TGR skrev: 25 apr 2020, 23:52
Ok. Skjønner. Det vil vel typisk være en oppgave for en som
Bjerknez, eller andre med "tung erfaring" på området. Det har ikke jeg. Jeg har ikke kommet lenger enn til å kjøpe 2 maskiner....
Men jeg tror dette er et relativt stort tema, med ganske mange forskjellige meninger og erfaringer. Og det ligger bøttevis av videosnutter om hvordan man gjør ting, hva man bruker osv på YT. Feks snutter fra Bilpleiekongen.
Etter å ha vert i dette detailing gamet en stund, så liker jeg å forenkle litt. Tro meg, når jeg sier at Scholl S17, medium cut pad, en random god poleringsmaskin med respekt for seg selv og en voks til 2-3 hundrelapper og noen gode mikrofiberkluter, samt høytrykkspyler og gjerne trykkluft/varmluft for å blåse tørr sykkelen etter vask er det man trenger.
Ingen grunn til å gå ned på molekyl nivå her. Det er snakk om sundt vedlikehold og vask av sykkel. Bare generelt ligg unna skilpaddeproduktene og kjøp fra feks. Bilnerden.no, scandicshine.no, etc. Eierne av disse sidene driver profesjonelt med detailing selv og vet faktisk hva dem snakker om og bruker sine egne produkter hele tiden.
Men vær forsiktig med å bevege dere inn på detailersclub.no. Dette er et forum for geeks og ofte får man langt mer informasjon enn man behøver og ender bare opp med å bli enda mer usikker. Dessuten vil det som oftest bli en drakamp om hvilken voks som er best etc.
Ønsker du bare å få sykkelen rein med godt resultat på en enkel måte så hold deg i denne tråden. Ønsker du og utforske dette nærmere og gå mer i dybden, så er detailersclub.no mer egnet.