Hvordan ble midrange etter bytte? Synes å ha sett at midrange blir ganske mye bedre av eksos og ecu tunegsx750_80 skrev: 26 jul 2017, 23:07 I en fersk test i Motorrad ble eksosanlegg fra Akrapovic, Arrow, Leo Vince, Scorpion og Termignoni testet mot originalanlegget på en Yamaha R1. Samtlige anlegg resulterte i lavere maks ytelse enn originalanlegget. For ett anlegg ble effekten hele 12 hk lavere enn originalt eksosanlegg. 3 av erstatningsanleggene var tyngre enn originalanlegget fra Yamaha. Ingen av erstatningsanleggene ga høyere maks dreiemoment enn originalanlegget, men et par ga reduksjon. Det som sparte mest vekt var 600 gram lettere enn originalen ( men reduserte hk-antall).
Akrapovic-anlegget feks, kostet 2920 euro, men resulterte i litt lavere effekt og høyere vekt enn originalen. Ikke vinn-vinn, men "tap-tap"...
"Effektanlegg" kan mao være en dyr måte å redusere effekt og akselerasjon. Kjøp heller mindre mc.![]()
spørsmål rundt yamaha mt-07
-
- Innlegg: 333
- Registrert: 01 mai 2017, 19:48
- Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
- Bosted: Fredrikstad
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
overlay: Hvordan ble midrange etter bytte? Synes å ha sett at midrange blir ganske mye bedre av eksos og ecu tunegsx750_80 skrev: 26 jul 2017, 23:07 I en fersk test i Motorrad ble eksosanlegg fra Akrapovic, Arrow, Leo Vince, Scorpion og Termignoni testet mot originalanlegget på en Yamaha R1. Samtlige anlegg resulterte i lavere maks ytelse enn originalanlegget. For ett anlegg ble effekten hele 12 hk lavere enn originalt eksosanlegg. 3 av erstatningsanleggene var tyngre enn originalanlegget fra Yamaha. Ingen av erstatningsanleggene ga høyere maks dreiemoment enn originalanlegget, men et par ga reduksjon. Det som sparte mest vekt var 600 gram lettere enn originalen ( men reduserte hk-antall).
Akrapovic-anlegget feks, kostet 2920 euro, men resulterte i litt lavere effekt og høyere vekt enn originalen. Ikke vinn-vinn, men "tap-tap"...
"Effektanlegg" kan mao være en dyr måte å redusere effekt og akselerasjon. Kjøp heller mindre mc.![]()
Effekt og moment får både original- og erstatningsanlegg er vist for 2 av de testede alternativene. Erstatningsanleggene ligger lavere både med tanke på effekt og moment, over storparten av turtallsområdet. Jeg kan ikke se at alternativene til originalanlegget er bedre på noe turtall. (Testen finnes i Motorrad fra 23. juni.)
Å sette på et Akrapovic-anlegg feks, på en Yamaha R1 senker som sagt makseffekten og øker vekten på sykkelen. Begge deler marginalt,
og antakelig uten nevneverdig praktisk betydning, utover at man enkelt kan kvitte seg med noen titusener kroner..
På en del andre sykler antar jeg det vil kunne forholde seg annerledes, da det antakelig er få som er såpass optimaliserte mtp effekt
og ytelse som det en R1 er. Yamaha ngeniørene har antakelig ikke anstrengt seg så mye for å lage et optimalt anlegg for "folkesykkelen" MT-07, som for premium-modellen R1.
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
gsx750_80 skrev: 27 jul 2017, 13:07overlay: Hvordan ble midrange etter bytte? Synes å ha sett at midrange blir ganske mye bedre av eksos og ecu tunegsx750_80 skrev: 26 jul 2017, 23:07 I en fersk test i Motorrad ble eksosanlegg fra Akrapovic, Arrow, Leo Vince, Scorpion og Termignoni testet mot originalanlegget på en Yamaha R1. Samtlige anlegg resulterte i lavere maks ytelse enn originalanlegget. For ett anlegg ble effekten hele 12 hk lavere enn originalt eksosanlegg. 3 av erstatningsanleggene var tyngre enn originalanlegget fra Yamaha. Ingen av erstatningsanleggene ga høyere maks dreiemoment enn originalanlegget, men et par ga reduksjon. Det som sparte mest vekt var 600 gram lettere enn originalen ( men reduserte hk-antall).
Akrapovic-anlegget feks, kostet 2920 euro, men resulterte i litt lavere effekt og høyere vekt enn originalen. Ikke vinn-vinn, men "tap-tap"...
"Effektanlegg" kan mao være en dyr måte å redusere effekt og akselerasjon. Kjøp heller mindre mc.![]()
Effekt og moment får både original- og erstatningsanlegg er vist for 2 av de testede alternativene. Erstatningsanleggene ligger lavere både med tanke på effekt og moment, over storparten av turtallsområdet. Jeg kan ikke se at alternativene til originalanlegget er bedre på noe turtall. (Testen finnes i Motorrad fra 23. juni.)
Å sette på et Akrapovic-anlegg feks, på en Yamaha R1 senker som sagt makseffekten og øker vekten på sykkelen. Begge deler marginalt,
og antakelig uten nevneverdig praktisk betydning, utover at man enkelt kan kvitte seg med noen titusener kroner..
På en del andre sykler antar jeg det vil kunne forholde seg annerledes, da det antakelig er få som er såpass optimaliserte mtp effekt
og ytelse som det en R1 er. Yamaha-ingeniørene har antakelig ikke anstrengt seg så mye for å lage et optimalt anlegg for "folkesykkelen" MT-07, som for premium-modellen R1.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- LarsE
- Innlegg: 375
- Registrert: 27 mar 2017, 21:59
- Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
Her har gutta fra 44teeth fått tunet R1M sykkelen sin med Akrapovic: https://youtu.be/_TyQBqkDVYk?t=17m3s
Fikk en del hester i midten og litt på toppen også. Dette er jo riktig nok sammenlignet med samme sykkelen med effektanlegg uten tune, så hvor mange hester de eventuelt har fått/tapt i forhold til originalt vet jeg ikke, men viser jo klart at det har litt å si om du gjør noe med innsprøytingen eller ikke.
Men, Motorcyclist Magazine har gjort en slik sammenligning ett par ganger før: Med en CB300 (https://www.youtube.com/watch?v=3Ky2GiEW26k) og en Z125 (https://www.youtube.com/watch?v=Cch2US_KeFY) Med begge så fikk de litt mer hester.
For min del har jeg "effektanlegg" for lyden og utseende, det har nok mesteparten av de som kjører med det.
Fikk en del hester i midten og litt på toppen også. Dette er jo riktig nok sammenlignet med samme sykkelen med effektanlegg uten tune, så hvor mange hester de eventuelt har fått/tapt i forhold til originalt vet jeg ikke, men viser jo klart at det har litt å si om du gjør noe med innsprøytingen eller ikke.
Men, Motorcyclist Magazine har gjort en slik sammenligning ett par ganger før: Med en CB300 (https://www.youtube.com/watch?v=3Ky2GiEW26k) og en Z125 (https://www.youtube.com/watch?v=Cch2US_KeFY) Med begge så fikk de litt mer hester.
For min del har jeg "effektanlegg" for lyden og utseende, det har nok mesteparten av de som kjører med det.
- arcticviking
- Innlegg: 93
- Registrert: 30 mai 2017, 09:45
- Motorsykkelen din: Yamaha mt-07 -17mod
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
Å det viste jeg ikke. Mange nye sykkler som mister garantien sin da når eier monterer nytt anlegg. Verd å vite om man skal kjøpe brukt mc.BC45 skrev: 26 jul 2017, 16:17 Hvis eksosen du ønsker å kjøpe er ec-godkjent, så godkjennes den av vegvesenet. Det betyr derimot ikke at Yamaha godkjenner anlegget og kan føre til at du mister garantien på sykkelen. Jeg har også lyst på et annet anlegg enn det Akropovic som selges av Yamaha, men fått tydelig beskjed om at jeg mister garantien hvis jeg setter på noe annet![]()
- arcticviking
- Innlegg: 93
- Registrert: 30 mai 2017, 09:45
- Motorsykkelen din: Yamaha mt-07 -17mod
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
Sikkert dumt spørsmål, men hvilket gir burde man bruke på mt 07'en i forskjellige hastigheter.
Jeg bruker 2-3gir i 40sone,4-5gir i 60 sone og stort sett alltid 6gir i i 80km/t i 80 sone.
"Sliter" litt med å bli kjent med sykkelen ihvertfall i 60sona.hvilket turtall er det denne motoren trives best i? Står mer eller mindre "eco" på computeren hele tiden når heg kjører. Bortsett fra når jeg akser på for å komme opp i fart.
Jeg bruker 2-3gir i 40sone,4-5gir i 60 sone og stort sett alltid 6gir i i 80km/t i 80 sone.
"Sliter" litt med å bli kjent med sykkelen ihvertfall i 60sona.hvilket turtall er det denne motoren trives best i? Står mer eller mindre "eco" på computeren hele tiden når heg kjører. Bortsett fra når jeg akser på for å komme opp i fart.
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
Har aldri kjørt mt07 så blir vanskelig å si, men første tanken min er at du ligger vel høyt. I forhold til min egen sykkel så ligger du veldig høyt.
Prøv et lavere gir eller 2.
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Prøv et lavere gir eller 2.
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
Jeg har akrapovic eksos på min mt-10, og der finnes det ingen db-killer å ta ut :/
Men må si jeg hørte en liten forskjell fra orginal eksos, men det var ikke all verden.
Nå snakker jeg om slip-on bare da, med full anlegg får man jo en helt annen lyd, åssen det er med garanti ved montering av helanlegg lurer jeg egentlig litt på?
Men må si jeg hørte en liten forskjell fra orginal eksos, men det var ikke all verden.
Nå snakker jeg om slip-on bare da, med full anlegg får man jo en helt annen lyd, åssen det er med garanti ved montering av helanlegg lurer jeg egentlig litt på?
- BC45
- Innlegg: 621
- Registrert: 24 mai 2017, 18:37
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Sport 800
- Bosted: Bærum
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
Til cruising og økonomisk kjøring bør du velge det høyeste giret du kan til enhver tid, der motoren samtidig drar lett. Du kan sjekke hvor lett motoren din går ved å gi gass og kjenne på responsen. Får du lite respons i det aktuelle giret, drar motoren din tungt og da bør du gire ned. Drar den veldig lett kan du prøve et gir opp og sjekke responsen igjen. Alle sykler forskjellige så her er det bare å prøve seg frem og bli kjent med gir og motor :) En annen ting er at jo høyere turtall du kjører på jo mer motorbrems vil det være når du går av gassen. Du har en veldig fin twin som er sterk med godt brunndrag, så jeg vil tro du kan ligge å kose deg på lave turtall og samtidig ha krefter lett tilgjengelig :)arcticviking skrev: 29 jul 2017, 17:06 Sikkert dumt spørsmål, men hvilket gir burde man bruke på mt 07'en i forskjellige hastigheter.
Jeg bruker 2-3gir i 40sone,4-5gir i 60 sone og stort sett alltid 6gir i i 80km/t i 80 sone.
"Sliter" litt med å bli kjent med sykkelen ihvertfall i 60sona.hvilket turtall er det denne motoren trives best i? Står mer eller mindre "eco" på computeren hele tiden når heg kjører. Bortsett fra når jeg akser på for å komme opp i fart.
- arcticviking
- Innlegg: 93
- Registrert: 30 mai 2017, 09:45
- Motorsykkelen din: Yamaha mt-07 -17mod
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
Tror det er folk som jobber på yamaha inne på forumet hær som sikkert kan svare på det.lasse_hansen skrev: 29 jul 2017, 17:53 Jeg har akrapovic eksos på min mt-10, og der finnes det ingen db-killer å ta ut :/
Men må si jeg hørte en liten forskjell fra orginal eksos, men det var ikke all verden.
Nå snakker jeg om slip-on bare da, med full anlegg får man jo en helt annen lyd, åssen det er med garanti ved montering av helanlegg lurer jeg egentlig litt på?
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
Jeg har akkurat lest gjennom det som er skrevet om støy fra kjedet, og sett en haug av filmer på youtube om samme emne.
Ingen av kjedene på Youtube ser ut til å ha fått nevneverdig mye smurning, så de kan ikke annet enn å rasle.
Ikke noen spesiell ulyd fra noen av dem, de er vel stort sett filmet med micen på veldig nært hold.
I en av filmene var det forresten en som hadde løsninga, kjedespray.
Nå skal ikke jeg beskylde trådstarter for å ikke smøre kjedet, men det KAN hende at bakdrevet har skarpe kanter.
Om det ble nevnt her eller i en av filmene på yt husker jeg ikke.
Da vil kjedet lage mer lyd enn nødvendig, ikke noe farlig, og denne lyden vil forsvinne av seg selv etter hvert som tennene på tannhjulet blir litt rundere i kantene.
Ingen av kjedene på Youtube ser ut til å ha fått nevneverdig mye smurning, så de kan ikke annet enn å rasle.
Ikke noen spesiell ulyd fra noen av dem, de er vel stort sett filmet med micen på veldig nært hold.
I en av filmene var det forresten en som hadde løsninga, kjedespray.
Nå skal ikke jeg beskylde trådstarter for å ikke smøre kjedet, men det KAN hende at bakdrevet har skarpe kanter.
Om det ble nevnt her eller i en av filmene på yt husker jeg ikke.
Da vil kjedet lage mer lyd enn nødvendig, ikke noe farlig, og denne lyden vil forsvinne av seg selv etter hvert som tennene på tannhjulet blir litt rundere i kantene.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
Muligens litt off-topic, men lurer litt på bruktpriser. Etter at de nye avgiftsendringene trådde i kraft fra 1/7 så ser det ut som de fleste forhandlere selger helt nye modeller for ca 98 000.
Har et søk lagret på finn, så får stadig meldinger om nye mt-07 annonser. En del 14-16 modeller som blir lagt ut for 85-90, med alt fra 1500-6000km på telleren. Vet jo ikke hva de blir solgt for men synes prisen virker noe stiv, spesielt mtp de nye listeprisene. Greit nok at en del har kort skiltoppheng og en Akrapovic slip-on, men allikevel..? Vet ikke helt hvordan verditap er på MC kontra bil, så mulig jeg er på bærtur?
Skal ha en mt-07 som første sykkel fra neste sesong av og derfor hadde jo en liten prisreduksjon på brukte eksemplarer vært kjærkommen
Har et søk lagret på finn, så får stadig meldinger om nye mt-07 annonser. En del 14-16 modeller som blir lagt ut for 85-90, med alt fra 1500-6000km på telleren. Vet jo ikke hva de blir solgt for men synes prisen virker noe stiv, spesielt mtp de nye listeprisene. Greit nok at en del har kort skiltoppheng og en Akrapovic slip-on, men allikevel..? Vet ikke helt hvordan verditap er på MC kontra bil, så mulig jeg er på bærtur?
Skal ha en mt-07 som første sykkel fra neste sesong av og derfor hadde jo en liten prisreduksjon på brukte eksemplarer vært kjærkommen

-
- Innlegg: 19
- Registrert: 12 jul 2017, 11:27
- Motorsykkelen din: Street triple 675R
- Bosted: Jessheim
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
De med akra er ikke slip on. De koster 10-12k. Så der har du noe av forklaringen på prisen.
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
Alltid sånn at de som selger forsøker å få mest mulig, håper vel på at en del ikke har fått med seg prisnedgang, eventuelt er i en fornektelsesprosess. Skal heller ikke ta fullpris for ettermarkeds eksos.
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
-
- Innlegg: 299
- Registrert: 18 jul 2017, 11:06
- Motorsykkelen din: Triumph Speed 400 (2024)
- Bosted: Oslo
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
Jeg kjøpte en 2016 MT-07 for 86K (3K mindre enn forlangende). Litt under 4000km. Nesten strøken sykkel med serviceheftet i orden. Veldig fornøyd med prisen egentlig. Ny ville vel kostet meg ca 20K mer når du tar med klargjøring og reg.jalekss92 skrev: 01 aug 2017, 19:47 Muligens litt off-topic, men lurer litt på bruktpriser. ..
Har et søk lagret på finn, så får stadig meldinger om nye mt-07 annonser. En del 14-16 modeller som blir lagt ut for 85-90, med alt fra 1500-6000km på telleren.
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
Det høres absolutt ut som en god deal, ja. Går nok for en 15-16 modell til neste år, satser på at jeg kan finne en til ca den samme prisen.
- arcticviking
- Innlegg: 93
- Registrert: 30 mai 2017, 09:45
- Motorsykkelen din: Yamaha mt-07 -17mod
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
hei
har nå kjørt over 2000km på min nye mt-07 å tenke å dele mine ups and downs med sykkelen.
har kjørt både småkjøring å vært på landeveien på tur.
negative ting
:
-MYE KJEDELYD, dette var mest irriterene i begynnelsen, syns det har blidd litt bedre av seg selv og med rett smøring(yamalube)
-EKSOSLYDEN . den høres stusselig ut.blir ny eksos til neste sesong.
-SETET, jeg har så ont ræva!!det skal godt hjøres å sitte mer en 2 timer av gangen på sykkelen.langtur=hyppige kaffepauser
-GIROVERFØRINGEN, virker litt "klunkete" og tung. smeller ganske hardt fra nøytral til 1 gir, spesielt ved kald motor.
Positive ting
:
-KRAFT, MT-07 har overaskende mye kraft i lav og mellomregister. du kan ha mye gøy uten å kjøre så mye over fartsgrensen.
-SITTESTILLING, behagelig sittestilling, jeg er 190cm og har ikke 1 gang hadd vont i beina/knær.
-ØKONOMI, billig å kjøre 0.34 på langkjøring og 0.41 på bykjøring, billig forsikring og service. 2000kr på førstegangs service
-KJØREGLEDE, har kjørt mine 2000km på 3 uker å må kjøre hver dag!små svingete landeveier er topp!blir glad i den lille sykkelen!
kan jo nevne at man tar imot mye luft når man kjører på motorvei, men det blir ikke rettferdig å føre opp som negativt.
Da må man ikke kjøpe naken sykkel.men jeg tenker kjøpe en liten vinskjerm.
om du tenker invister i en mt 07, så kansje denne posten er til litt hjelp

har nå kjørt over 2000km på min nye mt-07 å tenke å dele mine ups and downs med sykkelen.
har kjørt både småkjøring å vært på landeveien på tur.
negative ting

-MYE KJEDELYD, dette var mest irriterene i begynnelsen, syns det har blidd litt bedre av seg selv og med rett smøring(yamalube)
-EKSOSLYDEN . den høres stusselig ut.blir ny eksos til neste sesong.
-SETET, jeg har så ont ræva!!det skal godt hjøres å sitte mer en 2 timer av gangen på sykkelen.langtur=hyppige kaffepauser
-GIROVERFØRINGEN, virker litt "klunkete" og tung. smeller ganske hardt fra nøytral til 1 gir, spesielt ved kald motor.
Positive ting

-KRAFT, MT-07 har overaskende mye kraft i lav og mellomregister. du kan ha mye gøy uten å kjøre så mye over fartsgrensen.
-SITTESTILLING, behagelig sittestilling, jeg er 190cm og har ikke 1 gang hadd vont i beina/knær.
-ØKONOMI, billig å kjøre 0.34 på langkjøring og 0.41 på bykjøring, billig forsikring og service. 2000kr på førstegangs service
-KJØREGLEDE, har kjørt mine 2000km på 3 uker å må kjøre hver dag!små svingete landeveier er topp!blir glad i den lille sykkelen!
kan jo nevne at man tar imot mye luft når man kjører på motorvei, men det blir ikke rettferdig å føre opp som negativt.
Da må man ikke kjøpe naken sykkel.men jeg tenker kjøpe en liten vinskjerm.
om du tenker invister i en mt 07, så kansje denne posten er til litt hjelp

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
Kjekt å lese at du kosar deg med den, har sett ein del på JakeTheGardenSnake på youtube og hans MT-07. Noko du kanskje kan sjå, han har mange artige mods.
Og, pistolskudd-girkasse er ikkje akkurat uvanleg på Yamaha
Og, pistolskudd-girkasse er ikkje akkurat uvanleg på Yamaha

- BC45
- Innlegg: 621
- Registrert: 24 mai 2017, 18:37
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Sport 800
- Bosted: Bærum
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
Høres ut som du alt i alt er ganske fornøyd og det du ikke er så fornøyd med går det jo i hvert fall an å gjøre noe med :) Har du prøvd å gi litt godt med gass i fri og la motoren gå noen sekunder ekstra etter du har startet opp, før du setter den i gir? Min går på litt høyere turtall en liten stund før det roer seg. Gasser jeg litt roer motoren seg raskere og da går det mykere i 1. gir.arcticviking skrev: 07 aug 2017, 15:08 -GIROVERFØRINGEN, virker litt "klunkete" og tung. smeller ganske hardt fra nøytral til 1 gir, spesielt ved kald motor.
kan jo nevne at man tar imot mye luft når man kjører på motorvei, men det blir ikke rettferdig å føre opp som negativt.
Da må man ikke kjøpe naken sykkel.men jeg tenker kjøpe en liten vinskjerm.
om du tenker invister i en mt 07, så kansje denne posten er til litt hjelp![]()
Etter min mening er det ikke alltid noen ulempe at girkassen er litt klunkete så lenge det er lett å få den i riktig gir. Jeg vil heller ha tilbakemelding fra girkassa fremfor en silkemyk giring der jeg må dobbelsjekke girindikatoren hver jeg girer.
- arcticviking
- Innlegg: 93
- Registrert: 30 mai 2017, 09:45
- Motorsykkelen din: Yamaha mt-07 -17mod
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
finns ikke en video av mt 07 jeg ikke har sett :)
blir mods til vårem. sete,eksos,skiltoppheng og liten vindskjerm.
skal prøve å la den gå litt, merker jo at den går mykere i 1 gir når motor er varm.
blir mods til vårem. sete,eksos,skiltoppheng og liten vindskjerm.
skal prøve å la den gå litt, merker jo at den går mykere i 1 gir når motor er varm.
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
Her var det mye jeg kjente meg igjenn iarcticviking skrev: 07 aug 2017, 15:08 hei![]()
har nå kjørt over 2000km på min nye mt-07 å tenke å dele mine ups and downs med sykkelen.
har kjørt både småkjøring å vært på landeveien på tur.
negative ting:
-MYE KJEDELYD, dette var mest irriterene i begynnelsen, syns det har blidd litt bedre av seg selv og med rett smøring(yamalube)
-EKSOSLYDEN . den høres stusselig ut.blir ny eksos til neste sesong.
-SETET, jeg har så ont ræva!!det skal godt hjøres å sitte mer en 2 timer av gangen på sykkelen.langtur=hyppige kaffepauser
-GIROVERFØRINGEN, virker litt "klunkete" og tung. smeller ganske hardt fra nøytral til 1 gir, spesielt ved kald motor.
Positive ting:
-KRAFT, MT-07 har overaskende mye kraft i lav og mellomregister. du kan ha mye gøy uten å kjøre så mye over fartsgrensen.
-SITTESTILLING, behagelig sittestilling, jeg er 190cm og har ikke 1 gang hadd vont i beina/knær.
-ØKONOMI, billig å kjøre 0.34 på langkjøring og 0.41 på bykjøring, billig forsikring og service. 2000kr på førstegangs service
-KJØREGLEDE, har kjørt mine 2000km på 3 uker å må kjøre hver dag!små svingete landeveier er topp!blir glad i den lille sykkelen!
kan jo nevne at man tar imot mye luft når man kjører på motorvei, men det blir ikke rettferdig å føre opp som negativt.
Da må man ikke kjøpe naken sykkel.men jeg tenker kjøpe en liten vinskjerm.
om du tenker invister i en mt 07, så kansje denne posten er til litt hjelp![]()


Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
Enig i det meste, men vi må ikke glemme at MT-07 ikke akk er en premium sykkel. Det er nok tatt et par snarveier for å presse prisen så lavt. Jeg skal få prøvekjørt Tracer 900, mest pga str til MT-07. Ellers er jeg også veldig fornøyd.
-
- Innlegg: 299
- Registrert: 18 jul 2017, 11:06
- Motorsykkelen din: Triumph Speed 400 (2024)
- Bosted: Oslo
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
Så du anbefaler det? Det koster vel ca 2500,-, er det verdt penga? :)Jona88 skrev: 07 aug 2017, 23:24Her var det mye jeg kjente meg igjenn iarcticviking skrev: 07 aug 2017, 15:08 -SETET, jeg har så ont ræva!!det skal godt hjøres å sitte mer en 2 timer av gangen på sykkelen.langtur=hyppige kaffepauseralt fra stusselig eksos til giroverføring.... Når det gjelder setet, så er jo det en hard opplevelse...
Jeg fikk tak i "komfortsete" til min sykkel. Et sete med litt mere polstring som hjalp godt på langturen jeg kjørte i ferien.
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
MT09 sliter vel med akkurat det samme hva sal angår. En bekjent solgte sin MT09 ene og alene grunnet mangel på komfort litt lenger enn ned til butikken.
- BC45
- Innlegg: 621
- Registrert: 24 mai 2017, 18:37
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Sport 800
- Bosted: Bærum
Re: spørsmål rundt yamaha mt-07
Hva baken smaker er vel individuelt. Jeg sitter godt på originalsetet til mt-09. Setet ble endret til 2017-modellen.FredrikE24 skrev: 08 aug 2017, 14:34 MT09 sliter vel med akkurat det samme hva sal angår. En bekjent solgte sin MT09 ene og alene grunnet mangel på komfort litt lenger enn ned til butikken.