IMG_8510.jpeg
Yamaha XS500D 1H2
Re: Yamaha XS500D 1H2
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Yamaha XS500D 1H2
Nå snakker vi
Enda ett prosjekt snart ferdig, har du flere i kikkerten?

Enda ett prosjekt snart ferdig, har du flere i kikkerten?
Re: Yamaha XS500D 1H2
Den grønne under lakenet som står ved siden av XS500’n, 1987 Kawasaki GPX750R som jeg har supplert det som manglet og repsett til forgasserne. Må bare gjøre jobbenToalmar skrev: 21 mar 2025, 23:54 Nå snakker vi![]()
Enda ett prosjekt snart ferdig, har du flere i kikkerten?

https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?t=16821
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Yamaha XS500D 1H2
Teknisk Informasjon.
Modell TX500 År 1972 Modellkode Europa 371- Modellkode USA 371-
TX500A 1973 371- 371-
XS500B 1974 371- 371-
XS500C 1976 – 1H2-0 1J2-0
XS500D 1H2-1 1J2-1
XS500E – 1981 1H2-2 1J2-2
XS500C Fakta Motor 498cc (73 x 59,6 mm) dobbel overliggende kamaksel, 180 graders parallell twin med fire ventiler per sylinder. Lettmetall sylinderblokk og topplokk med sylinderforinger i støpejern, våtsumpsmøring. Kompresjonsforhold, 8,5 til 1. Påstått maksimal effekt, 48bhp @ 8500rpm. Forgassere Twin 38mm Mikuni CV med betjent kaldstartdyser, matet fra 2 separate drivstoffkraner (en hver side av tanken). Papir luftfilter.
Girkasse våt clutch og femtrinns girkasse.
Drives med 5/8 x 3/8 kjede.
Forhold – 17 foran, 43 bak.
Elektrisk Spole tenning med 12 Volt, 14 Ampere timers batteri og 130 Watt dynamo.
Dekk foran – 3,25 x 19, bak – 4,00 x 18
Bremser Hydraulisk skive med flytende kaliper.
Foran – 11,8" dia, bak - 10,4" dia.
Ramme Sveiset og kileformet dupleksrørholder.
Fjæring Teleskopisk forgaffel.
Diameter på gaffelrør
34 mm Yamaha TX-500/A/ XS-500B (73-75)
35 mm Yamaha XS-500 C/D/E (76-78 )
Svingbar bakgaffel med fjærforspenningsjustering.
Foraksel Diameter 17mm XS500 76-78
Bakaksel Diameter 20mm XS500 76-78
Dimensjoner Akselavstand 55 tommer 1397 mm
Setehøyde 33″ 838mm
Bakkeklaring 7 tommer 178 mm
Snusirkel 15′ 6″ 4724mm
Hjulvinkel 62,5 grader,
Trail 4,6" 117mm
Vekt (inkl. 1 gallon drivstoff) 448lb 203Kgs
Tankkapasitet 3,2 gallons 14,6 liter
Pris (ny) GBP 839 inkl. mva i 1976
Motor og andre fakta
Ventilklaringer (kald) Innsug 0,15 – 0,20 mm Eksos 0,20 – 0,25 mm
Balansekjede Fri slakk 5 – 7 mm
Motorolje Kapasitet 3,0 liter Grade 20W/40
Dekk foran Størrelse 3,25 x 19 4PR Trykk 23 psi (1,6 kg/cm2) normal 28 psi (2,0 kg/cm2) høyhastighetskjøring
Dekk bak Størrelse 3,50 x 18 4PR TX500/XS500B 4,00 x 18 4PR XS500C/D/E Trykk 28 psi (2,0 kg/cm2) normal 33 psi (2,3 kg/cm2)
Tennplugger Type NGK – DR8ES DENSO – X24ESR-U Avstand 0,6 – 0,7 mm
Kontaktbrytere (stifter) Part No – Venstre 371-81621-10 Part No – Høyre 371-81622-10 Avstand 0,30 – 0,45 mm
Forgaffel olje Kapasitet 147cc Grade 10W/30
Batteri Klassifisering 12V 14Ah Typer GS – 12N14-3A YUASA – YB14-L
Lyspærer Hovedlykt 50/40 watt Baklykt 8 watt Blinklys 23 watt Blinklys 27 watt Blinklys 3 watt Nøytral indikatorlampe 3 watt Fjernlys indikatorlampe 3 watt Speedometerlampe 3 watt Turtellerlampe 3 watt
Sikringer Hovedsikring 20 amp Tennkrets 10 amp Blinkende indikatorer 10 amp Lyskrets 10 amp Reservesikringer 10 amp og 20 amp
Batteri fra Sønnak / Exide Batterispesialisten Kløfta:
https://www.exidegroup.com/no/nb/battery/12N14-3A
Tekniske tips.
Balansekjede må kontrolleres med jevne mellomrom. Forsømmelse av kjedestramming vil føre til slitasje på tannhjulet som er montert på enden av veivakselen. Det vil kreve en komplett motor reparasjon for å utbedre.
Veivhusdekselpakninger. Det er sannsynligvis tryggere å oppgi hvilken side du trenger en pakning til og ikke bare oppgi delenummeret. Veivhusdekselpakning Delenummer 371- Delekatalog Venstre deksel = 371-15462-02 Høyre deksel = 371-15451-01 1H2- Delekatalog Venstre deksel =371-15451-01 Høyre deksel = 371-15451-02
Oljefiltre. Det originale oljefilteret er ikke lenger tilgjengelig. Et alternativ er å montere erstatningsfiltersett. «XS500 Oil Filter Conversion Kit» Dette settet inneholder en ny oljefilteradapterplate, pakning og spin-on oljefilter. Denne oppdateringen betyr at et lett tilgjengelig oljefilter nå kan brukes, eksempel på filter som passer «Hiflofiltro 204» for XS500 1975-1979
XS500 Oil Filter Conversion Kit:
https://yambits.co.uk/xs500-oil-filter- ... 06854.html
Informasjon er hentet av egenerfaring og mal omskrevet fra følgende side:
https://xs500cafe.wordpress.com/fakta/70-2/
Modell TX500 År 1972 Modellkode Europa 371- Modellkode USA 371-
TX500A 1973 371- 371-
XS500B 1974 371- 371-
XS500C 1976 – 1H2-0 1J2-0
XS500D 1H2-1 1J2-1
XS500E – 1981 1H2-2 1J2-2
XS500C Fakta Motor 498cc (73 x 59,6 mm) dobbel overliggende kamaksel, 180 graders parallell twin med fire ventiler per sylinder. Lettmetall sylinderblokk og topplokk med sylinderforinger i støpejern, våtsumpsmøring. Kompresjonsforhold, 8,5 til 1. Påstått maksimal effekt, 48bhp @ 8500rpm. Forgassere Twin 38mm Mikuni CV med betjent kaldstartdyser, matet fra 2 separate drivstoffkraner (en hver side av tanken). Papir luftfilter.
Girkasse våt clutch og femtrinns girkasse.
Drives med 5/8 x 3/8 kjede.
Forhold – 17 foran, 43 bak.
Elektrisk Spole tenning med 12 Volt, 14 Ampere timers batteri og 130 Watt dynamo.
Dekk foran – 3,25 x 19, bak – 4,00 x 18
Bremser Hydraulisk skive med flytende kaliper.
Foran – 11,8" dia, bak - 10,4" dia.
Ramme Sveiset og kileformet dupleksrørholder.
Fjæring Teleskopisk forgaffel.
Diameter på gaffelrør
34 mm Yamaha TX-500/A/ XS-500B (73-75)
35 mm Yamaha XS-500 C/D/E (76-78 )
Svingbar bakgaffel med fjærforspenningsjustering.
Foraksel Diameter 17mm XS500 76-78
Bakaksel Diameter 20mm XS500 76-78
Dimensjoner Akselavstand 55 tommer 1397 mm
Setehøyde 33″ 838mm
Bakkeklaring 7 tommer 178 mm
Snusirkel 15′ 6″ 4724mm
Hjulvinkel 62,5 grader,
Trail 4,6" 117mm
Vekt (inkl. 1 gallon drivstoff) 448lb 203Kgs
Tankkapasitet 3,2 gallons 14,6 liter
Pris (ny) GBP 839 inkl. mva i 1976
Motor og andre fakta
Ventilklaringer (kald) Innsug 0,15 – 0,20 mm Eksos 0,20 – 0,25 mm
Balansekjede Fri slakk 5 – 7 mm
Motorolje Kapasitet 3,0 liter Grade 20W/40
Dekk foran Størrelse 3,25 x 19 4PR Trykk 23 psi (1,6 kg/cm2) normal 28 psi (2,0 kg/cm2) høyhastighetskjøring
Dekk bak Størrelse 3,50 x 18 4PR TX500/XS500B 4,00 x 18 4PR XS500C/D/E Trykk 28 psi (2,0 kg/cm2) normal 33 psi (2,3 kg/cm2)
Tennplugger Type NGK – DR8ES DENSO – X24ESR-U Avstand 0,6 – 0,7 mm
Kontaktbrytere (stifter) Part No – Venstre 371-81621-10 Part No – Høyre 371-81622-10 Avstand 0,30 – 0,45 mm
Forgaffel olje Kapasitet 147cc Grade 10W/30
Batteri Klassifisering 12V 14Ah Typer GS – 12N14-3A YUASA – YB14-L
Lyspærer Hovedlykt 50/40 watt Baklykt 8 watt Blinklys 23 watt Blinklys 27 watt Blinklys 3 watt Nøytral indikatorlampe 3 watt Fjernlys indikatorlampe 3 watt Speedometerlampe 3 watt Turtellerlampe 3 watt
Sikringer Hovedsikring 20 amp Tennkrets 10 amp Blinkende indikatorer 10 amp Lyskrets 10 amp Reservesikringer 10 amp og 20 amp
Batteri fra Sønnak / Exide Batterispesialisten Kløfta:
https://www.exidegroup.com/no/nb/battery/12N14-3A
Tekniske tips.
Balansekjede må kontrolleres med jevne mellomrom. Forsømmelse av kjedestramming vil føre til slitasje på tannhjulet som er montert på enden av veivakselen. Det vil kreve en komplett motor reparasjon for å utbedre.
Veivhusdekselpakninger. Det er sannsynligvis tryggere å oppgi hvilken side du trenger en pakning til og ikke bare oppgi delenummeret. Veivhusdekselpakning Delenummer 371- Delekatalog Venstre deksel = 371-15462-02 Høyre deksel = 371-15451-01 1H2- Delekatalog Venstre deksel =371-15451-01 Høyre deksel = 371-15451-02
Oljefiltre. Det originale oljefilteret er ikke lenger tilgjengelig. Et alternativ er å montere erstatningsfiltersett. «XS500 Oil Filter Conversion Kit» Dette settet inneholder en ny oljefilteradapterplate, pakning og spin-on oljefilter. Denne oppdateringen betyr at et lett tilgjengelig oljefilter nå kan brukes, eksempel på filter som passer «Hiflofiltro 204» for XS500 1975-1979
XS500 Oil Filter Conversion Kit:
https://yambits.co.uk/xs500-oil-filter- ... 06854.html
Informasjon er hentet av egenerfaring og mal omskrevet fra følgende side:
https://xs500cafe.wordpress.com/fakta/70-2/
Sist redigert av dypen den 24 mar 2025, 15:05, redigert 2 ganger totalt.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Yamaha XS500D 1H2
Hva skal gjøres på faste service intervaller tid / km på XS500 …
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Yamaha XS500D 1H2
Det ble ikke A5 Owners Manual men printa ut i A4 format 

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 98
- Registrert: 31 jan 2020, 16:31
- Motorsykkelen din: Suzuki dl 1000 2019.
- Bosted: Sira. Flekkefjord
Re: Yamaha XS500D 1H2
Inspirerende og imponerende arbeid. Med en go gjennomgang og fint resultat. Perfekt stoff til mcsiden.no. og ekstra fint og se at noen også gidder og ivareta modeller såm kanskje ikke er av de mest populære, og ikke minst beholde det mest mulig orginalt. 
Suzuki dl 1000 v strom 2019.
Honda cbr 1000 f 1987.
Suzuki dr650 1993.
Kawasaki kle 500 2002.
Honda cbr 1000 f 1987.
Suzuki dr650 1993.
Kawasaki kle 500 2002.
Re: Yamaha XS500D 1H2
Det var hyggelig å leseOmdal skrev: 24 mar 2025, 20:28 Inspirerende og imponerende arbeid. Med en go gjennomgang og fint resultat. Perfekt stoff til mcsiden.no. og ekstra fint og se at noen også gidder og ivareta modeller såm kanskje ikke er av de mest populære, og ikke minst beholde det mest mulig orginalt.![]()

Har hele veien forsøkt å holde en original look og samtidig påkost nede som er vanskelig hvis det skal bli bra å se på men også kjørbart. Det skal godt gjøres om jeg får tilbake pengene men jeg har det hyggelig og trives under prosessen. En sykkel som denne … ikke vedlikehold, amatør reparasjoner hele veien og ender med å bli satt bort i veldig mange år da må alt repareres.
Veldig mange av disse har blitt spiker og de som er kjørbare i dag er ombygde til såkalte «Cafe Racer» hvor en mikroskopisk andel kan fremstå som bra ombygde. Tror jeg bare har sett en bra til nå, se bilde og link av den her:
https://www.bikeexif.com/yamaha-xs500
YAMAHA XS500 CAFE RACER på bikeexif.com
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Yamaha XS500D 1H2
Da var de siste delene på plass og montert, tett ble det og sykkel’n er starta
Ble manko på 3 stk 10 mm spennklemme / slangeklemme, har vært innom to butikker som bare har 8 og 11 mm klemmer …

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Yamaha XS500D 1H2
Øremerket registrerte forumbrukere, ble bra
IKKE «quote» bilde da det skal ligge begrenset tid, takker 


Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 173
- Registrert: 22 mai 2020, 15:47
- Motorsykkelen din: 2005 Sportster 1200R/ 2005 Honda VFR800/ 2021 BMW R1250RS
- Bosted: Tønsberg
Re: Yamaha XS500D 1H2
Dette ble jo bare rålekkert!!



21 BMW R1250RS 2025-
06 Honda Vfr800 2021-
05 HD Sportster 883R 2014-
03 Yamaha XJ600 2011-2014
85 Suzuki GSX 750ES 2002-2009
06 Honda Vfr800 2021-
05 HD Sportster 883R 2014-
03 Yamaha XJ600 2011-2014
85 Suzuki GSX 750ES 2002-2009
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1691
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Yamaha XS500D 1H2

Bra bidrag til å holde liv i MC-historikk å bevare gamle MC´r.
-
- Innlegg: 98
- Registrert: 31 jan 2020, 16:31
- Motorsykkelen din: Suzuki dl 1000 2019.
- Bosted: Sira. Flekkefjord
Re: Yamaha XS500D 1H2
Ja ble veldig fin.
Hva tenker du om markedspris? Er det rundt 50000? Bare nysgjerrig.
Kan nåkk være mye nostalgisk kjøreglede i en sån sykkel. Også fint å fremheve at man ikke trenger en z900 eller h2 til 200000. får og ha en fin klassisk mc.
Kan nåkk være mye nostalgisk kjøreglede i en sån sykkel. Også fint å fremheve at man ikke trenger en z900 eller h2 til 200000. får og ha en fin klassisk mc.
Suzuki dl 1000 v strom 2019.
Honda cbr 1000 f 1987.
Suzuki dr650 1993.
Kawasaki kle 500 2002.
Honda cbr 1000 f 1987.
Suzuki dr650 1993.
Kawasaki kle 500 2002.
-
- Innlegg: 165
- Registrert: 12 jun 2021, 20:40
- Motorsykkelen din: Honda CBR1000F, Honda Africa Twin
- Bosted: Ullensaker
Re: Yamaha XS500D 1H2
Veldig moro å følge disse restaurerings-trådene og se resultatene av alle timene dine, @dypen 

Re: Yamaha XS500D 1H2
Takker for veldig hyggelige tilbakemeldinger @Nineball @Gammelsmurfen @Omdal @greina 
Vedr markedspris, veldig lite for salg men har sett noen billige dele sykler og overpriset cafe racere.
Ble solgt en original ikke restaurert i Sverige for to uker siden SEK 25k, den vil da ha kostet meg ferdig registrert på Norske skilt med kr 1700,- regnet frakt, skilt og visning trafikkstasjon ca 2000,- Totalt ca NOK 37000,-
Da kommer dine vurderinger, fusker den, skal du ha nye dekk, drev og kjede, service, noe du ønsker å utbedre før du er fornøyd og bare kan nyte. Det blir fort penger og 50k er kanskje ett godt estimat
Hva markedet er villig til å betale vet jeg ikke men helt klart billig sammenlignet med en Z1 900 i samme tilstand og en sykkel som kan brukes.

Vedr markedspris, veldig lite for salg men har sett noen billige dele sykler og overpriset cafe racere.
Ble solgt en original ikke restaurert i Sverige for to uker siden SEK 25k, den vil da ha kostet meg ferdig registrert på Norske skilt med kr 1700,- regnet frakt, skilt og visning trafikkstasjon ca 2000,- Totalt ca NOK 37000,-
Da kommer dine vurderinger, fusker den, skal du ha nye dekk, drev og kjede, service, noe du ønsker å utbedre før du er fornøyd og bare kan nyte. Det blir fort penger og 50k er kanskje ett godt estimat

Hva markedet er villig til å betale vet jeg ikke men helt klart billig sammenlignet med en Z1 900 i samme tilstand og en sykkel som kan brukes.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Yamaha XS500D 1H2
Bytta ut det gamle store hornet med et blankt lite og penere i mine øyne.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Yamaha XS500D 1H2
Detaljbilder på en litt grå søndag morgen hvor klokka er flyttet en time frem til sommertid, all snø er borte med litt regn i lufta og fem plussgrader men i garasjen er det stabil temperatur / luftfuktighet

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 98
- Registrert: 31 jan 2020, 16:31
- Motorsykkelen din: Suzuki dl 1000 2019.
- Bosted: Sira. Flekkefjord
Re: Yamaha XS500D 1H2
Når blir det prøvekjøring?
Suzuki dl 1000 v strom 2019.
Honda cbr 1000 f 1987.
Suzuki dr650 1993.
Kawasaki kle 500 2002.
Honda cbr 1000 f 1987.
Suzuki dr650 1993.
Kawasaki kle 500 2002.
Re: Yamaha XS500D 1H2
Det har jeg bevist utsatt, nå er alt blankt og fint


dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Yamaha XS500D 1H2
I ettermiddag ble det test tur der alt fungerer veldig bra og bare to ting å bemerke, høy fotbrems som må justeres og for mye luft i hjula som jeg må klare å ordne
Fantastisk moro å kjøre, liten og kvikk, går faktisk veldig bra med moderat lydbilde. Selv om twin motor’n høres litt «daff» ut er den turtallsvillig og går fort opp mot rødfeltet på 9k når du drar på litt. Dette var overraskende moro 


Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39833
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Yamaha XS500D 1H2
Skikkelig fin sykkel, må jeg si!
Og rødfeltet på 9000
!!
En fresk kvikkas, altså
.
Og rødfeltet på 9000

En fresk kvikkas, altså

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Yamaha XS500D 1H2
Skvatt til da jeg titta ned og så nåla hadde passert 8000 rpmAJ skrev: 31 mar 2025, 17:24 Skikkelig fin sykkel, må jeg si!
Og rødfeltet på 9000!!
En fresk kvikkas, altså.

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 250
- Registrert: 11 aug 2023, 21:44
- Motorsykkelen din: Yamaha XVZ 12 Venture Royale 1985
Re: Yamaha XS500D 1H2
En fantastisk jobb du har gjort her @dypen. Og særlig morro med prosjekter som blir ferdigstillet.
Hva er planene videre for sykkelen? Blir den lagt ut for salg eller starter du museum?
Hva er planene videre for sykkelen? Blir den lagt ut for salg eller starter du museum?
Trondheim
'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale
Tidligere tohjulinger verdt å nevne:
'83 Tempo Panter 50
'76 DBS Apache med speedometer og blinklys
'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale
Tidligere tohjulinger verdt å nevne:
'83 Tempo Panter 50
'76 DBS Apache med speedometer og blinklys
Re: Yamaha XS500D 1H2
Takker, har pusla en stund med denne uten noe veldig komplisert inngrep. Det blir nok ikke salg men ser etter prosjekt som kan tas helt fra scratch og da trenger jeg plass hvis det dukker opp noe. Er det mulig å få tak i en Kawasaki fra -70 tallet kunne jeg solgt KZ900’n, kan ikke parkere disse ute i telt 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Yamaha XS500D 1H2
En titt under sete på XS500’n, tidsriktig batteri, pussefille sammen med litt verktøy og enkel tilgang til sikringer
Pusler litt med en original setelås hvor jeg mangler nøkkel, må kanskje bytte låsesylinder så jeg får alt på samme nøkkel.
Link til kombinert setelås / hjelmlås problemer …
https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?t=17077

Link til kombinert setelås / hjelmlås problemer …
https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?t=17077
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av dypen den 21 apr 2025, 14:32, redigert 1 gang totalt.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1