Z1A 900 og KZ900 logg

Om veteransykler, låve- og garasjefunn og gjerne tråder om "redningsaksjoner" og "gjenoppliving" av nyere som eldre veteransykler.
Svar
Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 256
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av Atrox »

Akkurat nå er det 7 gjester og undertegnede inne og leser tråden din - tyder vel på at det er flere som liker sånne tråder :) for meg er dette motivasjon til å sette igang selv.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Bosted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av rolf-arne »

Nå har også jeg fått lest og ikke minst sett meg opp på tråden.

Imponerende jobb.



Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7110
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Takk til Tom Færøvig, Atrox og rolf-arne :thumleft

Post til helga og i hus to doble friske nye sett VIN decaler (Headstock Decal) fra Rick Brett til KZ900 og Z1A …
9980E215-209B-4D35-84F3-B9D26135E968.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

KawaKjetil

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av KawaKjetil »

dypen skrev: 06 nov 2021, 18:55 Takk til Tom Færøvig, Atrox og rolf-arne :thumleft

Post til helga og i hus to doble friske nye sett VIN decaler (Headstock Decal) fra Rick Brett til KZ900 og Z1A …

9980E215-209B-4D35-84F3-B9D26135E968.jpeg
Stilig! Er begynt å montere min Z1000J og burde kanskje fått tak i litt stickere :thumleft

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7110
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Rick Brett har tilgang til full spec så det eneste han får er rammenummer og du får en tro kopi av tag’n som sitter på ramma fra fabrikken på -70 tallet.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7110
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Nye tidsriktige ND merka tallskiver i hus som skal benyttes ved overhaling av klokkene på Z1A og KZ900 …
756E8179-9ABD-47F4-90BC-ED3D05AF861D.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7110
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Endelig fått tak i det som skulle til for å sveise med dekkgass, montert og testet i dag :) Kjøpeflaske fra jula.no Bruker en gammel flytralle (aluminium) til sveisevogn som jeg etterhvert tenker å legge inn ett par finerplater som jeg har smådeler / sveiseutstyr øverst i vogna. Må også lage ett permanent feste for flaska så den ikke kan velte inne i tralla.

Kjøpte for en tid tilbake en kasse med gammelt Kawasaki spesialverktøy.
6350D2C9-1B80-4F60-AEB9-9EA9EFDCB9E4.jpeg
176DED48-7D75-4F73-A26E-2E5469426542.jpeg
B83CDDEF-C51B-43D3-A5DA-5791BC74DDB8.jpeg
433DA85C-38D8-448F-B650-AFB30ED7C2B2.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24619
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av Bjerknez »

Nå er det utrolig lenge siden jeg sveiset. Jeg gikk Industrirørlegger linja på skolen for 30 år siden og da var det gass sveis som var greia. Husker jeg faktisk var ganske flink til det også. Har også sveiset en del med slik elektrode. Slike stenger man byttet ut. Følte kanskje dette var den enkleste måten.

I dag har man jo tig/mig/mag/rag/sag og fandens oldemor og jeg velger heller og spørre her enn å starte søket selv.

Hva er det man skal velge av sveisemetode i dag for litt generell småsveising i furtebua? Hva er det enkleste og komme i gang med?

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1691
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av Gammelsmurfen »

Bjerknez skrev: 21 nov 2021, 06:12 Hva er det man skal velge av sveisemetode i dag for litt generell småsveising i furtebua? Hva er det enkleste og komme i gang med?
Det kommer veldig an på hva man skal sveise, men ikke minst godstykkelse.
Jeg har både mig/mag og et apparat for elektroder, førstnevnte for tynnere gods og plater mens sistnevnte for grovere gods.

Det letteste og sveise med av disse er mig/mag, men på en annen side er tynnere gods litt mer kresent mtp. og ikke brenne hull osv.
Elektrodesveising krever en stødig hånd, rett vinkel, fart og "påtrykk", men samtidig så er tykkere gods mer tilgivelig for feil.
Og blir det litt "duelort" så er det bare å dra over litt med vinkelsliper :D
Finnes også bredt utvalg i elektroder, både hva gjelder tykkelser og for forskjellige materialer (støpegods, rustfritt, kullstål etc. etc.)

Sveiser ikke ofte, men kjekt og ha de gangene jeg enten trenger å reparere noe eller lage noe jeg ikke får kjøpt ferdig.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7110
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Det enkleste må bli trådmater med flussfylt sveisetråd for tynnplater og litt tykkere gods.

Kjøpte min brukt, det fulgte med kabelpakke for pinnesveis som du beskriver. Det vil si denne maskinen kan sveise MMA (pinne), MIG (trådmater) hvor jeg har kjøpt gassflaske fra jula og sveisetråd for å bytte ut medfulgt flussfylt sveisetråd som brukes uten gass. Har nå mulighet for å sveise både med og uten gass, velger jeg å sveise uten gass må det bankes slagg på sveisen på samme måte som ved pinne sveis.

Apparatet kan også utvides med TIG (smelter det som sveises og tråd tilføres manuelt ved behov) kabelpakke må kjøpes i tillegg. Tilfører tråd manuelt så kan litt sammenlignes som å sveise med acetylen / oksygen på gamle måten som du beskriver.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1691
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av Gammelsmurfen »

Et sånt kombinasjonsapparat som dypen nevner høres ut som en god idé, i hvert fall om behovene (eller fremtidige) ikke er helt klare ;-)

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7110
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7110
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Ikke lenge til jul nå … Tåke, regn og veldig tungt vær her men god temp i garasjen uten at det påvirker arbeids farten nevneverdig. Fått fjerna litt gammel møkk og montert senterstøtte i kveld.

Det neste blir montering av eksos :)
2FF2D4DE-A036-4E8D-871B-523B99277DCB.jpeg
7E125518-1566-40A3-9642-D3F1F5D799CD.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7110
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Montert eksos med nye muttrer og pakninger sammen med sidestøtte i kveld. Litt rydding hører med også …
0A2CC2DC-EB6A-41A5-9CE3-A4758A546E77.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7110
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Har bevist montert så lite som mulig før første oppstart. Starta KZ900’n nå men det lekker bensin fra bensintilførsel, det er to slanger ned til to T-stykke på høyre og venstre side som hver fordeler bensin til to forgassere som lekker. Har byttet alle deler pakninger etc som var i rep kit til forgasserne men noen deler inngår ikke som burde vært bytta og det er min skyld og ingen andres. Bare å demontere igjen. T-stykkene har gummivulking som tetter, disse tørker ut og blir slitt i følge MC Partner som har delene på lager så da blir det en tur dit igjen :)
1976 KZ900-A4 CARBURETORS.pdf
FUEL PIPE JOINT 16046-002:
https://www.partzilla.com/product/kawas ... df89e25c11
6055F034-C0F3-429B-B2EC-817E5668486C.jpeg
20090E3E-34B7-4B5F-B614-F3658600CADE.jpeg
B854A1E5-8DDE-438E-9658-A5FAA1063740.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7110
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Jompa bemerka rust på bremsepedal i sitt første innlegg i tråden og siden jeg skulle på handel i dag etter deler til forgasser ble bremsepedal også kjøpt. Investering er en herlig følelse :twothumbs:
37D18391-BE97-4112-992C-4F80C95CD6C5.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av Jompa »

Da var det bra jeg kom med bemerkning, uansett hadde du nok oppdager rusten selv.
Det hadde vært synd om ikke pedalen var like blank som resten av sykkelen.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7110
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Da var «Hard to find parts» deksel over fremre drev med bolter på plass i garasjen til veldig hyggelig pris, prisen av to store Pepsi Max flasker på Meny :twothumbs:
36B1879F-83B3-4909-BC9B-BFC11C36475E.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7110
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Senterstøtte til Z1A sandblåst, grunna og fått på sort lakk. Må ta en runde til med sort …
D2A9ECA8-8277-44B9-8C5E-EBC0559956C8.jpeg
8CE4E189-0A1B-4749-92BD-1EBC921E81AC.jpeg
97ED4977-A7E0-43C1-993F-C0685109D538.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39822
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av AJ »

Strålende resultat, dypen :) :notworthy:

Kanskje det kan bli en tur i retning Hadeland med Kawaklassikeren i løpet av sommer'n :crazy: ?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7110
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Det må være overkommelig hvis det fungerer tilfredsstillende etter testing, KTM’n går den også :thumleft

Har varmkjørt motor nå og ingen synlige lekkasjer på drivstoff eller olje. Luftfilterboks kan monteres sammen med venstre motordeksel og noe småtteri som i sum tar tid. Da er det bare å få på det som var nylakkert i fjor, tank deksler og fastback for å prøvekjøre. Det som er bra er at jeg har KTM’n så slipper jeg frustrasjon når noe må gjøres om, endres eller demonteres på KZ’n. Den blir ferdig når den er ferdig og skal brukes bare på solskinnsdager, det er over 40 år siden disse var på toppen ;)
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av Jompa »

Solid støtte
På 70 og 80talls sykler var både senter og sidestøtte en selvfølge.
Det samme var hjelmlåsen og sete med hengsler og lås, skikkelige låser som man låste med tenningsnøkkelen.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Bosted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av rolf-arne »


dypen skrev:Det som er bra er at jeg har KTM’n så slipper jeg frustrasjon når noe må gjøres om, endres eller demonteres på KZ’n. Den blir ferdig når den er ferdig og skal brukes bare på solskinnsdager, det er over 40 år siden disse var på toppen ;)

Der har du et viktig moment...at man kan ta seg tid til å gjøre det skikkelig...forutsetningen er jo at man har noe annet å kjøre med...

For deg KTM , for meg RT... min trofaste Pan European, skal få ta den tid den trenger... ferdig neste vår, i nesten original versjon .

Sykkelen fortjener det etter å ha gitt meg så mye glede... håper på et kommende "smykke".

Men forutsetninga, er at man har noe annet å kjøre med....



Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7110
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Jompa skrev: 02 apr 2022, 21:37 Solid støtte
På 70 og 80talls sykler var både senter og sidestøtte en selvfølge.
Det samme var hjelmlåsen og sete med hengsler og lås, skikkelige låser som man låste med tenningsnøkkelen.
Ja helt klart... og med litt plass til vognpapirer og verktøy under sete :)


rolf-arne skrev: 03 apr 2022, 09:21
dypen skrev:Det som er bra er at jeg har KTM’n så slipper jeg frustrasjon når noe må gjøres om, endres eller demonteres på KZ’n. Den blir ferdig når den er ferdig og skal brukes bare på solskinnsdager, det er over 40 år siden disse var på toppen ;)

Der har du et viktig moment...at man kan ta seg tid til å gjøre det skikkelig...forutsetningen er jo at man har noe annet å kjøre med...

For deg KTM , for meg RT... min trofaste Pan European, skal få ta den tid den trenger... ferdig neste vår, i nesten original versjon .

Sykkelen fortjener det etter å ha gitt meg så mye glede... håper på et kommende "smykke".

Men forutsetninga, er at man har noe annet å kjøre med....



Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Enig! Hobbyprosjekt har ingen tidsbegrensing og din Pan European fortjener det :thumleft
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24619
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av Bjerknez »

Hobby er ikke noe gøy når man har tidspress. Jeg har mange småprosjekter på gang i furtebua, og noen av dem blir jeg trolig aldri ferdig med eller går lei, mens andre prosjekter kan ta flere dager/uker/måneder/år. Jeg bryr meg ikke. Jeg holder på når jeg har lyst og ikke forsi jeg MÅ. :)

Svar