Bjønnavind's Wing&Dr600R; De-ratifisering og syre på tanken

Her kan byggentusiaster slå seg løs med bilder og info, råd og tips om egne og andres custombygde MC'er.
Svar
Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4327
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Bosted: Røyken

Re: Bjønnavind's Wing&Dr600R; De-ratifisering og syre på tan

Legg inn av RuneMC »

Går jo an å gjøre mye med lakkering da, som spesielt en har vist her på forumet. Dvs i "ratifiserings"-sammenheng går det jo an å male på simulert rust, hull, osv...

Ellers har du nok truffet de "rette" på Biltilsynet høres det ut som - når de begynner å pirke på at den kan være farlig pga utseende... :oh Ikke noe jeg lar meg distrahere av, og ihvertfall ikke bilistene av idag som har blikket mer på mobilen/GPS'en enn veien...
Sist redigert av RuneMC den 19 jun 2013, 18:33, redigert 1 gang totalt.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Bosted: Skien

Re: Bjønnavind's Wing&Dr600R; De-ratifisering og syre på tan

Legg inn av Banditmannen »

Skulle spurt om blank motivlakk og masse krom hadde vært bedre, kan jo være blikkfang det også... :roll

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Bosted: Andebu

Re: Bjønnavind's Wing&Dr600R; De-ratifisering og syre på tan

Legg inn av Bjønnavind »

Banditmannen skrev:Skulle spurt om blank motivlakk og masse krom hadde vært bedre, kan jo være blikkfang det også... :roll
Sant det, men jeg fikk følelse av at dersom jeg åpnet kjeften ville de tatt skiltet der og da på trass :-P

Tæppatå'k!

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Bosted: Andebu

Re: Bjønnavind's Wing&Dr600R; De-ratifisering og syre på tan

Legg inn av Bjønnavind »

RuneMC skrev:Går jo an å gjøre mye med lakkering da, som spesielt en har vist her på forumet. Dvs i "ratifiserings"-sammenheng går det jo an å male på simulert rust, hull, osv...

Ellers har du nok truffet de "rette" på Biltilsynet høres det ut som - når de begynner å pirke på at den kan være farlig pga utseende... :oh Ikke noe jeg lar meg distrahere av, og ihvertfall ikke bilistene av idag som har blikket mer på mobilen/GPS'en enn veien...
Jeg får se hva lurt jeg finner på :-)

Tæppatå'k!

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Bjønnavind's Wing&Dr600R; De-ratifisering og syre på tan

Legg inn av Jompa »

Så gøy at du er begynt å forske på alternativt drivstoff :thumleft
Regner med at du kjører sykkeln på vann og kaustisk soda.
( som er basisk, ikke syre :knegg :knegg )
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Bosted: Holmestrand

Re: Bjønnavind's Wing&Dr600R; De-ratifisering og syre på tan

Legg inn av tor2502 »

Bjønnavind skrev:
Eksosanlegget var de heller ikke imponert over.. Målte for høy desibel uten Lyddemperne :redface


Tæppatå'k!
hva er grensen på DB ? Hvordan måles det?
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: Bjønnavind's Wing&Dr600R; De-ratifisering og syre på tan

Legg inn av Carpa »

Det var da kjedelig å måtte demontere alle de spesielle artiklene du har stæsjet sykkelen opp med.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Bosted: Andebu

Re: Bjønnavind's Wing&Dr600R; De-ratifisering og syre på tan

Legg inn av Bjønnavind »

Jompa skrev:Så gøy at du er begynt å forske på alternativt drivstoff :thumleft
Regner med at du kjører sykkeln på vann og kaustisk soda.
( som er basisk, ikke syre :knegg :knegg )
Selvfølgelig er det basisk... :-) Jeg kaller det syre, for da skjønner folk at det etser og er farlig hvis de velter bensintanken :-)

Jeg gjør dette for å fjerne rust inni tanken.

Tæppatå'k!

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Bosted: Andebu

Re: Bjønnavind's Wing&Dr600R; De-ratifisering og syre på tan

Legg inn av Bjønnavind »

tor2502 skrev:
Bjønnavind skrev:
Eksosanlegget var de heller ikke imponert over.. Målte for høy desibel uten Lyddemperne :redface


Tæppatå'k!
hva er grensen på DB ? Hvordan måles det?
Aner ikke hva grensen er. Han hadde et måleapparat i nærheten av pottene, og jeg måtte la sykkelen gå på tomgang og deretter ruse motor. Fikk bare beskjed om at det var for høyt og at jeg må sette på Lyddemperne igjen..

Tæppatå'k!

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Bosted: Andebu

Re: Bjønnavind's Wing&Dr600R; De-ratifisering og syre på tan

Legg inn av Bjønnavind »

Carpa skrev:Det var da kjedelig å måtte demontere alle de spesielle artiklene du har stæsjet sykkelen opp med.
Joa, men det var moro så lenge det varte da! Gråter ikke over spilt melk :-)

Tæppatå'k!

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4327
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Bosted: Røyken

Re: Bjønnavind's Wing&Dr600R; De-ratifisering og syre på tan

Legg inn av RuneMC »

Grensen er det som står i vognkortet, der står det et antall dB(A) ved et turtall. Det er såkalt standstøy.
På min står det f.eks. 88 dB ved 4400 rpm - og lydnivået måles en halvmeter fra utgangen av eksosrøret langs en tenkt linje som går 45 grader ut til siden.

Det kan også kreves forbikjøringstest (kjøre i 50 og gi full gass i 2.dre og 3.dje gir og ta snittet av de to) hvis det er mistanke om uoriginalt anlegg.

Står mer her på NMCU's sider http://arkiv.nmcu.org/nyheter/020805.html
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: Bjønnavind's Wing&Dr600R; De-ratifisering og syre på tan

Legg inn av ojda »

Det var synd du ikke hadde på et klistremerke fra den lokale tennisklubben,
så hadde de kansje behandlet doningen litt penere. :-k
Helt utrolig at biltilsynet kan true med å avskilte en sykkel forde de ikke
liker utseende på den =; For bortsett fra db-målingen, er det jo det som er saken :twisted
Men som med øvrigheta ellers, er det sjelden lønnsomt å protestere :sorry
Tru om de river kattefiguren av panseret på Jaguarer nåtildags også :scratch
Føler med deg, å kjenner jeg er litt irritert inni meg på dine vegne :bandana
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Bjønnavind's Wing&Dr600R; De-ratifisering og syre på tan

Legg inn av ArcticTiger »

Detta var skikkelig triste nyheter Bjønnis :sorry , men godt du fikk kjøre videre trossalt.
Jeg skjønner at du er litt "føyelig" i forhold til de missunnelige Tilsyns-gutta, det er nok like greit å være litt øyen-tjener innimellom.
Men, dette er uhørt frekkt gjort av Tilsynet, og skulle vært morro å se lovhjemmelen de har for dette.
Hadde de hatt lovhjhemmel, så hadde de vel tatt skilte tvert, nei, de var nok på tynn is.
Så, sørg for å hold sykkern i god teknisk stand, det er det de skal kontrollere, og bare det!
De har da ingenting med å kontrollere/sensurere din smak (eller mangel på sådan :knegg ), nei detta må du ikke finne deg i, nå¨er tida for å jobbe litt i forhold til lover og forskrifter og finne ut hvor "grensen" går. Som andre nevner, blikkfang i form av crome og motivlakkeringer er da ikke forbudt.... :twisted

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Bosted: Åsgårdstrand

Re: Bjønnavind's Wing&Dr600R; De-ratifisering og syre på tan

Legg inn av SuperMorten »

Kom over en rat i her hjemme forrige dagen. Spørs hvor lenge han får kjøre også nå da...



Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Svar