Tore L, sin MC Logg
- Tore L
- Innlegg: 1065
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Tore L, sin MC Logg
Da har vi kommet tilbake fra første kjøretur og det ble 165 km, skal ha 1000 km service på den til fredagen som kommer, så det blir litt kjøring utover i neste uke. Og et bilde fra første tanking 
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39785
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Tore L, sin MC Logg
Og inntrykket så langt er...? 

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Tore L
- Innlegg: 1065
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Tore L, sin MC Logg
Litt Historie først - Jeg kjøpte en 2023 modell som Leeres hadde stående, og så skulle de ta en program oppdatering før levering av sykkel til meg i dag.
Etter oppdateringen så fikk ikke programvaren kontakt med tenningsnøkkelen / låsen, og importør ble kontaktet og det endte med at han kom fra drammen til Fredrikstad med ny 2024 mod til meg i stedet til samme pris. Det var jo særdeles hyggelig gjort, og det tyder på stor service innstilling. Jeg fikk sykkelen og har nå kjørt litt over 16 mil, parkerte hjemme på gårdsplassen og da jeg skulle kjøre den inn i garasjen så var det ikke respons når jeg skulle starte den. Null kontakt når jeg vred på nøkkelen, så da var det bare å trille den i garasjen. Skal se på den i morgen om jeg finner ut noe, ellers blir det å levere den til Leeres på mandag for å se om de finner ut noe.
Men nå skal jeg hente meg en ØL, så skal jeg fortelle litt om første inntrykket av de første 16 milene
Etter oppdateringen så fikk ikke programvaren kontakt med tenningsnøkkelen / låsen, og importør ble kontaktet og det endte med at han kom fra drammen til Fredrikstad med ny 2024 mod til meg i stedet til samme pris. Det var jo særdeles hyggelig gjort, og det tyder på stor service innstilling. Jeg fikk sykkelen og har nå kjørt litt over 16 mil, parkerte hjemme på gårdsplassen og da jeg skulle kjøre den inn i garasjen så var det ikke respons når jeg skulle starte den. Null kontakt når jeg vred på nøkkelen, så da var det bare å trille den i garasjen. Skal se på den i morgen om jeg finner ut noe, ellers blir det å levere den til Leeres på mandag for å se om de finner ut noe.
Men nå skal jeg hente meg en ØL, så skal jeg fortelle litt om første inntrykket av de første 16 milene

Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39785
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Tore L, sin MC Logg
Hm...Tore L skrev: 16 aug 2024, 22:25 Litt Historie først - Jeg kjøpte en 2023 modell som Leeres hadde stående, og så skulle de ta en program oppdatering før levering av sykkel til meg i dag.
Etter oppdateringen så fikk ikke programvaren kontakt med tenningsnøkkelen / låsen, og importør ble kontaktet og det endte med at han kom fra drammen til Fredrikstad med ny 2024 mod til meg i stedet til samme pris. Det var jo særdeles hyggelig gjort, og det tyder på stor service innstilling. Jeg fikk sykkelen og har nå kjørt litt over 16 mil, parkerte hjemme på gårdsplassen og da jeg skulle kjøre den inn i garasjen så var det ikke respons når jeg skulle starte den. Null kontakt når jeg vred på nøkkelen, så da var det bare å trille den i garasjen. Skal se på den i morgen om jeg finner ut noe, ellers blir det å levere den til Leeres på mandag for å se om de finner ut noe.
Men nå skal jeg hente meg en ØL, så skal jeg fortelle litt om første inntrykket av de første 16 milene![]()
Kan det være at dødmannsbryteren har slått seg på...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Tore L, sin MC Logg
Det var litt merkelig det med tenninga … Så en test av Royal Enfield Interceptor 650 på YouTube tidligere i kveld og når han skulle vise panelet og slå på tenninga var alt dødt hvor han sier det hender det tar litt tid før den slår seg på, tenninga kom på etter å ha skrudd nøkkel av på to ganger før tenninga gikk på. I og med hans kommentar om at den var litt treg så har han opplevd det tidligere på dagen før han startet filminga. Vil tro de rydder raskt opp i dette @Tore L
Men, må si jeg reagerte når jeg leste det samme på BSA’n din som jeg så på test filmen av Royal Enfield Interceptor 650. Kan ikke huske jeg har opplevd tilsvarende på noen motorsykkel, bare på KTM’n og der var det styrebrytere som feilet på keyless. Begge er jo produsert i India.

Men, må si jeg reagerte når jeg leste det samme på BSA’n din som jeg så på test filmen av Royal Enfield Interceptor 650. Kan ikke huske jeg har opplevd tilsvarende på noen motorsykkel, bare på KTM’n og der var det styrebrytere som feilet på keyless. Begge er jo produsert i India.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Tore L
- Innlegg: 1065
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Tore L, sin MC Logg
De første km var jeg nest i sjokk og tenkte hva har jeg kjøpt nå, det føltes ikke bra - eller det føltes vell egentlig veldig uvant. Jeg kjørte fra Leeres og ut på hytta i Skjeberg, som tar rundt 12-15 min. Etter litt mat var jeg klar for en litt lengere tur, jeg skal jo ha service på sykkelen før turen til Åmål, så da må det kjøres litt. Etter å ha kjørt noen mil, begynte jeg å føle meg mere hjemme og synes at det begynte å føles litt bedre.
Men det føles som du kjører en sykkel fra 50-60 årene, så dette må en vende seg litt til tror jeg. Det er en konstant risting eller vibrasjon i sykkelen, som ikke føles ubehagelig men du føler den hele tiden. Synes den jobber litt anstrengt i lave hastigheter ( den gjør den sikkert ikke, men det føles slik ), førstegiret er veldig kort og da må du gire til 2. og det putrer av gåre med en syl.
Når du kommer opp i 60 og kan streke litt på bene opp til 100 +, så synes jeg den trives bedre, motoren går penere og lyden er særdeles mye bedre. Etter å ha kjørt rundt 10 mil, synes jeg at motor og jeg trivdes bedre sammen, jeg er litt mer vant til vibrasjonene og begynte å dra den litt mer ut på girene og fikk føle hva som bor i denne motoren.
Den er faktisk litt artig å kjør, det fungerer med 1 syl og 45 hk, det er et greit dreiemoment som gjør at akselerer til 100 km/t går greit unna. Nå har ikke jeg dratt den veldig ut på girene enda, men tror at når vi har fått kjørt den inn og kan trøkke til litt, blir denne motoren morro å kjøre.
Ellers så synes jeg den er litt kort, er vant til at det er litt avstand fram til styre og at du har god oversikt over instrumentene. Her må du nesten se litt ned for å få oversikt, du må fysisk bøye hodet nedover for å se instrumentene og ikke bare kaste blikket ned for å se. Dette kan muligens bli bedre hvis en kjører med halvhjem og ikke en helhjelm som tar bor litt av utsikten nedover, hvis dere forstår hva jeg mener.
Første inntrykket av dag en - veldig uvant med en sylindret motor, med vibrasjoner hele tiden.
Men tror at dette blir bra når jeg og motor er innkjørt
Men det føles som du kjører en sykkel fra 50-60 årene, så dette må en vende seg litt til tror jeg. Det er en konstant risting eller vibrasjon i sykkelen, som ikke føles ubehagelig men du føler den hele tiden. Synes den jobber litt anstrengt i lave hastigheter ( den gjør den sikkert ikke, men det føles slik ), førstegiret er veldig kort og da må du gire til 2. og det putrer av gåre med en syl.

Den er faktisk litt artig å kjør, det fungerer med 1 syl og 45 hk, det er et greit dreiemoment som gjør at akselerer til 100 km/t går greit unna. Nå har ikke jeg dratt den veldig ut på girene enda, men tror at når vi har fått kjørt den inn og kan trøkke til litt, blir denne motoren morro å kjøre.
Ellers så synes jeg den er litt kort, er vant til at det er litt avstand fram til styre og at du har god oversikt over instrumentene. Her må du nesten se litt ned for å få oversikt, du må fysisk bøye hodet nedover for å se instrumentene og ikke bare kaste blikket ned for å se. Dette kan muligens bli bedre hvis en kjører med halvhjem og ikke en helhjelm som tar bor litt av utsikten nedover, hvis dere forstår hva jeg mener.
Første inntrykket av dag en - veldig uvant med en sylindret motor, med vibrasjoner hele tiden.
Men tror at dette blir bra når jeg og motor er innkjørt

Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
- Tore L
- Innlegg: 1065
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Tore L, sin MC Logg
Målte batteriet og det var bare på 12,51 - så da setter jeg den på litt ladning.
Etter å ha kjørt i flere timer, trodde jeg den skulle være nærmere fulladet. Men får se om det blir noe forandringer når jeg får spenningen opp i minst 12,7
Etter å ha kjørt i flere timer, trodde jeg den skulle være nærmere fulladet. Men får se om det blir noe forandringer når jeg får spenningen opp i minst 12,7

Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
Re: Tore L, sin MC Logg
Bra beskrivelse @Tore L av førte inntrykk
Ta en titt på filmen jeg la inn her så får du bekreftet dine opplevelser, du må ikke sammenligne med dine tidligere nye sykler 


dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Bjerknez
- Innlegg: 24601
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Tore L, sin MC Logg
Jøss... startproblemer den første dagen...?
Sikkert og forhåpentligvis bare en bagatell, men det hadde nå blinket noen lamper hos meg vertfall...
Sikkert og forhåpentligvis bare en bagatell, men det hadde nå blinket noen lamper hos meg vertfall...

Re: Tore L, sin MC Logg
Gratulerer med snasen sykkel 
Skikkelig Retro også. Her får man følelsen av og gå mange ti-år tilbake i tid.
Ser du var "heldig" og fikk 2024 model selvom du hadde kjøpt overligger.
Er ikke mange som hadde gjort som de gjorde her tror jeg.
Tenker da på bytte fra 2023 til 2024 uten og endre betingelsene rundt pris.
Det må jeg si var voksent gjort
Har vel ikke helt tro på at lading av batteri skal løse "problemet" men vi får tro det er så enkelt.
Veldig rart at sykkel ikke har fått opp batterispenningen mer etter godt 16 mil med kjøring.
Om ladingen ikke løser problemet hadde jeg nok hatt noen betenkeligheter jeg også, men jeg skal ikke ødelegge din bysykkel opplevelse.
Håper som sagt det løser seg med lading, om ikke så går jeg ut i fra forhandler i samarbeid med importør fikser dette kjapt og at du får mange fine mil på veien utover høsten

Skikkelig Retro også. Her får man følelsen av og gå mange ti-år tilbake i tid.

Ser du var "heldig" og fikk 2024 model selvom du hadde kjøpt overligger.
Er ikke mange som hadde gjort som de gjorde her tror jeg.
Tenker da på bytte fra 2023 til 2024 uten og endre betingelsene rundt pris.
Det må jeg si var voksent gjort

Har vel ikke helt tro på at lading av batteri skal løse "problemet" men vi får tro det er så enkelt.
Veldig rart at sykkel ikke har fått opp batterispenningen mer etter godt 16 mil med kjøring.
Om ladingen ikke løser problemet hadde jeg nok hatt noen betenkeligheter jeg også, men jeg skal ikke ødelegge din bysykkel opplevelse.
Håper som sagt det løser seg med lading, om ikke så går jeg ut i fra forhandler i samarbeid med importør fikser dette kjapt og at du får mange fine mil på veien utover høsten

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39785
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Tore L, sin MC Logg
Pulsen, Tore, det er BSA-pulsen du kjenner når du kjører denne sykkelen :Tore L skrev: 16 aug 2024, 23:09 Første inntrykket av dag en - veldig uvant med en sylindret motor, med vibrasjoner hele tiden.
Men tror at dette blir bra når jeg og motor er innkjørt

Akkurat som jeg gjør når jeg kjører Moto Guzzi'en. En herlig Guzzipuls

Kjenner meg forøvrig mye igjen dine førsteinntrykksbeskrivelser.
Mye vibrasjoner... eh...puls de første milene.
Fortsatt mye puls, men mindre anstrengt, om man kan si det slik, etter 1.gangsservice.
Og nå etter snart 15K Guzzikilometere kan jeg uforbeholden si at jeg elsker V7 twinmotoren og sykkelen forøvrig.
Skal bli interessant å følge din BSA-reise videre.
Og hvor lenge den kommer til å vare...



Men først, håper startproblemer viser seg å være en bagatell.
Kan jo være så enkelt som at en batterkabel er ristet løs pga. ...pulseringen

Noe jeg opplevde på min forrige Guzzi.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39785
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Tore L, sin MC Logg
Batteriet til KTM'en, som har sittet i sykkelen siden den var ny i 2018, viser 12,4 - 12,5 når tenninga slås på. Starter lett og viser 14,2 - 14,3 underkjøring.Tore L skrev: 16 aug 2024, 23:49 Målte batteriet og det var bare på 12,51 - så da setter jeg den på litt ladning.
Etter å ha kjørt i flere timer, trodde jeg den skulle være nærmere fulladet. Men får se om det blir noe forandringer når jeg får spenningen opp i minst 12,7![]()
Jeg er på ingen måte hverken mekaniker eller bilelektriker, men har vondt for å tro at startproblemer skyldes selve batteriet. Tror heller det skyldes løs kabel/ledning.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39785
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Tore L, sin MC Logg
Regner med at du får start på sykkelen igjen idag. Og da må du ut på tur, så klart, sånn at du rekker å få kjørt kilometerne som trengs til 1.gangsservice før forumtreffet
.
Så da foreslår jeg at vi møtes på f.eks. Solbergfoss og tar en runde på veiene i nærområdet der.
Kanskje en en grilling på kraftstasjonen også, siden jeg knapt har fått brukt BarbIQ grillen i år
?

Så da foreslår jeg at vi møtes på f.eks. Solbergfoss og tar en runde på veiene i nærområdet der.
Kanskje en en grilling på kraftstasjonen også, siden jeg knapt har fått brukt BarbIQ grillen i år

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Tore L
- Innlegg: 1065
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Tore L, sin MC Logg
Dette er hva er det er AJ - BSA pulsen - bra beskrivelseAJ skrev: 17 aug 2024, 08:37Pulsen, Tore, det er BSA-pulsen du kjenner når du kjører denne sykkelen :Tore L skrev: 16 aug 2024, 23:09 Første inntrykket av dag en - veldig uvant med en sylindret motor, med vibrasjoner hele tiden.
Men tror at dette blir bra når jeg og motor er innkjørt.
Akkurat som jeg gjør når jeg kjører Moto Guzzi'en. En herlig Guzzipuls! Rett og slett.
Kjenner meg forøvrig mye igjen dine førsteinntrykksbeskrivelser.
Mye vibrasjoner... eh...puls de første milene.
Fortsatt mye puls, men mindre anstrengt, om man kan si det slik, etter 1.gangsservice.
Og nå etter snart 15K Guzzikilometere kan jeg uforbeholdent si at jeg elsker V7 twinmotoren og sykkelen forøvrig.
Skal bli interessant å følge din BSA-reise videre.
Og hvor lenge den kommer til å vare...![]()
![]()
![]()
Men først, håper startproblemer viser seg å være en bagatell.
Kan jo være så enkelt som at en batterkabel er ristet løs pga. ...pulseringen?
Noe jeg opplevde på min forrige Guzzi.

Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
- Tore L
- Innlegg: 1065
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Tore L, sin MC Logg
Har du muligheter i morgen?AJ skrev: 17 aug 2024, 09:02 Regner med at du får start på sykkelen igjen idag. Og da må du ut på tur, så klart, sånn at du rekker å få kjørt kilometerne som trengs til 1.gangsservice før forumtreffet.
Så da foreslår jeg at vi møtes på f.eks. Solbergfoss og tar en runde på veiene i nærområdet der.
Kanskje en en grilling på kraftstasjonen også, siden jeg knapt har fått brukt BarbIQ grillen i år?
Jeg har fått BSA'en til å gå - skal skrive litt om det etterpå
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
- Tore L
- Innlegg: 1065
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Tore L, sin MC Logg
Takk for det @Toalmar - det er akkurat det det føles å gå flere ti år tilbake i tid, og det er som AJ skrev - det er BSA pulsen du føler og kjennerToalmar skrev: 17 aug 2024, 08:07 Gratulerer med snasen sykkel
Skikkelig Retro også. Her får man følelsen av og gå mange ti-år tilbake i tid.![]()
Ser du var "heldig" og fikk 2024 model selvom du hadde kjøpt overligger.
Er ikke mange som hadde gjort som de gjorde her tror jeg.
Tenker da på bytte fra 2023 til 2024 uten og endre betingelsene rundt pris.
Det må jeg si var voksent gjort![]()
Har vel ikke helt tro på at lading av batteri skal løse "problemet" men vi får tro det er så enkelt.
Veldig rart at sykkel ikke har fått opp batterispenningen mer etter godt 16 mil med kjøring.
Om ladingen ikke løser problemet hadde jeg nok hatt noen betenkeligheter jeg også, men jeg skal ikke ødelegge din bysykkel opplevelse.
Håper som sagt det løser seg med lading, om ikke så går jeg ut i fra forhandler i samarbeid med importør fikser dette kjapt og at du får mange fine mil på veien utover høsten![]()

Og jeg har ingen betenkeligheter, selv om det skulle bli litt trøblette i starten, skal vi nok få BSA'en til å bli bra.
Det var jo litt slik BSA'en var på 60 tallet - litt trøblete

Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
- Tore L
- Innlegg: 1065
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Tore L, sin MC Logg
Det er jo BSA vi snakker om Ove, skal være litt små ting - Nei da, dette blir bra til slutt skal du seBjerknez skrev: 17 aug 2024, 04:34 Jøss... startproblemer den første dagen...?
Sikkert og forhåpentligvis bare en bagatell, men det hadde nå blinket noen lamper hos meg vertfall...![]()

Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
- Tore L
- Innlegg: 1065
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Tore L, sin MC Logg
Lot den stå på lading overnatta, som som bilde viser er den full ladet. Neste bilde viser tenning på og alle lampene lyser.
Så skal jeg gå over til PC'en, hvor det er lettere å skrive
Så skal jeg gå over til PC'en, hvor det er lettere å skrive
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
- Tore L
- Innlegg: 1065
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Tore L, sin MC Logg
For det første så hjelper det å lese Owner's Manual og papirene som følger med
Dette er feilen som programoppdateringen skulle ta seg av, men hvor det var en feil i programmet slik at dette ikke lot seg gjøre. Når dere ser det øverste bilde i forrige innlegg, så er alle lampene tent og da var det bare å prøve å starte - å det gjorde den
Og det fikk jeg til ved å la tenningen stå på i 2 min, slå av og la den være avslått i 10 sek, slå på igjen - og start
Men motor lampa lyste mens den gikk, og en ny prosedyre måtte til - Starte BSA'en, la den gå i 35 sek, slå av og vente i 10 sek - gjenta dette 4 ganger :)
Og siste gangen jeg lot den gå, sluket motor lampen etter 35 sek - alt dette står beskrevet i Boka, så nå er det ut på en prøvetur og få inn litt flere mil.

Dette er feilen som programoppdateringen skulle ta seg av, men hvor det var en feil i programmet slik at dette ikke lot seg gjøre. Når dere ser det øverste bilde i forrige innlegg, så er alle lampene tent og da var det bare å prøve å starte - å det gjorde den

Og det fikk jeg til ved å la tenningen stå på i 2 min, slå av og la den være avslått i 10 sek, slå på igjen - og start

Men motor lampa lyste mens den gikk, og en ny prosedyre måtte til - Starte BSA'en, la den gå i 35 sek, slå av og vente i 10 sek - gjenta dette 4 ganger :)
Og siste gangen jeg lot den gå, sluket motor lampen etter 35 sek - alt dette står beskrevet i Boka, så nå er det ut på en prøvetur og få inn litt flere mil.

Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39785
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Tore L, sin MC Logg
Så bra!Tore L skrev: 17 aug 2024, 10:40Har du muligheter i morgen?AJ skrev: 17 aug 2024, 09:02 Regner med at du får start på sykkelen igjen idag. Og da må du ut på tur, så klart, sånn at du rekker å få kjørt kilometerne som trengs til 1.gangsservice før forumtreffet.
Så da foreslår jeg at vi møtes på f.eks. Solbergfoss og tar en runde på veiene i nærområdet der.
Kanskje en en grilling på kraftstasjonen også, siden jeg knapt har fått brukt BarbIQ grillen i år?
Jeg har fått BSA'en til å gå - skal skrive litt om det etterpå
Gjerne i morgen om været er bra

Nå drar jeg på MC-dag i Hønefoss, som noen nettopp fortalte meg

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Tore L, sin MC Logg
Så bra det løste seg på en "enkel" måteTore L skrev: 17 aug 2024, 10:47 Takk for det @Toalmar - det er akkurat det det føles å gå flere ti år tilbake i tid, og det er som AJ skrev - det er BSA pulsen du føler og kjenner![]()
Og jeg har ingen betenkeligheter, selv om det skulle bli litt trøblette i starten, skal vi nok få BSA'en til å bli bra.
Det var jo litt slik BSA'en var på 60 tallet - litt trøblete![]()

Det slo meg faktisk ikke å tipse om det med bruksanvisningen.
Selv er jeg svært opptatt av og få tak i den og andre dokumenter på ting jeg skaffer meg.
Da er det bare å ønske deg en fortsatt fin BSA opplevelse

Venter spent på flere innlegg om kjøreopplevelsen og tilvenningen av denne sykkelen

- Bjerknez
- Innlegg: 24601
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Tore L, sin MC Logg
Godt det ordnet seg :)
Skulle tatt seg ut om du fikk reelle problemer den første dagen :)
Bare en liten uke igjen nå til treffet :)
Skulle tatt seg ut om du fikk reelle problemer den første dagen :)
Bare en liten uke igjen nå til treffet :)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39785
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Tore L, sin MC Logg
Er litt spent, må jeg bare innrømme...
Har BSA'en funka som den skal i dag, @Tore L ?

Har BSA'en funka som den skal i dag, @Tore L ?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Tore L
- Innlegg: 1065
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Tore L, sin MC Logg
Ja og Nei AJAJ skrev: 17 aug 2024, 18:54 Er litt spent, må jeg bare innrømme...![]()
Har BSA'en funka som den skal i dag, @Tore L ?
Jeg fikk kjørt rundt 9 mil ( rundt 25 mil totalt ), alt fungerte veldig bra, jeg og BSA'en begynner å finne tone. Jeg har jo lest at noen ikke er fornøyd med støtdemperene, de mener at den er litt svampete i bevegelsene. Men det stemmer ikke på den jeg har, den er heller litt stutt i bevegelsene og du merker at du kjører over humper, som litt hard støt. Når du passer 80 km/t, blir den litt softere i bevegelsene. Bakdemperene kan justeres, så jeg får prøve meg litt fram. Tok en tur fra Sarpsborg til Askim, og mot Rakkestad hvor jeg fylte litt bensin. Da jeg skulle starte den igjen var den helt død på tenningen, og etter og har prøvd de triksene jeg kunne uten å lykkes, ble det NAF og sendt den tilbake til Leeres. Får høre med de på mandag, om de har fått i orden den program oppdateringen som den skal ha. Hvis de ikke klarer å få dette i orden, får det bli en V7 da
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916