Fordi jeg aner ikke hva den koster etter avgift og fordi den er svindyr alleredeAlleBrukernavnErTatt skrev: 29 jun 2017, 19:25 Hvorfor ikke 1000rr ? Er jo så syyyyyykt mye kulere enn r![]()

Fordi jeg aner ikke hva den koster etter avgift og fordi den er svindyr alleredeAlleBrukernavnErTatt skrev: 29 jun 2017, 19:25 Hvorfor ikke 1000rr ? Er jo så syyyyyykt mye kulere enn r![]()
Kanskje det kanskje, men jeg liker nye ting. Sløseri, jeg vet det, men er bygget sånnJK95 skrev: 29 jun 2017, 19:16 Er det frekt å foreslå en nesten ny bruktsykkel?Det finnes jo så mange 16-modeller som knapt er innkjørt
![]()
![]()
FredrikE24 skrev: 29 jun 2017, 20:42 Er en ting som gjelder, det er BMW. Minimalt pristap(verre for KTM kan du si) og de lager jo de beste syklene![]()
Xyvind ble vertfall solgt når han prøvde denStian87 skrev: 29 jun 2017, 20:55True, men hvis problemet er det elektriske anlegget vil vel det også fikse problemet?Bjerknez skrev: 29 jun 2017, 20:17 Som jeg tenkte. Dem bytter ut alt som er uten å komme til bunns i problemet. Ikke bra.
Når det kommer til valg av ny sykkel høres det ut som om du velger Bimmern fordi den er billigst. Det ville jeg IKKE gjort hvis jeg var deg. Da ville jeg heller kjøpt en lettere brukt drømmesykkel.
Da har jeg nok ikke uttrykket meg klart nok, BMW og KTM stiller ganske likt. Jeg har en følelse av at BMW'en er den sykkelen som minner mest om min nåværende i sitte og styremåte, og jeg foretrekker å sitte mer inn i sykkelen enn oppe på den, om det gir mening. Men det er færre som har KTM'en og den er mer iørefallende og ekstrem, noe som appellerer til meg. Sånn sett vil prisen være ganske avgjørende, noe som også spiller inn er tilgjengelighet. Det finnes ingen S1000R igjen i Norge.
Jeg har en følelse av at det kommer til å bli avgjort i morgen når jeg får testet en bimmer![]()
Hehe, prøvegjøre jo en super duke GT, og det var fett, men ble ikke helt solgt, savnet litt den nærheten og kontakten med sykkelen. Håper bimmern kan gi meg den følelsen, ut fra dimensjoner ser det sånn ut.Bjerknez skrev: 29 jun 2017, 21:13 Xyvind ble vertfall solgt når han prøvde den![]()
Å det er jo min andre, etter at JEG ble solgt etter å prøvekjørt en...
Så faren for det er stor ja... men Bimmern er jo litt annerledes enn monsteren. Monsteren er bøllete, mens bimmern er på en måte litt mer raffinert... helt til den våkner til live og du kjenner fremhjulet løfte seg i tredjegiret i langt over lovlig hastighet...
Den kan være utrolig snill og en stabil og fin pendlesykkel, og en virkelig råtass hvis du får den over 6.000rpm. Tør du flatt jern med denne i 2.gir fra 9.000rpm så har du nerver av stål spør du meg.
Anbefaler deg å teste Super Duke R og Tuono før du bestemmer deg. Greit nok at Tuono går opp i pris, men følger du med på bruktmarkedet dukker det fort opp 2016-2017 modeller som er godt priset og med lav km.Stian87 skrev: 29 jun 2017, 21:24Hehe, prøvegjøre jo en super duke GT, og det var fett, men ble ikke helt solgt, savnet litt den nærheten og kontakten med sykkelen. Håper bimmern kan gi meg den følelsen, ut fra dimensjoner ser det sånn ut.Bjerknez skrev: 29 jun 2017, 21:13 Xyvind ble vertfall solgt når han prøvde den![]()
Å det er jo min andre, etter at JEG ble solgt etter å prøvekjørt en...
Så faren for det er stor ja... men Bimmern er jo litt annerledes enn monsteren. Monsteren er bøllete, mens bimmern er på en måte litt mer raffinert... helt til den våkner til live og du kjenner fremhjulet løfte seg i tredjegiret i langt over lovlig hastighet...
Den kan være utrolig snill og en stabil og fin pendlesykkel, og en virkelig råtass hvis du får den over 6.000rpm. Tør du flatt jern med denne i 2.gir fra 9.000rpm så har du nerver av stål spør du meg.
Må nok si at jeg foretrekker en V-twin fremfor en inline four, lydmessig, men SDR er ingen match for Ducati heller, så her går det mer på ytelse. Kjørte enkelt fra en Yamaha R6 på vei til jobb i dag på Multistradaen på gamla.
Men jeg må si at jeg gleder meg veldig til å prøve bimmern. Etter en lang overveielse sier mye av hjerte og hode at det blir den neste sykkelen, men må prøvekjøre denEtter det mistenker jeg at valgets kval går på hvilken farge man skal ha, synes nok alle har sin sjarm:
- Grå - fin enkel, pluss at du ikke ser skitt på samme måte, minus er at den ikke har gullfargede dempere
- Rød og sort - utrolig kul, rødt er naijs på en motorsykkel, men du har jo den fargen
- Hvit, blå og rød - dashing fancy farge, men synes nok den får sykkelen til å få en annen karakter, i tillegg antar jeg det blir vanskeligere å selge den
Jasså, hvis den ikke er ren kan jeg nesten ikke tro deg når du snakker om all gnikkingenBjerknez skrev: 30 jun 2017, 07:36 Dessverre så får du ikke kjørt en helt ren Bimmer i dag, da jeg ikke har rukket og vaske den siden jeg kjørte i regnværet for noen dager siden![]()
Vi kan jo kjøre en kjapp tur til Høk og tilbake igjen i dag. Da får du prøvd den på litt svingete vei samt litt motorvei hvis du vil dra på litt ekstra. Jeg har dessverre ikke all verdens med tid, men jeg regner vel med at du har fått prøvekjørt deg ferdig innen en times tid?
Skal hjelpe en kompis i 18:00-18.30 tiden og bør være hjemme ett kvarter før.
Vi snakkes![]()
Haha, den ENE dagen så regnet det fra jeg dro fra jobb til jeg var hjemme. Vel hjemme kom solen igjen. Så sykkelen rakk akkurat og bli skitten og jeg har akkurat ikke hatt tid til å få den ren igjenStian87 skrev: 30 jun 2017, 07:44Jasså, hvis den ikke er ren kan jeg nesten ikke tro deg når du snakker om all gnikkingenBjerknez skrev: 30 jun 2017, 07:36 Dessverre så får du ikke kjørt en helt ren Bimmer i dag, da jeg ikke har rukket og vaske den siden jeg kjørte i regnværet for noen dager siden![]()
Vi kan jo kjøre en kjapp tur til Høk og tilbake igjen i dag. Da får du prøvd den på litt svingete vei samt litt motorvei hvis du vil dra på litt ekstra. Jeg har dessverre ikke all verdens med tid, men jeg regner vel med at du har fått prøvekjørt deg ferdig innen en times tid?
Skal hjelpe en kompis i 18:00-18.30 tiden og bør være hjemme ett kvarter før.
Vi snakkes![]()
![]()
Tar gjerne en tur dit, litt nysgjerrig på hvor det er. Det passer helt utmerket det, jeg må ta turen hjemover rundt seks uansett![]()
Vi sees, eller prekas, som man vel sier borte hos deg![]()
Multistrada 950Bjerknez skrev: 30 jun 2017, 18:35 Da har Stian fått prøvekjørt S1000R'en![]()
Og jeg har prøvekjørt en Ducati Multistrada 821(?).
Kan vel ikke akkurat si at Multien overrasket meg positivt. Litt slapp i frasparket, håpløs vindskjerm og håpløse dempere. Jeg syntes faktisk også den var litt i det minste laget for meg. Stor sykkel, men på en måte allikevel ikke...
Men hyggelig å treffe deg Stian![]()
Du får selv fortelle hva du synes etter dagens prøvetur![]()
Har vært ned te Alicante med Nelli og Alpene hvert år siden 2008 ( unntatt i år) mens du har rota rundt svenskegrensa og en snartur te MøreBjerknez skrev: 30 jun 2017, 21:01 Italienere gjør seg på utstilling, men skal man på tur så må man ha riktig verktøy![]()
Synes nå fortsatt han burde få prøvd Tuono og SDRBjerknez skrev: 30 jun 2017, 20:47 En halvtime på Bimmern gjorde underverker. Skal ikke mer til for å velge bort en italiener![]()