Ellers er ikke verken vi eller verkstedene flinke nok til å bytte bremseveske og rengjøre/smøre calipere..
](./images/smilies/grrr.gif)
Intruder skrev:Min Primera har gått 260.000 , snaut nok fulgt serviceintervallene !:=D>
"Pris tilbudet jeg fikk på en ny girkasse var på hele 67 000,- (ny girkasse ca 50 000 + arbeid 17 000). (sitat fra posten i linken ovenfor...)"Jalmar skrev:Godt det blei et hyggelig resultat til slutt.![]()
Selvfølgelig blei resultatet bra når AJ fikk så mange gode tips og forklaringer her i tråden.![]()
Nå anbefaler jeg AJ, og andre girkasseøkonomi-interesserte, å ta en titt på følgende link.
http://vgd.no/forbruker/bil/tema/154112 ... 0-girkasse" onclick="window.open(this.href);return false;
Kunne ikke vært sagt på en bedre måte, godeste cheroncheron skrev:OG med masse whisky og is i magan!
Det hjalp ikke med røyk-forbud i Almeraen til AJ. Girkassa røyk uansett.Pollti skrev:Også liker jeg dårlig å få røykeforbud i bilene jeg selv har betalt .
Det problemet må da være lett å løse? Kan de ikke bygge disse kassene i Nederland da? Der finnes det ikke høyder.Pollti skrev: Problemet med V70 er at at kassa er bygget i høyden.
Svenskene?Desmo skrev:Danmark er bedre, for da kan svenskene snakke med girkassebyggerne. Nederlandsk er jo flett umulig å skjønne. Og Danmark er heller ikke plaget av høyder.
Du glemte å nevne at jeg også er blitt en kløpper i å kjøpe eBay girkasser...Jalmar skrev:Desmo skrev:
På den annen side, så kan jo kineserne snakke med AJ. Han har jo blitt en kløpper på å skifte tastatur på kinesiske pcer, og byggekvaliteten på Volvo-girkassene er vel omtrent på nivå med en middels dårlig kinabygget læpptåpp?![]()
Engelskmenn, ja. Maltesere...Pollti skrev: Jeg håper det er god tilgang til engelskmalterese i år.
Men, men... det finnes da vitterlig langt flere tsjekkere...Pollti skrev:Da blir det ikke bilbytte !
Transit-kasser i transit kommer ingen steder. Bedre med de som kommer seg videre og gjør nytten. Sånn som denne eBay girkassen som sitter som støptJalmar skrev:Hva Pollti kommer til å ende opp med for slags bil, blir bare en yeti-konkuranse tror jeg.![]()
Skjønner egentlig ikke hvorfor Nissan gidder å produsere dårlige kasser, når de kan kjøpe fungerende Transit-kasser på E Bay.