http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artik ... d=10011731" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg må innrømme at jeg har en tendens til å se motorsykler heller enn å se rundkjøringer. Men hittil har de ikke kommer for brått på meg noen av dem.SveinT skrev:Ikke bare motorsykler det kan være vanskelig å se..
"Jøss der var det visst en rundkjøring". ...![]()
På tide med en tur til?
Kjørte over rundkjøring
Slagordet blir snart ALLE på trygd eller alle skal få.Tysnes skrev:trodde det viktigste var å få flest i arbeid , men no ser det ut som det motsatte . Alle vet att blir en ordning for god , vil den bli utnyttet . dette er det motsatte av inkludering , når en tenker på innvandrere som har vanskeleg for å få arbeid . Uten oljen hadde me vert det nye Hellas . Slagordet blir snart ALLE på trygd .
AJ skrev:Et stadig tilbakevendende tema for oss MCister også, dette:
"Dømt for å ha advart om kontroll"
Gjelder å forklaringen klar om man blir stoppet...
Selv om risikoen åpenbart er liten. Men, det kan jo være noen overivrige der ute...
AJ skrev:Jeg vet om tilfeller hvor dette er blitt påtalt av politiet og hvor politijurister er blitt spurt om det er mulig å anmelde 'melderne'. Gjelder spesielt i de tilfellene hvor noen har satt opp en plakat med tekst som dette "OBS! Politikontroll!!".
Men man har vel kommet til at det ikke finnes hjemmel for å straffe de som gjør slikt.
Men at problemstillingen har vært oppe er det ingen tvil om.
Så kan man spørre om hva som er så problematisk med dette; at medtrafikanter varsler om trafikkontroll: er det ikke i alles interesse at trafikken blir oppmerksom på kontrollen og senker farten, får på seg bilbeltet, legger fra seg mobiltelefon osv. om det er tilfelle...?
Jeg bare spør, jeg...
Hehe...AJ skrev:Jeg vet om tilfeller hvor dette er blitt påtalt av politiet og hvor politijurister er blitt spurt om det er mulig å anmelde 'melderne'. Gjelder spesielt i de tilfellene hvor noen har satt opp en plakat med tekst som dette "OBS! Politikontroll!!".
Men man har vel kommet til at det ikke finnes hjemmel for å straffe de som gjør slikt.
Men at problemstillingen har vært oppe er det ingen tvil om.
Så kan man spørre om hva som er så problematisk med dette; at medtrafikanter varsler om trafikkontroll: er det ikke i alles interesse at trafikken blir oppmerksom på kontrollen og senker farten, får på seg bilbeltet, legger fra seg mobiltelefon osv. om det er tilfelle...?
Jeg bare spør, jeg...
Ett ord: GALSKAP!!Kawasaki skrev:http://www.vg.no/nyheter/innenriks/nors ... d=10037409#
Her folkens,var dere klar over dette? Skremmende
Dette har jeg visst lenge. Men jeg er jurist og har jobbet som bidragsfogd. Denne muligheten har ligget i barneloven siden den ble gitt i 1981. Og det er ingen ny tolkning som er skjedd her. Muligheten lå også i den tidligere barneloven av 1956 uten at jeg kjenner alle detaljer om hvordan den lød og ble praktisert.Kawasaki skrev:http://www.vg.no/nyheter/innenriks/nors ... d=10037409#
Her folkens,var dere klar over dette? Skremmende
Det hadde vel vært verre om saksbehandleren prøvde å bruke hue (skjønn) ut over de rammene som loven gir.Bubbu skrev:Galskap. Men det blir slik når man ikke bruker hue å tenke med. Isteden bruker en saksbehandler paragrafene istedne for hue.