Selv hilser jeg på alle mcer, av og til mopeder også. Og kommer til å fortsette med det.
Ha en fortreffelig mc-sommer og husk å hilse

Hilser på det aller meste på to hjul, ofte rører venstrehånda seg i noen rare rykk selv når jeg kjører bilStranger skrev:Hilser stort sett alltid men ikke alltid like enkelt og få til gjennom krappe svinger med høl i asfalten. Da blir det ofte ett nikk istedet.
Hummm... Ja... De som kun løfter 4 fingre fra holken hilser vel egentlig ikke?bm skrev:Hilser på det aller meste på to hjul, ofte rører venstrehånda seg i noen rare rykk selv når jeg kjører bilStranger skrev:Hilser stort sett alltid men ikke alltid like enkelt og få til gjennom krappe svinger med høl i asfalten. Da blir det ofte ett nikk istedet.![]()
Denne sesongen har jeg merket at det er ikke mange som løfter hånden lenger, kun noen løse fingrer fra venstrehånda
Northman skrev:
Tror dette er en av de store mangelpostene ved føreropplæringen, hvordan hilse, og hvordan varsle :)
kanskje det er ment som en hilsen, men jeg ser det nok ikke og oppfatter bare at jeg har møtt en som ikke hilser.Northman skrev:Hummm... Ja... De som kun løfter 4 fingre fra holken hilser vel egentlig ikke?
Hehehe, bare hyggeligAJ skrev:Northman skrev:
Tror dette er en av de store mangelpostene ved føreropplæringen, hvordan hilse, og hvordan varsle :)![]()
Tenker dette blir obligatorisk etter hvert, ja. Eller... kanskje ikke...![]()
![]()
Skal lage en sak om trafikklærerjobben til uka. Skal jammen spørre dama jeg skal intervjue om akkurat dette...![]()
Takk for godt tips, Northman
Er så enig så enig, en gammel bekjent av meg mente det var for mye luftmotstand når han kjørte til at han klarte å ta inn armen igjen... Prøvde å foreslå litt styrketrening, men tror ikke det gikk gjennom :)pelsen skrev:kanskje det er ment som en hilsen, men jeg ser det nok ikke og oppfatter bare at jeg har møtt en som ikke hilser.Northman skrev:Hummm... Ja... De som kun løfter 4 fingre fra holken hilser vel egentlig ikke?
Skal man hilse må man nok gidde å løfte labben fra styret.
Nyse i hjelmen har skjedd, men det var rimelig udramatisk :) Neseblod har jeg også hatt en gang, det var et jævla sølPollti skrev:Jeg spurte KB om hva hun lærer om det. Hun har fått beskjed om ikke å hilse, det tar læreren seg av. Jeg hilser aldri på MC fuhrere under opplæring hvis ikke læreren hilser først. Vil nødig forstyrre i læreprosessen.
En uting med de som bare løfter fingerene syntes jeg. Hilset de eller ikke ? Jeg løfter handa av holken jeg, men er kanskje feil det og ? På tofeltsvei og i byen hilser jeg sjelden siden jeg er opptatt av kondomsyklister med selvmordstanker i fotgjengeroverganger eller bekymrer meg for rågjengere og unger som begynner å leke rett foran meg.
Nyse i hjelmen kan jeg ikke å huske å ha gjort men derimot så snørrer jeg så det holder noen ganger. Resultatet er ikke særlig pent og behagelig å se på
Hilser kjøreskolen tilbake?Elolz skrev: Jeg lærte å hilse på kjøreskolen, og ble veldig oppfordret til det, ...
Har hilset en del på ATV'r, men de hilser aldri tilbake. Pleier også å hilse på Ambulansene, tenker at det kan være greit å være litt kompis med de før eller senere :)Elolz skrev:Jeg lærte å hilse på kjøreskolen, og ble veldig oppfordret til det, men lærte ingenting om varsling. Personlig syntes jeg det var stas når jeg ble hilst på av andre, selv om jeg var under opplæring. Prøvde å hilse selv også, men var jo ikke alltid det gikk i begynnelsen. Nå hilser jeg da på alt jeg får med meg, men ikke atv. Vet ikke om det er vanlig, men jeg har ihvertfall aldri sett noen på mc hilse på noen på atv
Jeg lar av prinsipp være å hilse på likbiler,selv om passasjeren der kan være en MCfører..Northman skrev:Har hilset en del på ATV'r, men de hilser aldri tilbake. Pleier også å hilse på Ambulansene, tenker at det kan være greit å være litt kompis med de før eller senere :)Elolz skrev:Jeg lærte å hilse på kjøreskolen, og ble veldig oppfordret til det, men lærte ingenting om varsling. Personlig syntes jeg det var stas når jeg ble hilst på av andre, selv om jeg var under opplæring. Prøvde å hilse selv også, men var jo ikke alltid det gikk i begynnelsen. Nå hilser jeg da på alt jeg får med meg, men ikke atv. Vet ikke om det er vanlig, men jeg har ihvertfall aldri sett noen på mc hilse på noen på atv
Det visste jeg ikke!Delta8v skrev: Kjører man Alfa Roemo er det hilse plikt og da følger vi den
eller kanskje ikke...det er jo eiere av entusiastbiler (drittbiler) som pleier å hilse på de andre med samme problem. :-)AJ skrev:Det visste jeg ikke!Delta8v skrev: Kjører man Alfa Roemo er det hilse plikt og da følger vi den
Høres ut som en meget bra greie, helt klart![]()
Enda en grunn til å vurdere Alfa som min neste bil
En gang da jeg måtte kjøre bilen til faren til en kompis av meg (henger der med? :-)å ) ut til Ågotnes, la jeg merke til mange jeg ikke kjente hilste på meg. Da jeg kom ut dit fikk jeg vite at det var visst vanlig at folk med Mercedes hilste på hverandre.AJ skrev:Det visste jeg ikke!Delta8v skrev: Kjører man Alfa Roemo er det hilse plikt og da følger vi den
Har hørt at for lenge siden så hilste NSU ro80 eiere hverandre med å holde opp antall fingre som tilsvarte bytter av wankelmotorer.pelsen skrev:eller kanskje ikke...det er jo eiere av entusiastbiler (drittbiler) som pleier å hilse på de andre med samme problem. :-)AJ skrev:Det visste jeg ikke!Delta8v skrev: Kjører man Alfa Roemo er det hilse plikt og da følger vi den
Det er tydeligvis ikke sånn med BMW.. Ingen hilser på meg...Snikkeren skrev:En gang da jeg måtte kjøre bilen til faren til en kompis av meg (henger der med? :-)å ) ut til Ågotnes, la jeg merke til mange jeg ikke kjente hilste på meg. Da jeg kom ut dit fikk jeg vite at det var visst vanlig at folk med Mercedes hilste på hverandre.AJ skrev:Det visste jeg ikke!Delta8v skrev: Kjører man Alfa Roemo er det hilse plikt og da følger vi den
Alfaer har sjel, og de har ikke tekniske problemer. De har bare temperament som en italiener skal ha.pelsen skrev:eller kanskje ikke...det er jo eiere av entusiastbiler (drittbiler) som pleier å hilse på de andre med samme problem. :-)AJ skrev:Det visste jeg ikke!Delta8v skrev: Kjører man Alfa Roemo er det hilse plikt og da følger vi den