Det resulterte i at jeg bestilte meg en dekkmaskin fra XL-moto, og i dag skal jeg på Biltema og handle inn en balanseringsaksel.
Så da er det slutt på å shoppe omlegg hos forhandlere.

Ja, har vel hørt om det, men ikke gjort noe research på akkurat det.Flattop skrev: 23 jan 2019, 23:07 LT har da originale innervesker til alle 3 koffertene.
De stjeler minimalt med plass, og siden de er formsydde går de nedi selv om du stapper dem helt fulle.
Må ikke glemme vektene, da. Men det har du vel tenkt på alleredeTGR skrev: 23 jan 2019, 11:52 I går fikk jeg et par skikkelig gode tips i tråden på forumet her om hva folk betaler for å legge om dekk på sykkelen sin![]()
Det resulterte i at jeg bestilte meg en dekkmaskin fra XL-moto, og i dag skal jeg på Biltema og handle inn en balanseringsaksel.
Så da er det slutt på å shoppe omlegg hos forhandlere.![]()
Skjermbilde 2019-01-23 kl. 11.41.29.png
Skjermbilde 2019-01-23 kl. 11.46.27.png
Husker når jeg kjørte cruiseren med stor sekk på tvers bak ryggen. Utrolig deilig med ryggstøtte ja.Jompa skrev: 22 jan 2019, 19:45 Ryggstøtte er nok både godt og nødvendig når du har dårlig rygg.
Selv har jeg vært heldig, ingen ryggplager så langt.
Jeg har innervesker til Electraen som også har fastmonterte kofferter. Og ja, det er flott å kunne ta med seg veskene inn når man kommer frem etter en lang dags tur.
Ulempen om man kan si det, er at de "stjeler" litt bagasjeplass. Og så kan man ikke stappe dem for fulle heller, da blir de vanskelige å få ned i koffertene.
Jada, det står igjen noe småtteri på handlelista. En dekkspak, monteringspasta, vekter, et ventilverktøy osv. Det kommer på plass etterhvert :)haakeik skrev: 24 jan 2019, 07:49 Må ikke glemme vektene, da. Men det har du vel tenkt på allerede![]()
De har vekter på Biltema, i lysegrått og mørkegrått.
https://www.biltema.no/bil---mc/mc/verk ... 2000035790
Ja, lurt. Takk for tips.FredrikE24 skrev: 11 feb 2019, 21:07 Høres veldig bra ut! Å fjerne all plasten på en LT er jo litt av en jobb. Om du skal bytte kjølevæske sitter der en tappeplugg på vannpumpa forran. Så fyller du opp på radiatoren. Ekspansjonstanken under setet skal bare holdes på riktig nivå.
Fyll på, fyr opp og la gå til viftene starter, etterfyll om du får til. Stopp og la den bli helt kald, etterfyll og gjenta.
Når kåpene er av kan det være lurt å sjekke luftfilteret under tanken.
FredrikE24 skrev: 11 feb 2019, 21:51 Siden du kun skal flushe, så er det «bare» fem luftenipler å lufte med.
Ja, det er jo sånne små gummibiter man er redd for. Og da er vel alder en like stor faktor som bruk.Flattop skrev: 12 feb 2019, 09:09 Det anbefales jo å bytte slangene.
Mine er jo fra 2003, men kjenner ikke noe problemer med bremsingen, at det skulle bli noe 'svampete' under bruk av bremsehendelen. Men det får vel bremseservoen ta æren for.
Har likevel anskaffet meg noen Spiegler bremseslanger fra Tyskland og skal ta meg til å få bytta dem.
Det en kanskje mest skal være bekymret for er om at det kommer små biter fra bremseslangen inn i ABSenheten, så det blir reparasjonsbehov på den. Kostbar affære.
Takk til Flattop der altså, funka fint detFlattop skrev: 12 feb 2019, 21:06 Søk etter K12LT.
Da kommer produktet opp, legg i Varenkorb, velg farge på slange og kobling.
Gå til checkout, da dukker opp en kobling du må ha.
Aksepter og så videre.