TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV - Flyttet til BAN-forum

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Bosted: Indre Østfold

Re: Duke's Court - Første punktering

Legg inn av EasyRider »

TheHaughom skrev:Vil forresten bare tipse folk om den følgende reise-bloggen:
[url="http://advrider.com/forums/showthread.php?t=851230]From Madol-Duuwa to around the world[/url] på ADVrider.

De siste dagene/ukene har han seilt rundt med motorsykkelen i atlanterhavet, målet er å seile fra Panama til Columbia. Siste oppdatering er at han var stuck ved en øde øy, med feil kurs ut i åpent hav.
Utrolig spennende reiseblogg, ingen grenser/hemninger over hodet på karen her.

All mulig respekt til Dylan!
Takk for linken Thehaughom :thumleft
Godt ha noe å lese på nå..som det snør igjen.. :evil

Og jeg jeg bøyer meg i støvet for Dylan, for en eventyrer.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Bosted: Stange
Kontakt:

Re: Duke's Court - Første punktering

Legg inn av Epylypzon »

EasyRider skrev:
TheHaughom skrev:Vil forresten bare tipse folk om den følgende reise-bloggen:
[url="http://advrider.com/forums/showthread.php?t=851230]From Madol-Duuwa to around the world[/url] på ADVrider.

De siste dagene/ukene har han seilt rundt med motorsykkelen i atlanterhavet, målet er å seile fra Panama til Columbia. Siste oppdatering er at han var stuck ved en øde øy, med feil kurs ut i åpent hav.
Utrolig spennende reiseblogg, ingen grenser/hemninger over hodet på karen her.

All mulig respekt til Dylan!
Takk for linken Thehaughom :thumleft
Godt ha noe å lese på nå..som det snør igjen.. :evil

Og jeg jeg bøyer meg i støvet for Dylan, for en eventyrer.
HEr blir det mye lesing...
Hadde man bare hatt økonomi til noe slik hadde jeg dratt på flekken!
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Første punktering

Legg inn av TheHaughom »

Tror nok alle her inn har et bedre økonomisk utgangspunkt en Dylan, kommer vel mer an på hva man ønsker å ofre.
Jeg lurer litt på hva han har tenkt å gjøre når han går tom for penger. Han har jo solgt alt han eide foruten sykkelen...
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Nytt bakdekk

Legg inn av TheHaughom »

Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Duke's Court - Nytt bakdekk

Legg inn av LordShaft »

Her snakker vi ferske dekk ja :thumleft
Håper du får slitt dem godt og at de sitter til bruket ditt :prf

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Nytt bakdekk

Legg inn av TheHaughom »

Ja, skulle jeg tatt alt som blir skrevet her på forumet for god fisk, skulle man tro jeg omkranset bakhjulet med drapsgummi :p
Håper det henger bedre enn det som blir skrevet om andre sportsdekk... :p

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Duke's Court - Nytt bakdekk

Legg inn av LordShaft »

Hahaha, draps-gummi faktisk :lol

Det kan jo være at S/T dekk faktisk sitter bedre enn de nye dekkene dine til vanlig gatebruk. Ikke vet jeg ;-)

Uansett, så syns jeg trådmønsteret i dekkene ser veldig bra ut.

Brukeravatar
Jarle
Innlegg: 562
Registrert: 03 feb 2012, 22:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
Bosted: Bjørøyhamn
Kontakt:

Re: Duke's Court - Nytt bakdekk

Legg inn av Jarle »

Nytt vs gammelt :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Jarle

Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Nytt bakdekk

Legg inn av TheHaughom »

LordShaft skrev:Hahaha, draps-gummi faktisk :lol

Det kan jo være at S/T dekk faktisk sitter bedre enn de nye dekkene dine til vanlig gatebruk. Ikke vet jeg ;-)

Uansett, så syns jeg trådmønsteret i dekkene ser veldig bra ut.
Ja, jeg ser poenget med at S/T dekk varmes fortere opp, og således er "tryggere" for veibruk.
Men til jeg biter i det sure eplet (evt. asfalten) så vil jeg påstå at jeg aldri har opplevd at Pilot Power dekket (semi-banedekk) har mistet grepet.

Må si jeg er fornøyd med dekkmønsteret, ser ut til å ha god bryte-evne på vått føre der man trenger det. De siste cm bruker man jo ikke når det er vått uansett...
Jarle skrev:Nytt vs gammelt :-)
Så greit slitt ut, det dekket ditt der. Rå dimensjon på det nye, forresten! Hvor stort er det?
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Duke's Court - Nytt bakdekk

Legg inn av LordShaft »

[video]http://www.youtube.com/watch?v=EI21hXIRlk8[/video]

Kan se ut som du har gjort et veldig fornuftig valg :prf
Rykende fersk test fra gutta i MCN

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Nytt bakdekk

Legg inn av TheHaughom »

LordShaft skrev: Kan se ut som du har gjort et veldig fornuftig valg :prf
Rykende fersk test fra gutta i MCN
Se der ja! Like bra bremselengde på vått som på tørt :thumleft
Nå har jeg bare bakdekket, men virker jo lovende...

Må bare få ut fingeren å bytte dekket :-k
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Nytt bakdekk

Legg inn av TheHaughom »

I dag ble det en tur til Karmøy/Åkrahamn for å hente noe greier til madammens Karmøy-bunad.
Fin tur, gode veier og stille sjø over fjorden.

Skulle egentlig poste noen bilder, men mobilen har bestemt seg for å forsvinne en eller annen plass langs veien.
Så hvis noen finner en grå/mørk Galaxy S3 i veikanten mellom Haugesund og Arsvågen så er det bare til å skrike ut!

Finnerlønn utloves :P :p
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Roadshow

Legg inn av TheHaughom »

De to siste dagene har jeg vært innom noen forhandlere her i Rogaland og fått testet et par sykler.
Kawasaki Roadshow var her hos Stahlen MC i går, og da ble det test av Z800, Z1000SX og ZX-10R!
I dag var jeg oppe hos Bikerstreet og testet en Triumph Explorer 1200, som mange her inne skryter hemningsløst av.

Kawasaki Z800
Bilde

Startet først ut med en Z800. Z750 var jo den sykkelen jeg egentlig hadde tenkt å kjøpe før jeg fant Duken, men fikk aldri prøvekjørt denne.
Motormessig er den veldig smooth og fin, henter seg fint opp fra 6. gir og 2000rpm. Lite punch i motor kontra Duken, selv om den har 110ccm mer.
Ble litt skuffet over denne sykkelen, men likte hvor silkemyk motoren var både i gir og av/på gass osv.




Kawasaki Z1000SX
Bilde
Da jeg kom tilbake til Stahlen MC med Z800 ble jeg møtt av hr. Stahlen himself. Nærmest viftet nøklene til Z1000SX foran visiret mitt.
Jeg var jo ikke vanskelig å be, noe jeg nesten angrer litt på. For en sykkel! Ble ærlig talt litt betatt... Motormessig har den herlig karakter, går klokkereint, mykt og fint.
Vrir du på rulla er det nok av punch, wheelies var no problemo! Ikke det at jeg er noe wheelie ekspert, men lufta hjulet et par ganger.
Rimelig sikker når jeg sier: Dette blir min neste sykkel! :yeyeye
Jeg forstår hvorfor brukerne her inne skryter av denne sykkelen, for å si det slik.




Kawasaki ZX-10R
Bilde
Igjen ble jeg møtt av hr. Stahlen når jeg rullet inn foran butikken. Pratet litt om Z1000SX-en, før han spurte om jeg var klar for "en skikkelig sykkel". Jeg var jo egentlig godt fornøyd med Z1000SX-en, den sprekeste sykkelen jeg har kjørt noen gang, men igjen kunne jeg ikke si annet enn "gllahsb". Hr. Stahlen rullet sykkelen ned fra podiumet og jeg steg oppå. Ble informert om "wheelie control"-systemet, som han nesten ymtet frempå at jeg måtte prøve. :redface TC satt til laveste modus for å tillate litt hjulløft/spinn, og så bar det av gårde.
Dette er de mest brutale og adrenalinfylte 30 minuttene jeg har hatt. Det er et beist av en sykkel, med sine 210hk, 0-100 på 2.8 sek og 176km/t på FØRSTE GIR!
Sittestillingen var dog krøket, bedre enn ZX-6R, men fortsatt krøket. Kan ikke se for meg at jeg kunne sitte mange timer i strekk på denne sykkelen. En fordel var jo at man slapp å gire, kan kjøre Norge på langs uten å bruke 2. giret. :prop:
Som et leketøy på bane hadde det nok vært episk, men til veibruk - nei takk. Dog utrolig glad for å ha prøvd denne sykkelen. :-)å




Triumph Explorer 1200
Bilde
Jeg til venstre på Triumph'en, og en kompis til høyre på en BMW F800R demosykkel

Triumph kan jeg si rett ut var en skuffelse. Den leeeikne, spreeeekeee, siiiiiilkemyyyke og spreeetne triple-motoren med det breeeeiiiiiieeee eeeeffekt- og mooommentregisteret levde ikke opp til forventningene. For å si det rett ut, håper jeg ikke fornærmer noen, dette er en skikkelig gubbesykkel. Sprek var den ikke, men hadde greit drag, selv godt over 100km/t i alle gir. Komfort var også god, men altfor gubbete uten noe sporty preg, ikke det at jeg forventet noe veldig sporty i utgangspunktet tho...
Jeg håper på å få prøve triple-motoren i en annen form, Daytona eller Striple-syklene - vi får se hva som skjer på Triumph Roadshow neste fredag.


På Søndag blir det test av Aprilia og Honda, Aprilia stiller med bl.a. Tuono 2013 som jeg gleder meg veldig til! Kommer tilbake med mine bedømmelser da også (selv om halve forumet datt av lasset etter bedømmelsen av Exploreren) :P :p :thumleft
Sist redigert av TheHaughom den 29 apr 2013, 10:01, redigert 2 ganger totalt.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: Duke's Court - Roadshow

Legg inn av ega16 »

Spennende å lese omtaler! :) Jeg regner med at du også har prøvd F800Ren? Hvordan synes du den er forhold til duke'en og disse andre syklene? F800R og Duke 690 var et par av alternativene når jeg kikket på sykkel.

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Roadshow

Legg inn av TheHaughom »

ega16 skrev:Spennende å lese omtaler! :) Jeg regner med at du også har prøvd F800Ren? Hvordan synes du den er forhold til duke'en og disse andre syklene? F800R og Duke 690 var et par av alternativene når jeg kikket på sykkel.
Jeg fikk ikke prøvd F800R-en, hadde ikke tid til det. Jeg skal prøve å få testet den på Søndag, og komme med et lite review av den da. :thumleft Det så ut som en artig sykkel å kjøre, men han mente motoren var litt daff. Han har dog funnet ut at han skal selge ZX6Ren han har, og kjøpe en streetfighter a-la F800R/690 Duke osv... Hvilken sykkel endte du opp med?
Elolz skrev:Artige omtaler :thumleft En ting jeg har lurt på med tanke på slike roadshows er jo at når såpass mange motorsyklister med vidt forskjellige holdninger skal prøvekjøre en helt ukjent sykkel og alt skal testes relativt hardt på kort tid uten skikkelig tilvenning til sykkelen, så er det jo nesten dømt til å skje ulykker før eller senere. Hva skjer egentlig med forsikring osv? Er en blakk om en velter, er det noen egenandel, eller er det f.eks Kawasaki/deres forsikring som tar støyten økonomisk? Mener å ha lest om en jente som veltet i første sving ut fra forhandleren da hun skulle teste en mye tyngre sykkel enn hun var vant med, og fikk en heftig egenandel på 20-25 tusen å betale. Men om det er noe sannhet i det aner jeg ikke :-k
Hos Stahlen MC (Kawasaki-ene) måtte man betale det man ødela, man var selv ansvarlig for skade påført sykkelen.
Hos Bikerstreet var det en egenandel på 10.000kr om man var skyld i en ulykke/velt.

Kan jo fort gå noen tusenlapper, men tar det som regel ganske pent til jeg har kontroll.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: Duke's Court - Roadshow

Legg inn av ega16 »

TheHaughom skrev:
ega16 skrev:Spennende å lese omtaler! :) Jeg regner med at du også har prøvd F800Ren? Hvordan synes du den er forhold til duke'en og disse andre syklene? F800R og Duke 690 var et par av alternativene når jeg kikket på sykkel.
Jeg fikk ikke prøvd F800R-en, hadde ikke tid til det. Jeg skal prøve å få testet den på Søndag, og komme med et lite review av den da. :thumleft Det så ut som en artig sykkel å kjøre, men han mente motoren var litt daff. Han har dog funnet ut at han skal selge ZX6Ren han har, og kjøpe en streetfighter a-la F800R/690 Duke osv... Hvilken sykkel endte du opp med?
Aha, ja gjør det :) Litt daff motor har jeg faktisk lest i flere omtaler, så da ligger det nok litt i det. Jeg endte opp med en hypermotard 796 :)

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Roadshow

Legg inn av TheHaughom »

Spennende sykkel, den Duccen der! Hvordan synes du den er?
Har også lyst å prøve Nuda 900, den ser også rå ut!
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: Duke's Court - Roadshow

Legg inn av ega16 »

TheHaughom skrev:Spennende sykkel, den Duccen der! Hvordan synes du den er?
Har også lyst å prøve Nuda 900, den ser også rå ut!
Er veldig fornøyd! Utrolig morsom rampete sykkel med karakter som er morsom å kaste rundt i svinger og farten føles! Det negative er at den ikke har ABS, fronten har en tendens til å dykke litt ved hard oppbremsing og litt dårlig snu radius på styret (har kun noe å ved parkering etc) og liten tank (12.5L) . Skal jeg sammenligne med med Duke 690en så mener jeg å huske å synes den føltes kanskje enda litt lettere å manøvrere enn hypern men hadde ikke samme sparket i motoren.

Nudaen siklet jeg også på, men var litt for dyr :) Motoren i den er faktisk basert på samme som i F800Ren men de har tydeligvis gjort endel med den for den er visst langt råere.

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Roadshow

Legg inn av TheHaughom »

ega16 skrev:
TheHaughom skrev:Spennende sykkel, den Duccen der! Hvordan synes du den er?
Har også lyst å prøve Nuda 900, den ser også rå ut!
Er veldig fornøyd! Utrolig morsom rampete sykkel med karakter som er morsom å kaste rundt i svinger og farten føles! Det negative er at den ikke har ABS, fronten har en tendens til å dykke litt ved hard oppbremsing og litt dårlig snu radius på styret (har kun noe å ved parkering etc) og liten tank (12.5L) . Skal jeg sammenligne med med Duke 690en så mener jeg å huske å synes den føltes kanskje enda litt lettere å manøvrere enn hypern men hadde ikke samme sparket i motoren.

Nudaen siklet jeg også på, men var litt for dyr :) Motoren i den er faktisk basert på samme som i F800Ren men de har tydeligvis gjort endel med den for den er visst langt råere.
Nudaen er litt i dyreste laget, ja... Men virker som å være en heftig motor i den!

Var en kjapp tur innom Bikerstreet i dag også hvor hadde kampanje med 10-50% på alle kjøreklær i butikken. Tenkte jeg skulle spare noen hundrelapper på en ny kjørejakke.
Det ble en Lindstrands Qattara i sort. Har kikket litt på denne en stund, og har kommet bra ut i tester osv.
Bilde

Sitter godt, gode luftemuligheter samtidig som den er varm og ser meget bra ut (synes i alle fall jeg). Så gjenstår det å se hvor godt den tåler de vestlandske regnskurene.
Fornøyd så langt i alle fall!

I morgen blir det opp på Bikerstreet igjen for å delta på Aprilia & Honda Roadshow. Gleder meg til å teste Aprilia Tuono og Dorsoduro, BMW F800R, CB1000F og et par til. :thumleft
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Duke's Court - Roadshow

Legg inn av LordShaft »

TheHaughom skrev: Kawasaki Z1000SX
Bilde
Da jeg kom tilbake til Stahlen MC med Z800 ble jeg møtt av hr. Stahlen himself. Nærmest viftet nøklene til Z1000SX foran visiret mitt.
Jeg var jo ikke vanskelig å be, noe jeg nesten angrer litt på. For en sykkel! Ble ærlig talt litt betatt... Motormessig har den herlig karakter, går klokkereint, mykt og fint.
Vrir du på rulla er det nok av punch, wheelies var no problemo! Ikke det at jeg er noe wheelie ekspert, men lufta hjulet et par ganger.
Rimelig sikker når jeg sier: Dette blir min neste sykkel! :yeyeye
Jeg forstår hvorfor brukerne her inne skryter av denne sykkelen, for å si det slik.
Denne sykkelen har jeg hatt veldig lyst å prøve selv. Nå har det seg slik at Roadshow med kawa kommer hit til Bergen i morgen. Fordelen er at det er meldt flom varsel og opp i 8mm nedbør :[-( mumle mumle. Det er ikke noe kjekt å prøvekjøre sykler når det pissregner.
Jeg liker utssende på den veldig godt. Det er liksom en kombinasjon av flere sykler. Litt sportslik, samtidig som at den er en tursykkel.

TheHaughom skrev:
Triumph Explorer 1200
Bilde
Jeg til venstre på Triumph'en, og en kompis til høyre på en BMW F800R demosykkel

Triumph kan jeg si rett ut var en skuffelse. Den leeeikne, spreeeekeee, siiiiiilkemyyyke og spreeetne triple-motoren med det breeeeiiiiiieeee eeeeffekt- og mooommentregisteret levde ikke opp til forventningene. For å si det rett ut, håper jeg ikke fornærmer noen, dette er en skikkelig gubbesykkel. Sprek var den ikke, men hadde greit drag, selv godt over 100km/t i alle gir. Komfort var også god, men altfor gubbete uten noe sporty preg, ikke det at jeg forventet noe veldig sporty i utgangspunktet tho...
Dette var en kjempeskuffelse å lese :notlistening
Jeg syns denne sykkelen ser helt klart best ut i dette segmentet. ikke for å fornærme noen, men jeg har vel ikke sett så mange yngre på denne sykkelen. KTM adventure derimot.. :scratch
Jeg må se å få prøvd meg denne i løpet av sesongen. teste den litt hvor den skal komme til sin rett... ikke bare på landeveien. Fikk du testen denne litt i terrenget?

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2747
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Duke's Court - Roadshow

Legg inn av Busa Trond »

TheHaughom skrev: Triumph kan jeg si rett ut var en skuffelse. Den leeeikne, spreeeekeee, siiiiiilkemyyyke og spreeetne triple-motoren med det breeeeiiiiiieeee eeeeffekt- og mooommentregisteret levde ikke opp til forventningene. For å si det rett ut, håper jeg ikke fornærmer noen, dette er en skikkelig gubbesykkel. Sprek var den ikke, men hadde greit drag, selv godt over 100km/t i alle gir. Komfort var også god, men altfor gubbete uten noe sporty preg, ikke det at jeg forventet noe veldig sporty i utgangspunktet tho...
Fornærmet, nå kommer jeg å tar deg så trollet :lol

Det du skriver her er nesten det samme jeg tenkte første gangen jeg prøvde den.
Men.. det er en meget god tur sykkel som er med på det meste, lett svingt og mer komfortabel sittestilling en 1600 til BMW. Masse stæsj over alt, varme i hue og ræva, behagelig å kjøre i regnvær og genial for to.
Jeg ser den at unge som sikter høyere og høyere så faller nok en slik sykkel utenom ja. Du bør ha rast i fra deg og elske komfortable og inspirerende turkjøring før en slik sykkel er konge. :gk
Kommer du fra en S1000, ZZR1400 osv, så får du en stor nedtur i opplevd effekt på en slik type sykkel.
Det vil du jo også egentlig få uansett hva du kjører etterpå :D


Legger ut en link her så kan du bli med på min reise fra Hayabusa til Explorer :thumleft
Busa Bloggen

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Roadshow

Legg inn av TheHaughom »

LordShaft skrev:
TheHaughom skrev: Kawasaki Z1000SX
Denne sykkelen har jeg hatt veldig lyst å prøve selv. Nå har det seg slik at Roadshow med kawa kommer hit til Bergen i morgen. Fordelen er at det er meldt flom varsel og opp i 8mm nedbør :[-( mumle mumle. Det er ikke noe kjekt å prøvekjøre sykler når det pissregner.
Jeg liker utssende på den veldig godt. Det er liksom en kombinasjon av flere sykler. Litt sportslik, samtidig som at den er en tursykkel.
Ja, dette var en ypperlig sykkel. Jeg har alltid likt utseendet på Z1000-serien veldig godt, men generelt har jeg sansen for Kawa-design. Motoren var overraskende god, utrolig god faktisk. Anbefaler absolutt en tur, jeg kjørte Aprilia/Honda/BMW i dag i striregn i 3 timer, still put a smile on my face! :knegg
LordShaft skrev:
TheHaughom skrev: Triumph Explorer 1200
Dette var en kjempeskuffelse å lese :notlistening
Jeg syns denne sykkelen ser helt klart best ut i dette segmentet. ikke for å fornærme noen, men jeg har vel ikke sett så mange yngre på denne sykkelen. KTM adventure derimot.. :scratch
Jeg må se å få prøvd meg denne i løpet av sesongen. teste den litt hvor den skal komme til sin rett... ikke bare på landeveien. Fikk du testen denne litt i terrenget?
Du er nok ikke den eneste. Sykkelen er litt sånn stygg-pen, men gir den et ganske kult utseende. KTM Adventure har jeg heller ikke prøvd, da Roadshowet til KTM i Stavanger-regionen ble avlyst. Denne tror jeg passer meg bedre.
Busa Trond skrev: Fornærmet, nå kommer jeg å tar deg så trollet :lol

Det du skriver her er nesten det samme jeg tenkte første gangen jeg prøvde den.
Men.. det er en meget god tur sykkel som er med på det meste, lett svingt og mer komfortabel sittestilling en 1600 til BMW. Masse stæsj over alt, varme i hue og ræva, behagelig å kjøre i regnvær og genial for to.
Jeg ser den at unge som sikter høyere og høyere så faller nok en slik sykkel utenom ja. Du bør ha rast i fra deg og elske komfortable og inspirerende turkjøring før en slik sykkel er konge. :gk
Kommer du fra en S1000, ZZR1400 osv, så får du en stor nedtur i opplevd effekt på en slik type sykkel.
Det vil du jo også egentlig få uansett hva du kjører etterpå :D


Legger ut en link her så kan du bli med på min reise fra Hayabusa til Explorer :thumleft
Busa Bloggen
Ja, jeg ser den. Den er absolutt komfortabel, lettkjørt, ok vindskjerming, ok moment i alle gir på alle turall osv. Dog, den drar ikke skinnet av pølsa. Får litt traktor-følelse, mye motorlyd, men lite fremgang. :P :p
Nå var jeg kanskje litt krass med uttalelsen om at jeg aldri skal ha en slik sykkel, for når kroppen begynner å skrante er det kanskje siste utvei? :-J :erte

Skal se over bloggen din når jeg får tid! :thumleft



Forøvrig kommer jeg tilbake med nye minireviews av BMW F800R, Aprilia Dorsoduro 1200, Honda CB1000R og Aprilia Tuono i morgen. Remember to check back then!
Når er det :nattinatti
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Roadshow

Legg inn av TheHaughom »

Livsfarlige forhold i Lagergata i Stavanger i dag. Masse dieselsøl i rundkjøringa ved Statoilen, bilene har jo også smurt dette over hele veien frem til Vegvesenet.
Burde vært dyre bøter for å søle til slik, hele sykkelen skle sidelengs gjennom rundkjøringa. Tok ned foten, men den sklei jo også rett ut. Forbanna dritt!
Holdt meg på hjula, heldigvis! :-)å
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Duke's Court - Roadshow

Legg inn av LordShaft »

Har du fått kjørt noe på det nye dekket ditt? Er du fornøyd sålangt? :-#

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Duke's Court - Roadshow

Legg inn av TheHaughom »

LordShaft skrev:Har du fått kjørt noe på det nye dekket ditt? Er du fornøyd sålangt? :-#
Blir montert på lørdag, avtale med dekkomleggeren kl. 12:00, kommer tilbake med en mini-review så fort jeg har fått noen mil på det.

I går ble forresten vårsleppet holdt her i Stavanger, mellom 1000 og 1500 sykler deltok. Utrolig morro! Traff også tilfeldigvis en forumkjenning fra KTMforums, så vi tok en kaffe osv. i etterkant. :thumleft
Liten artikkel i Aftenbladet: http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokal ... YIRoMrPllE" onclick="window.open(this.href);return false;


Forøvrig kommer noen nye mini-reviews:




Lindstrands Qattara
Bilde
Lindstrands Qattara var en jakke jeg falt for utseendemessig. Jeg har aldri testet Lindstrands (/Jofama/Halvarsson) før, så visste ikke helt hvordan kvaliteten var, men den virket god og solid i butikk.
Nå har jeg fått noen mil med jakken, hvorav 3 timer i pøsende regn på Søndag. Etter de tre timene var det meste vått, hansker, bukse (til dels) og sko. Dog var jakken potte tett!
Intet mindre enn imponert! Nå har jeg ikke sklidd bortover asfalten med den, så kan ikke si noe om hvor godt den tåler asfaltsurfing.

Konklusjon: Anbefales!



Over til sykler!

BMW F800R
Bilde
Motormessig er ikke dette noe voldsomt å skryte av. 800ccm twin på noen-og-åtti hester sparker deg ikke akkurat i ræva. Lite punch, som jeg også har snakket om tidligere. Hadde man fjernet en 60kg av de originale 200, hadde det nok vært en morsommere sykkel.
Noe treg levering av power, men brukbart moment i lavere omdreininger.
Sykkelen har et lavt tyngdepunkt og oppleves derfor som meget lettkjørt. Vindstøy oppleves verre enn på andre nakne sykler jeg har prøvd, føler nesten man får lengre armer av noen minutter på motorvei.
Dog, sykkelen ser bra ut, og full black outfit på denne biken ser rimelig tøft ut.

Konklusjon: Skuffende motor



Aprilia Dorsoduro 1200
Bilde
Det første jeg ble fortalt da jeg spurte om å prøvekjøre denne sykkelen var at det IKKE var noen normal motard. Dette er en motard med en fullblods racing-motor, som er tunet for maks moment der du trenger det. 115nm på 7500 omdreininger! 131 hk på 8100 omdreininger! Brutal morro!
Dette er i tillegg en stor twin, 600ccm per stempel gir en sinnsyk punch og gassrespons, muligens for syk?
Dorsoduroen er nok en sykkel mange drømmer om etter prøvekjøring, estetisk vakker er den ikke, men motoren er heftig og gassrespons/punch like så! Ved nærmere ettertanke finner man dog ut at dette ikke er en sykkel man kan leve med om man, som meg, benytter sykkelen til pendling osv. Misforstå meg rett, det er en lettkjørt sykkel, men motoren er for kvass - en brøkdel av en millimeter for mye på rulla og du er godt oppe på bakhjulet. Dette er en blodekte rampesykkel.

Konklusjon: Syk, syk motor



Honda CB1000R
Bilde
Den neste sykkelen jeg prøvde var CB1000R'en. Denne sykkelen oser kvalitet, er estetisk vakker og ikke minst morsom. Motoren er sprek, men rolig.
Greit punch i den 4-sylindrede godsaken, som yter 125 hk v/10000rpm og 99nm v/7750rpm. Motoren er myk og fin, men har dog ikke den samme karakteren som Kawasaki med sin Z1000, dessverre. Skulle gjerne hatt litt mer motorlyd, standard eksosen høres ut som man kjører en trimma støvsuger. Fjerne katalysator og sette på en slipon gjør nok underverker.
Sykkelen er meget lettkjørt, smidig og vindmotstanden oppleves ikke sjenerende. Selvfølgelig har den mye vindmotstand i høyere hastigheter, men det oppleves behagelig i forhold til mange sykler - min KTM 690 Duke inkludert.

Konklusjon: Trenger en touch av anti-støvsuging



Aprilia Tuono V4 R APRC
Bilde
Meg på Aprilia Tuono
Aprilia Tuono'en var den morsomste å kjøre. Dette er en kryssning mellom naken, streetfighter og racing. Sykkelen jeg kjørte var drevet om for mer aksellerasjon. Med sine 167hk og 111,5nm (v/9500rpm) er dette en sykkel som løfter forhjulet på det fleste gir, selv før du har tenkt tanken på det. Vindskjerming er ikke veldig god, men på lik linje som CB1000R'en. Hjelper at man ligger mer fremover.
Noe knotete sittestilling, som alle R-sykler, men mye mer behagelig enn bl.a. ZX-10R og R1. Dog, som dere ser av bildet er det ikke en stor sykkel, eller rettere sagt; det er ikke en sykkel for store folk. Fikk litt pocket-bike feel.

Konklusjon: Hadde kjørestilling vært mer behagelig (lavere rearsets?), og en liten vindskjerm hadde nok denne stått på toppen av ønskelisten. Forøvrig troner nå Z1000.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Svar