Det sto en lånesykkel klar til meg når jeg kom..skulle vært forbudt å levere ut noe annet en den man kommer inn med

For en maskin! Jeg er helt frelst..

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det minte meg på en bekjent som opplevde det stikk motsatte: Han leverte inn sin 1290 Super Adventure på service og fikk låne en liten Gas Gas... Var visst ikke helt det samme.KiMedic skrev: 04 jun 2024, 14:30 Takk for gode råd @dypenJa jeg tenkte det samme som deg ang service. Men den sjekklista var smart!
Det sto en lånesykkel klar til meg når jeg kom..skulle vært forbudt å levere ut noe annet en den man kommer inn med![]()
For en maskin! Jeg er helt frelst.
kaLARSnikov skrev:Det minte meg på en bekjent som opplevde det stikk motsatte: Han leverte inn sin 1290 Super Adventure på service og fikk låne en liten Gas Gas... Var visst ikke helt det samme.KiMedic skrev: 04 jun 2024, 14:30 Takk for gode råd @dypenJa jeg tenkte det samme som deg ang service. Men den sjekklista var smart!
Det sto en lånesykkel klar til meg når jeg kom..skulle vært forbudt å levere ut noe annet en den man kommer inn med![]()
For en maskin! Jeg er helt frelst.
Jeg trodde ikke disse var så kultiverte. Den maler som en katt og føles ikke «jerky»..like fin å kjøre med i 60 som 120kmt..å MASSE el..ble nesten redd for alle knappenedypen skrev:Ja en 1290 er ett steg over 390’n … fantastisk maskin
Sjekkliste (punktliste) er det som beviser at service’n er utført i henhold til produsenten (KTM) sine service anbefalinger og faktura viser samtidig materialer / deler som er brukt. Bare en faktura med olje og evt filtrer holder ikke. Er dette på plass har du gjort det du kan utenom merkeforhandler hvis det blir valget, men det gjenstår å se om de godkjenner din dokumentasjon hvis mot alle odds motor skulle rase.KiMedic skrev: 04 jun 2024, 14:30 Takk for gode råd @dypenJa jeg tenkte det samme som deg ang service. Men den sjekklista var smart!
Ja jeg skjønte på selger at det jeg mister ved å ikke bruke forhandler er KTM sin mobility service. Men det får man kanskje via forsikringa på sykkel uansett? Hvis man har veihjelp..?dypen skrev:Sjekkliste (punktliste) er det som beviser at service’n er utført i henhold til produsenten (KTM) sine service anbefalinger og faktura viser samtidig materialer / deler som er brukt. Bare en faktura med olje og evt filtrer holder ikke. Er dette på plass har du gjort det du kan utenom merkeforhandler hvis det blir valget, men det gjenstår å se om de godkjenner din dokumentasjon hvis mot alle odds motor skulle rase.KiMedic skrev: 04 jun 2024, 14:30 Takk for gode råd @dypenJa jeg tenkte det samme som deg ang service. Men den sjekklista var smart!
Har leiebil faktisk hvis stopp..så behøver strengt tatt ikke KTM sin mobility service. Den følger med alle sykler i 1 år, så får man håpe man ikke må ringe dedypen skrev:Usikker på hva din forsikring dekker ved evt stopp langs veien … Men derimot «Mobility Service fra KTM» kan du lese her:
https://www.ktm.com/language-masters/en ... lo_NOR.pdf
Husker jeg kom over en god del med samme problem på 790/890 Adventure da jeg forsket på de modellen for en tid tilbake. Andre fikk samme beskjed som deg, nemlig at det var helt normalt og ikke noe de tok seg bryet med å gjøre noe med. Tror enkelte fikk skjermen byttet på garantien helt i starten, men virker som at de gikk helt bort i fra det med mindre skjermen ble helt kaputt.Det regnet ikke, men når jeg venta på ferga oppdaget jeg litt kondens øverst i hjørnet på TFT’n.
Samme for min del. Hadde jeg tjent dobbelt så mye som jeg gjør så kunne jeg nok vurdert en lett brukt GS (dog ikke så gammel at man får den gamle typer blinklysopplegg med en knapp på hver side av styret) eller 1290 Adventure, men jeg har aldri passasjer engang og min nåværende Tiger med 95 ponnier er allerede fullstendig overkill når man prøver så inderlig å kjøre pent nok til å ikke risikere en eneste prikk på førerkortet...Oppsummert en Hærlig sykkel som er langt over det jeg føler jeg kan forsvare. Om man kjører lange turer med passasjer bak, bruker sykkelen hele sommeren så ja..men jeg som er litt mer sporadisk i når jeg kjører burde ha noe billigere
Sannsynligvis, men man er ikke nødvendigvis skånet for dette med litt større sykler heller. Jeg har bare kjørt KTM 390 én gang (en eldre Duke) og det var en kort tur i pent vær så jeg kan ikke sammenligne, men kraftig vind har vært merkbart på alle sykler jeg har kjørt, inkludert min forrige 650 V-Strom og nåværende Tiger 900 - begge sykler på antakelig rundt 230 kg med det som er på av utstyr og last til daglig bruk.Hadde sterk vind enkelte deler av turen og jeg må innrømme det var litt ubehagelig til tider. Spesielt når biler kom imot og man plutselig var på midtstripa..dette må vel være pga sykkelen er så lett?
Det hjelper nok ikke nei, men generelt så har dekkene utrolig mye å si på retningsstabiliteten.KiMedic skrev: 05 jun 2024, 22:12 Må si denne lille sykkelen svelger unna kilometere..men..en ting jeg oppdaget var at den er meget følsom for sidevind. Hadde sterk vind enkelte deler av turen og jeg må innrømme det var litt ubehagelig til tider. Spesielt når biler kom imot og man plutselig var på midtstripa..dette må vel være pga sykkelen er så lett?
vannet kommer til på de merkeligste steder. Disse regndressene er jo ikke 100% vanntette egentlig. Heller du en 10 liter bøtte eller flere over dem så vil dem nok lekke. Blir det litt vått eller fuktig på salen (kanskje kondens?) når du kjører så vil vannet trekke inn der det er mest tyngde. Ser for meg det funker på samme måte som telt og vannsøyle. Så fort trykket er stort nok, så vil vannet finne veien igjennom.KiMedic skrev: 12 jun 2024, 01:33 Fikk meg årets første tur over Trollstigen i kveld. Det skulle regne småbyger så jeg tenkte jeg skulle prøve kjøredressen i noe annet en opphold.
Det er en Lindstrands 2 delt, med avtagbar regnmembran i buksa. Jakken har ikke slik. Den Har ei tullete hette som går festes med glidelås. Glidelåsen går helt ned til der jakka slutter og er lagd i et luftig materiale. Så med den på kan man kjøre med «åpen» jakke på de varmeste dagene. Men da blir jakka en pose med luft så hele greia er bortkasta. Så jakka å buksa Har hver sin «fordel»
Hetta bruker jeg ikke, men regnstoffet i buksa er som regel alltid på. Siden jeg kjører med en kevlar bukse på lokale turer.
Men her er det rare..det regna ganske greit i noen minutter, men ellers duskregn. Jakka holder meg tørr på bryst og mage, samt rygg og armer. Buksa er tørr på bena og i skrittet.
Men jeg ender alltid opp med våt rumpe.? Hvor kommer det vannet fra? Det blåser ikke vann i skrittområdet heller. Jakka burde jo begynne å lekke først på skuldrene der lufta hamrer vannet inn i stoffet. Men jakka holder 10 mil i regn.
Jeg kan feste jakka å bukse med glidelås bak på ryggen. Der var det tørt. Det samme var forran på undertøyet. Men rumpa var våt. Kjente det når jeg var på vei hjem at jeg ble litt kald å våt, men ellers ikke plagsomt siden jeg viste turen snart var over.
Dette har skjedd 2 ganger. Kun våte rumpeballer
Sent from my iPhone using Tapatalk