kjellv skrev: 07 apr 2023, 23:50
Det gir enkeltmedlemmer noen flere fordeler og rabatter kanskje.. Ikke vet jeg, vet ikke engang hvilke fordeler jeg har hatt tilgang til gjennom mitt medlemskap. Det er ikke derfor jeg er medlem.
Jeg er redd dette er en siste krampetrekning fra NMCU, funker ikke dette er det over og ut. Medlemsfrafallet tærer på og gjør at NMCU knapt lenger finansierer seg selv. Dessverre.
Kan ikke huske å ha benyttet meg av noen av NMCUs medlemsfordeler.
Men som
@kjellv påpeker, det er ikke derfor jeg er medlem.
For meg er NMCU først og fremst en interesseorganisasjon som har best nytte som høringsinstans overfor myndigheter/polirikere og som en slags "brekkstang" overfor de samme i saker som rett og slett truer motorsyklismens eksistens her i landet.
Men så er det dessverre blitt ikke så rent lite av dette her i landet som i verste fall kan beskrives slik, som en klok mann en gang sa det: "den som sover i et demokrati, (brå...)våkner i et diktatur"... (Otto Gritschneder (1914-2005)
Jo flere "stemmer" som snakker varmt for vår frihet, som forsvinner, jo mindre frihet blir vi sittende igjen med.
Altfor mange er av den mening at vi er langt unna og på ingen måte i nærheten av en slik utvikling og virkelighet og ikke har noe å være betenkt over eller ha grunn til å være bekymret for når det gjelder dette.
Men jeg er ganske sikker på at disse tar feil...
Og med det sagt skal det til slutt i dette innlegget sies av NMCU medlemsskapet for egen del er fornyet i disse dager.
Anbefaler alle andre motorsyklister å gjøre det samme eller melde seg inn, selv om du ikke synes medlemstilbudene er spesielt gode.
Skal NMCU være det vi som hverdagsmotorsyklister har best mulig nytte av i tiden framover så er det å bli en medlemsorganisasjon i stadig vekst og dermed mer slagkraftig i saker som betyr noe for osss.