LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: LordShaft - *En dag nærmere Alpene*

Legg inn av xyvind »

LordShaft skrev: Fikk også windstopper klærne i dag. Helvete det var sweet å ha på. Å så tynt da mann. Blir spennende å prøve dette på i morgen.
Har du noen formening om vindstopperklærne virket bra? Lurer på hvilken type jeg skal kjøpe.
Fant en sykkeljakke jeg hadde liggende som er laget av samme type stoff, den skal være helt vindtett og hadde den under dressen i tillegg til det jeg vanligvis kjører med nå som det er kjølig ute. Og jeg ble veldig skuffet, følte at det fortsatt blåste rett inn på kroppen. Nå har jeg en dress med en del lufting som ikke kan stenges, men allikevel. Blir nye kjøreklær til neste sesong da vel :scratch Og nå har jeg blitt forkjøla også :sorry

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Черт готов к летней поездки*

Legg inn av LordShaft »

Jeg kjøpte denne http://www.edzlayering.com/product-cate ... nnershell/" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg er kjempefornøyd. Den er helt vindtett, men stoffet blir fortsatt nedkjølt. Så det kan føles litt kaldt, men jeg har 200g ull stilongs og overdel under vindstopperen. Dette fungerer utmerket.
Jeg testet dette i 4 - 5 plussgrader om morgenen. Det er kjølig, men langt bedre enn med to lagg ull og en hettegenser som jeg hadde null bevegelse av.

Kjørte vel 30 mil forrige helg og brukte bare ett lag ull, og vindstopper. Det var jevnt over 9 grader hele dagen. Frøs ikke en gang. Men dette med å fryse er igjen veldig idividuelt :redface

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: LordShaft - *Черт готов к летней поездки*

Legg inn av xyvind »

LordShaft skrev:Jeg kjøpte denne http://www.edzlayering.com/product-cate ... nnershell/" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg er kjempefornøyd. Den er helt vindtett, men stoffet blir fortsatt nedkjølt. Så det kan føles litt kaldt, men jeg har 200g ull stilongs og overdel under vindstopperen. Dette fungerer utmerket.
Jeg testet dette i 4 - 5 plussgrader om morgenen. Det er kjølig, men langt bedre enn med to lagg ull og en hettegenser som jeg hadde null bevegelse av.

Kjørte vel 30 mil forrige helg og brukte bare ett lag ull, og vindstopper. Det var jevnt over 9 grader hele dagen. Frøs ikke en gang. Men dette med å fryse er igjen veldig idividuelt :redface
Ok, ser ut som det funker bra, alle sier jo det. Så da er det vel bare å bestille. Jeg har også ull-superundertøy helt innerst på kroppen, og oftest langermet skjorte og hettegenser utenpå der før dressen. Tror jeg må ha vindstopper inni hanskene også. Begynner å bli alvorlig mye greier :lol
Men takk for tilbakemelding :thumleft :thumleft

ZZR-Erling

Re: LordShaft - *Черт готов к летней поездки*

Legg inn av ZZR-Erling »

Rukkas "underplagg" med Windstopper duger, den har høy hals.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Черт готов к летней поездки*

Legg inn av LordShaft »

ZZR-Erling skrev:Rukkas "underplagg" med Windstopper duger, den har høy hals.
Jeg ser at dette ligger på omtrent samme prisen fra utlandet som det jeg kjøpte mitt for her i norge. Så prise på rukka sitt er innafor. Hvordan er det med plass under? Får du plass til ull under?

ZZR-Erling

Re: LordShaft - *Черт готов к летней поездки*

Legg inn av ZZR-Erling »

LordShaft skrev:
ZZR-Erling skrev:Rukkas "underplagg" med Windstopper duger, den har høy hals.
Jeg ser at dette ligger på omtrent samme prisen fra utlandet som det jeg kjøpte mitt for her i norge. Så prise på rukka sitt er innafor. Hvordan er det med plass under? Får du plass til ull under?
Under hva?
Under mine goretexklær, ja, under skinndressen ja der og, men vil ikke presse ut skinndressen, da blir den slarkete etter ett år eller to.

Under skinndressen kjører jeg bare t-skjorte eller tynn ull. Faktisk varmer Dainese ryggskinne bra.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: LordShaft - *Черт готов к летней поездки*

Legg inn av DrGreve »

Klarte ikke å la være :lol
11200769_10152732891020841_8449829239224805126_n.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

ZZR-Erling

Re: LordShaft - *Черт готов к летней поездки*

Legg inn av ZZR-Erling »

DrGreve skrev:Klarte ikke å la være :lol
11200769_10152732891020841_8449829239224805126_n.jpg

:knegg

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: LordShaft - *Черт готов к летней поездки*

Legg inn av mortenolb »

100% korrekt :lol

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Черт готов к летней поездки*

Legg inn av LordShaft »

Bergensere tyter noe helt jævlig... vi snakker klamydia i kjæften :knegg

Note4

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: LordShaft - *Черт готов к летней поездки*

Legg inn av mortenolb »

Et medium dumt spørsmål:
Du har jo ganske stor størrelse i skinndressen, men er det utelukkende pga. høyden? veit jo at du ikke er tjukk liksom, men kunne jo hende du har så mye muskler at du trenger litt ekstra plass rundt omkring :lol :-)å

Kommer vel til å skaffe meg skinn nu snart, og med tanke på at jeg synker i vekt, så tenker jeg på størrelsen i forhold til om jeg kommer til å få til noe mindre størrelse enn 56/58 pga. høyden(191cm). Hadde vært litt drit å måtte bytte ut igjen neste år, liksom. :P

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: LordShaft - *Черт готов к летней поездки*

Legg inn av mortenolb »

Så du tror jeg kommer til å gå ned mer i størrelse? Vet ikke hvor mye forskjell det er høyden fra størrelse til størrelse?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Черт готов к летней поездки*

Legg inn av LordShaft »

Jeg tror ikke du blir å gå noe spesielt ned i størrelse... dette er pga høyden din. Nå har en del merker lang utgave... altså den er mer slim ellers, men beholder lengden. Selv laget de ikke store nok "long" utgaver. De ble for trang over armene, skuldrene og brystet også lårene. Så med litt muskler er ikke skindress ideelt :redface

Jeg begynte min karriere på størrelse 56 i skinndress, men da med langt mindre muskler. Måtte etter noen år opp i 58, og nå opp i størrelse 60. Jeg kommer meg inn i 58 enda, men da er den veldig trang i armene og lårene. Ikke noe gunstig under norske forhold :redface

Så hvis du har prøvd en størrelse 58 nå, som er passelig, å du har planer om å gå enda mere ned i vekt, så ville jeg kanskje vurdert å vente, eller kjøpt ett nummer ned... men ikke gå så langt ned at du mister lengde.... da må du heller gå for long utgave (ofte størrelse med 3 nummer (116 feks)

Hvilket merke er du på jakt etter?

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: LordShaft - *Черт готов к летней поездки*

Legg inn av mortenolb »

Det blir nok dainese, men er limited til å handle på monsterbike. Jeg klarer å trøkke igjen størrelse 56 i jakka, men det er litt trangt. Var kanskje med innerfor da jeg prøvde, så om 56 funker så blir det nok det. Får nok 56 på meg uten problem i bukse. Kanskje 54 også.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Черт готов к летней поездки*

Legg inn av LordShaft »

ta en titt på side to.....

http://www.dainese.com/media/wysiwyg/sizing_chart.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Her ser du litt og hvordan du kan måle deg fram... Men jeg hadde heller tatt en passelig dress med riktig høyde, enn en litt for kort trang dress :thumleft
Dainese er også små i størrelser. Så tror du bare skal drite i gå inn i en 54.... denne er også gjerne alt for kort til deg, som gjør at dressen ikke går godt opp å skrittet.

Svar