
Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Med så mye extra-stæsj kan det vel bli litt extra-kostbart å gå på tryne 

Sist redigert av ArcticTiger den 16 des 2012, 15:56, redigert 1 gang totalt.
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Lite spørsmål til Bringisen: (eller andre som har noe å meddele om dette)
Hei,
Jeg har kjørte en del TDM 850 (5 år første modellen), Var i grunn veldig fornøyd, og samenlignet med at jeg nå kjører en mer moderne 2008 mod, tenker jeg tilbake på denne gammle TDM`n og blir fortsatt imponert over hvor fin denne var å kjøre. Men jeg savnet litt krefter når kona satt bak på og full lastet på tur. Forbikjøringenne i motbakkene var ingen problemer, men manglet den "spruten" som er så kjekk å ha....Hvordan opplever du BMW`n med tanke på krefter, og dreiemoment full lastet?
Hei,

Jeg har kjørte en del TDM 850 (5 år første modellen), Var i grunn veldig fornøyd, og samenlignet med at jeg nå kjører en mer moderne 2008 mod, tenker jeg tilbake på denne gammle TDM`n og blir fortsatt imponert over hvor fin denne var å kjøre. Men jeg savnet litt krefter når kona satt bak på og full lastet på tur. Forbikjøringenne i motbakkene var ingen problemer, men manglet den "spruten" som er så kjekk å ha....Hvordan opplever du BMW`n med tanke på krefter, og dreiemoment full lastet?
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Dette lurer jeg også litt på. Jeg har nå ca 100 hk og 100 Nm +/- et par, og har egentlig ikke noe lyst å gå særlig under detteL-NA skrev:Lite spørsmål til Bringisen: (eller andre som har noe å meddele om dette) ...
....Hvordan opplever du BMW`n med tanke på krefter, og dreiemoment full lastet?
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Jeg tror dette har mye mer med motorkarakterestikk å gjøre enn tallene om dreiemoment og effekt skulle tilsi.
Når det er sagt så føler jeg ikke at F800GS er dårligere på området dere tenker på enn min 2006 modell R1200GS som jeg hadde , selv om tallene sier at den hadde litt mer effekt og dreiemoment.
I en omfattende test i Tyske Motorrad jeg leste så hadde faktisk F800GS en bedre akselerasjon på 6 gir enn R1200GS. Men der kom det også frem at F800 motoren hadde en overaskende høyere effekt og dreiemoment enn oppgitt fra fabrikk
Mener de testet nærmere 95 hk , noe som også kom til syne under testen mot Triumph 800.
Men jeg synes at f.eks en rekkefirer føles raskere enn disse twinnene selv om det kanskje ikke er det på papiret. Jeg sammenligner det nesten med diesel kontra bensinmotor ( uten ekstra pustehjelp )
Twinnmotoren er sterkere på normale turtall mens rekkefirerne er raskere på grunn av lengre turtallsregister.
Jeg kjører skjeldent med passasjer men ofte med last og merker ikke noen svakhetstegn med F800GS når det gjelder hverken bakker eller akselerasjon, synes den er rask nok og raskere enn alle biler jeg har kjørt
Sammenligner man vekten med f.eks Stelvio , Tenere m.f så kan man nesten ha en snerten dame bak på 800GS og likevel ha samme vekt
Men selvfølgelig merker jeg et helt annet liv på K1300S som jeg testet i fjor , men det skulle bare mangle. Den gjør 0-200 på 8 sek.
Forskjellen mellom en 1200GS og en 800GS tror jeg er mye mindre enn papiret sier og jeg hadde i allefall ingen problemer effektmessig når jeg gikk til 800GS.
Selvfølgelig kan andre ha behov ikke jeg ser , men for meg holder det i lange baner og har ingen problemer med noen form for kjøring jeg driver med. Folk kjører disse syklene jorden rundt på de merkeligste steder.
Men når det gjelder effekt som med penger, man kan aldri få nok og jeg kunne godt sett at BMW satte inn den modifiserte 900 versjonen av F800 motoren. Ikke så mye mer moment men kanskje litt mer punsj på høyere turtall.
Når det er sagt så føler jeg ikke at F800GS er dårligere på området dere tenker på enn min 2006 modell R1200GS som jeg hadde , selv om tallene sier at den hadde litt mer effekt og dreiemoment.
I en omfattende test i Tyske Motorrad jeg leste så hadde faktisk F800GS en bedre akselerasjon på 6 gir enn R1200GS. Men der kom det også frem at F800 motoren hadde en overaskende høyere effekt og dreiemoment enn oppgitt fra fabrikk

Men jeg synes at f.eks en rekkefirer føles raskere enn disse twinnene selv om det kanskje ikke er det på papiret. Jeg sammenligner det nesten med diesel kontra bensinmotor ( uten ekstra pustehjelp )
Twinnmotoren er sterkere på normale turtall mens rekkefirerne er raskere på grunn av lengre turtallsregister.
Jeg kjører skjeldent med passasjer men ofte med last og merker ikke noen svakhetstegn med F800GS når det gjelder hverken bakker eller akselerasjon, synes den er rask nok og raskere enn alle biler jeg har kjørt

Sammenligner man vekten med f.eks Stelvio , Tenere m.f så kan man nesten ha en snerten dame bak på 800GS og likevel ha samme vekt

Men selvfølgelig merker jeg et helt annet liv på K1300S som jeg testet i fjor , men det skulle bare mangle. Den gjør 0-200 på 8 sek.
Forskjellen mellom en 1200GS og en 800GS tror jeg er mye mindre enn papiret sier og jeg hadde i allefall ingen problemer effektmessig når jeg gikk til 800GS.
Selvfølgelig kan andre ha behov ikke jeg ser , men for meg holder det i lange baner og har ingen problemer med noen form for kjøring jeg driver med. Folk kjører disse syklene jorden rundt på de merkeligste steder.
Men når det gjelder effekt som med penger, man kan aldri få nok og jeg kunne godt sett at BMW satte inn den modifiserte 900 versjonen av F800 motoren. Ikke så mye mer moment men kanskje litt mer punsj på høyere turtall.
Sist redigert av Bringisen den 16 des 2012, 21:55, redigert 2 ganger totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Har sett litt på R1200GS og Triumph Explorer og lurer på om det kansje ikkje blir litt høge for en stuselig kar på 176cm?
Har leikt med tanken om 2-3år og ta en liten tur lenger østover en tidligare og då blir nok demperane på ZZR`n litt feil.
Har leikt med tanken om 2-3år og ta en liten tur lenger østover en tidligare og då blir nok demperane på ZZR`n litt feil.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Nei jeg tror ikke du er for lav, du er bare 5 cm lavere enn meg og jeg har standard høyde pluss et par cm på grunn av comfortsadelen.ZZR-Tom skrev:Har sett litt på R1200GS og Triumph Explorer og lurer på om det kansje ikkje blir litt høge for en stuselig kar på 176cm?
Har leikt med tanken om 2-3år og ta en liten tur lenger østover en tidligare og då blir nok demperane på ZZR`n litt feil.
Du kunne bare valgt setet i laveste posisjon med f.eks 1200GS eller valgt et lavt sete .
En kamerat av meg bestilte en GSA senket fra butikk , man legger ikke merke til det med første øyekast og bakkeklaringen er omtrent den samme.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Med 176cm vil du ikke ha problemer med noen av disse
GSA er vel noe høyere, så der er jeg ikke sikker ( Uten ombygging)
Snikkeren er ikke høyere en deg, å hadde ingen problemer
med min med setet i lav stilling + Air Hawk på toppen.
Prøvesitt selvfølgelig i butikk, husk å spørr om hvilken innstilling setet har.
Å om det er et standard eller lavt sete. Avstanden ned til bakken er
nok ikke det som skal stoppe deg mht disse

GSA er vel noe høyere, så der er jeg ikke sikker ( Uten ombygging)
Snikkeren er ikke høyere en deg, å hadde ingen problemer
med min med setet i lav stilling + Air Hawk på toppen.
Prøvesitt selvfølgelig i butikk, husk å spørr om hvilken innstilling setet har.
Å om det er et standard eller lavt sete. Avstanden ned til bakken er
nok ikke det som skal stoppe deg mht disse

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
No er no det her langtids planer i drømme fasen :)
Det eg er mest bekymra over er at eg muligens blir ståandes med kun fottuppane nede og med en full lasta sykkel med høgt tyngdepunkt så vil velting vere uungålig i ny og ne?
Det eg er mest bekymra over er at eg muligens blir ståandes med kun fottuppane nede og med en full lasta sykkel med høgt tyngdepunkt så vil velting vere uungålig i ny og ne?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Tror kanskje Tiger Explorer har et noe høyere tyngdepunkt enn f.eks. BMW GS(A) 1200, Honda Crosstourer og Moto Guzzi Stelvio?ZZR-Tom skrev:No er no det her langtids planer i drømme fasen :)
Det eg er mest bekymra over er at eg muligens blir ståandes med kun fottuppane nede og med en full lasta sykkel med høgt tyngdepunkt så vil velting vere uungålig i ny og ne?
Virker i hvert fall som at motoren står høyere i ramma, for å si det slik. Dermed blir vel tyngdepunktet mer eller mindre deretter også, vil jeg tro...
Med salen i nedre posisjon (83,5 cm, tror jeg det er?) på Stelvio rekker jeg greit ned til bakken med begge føttene, men må nok helt fremst på salen for å få plantet fotbladene plant i bakken.
Husker ikke beinlengden min nå i farten, men det er jo den som betyr noe når det kommer til sete/salhøyde. Kroppshøyden i seg selv har mindre å si. Nettopp fordi noen er kortbeinte mens andre er langbeinte.
Som eksemepel har jeg like lange bein som kona, som har bortimot 20 cm. kortere kroppslengde enn meg...
Uansett er det en helt klar fordel, slik jeg vurderer det, å ha beina støtt og plant palssert på bakken uansett om sykkelen har høyt eller lavt tyngdepunkt.
Samtidig vil kanskje de med lange bein oppleve en litt krampaktig vinkel på sittestillingen i forhold til sal og fotpinner...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Busa Trond
- Innlegg: 2747
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Det tror jeg ikke blir noe problem for deg på over 175ZZR-Tom skrev:No er no det her langtids planer i drømme fasen :)
Det eg er mest bekymra over er at eg muligens blir ståandes med kun fottuppane nede og med en full lasta sykkel med høgt tyngdepunkt så vil velting vere uungålig i ny og ne?


Flott tur på flotte mcèr

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Hehe mulig det Trond :)
Aj: Etter litt kromspring med måleband og ei som holdt på å le seg i hjel så har eg målt ca 76-78cm på insiden, eksakt mål var ikkje mulig å få på grunn av klåfingrete.......
Etter det eg ser på http://cycle-ergo.com/ så har eg brukt Triumph Sprint St955i som eg hadde tidligare, den er litt høgre en ZZR`n og fekk akkurat hælane nedi og det stemmer godt med cycle-ergo.
Sprinte`n har sal høgde på 31,6" Explorer 33,2" 12000NTX 33.4" og 1200GS 34.3".
Så eg må seie at sjølv om Exploreren har motoren litt høgre en dei andre, så vil vekta av kufferta og innholde spele en større rolle og eg er litt skeptisk må eg seie.
Prøvesitte er jo sjølvsagt vist det skulle bli aktuelt, men no har eg litt meir en 20min kjøring for å bere prøvesitte noken av alternative
Men er nok ikkje aktuelt å bytte noke før om et par år til, skal bytte fjærene i framdemperen i vinter,ny eksos og så skal den på benk for tuning. Blir igrunn ikkje så veldig lei meg vist eg må beholde ZZR`n
Aj: Etter litt kromspring med måleband og ei som holdt på å le seg i hjel så har eg målt ca 76-78cm på insiden, eksakt mål var ikkje mulig å få på grunn av klåfingrete.......
Etter det eg ser på http://cycle-ergo.com/ så har eg brukt Triumph Sprint St955i som eg hadde tidligare, den er litt høgre en ZZR`n og fekk akkurat hælane nedi og det stemmer godt med cycle-ergo.
Sprinte`n har sal høgde på 31,6" Explorer 33,2" 12000NTX 33.4" og 1200GS 34.3".
Så eg må seie at sjølv om Exploreren har motoren litt høgre en dei andre, så vil vekta av kufferta og innholde spele en større rolle og eg er litt skeptisk må eg seie.
Prøvesitte er jo sjølvsagt vist det skulle bli aktuelt, men no har eg litt meir en 20min kjøring for å bere prøvesitte noken av alternative
](./images/smilies/grrr.gif)
Men er nok ikkje aktuelt å bytte noke før om et par år til, skal bytte fjærene i framdemperen i vinter,ny eksos og så skal den på benk for tuning. Blir igrunn ikkje så veldig lei meg vist eg må beholde ZZR`n

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Med mine opprinnelige 177cm (man begynner vel å bli kortere med åra?) så satte jeg begge hæla i bakken med lavt sete på GSen. Kjøpte standard sete i vår, og det står ikke i laveste stilling til vanlig det
Mange sier at disse syklene ser så høye ut, men det er reinhekla synsbedrag. Hvis du f.eks ser på de video-snuttan tagesk nettopp la ut i en tråd der norsk pollti kjører GS under prisutdelinga ser du at folka rekker ned med svært så god margin og litt til. Men nu er vel ikke disse MC-polltian av de mest stutt-tjukke?

Mange sier at disse syklene ser så høye ut, men det er reinhekla synsbedrag. Hvis du f.eks ser på de video-snuttan tagesk nettopp la ut i en tråd der norsk pollti kjører GS under prisutdelinga ser du at folka rekker ned med svært så god margin og litt til. Men nu er vel ikke disse MC-polltian av de mest stutt-tjukke?
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Som Ojda nevnte, så hadde ikke jeg noen problemer med å håndtere Exploreren. Og jeg er til og med en hel cm lavere enn deg.ZZR-Tom skrev:Har sett litt på R1200GS og Triumph Explorer og lurer på om det kansje ikkje blir litt høge for en stuselig kar på 176cm?

Den var overraskende lettkjørt, og jeg har ingen problemer med å anbefale den til de som er interessert i en sykkel i det segmentet. Jeg fikk jo til og med lyst på en selv, men er redd for at finanssjefen (les Raggi) setter foten ned der. Jeg må nok klare meg med TDM'en en stund til.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Du får søke om tilsagn om tilskudd...Snikkeren skrev:Jeg fikk jo til og med lyst på en selv, men er redd for at finanssjefen (les Raggi) setter foten ned der.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Hei!ZZR-Tom skrev:Hehe mulig det Trond :)
Aj: Etter litt kromspring med måleband og ei som holdt på å le seg i hjel så har eg målt ca 76-78cm på insiden, eksakt mål var ikkje mulig å få på grunn av klåfingrete.......
Etter det eg ser på http://cycle-ergo.com/ så har eg brukt Triumph Sprint St955i som eg hadde tidligare, den er litt høgre en ZZR`n og fekk akkurat hælane nedi og det stemmer godt med cycle-ergo.
Sprinte`n har sal høgde på 31,6" Explorer 33,2" 12000NTX 33.4" og 1200GS 34.3".
Så eg må seie at sjølv om Exploreren har motoren litt høgre en dei andre, så vil vekta av kufferta og innholde spele en større rolle og eg er litt skeptisk må eg seie.
Prøvesitte er jo sjølvsagt vist det skulle bli aktuelt, men no har eg litt meir en 20min kjøring for å bere prøvesitte noken av alternative![]()
Men er nok ikkje aktuelt å bytte noke før om et par år til, skal bytte fjærene i framdemperen i vinter,ny eksos og så skal den på benk for tuning. Blir igrunn ikkje så veldig lei meg vist eg må beholde ZZR`n
Skal du tune 06 eller 07'en, er det i grunn bare ett mod som gir noe merkbar, og det er "vekk med spjella", dvs den bakre trottelrekka. Så inn med PC og last ned ett bra map, eller benkkjør a.
08 og nyere har en helt annen respons i motoren som std, men tar du spjella har du modda a fint!
Forskjellen på 06/07 konrta 08-12:
The mega-Ninja’s new cylinder head is the biggest mechanical change. Revised intake porting is teamed with 20% larger secondary air ports for a less restrictive passage into the exhaust. A new air-switching valve is able to handle a bit more flow. The sub-throttle injectors were tweaked to provide a wider spray angle for improved atomization, part of what boosts the lower-end and midrange power. A new ECU monitors and controls the electronics, offering revised fuel and ignition mapping.
To comply with tightening noise regulations, Kawasaki made a few changes to reduce mechanical noise so they could keep the exhaust note relatively burly and the system as unrestrictive as possible. A urethane coating is used on the valve cover to keep mechanical noise inside, and revised piston profiles generate less racket. A host of changes to the exhaust system include 75%-larger balance tubes between the headers and the accumulation of a third catalyst to clean up tailpipe discharge.
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Spjelda er vekk og PC5 på plass
Men skal ha den mappet skikelig på benk.


Men skal ha den mappet skikelig på benk.
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Ok, skjønner. Fiiiin motor det der, og du ligger antageligvis på ca 160nm ved 7500 og innpå 200hk på topp turtall.ZZR-Tom skrev:Spjelda er vekk og PC5 på plass![]()
![]()
Men skal ha den mappet skikelig på benk.

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Nååja, no må vi roe oss litt :) Både min og din har no "bere" 154nm og ikkje 160...men eg rekner med du veit det fra før og bommet på tastaturet.ZZR-Erling skrev:Ok, skjønner. Fiiiin motor det der, og du ligger antageligvis på ca 160nm ved 7500 og innpå 200hk på topp turtall.ZZR-Tom skrev:Spjelda er vekk og PC5 på plass![]()
![]()
Men skal ha den mappet skikelig på benk.
Eg har 200 fabrikk oppgite HK mens du har 203, bakhjuls hester teller ikkje i min verde ; )
Er nydlig motor ja men fydarullandedei kor overaska eg vart ved test turen av gen2, var jo enda mjukare og finare....heilt rått

Men no går vel ikkje ZZR`n under ADV bikes så sorry for hi jackinga.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Når det gjelder eventur- og utholdenhetssykler (enduro...) må vi ikke glemme å nevne Ural
som viser seg faktisk å være en suksess om dagen!
Se bare her :-) :
http://www.mc-avisa.no/index.php?id=381 ... 31968c34c0" onclick="window.open(this.href);return false;


som viser seg faktisk å være en suksess om dagen!
Se bare her :-) :
http://www.mc-avisa.no/index.php?id=381 ... 31968c34c0" onclick="window.open(this.href);return false;
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Nå nermer vi oss tråden for hva som går an og kjøre verden rundt på eller kjøre på eventyr med. Så da er denne tråden en av de mest åpne på forumet 

2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- Busa Trond
- Innlegg: 2747
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Prøver og få med meg en del tester på YouTube, det er del fra Motociclismo som gjerne tester alle typer mot hverandre. Men der får jeg noe språkproblemer
.
Dette er en test som en kan ta med seg, 3.stk blir kjørt litt friskt
[video]http://www.youtube.com/watch?v=Yohu0wuR ... detailpage[/video]

Dette er en test som en kan ta med seg, 3.stk blir kjørt litt friskt

[video]http://www.youtube.com/watch?v=Yohu0wuR ... detailpage[/video]
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Fin den der. Jeg synes å skimte at KTMen var den som så ut til å være lettest og håndtere. Det som overrasket meg var at Yamahaen var brukenes til det der :-) Den er jo ganske så heavy. Har lest så mange steder at den er for tung og at karakteristikken gjør at den føles litt undermotorisert. Men det så jo ut som om disse karene hadde håndtert slikt førBusa Trond skrev:Prøver og få med meg en del tester på YouTube, det er del fra Motociclismo som gjerne tester alle typer mot hverandre. Men der får jeg noe språkproblemer.
Dette er en test som en kan ta med seg, 3.stk blir kjørt litt friskt![]()
[video]http://www.youtube.com/watch?v=Yohu0wuR ... detailpage[/video]

2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- Busa Trond
- Innlegg: 2747
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Enig med deg Bringisen, det virker som KTM gjør det bra både på og ikke minst av asfalten i alle testene. Yamahaen blir en slik som ikke er best på noe, men gjør det jevnt bra på alt. Men ut av den siste testen her så virket sykkelene nesten noe letter en det jeg har sett i tester før
, så det har nok mye og si hvem som kjører 


- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Her er en sykkel som helt opplagt hørere hjemme i ADV-klassen, nemlig Benelli 11230 Amazonas:
[img]http://i49.tinypic.com/1glphg.jpg[/img]
Ikke mange av disse i Norge, dessverre...
[img]http://i49.tinypic.com/1glphg.jpg[/img]
Ikke mange av disse i Norge, dessverre...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- omaas
- Innlegg: 551
- Registrert: 17 mar 2012, 12:20
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
- Bosted: Melhus
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
R1 har blitt nevnt tidligere og her er det en BMW variant. :-)
http://www.diseno-art.com/news_content/ ... underlich/

http://www.diseno-art.com/news_content/ ... underlich/

Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991
Honda NTV 650 Revere 1991