Merkelig.
Smart er vel bensin.. Lukter tilbakekallelse av sånt. Jeg kommer i god driv forbi Asker akkurat i det brannbilen kommer med fulle blålys inn på E18. Jeg mumler et par gloser til brannbilen fordi de ikke finner gasspedalen, men skjønner jo hvorfor, når jeg ser bilen som brenner (fullstendig overtent), og sannsynligvis eier og et par tre politimenn som står med armene i kryss og ser på..joo skrev:Elbil i brann utafor Asker også??? Så en utbrent elbil, usikker på merke, i nærheten av Enebakk på formiddagen![]()
Merkelig.
Er ikke rent få ganger folk er mere opptatt av å filme med mobilen enn å hjelpe til. Dette går igjen alt for ofte....dessverreRuneMC skrev:Ser det kom en ny artikkel om brannen - en kar som reddet ut noen fra huset
http://dt.no/nyheter/frank-trosset-flam ... -1.7882041
...visstnok mange som var mer opptatt av å filme med mobilen....
Ja, godt noen har litt handlekraft når ting skjerCarpa skrev: Må si jeg er imponert over denne Frank da, ikke mange som er villige til å risikere livet sitt på denne måten
joo skrev:Ble faktisk ikke tatt bilder på offroad-kurset... Men håper noen andre sender over litt.
Det var ikke tid/pust/tanker rundt fotografering... Var ganske så harde og du verden så interessante saker.
Hadde ingen anelse at man kunne lære så mye nytt i voksen alder. Ikke bare fikk vi bli mer komfortabel (svært mye mer komfortabel!) med store eventyrsykler på de merkeligste underlag, men flott jobb av instruktørene med å plukke bort unoter hos hver enkelt. Dette var så profesjonelt og moro at jeg vet jeg skal tilbake!
Visste ikke at man kunne bremse så heftig og samtidig kontrollert på rullegrus med ABS utkobla. Visste heller ikke at man etter gode instrukser gjerne stoppa i bratte nedoverbakker og kunne snakke med instruktøren før man rulla videre, uten å tenke på å sette beina ned. Balanse har fått en ny betydning nå!
Trudde jeg brukte blikket bra, trener på det stadig. Men her ble jeg klar over hvor fort man rotet det til bare med å se feil et kort øyeblikk! En av instruktørene måtte hoppe unna da en adrenalinfylt nordlending med bånn pinne slapp blikket ned, la vekta litt feil og skar ut på tvers av sandfella![]()
På ettermiddagene ble det skogstur med ymse veger og tur opp til toppen av alpinanlegget osv.
Jeg skal dit på kurs igjen![]()
Så i morges, etter noen korte timer i bingen med mørbanka utslitt legeme ble det en lett Hurum rundt-rulling bare for å kjenne litt asfalt igjen og sjekke at Røder fungerer. Nye GS var fin sykkel, men jeg beholder Røder ei stund til!
Tofte i bakgrunnen. Kaffe i morravarmen, regn i natt ga deilig luft. Så var det hjem i tide til nitimen.
Det visste jeg ikke. Har en del nattdykk på Jatèen da. (Drøbakmuren). Er ikke noen ålejeger, litt for eksotisk for norlendinger detojda skrev:
Den stranda har jeg nattdykka mye fra joo, DER ER DET MYE ÅL :-)å
Riper etc er inkludert. Ikke bare det, men vi slapp syklene ned for å trene på å løfte opp igjen :-)åRuneMC skrev: Men hvordan var reglene ift eventuell velt/riper i lakken og lign på leiesyklene - medførte det ekstragebyr?