jo bedre ut :redface :-# :x
Helt klart! XR med den lange gaffelen og det stuket kan nok bli en fin "gyngehest" :D
Har satt mange ganger på KS'n helt lik bildet ute på Ride siste dagene. Idag sa til og med Kai Ove at han kunne ta min i innbytte...
Problemet mitt, hvis en kan kalle det problem - er at jeg ikke finner et alternativ eller en bedre sykkel enn KS. Og jeg er litt sugen på å bytte sykkel nå. Men hver gang jeg ruller avgårde på GS'n er det liksom greit nok med den også. Sikkert noe med alderen å gjøre :knegg
Men jeg savner litt TRØKK :prop:

Brukeravatar
Tommas
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R

Legg inn av Tommas »

Virkelig en flott sykkel!

(fint bilde også...)

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Bergen skrev: Helt klart! XR med den lange gaffelen og det stuket kan nok bli en fin "gyngehest" :D
Har satt mange ganger på KS'n helt lik bildet ute på Ride siste dagene. Idag sa til og med Kai Ove at han kunne ta min i innbytte...
Problemet mitt, hvis en kan kalle det problem - er at jeg ikke finner et alternativ eller en bedre sykkel enn KS. Og jeg er litt sugen på å bytte sykkel nå. Men hver gang jeg ruller avgårde på GS'n er det liksom greit nok med den også. Sikkert noe med alderen å gjøre :knegg
Men jeg savner litt TRØKK :prop:
Den ser veldig gyngehest ut...men, jeg tror nok dette blir en god sykkel å kjøre fordi. Men du sier som sagt at du savner trøkk.... Hvor mye trøkk vil du egentlig få i den XR... jeg tipper den vil føles mye det samme som GS'en.

Å hvis Kai Ove tar innbytte, og prisen der er bra... så hadde faen ikke jeg vært vond å be. Den limited edition som står i vinduet der, med litt carbon deler og akrapovic potten ser VELDIG bra ut.
Men på en annen side.... vil du begynne å savne trøkk i denne også etterhvert :redface Glad jeg ikke lot deg prøvekjøre min da :lol :lol

KawaKjetil

Legg inn av KawaKjetil »

Hehe, kjørte hele 2010 sesongen på en K1300S. Hadde blant annet 2 uker i UK og Irland. Noe bedre høyfartstourer finnes neppe. Quickshift og ESA er bare helt konge på en powermaskin som den. Aktiv kjøring uansett veier!
På papiret er det jo litt forskjell på KS sine 175hk/140Nm mot XR sine 160hk/112Nm. Men kan godt hende de gjør seg meget bra i XR ramma :D
Testet S1000RR på BMW touringtreffet på Hovden i september 2010. Rå sykkel ja :thumleft

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Er det bare jeg som ser hva du skriver eller ser du det selv også?? :lol Du hersker igrunn liten tvil om hvilken sykkel du blir å lande på :twisted :twisted

For å spørre på en annen måte... Hva var grunnen til at du kvittet deg med K1300S'en?

KawaKjetil

Legg inn av KawaKjetil »

Pm sendt, altfor lang sak å brodere her - hehe

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Kjetil/Bergen..blir spennendeå se hva som blir ditt valg ;-) Står det en slik i Bergen?

Bilde

LS: kjede er nu heilt greit det, synes jeg da, inntil vi er på overnattingstur...da vil jeg helst ha ei pils først, og ikke "vandre rundt med biken og sprayboksen" ;-)

KawaKjetil

Legg inn av KawaKjetil »

ZZR-Erling skrev:Kjetil/Bergen..blir spennendeå se hva som blir ditt valg ;-) Står det en slik i Bergen?

LS: kjede er nu heilt greit det, synes jeg da, inntil vi er på overnattingstur...da vil jeg helst ha ei pils først, og ikke "vandre rundt med biken og sprayboksen" ;-)
Akkurat slik!! Med acra osv... ca 270k + evt vesker etc.
Reiser en tur offshore denne uken, så får vi se hva jeg finner ut der - hehe

Kjede er forsåvidt greit nok. Litt smøring pr 150 mil ca. Men kardangen på KS er knall :D

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Bergen skrev:
ZZR-Erling skrev:Kjetil/Bergen..blir spennendeå se hva som blir ditt valg ;-) Står det en slik i Bergen?

Akkurat slik!! Med acra osv... ca 270k + evt vesker etc.
Reiser en tur offshore denne uken, så får vi se hva jeg finner ut der - hehe

Kjede er forsåvidt greit nok. Litt smøring pr 150 mil ca. Men kardangen på KS er knall :D
Rart med disse offshoreturene ;-)

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

LS: hvor går "djevelturen"?

Svar