oppkjøring i mai

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Svar
Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: oppkjøring i mai

Legg inn av Carpa »

jonas.johnstad skrev:Da var i alle fall eksamen unnagjort, så nå er det bare å pugge kontrollspørsmål og hvordan kjøregårdsøvelsene skal utføres... Hørte rykter at hvis man har misforstått oppgaven er det direkte stryk?! Altså om man f.eks. kjører mellom feil kjegler i svingen eller noe?! Virker helt absurd spør du meg! I alle fall når det står 70 kjegler spredd utover en bitteliten plass! :-k Menmen, var kjørelæreren som sa det... Lykke til du også, Stianlarsn!
Det blir system i de kjeglene når du har gått igjennom alle øvelsene du skal ha med kjørelæreren :thumleft
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Bosted: Åsgårdstrand

Re: oppkjøring i mai

Legg inn av SuperMorten »

Carpa skrev:
jonas.johnstad skrev:Da var i alle fall eksamen unnagjort, så nå er det bare å pugge kontrollspørsmål og hvordan kjøregårdsøvelsene skal utføres... Hørte rykter at hvis man har misforstått oppgaven er det direkte stryk?! Altså om man f.eks. kjører mellom feil kjegler i svingen eller noe?! Virker helt absurd spør du meg! I alle fall når det står 70 kjegler spredd utover en bitteliten plass! :-k Menmen, var kjørelæreren som sa det... Lykke til du også, Stianlarsn!
Det blir system i de kjeglene når du har gått igjennom alle øvelsene du skal ha med kjørelæreren :thumleft
I 2009 da jeg kjørte opp, møtte jeg og kjørelærer hos biltilsynet ca 1 time før oppkjøring, hvor jeg fikk kjøre meg varm i kjøregården. Da gikk det som en lek når det ble alvor..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: oppkjøring i mai

Legg inn av Carpa »

SuperMorten skrev:
Carpa skrev:
jonas.johnstad skrev:Da var i alle fall eksamen unnagjort, så nå er det bare å pugge kontrollspørsmål og hvordan kjøregårdsøvelsene skal utføres... Hørte rykter at hvis man har misforstått oppgaven er det direkte stryk?! Altså om man f.eks. kjører mellom feil kjegler i svingen eller noe?! Virker helt absurd spør du meg! I alle fall når det står 70 kjegler spredd utover en bitteliten plass! :-k Menmen, var kjørelæreren som sa det... Lykke til du også, Stianlarsn!
Det blir system i de kjeglene når du har gått igjennom alle øvelsene du skal ha med kjørelæreren :thumleft
I 2009 da jeg kjørte opp, møtte jeg og kjørelærer hos biltilsynet ca 1 time før oppkjøring, hvor jeg fikk kjøre meg varm i kjøregården. Da gikk det som en lek når det ble alvor..
Har bestilt oppvarming jeg også, greit å være varm i trøya
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Stianlarsn
Innlegg: 49
Registrert: 25 apr 2013, 22:19
Motorsykkelen din: Yamaha yzf r125
Bosted: Fredrikstad

Re: oppkjøring i mai

Legg inn av Stianlarsn »

jonas.johnstad skrev:Da var i alle fall eksamen unnagjort, så nå er det bare å pugge kontrollspørsmål og hvordan kjøregårdsøvelsene skal utføres... Hørte rykter at hvis man har misforstått oppgaven er det direkte stryk?! Altså om man f.eks. kjører mellom feil kjegler i svingen eller noe?! Virker helt absurd spør du meg! I alle fall når det står 70 kjegler spredd utover en bitteliten plass! :-k Menmen, var kjørelæreren som sa det... Lykke til du også, Stianlarsn!
jo takk, har kjøretime til fredag. skal gå igjennom sikkerhetsspørsmåla.

altså, det å kjøre i kjeglene skjønner du med en gang, alle øvelser er separate og du kommer fort inn i dem. ta deg god tid, titt opp, knip låra inne til tanken, ikke kjør for fort på krypkjøringa, og se langt opp ( veldig viktig)

jeg klarte ikke krypkjøringa i starten, men når du får øvd blir dette veldig lett. har eksamen selv den 30. kom opp i engelsk ( glad for det) og har oppkjøring del 1 den 29. mai, altså dagen før eksamen. her i fredrikstad er det todelt oppkjøring. først tar man del 1 (kjøregård) og deretter i trafikk og variert vei ( ca. 2 uker etter på) tragisk spør du meg.
IF YOU WANNA BE THE BEST, YOU GOTTA TAKE OUT THE BEST.

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Bosted: Buskerud

Re: oppkjøring i mai

Legg inn av hakhap »

Oppvarming er vel standard praksis, jeg hadde det og
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: oppkjøring i mai

Legg inn av Carpa »

hakhap skrev:Oppvarming er vel standard praksis, jeg hadde det og
Er sikkert mange som velger å ha oppvarming men man må bestille det i tillegg, bare så man er obs på det
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

jonas.johnstad
Innlegg: 18
Registrert: 28 feb 2013, 20:47
Motorsykkelen din: Honda-CBR-125-2005

Re: oppkjøring i mai

Legg inn av jonas.johnstad »

Har oppvarming jeg også :) Oppkjøring 12:35, og oppvarming 11:35. Skjelver!!

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: oppkjøring i mai

Legg inn av Carpa »

jonas.johnstad skrev:Har oppvarming jeg også :) Oppkjøring 12:35, og oppvarming 11:35. Skjelver!!
Lykke til! :thumleft
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Thimian
Innlegg: 23
Registrert: 17 jun 2012, 22:42
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09 Tracer

Re: oppkjøring i mai

Legg inn av Thimian »

Hei tok lappen i 2011, hadde ikke oppvarmingstime først (men tror det er gull verdt). Kjørelæreren min sa flere ganger at jeg kunne sjøl velge rekkefølgen på utfordringene i kjøregården. For deretter å ta bremsedelen, sving og sånn og "bli kjent" med sykkelen igjen. Oppkjøringsdagen kom og da sensor hadde hørt meg i sikkerhetsspørsmål ba han meg starte med krypkjøringa. Jeg hadde ikke kjørt 1 meter på motorsykkelen på ca 1 uke og starta med å trille den bort til portene og kjøre krypkjøringa. Og starta jævlig dårlig med å kjøre rett frem uten antydning til å sv inge mellom kjeglene. jeg trilla 1 meter tilbake og starta på nytt. tror jeg reiv 1 kjegle da jeg gjorde det på nytt. Sensor så kald som en fisk ut og røpet ingenting om hva han syntes. Jeg følte jeg gjorde alle de andre øvelsene bra på første forsøk og Da jeg tok "unnamanøveren" første gangen husker jeg at jeg tok i for stor fart og greide såvidt øvelsen. på 2 forsøk tok jeg derfor litt mindre fart og jeg fikk kommentarer på dette etter timen. begge forsøkene skulle være med "bra" fart.
jeg anbefaler alle å være litt "varme" på sykkelen før en skal kjøre,evt høre med sensor om å velge egen rekkefølge på øvelsene.

Thimian
Innlegg: 23
Registrert: 17 jun 2012, 22:42
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09 Tracer

Re: oppkjøring i mai

Legg inn av Thimian »

Og lykke til alle sammen :thumleft

jonas.johnstad
Innlegg: 18
Registrert: 28 feb 2013, 20:47
Motorsykkelen din: Honda-CBR-125-2005

Re: oppkjøring i mai

Legg inn av jonas.johnstad »

Bestod! :prop:

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Bosted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: oppkjøring i mai

Legg inn av evike »

Her står jo nye MC-sidister med rett til å øvekjøre alene, i kø etter å ha bestått oppkjøringer.

Gratulerer til alle sammen så langt! Ser frem til å møte dere etterhvert!
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: oppkjøring i mai

Legg inn av Carpa »

jonas.johnstad skrev:Bestod! :prop:

Gratulerer :prop:
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Stianlarsn
Innlegg: 49
Registrert: 25 apr 2013, 22:19
Motorsykkelen din: Yamaha yzf r125
Bosted: Fredrikstad

Re: oppkjøring i mai

Legg inn av Stianlarsn »

har som sagt tidligere skrevet at jeg har oppkjøring del 1 nå til onsdag, for dere som har tatt denne del 1 ( kjøregården, 5 øvelser) hvordan var dette? jeg har en oppvarmingstime på 15 minutter.
IF YOU WANNA BE THE BEST, YOU GOTTA TAKE OUT THE BEST.

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: oppkjøring i mai

Legg inn av TheHaughom »

Hvordan det var? Litt smånervøs, men det er jo bare kjøreøvelsene du har øvd på tidligere.
Jeg hadde en hel (45 min) kjøretime i kjøregården først som oppvarming.

Du tar alle øvelsene 2 ganger (på rad), men du kan velge rekkefølgen selv.
Er ikke superkrise om du tar foten nedi på krypkjøringa, velter en kjegle eller to osv. så lenge sensor får inntrykk av at du kan behandle kjøretøyet forsvarlig.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Neburern
Innlegg: 18
Registrert: 22 feb 2013, 22:27
Motorsykkelen din: Honda rebel 125cc

Re: oppkjøring i mai

Legg inn av Neburern »

Synd du ikke besto :(
Jeg hadde kjøretime igår, og vi kjørte i området hvor oppkjøringa mest sannsynlig vil fåregå, og kjørelæreren sa at vis det hadde vært oppkjøring så hedde jeg strøket :sorry . Pga sporvalget mitt, og jeg kjørte for fort i rundkjøringer osv. Men skal på langkjøring i neste uke nå så vi skal vel sikkert gå gjennom sporvalg der. Kjenner jeg gruer meg til oppkjøring ja... Men med sporvalg, mener man da enten høyre eller venstre hjulspor i veien?

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: oppkjøring i mai

Legg inn av Carpa »

Stianlarsn skrev:har som sagt tidligere skrevet at jeg har oppkjøring del 1 nå til onsdag, for dere som har tatt denne del 1 ( kjøregården, 5 øvelser) hvordan var dette? jeg har en oppvarmingstime på 15 minutter.
Tja, jeg har hatt den i dag men hadde vel ca 30 minutters oppvarming før jeg startet.

Jeg hadde en utrolig grei og hyggelig sensor og jeg fikk lov til å velge hvilken øvelse jeg ville begynne med. Jeg valgte da krypkjøring for den var jeg sikrest på. Han var rolig og sa jeg ikke skulle bry meg om jeg veltet en kjegle eller var nedi med benet, da skulle jeg bare fokusere på å se fremover og fortsette uten å bry meg om det.

Jeg fikk ingen tilbakemeldinger før alt var overstått men da fortalte han meg at jeg kunne hatt litt høyere fart gjennom svingen og også gire ned når jeg bremset.... (Han merket det bare fordi prøvde meg på kjøre igang på 2. gir så han IKKE skulle merke noe men klarte å kvele motoren.... :redface ) Og litt vinglete på unnamanøveren var jeg visst også men... jeg besto :yeyeye
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: oppkjøring i mai

Legg inn av ega16 »

Neburern skrev: Men med sporvalg, mener man da enten høyre eller venstre hjulspor?
At man utnytter HELE "kjørebanen" for å få best mulig sikt, for å bli sett lettest mulig av andre, unngå ting i veibanen, gjøre krav på plassen din etc, men ja det er vanlig å stortsett ligge i venstre hjulspor.

Virker som det mye usikkerhet rundt dette blant mange, tydeligvis mange kjørelærer som har problemer med å lære bort dette.
Sist redigert av ega16 den 23 mai 2013, 13:05, redigert 2 ganger totalt.

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: oppkjøring i mai

Legg inn av TheHaughom »

Carpa skrev:
Stianlarsn skrev:har som sagt tidligere skrevet at jeg har oppkjøring del 1 nå til onsdag, for dere som har tatt denne del 1 ( kjøregården, 5 øvelser) hvordan var dette? jeg har en oppvarmingstime på 15 minutter.
Tja, jeg har hatt den i dag men hadde vel ca 30 minutters oppvarming før jeg startet.

Jeg hadde en utrolig grei og hyggelig sensor og jeg fikk lov til å velge hvilken øvelse jeg ville begynne med. Jeg valgte da krypkjøring for den var jeg sikrest på. Han var rolig og sa jeg ikke skulle bry meg om jeg veltet en kjegle eller var nedi med benet, da skulle jeg bare fokusere på å se fremover og fortsette uten å bry meg om det.

Jeg fikk ingen tilbakemeldinger før alt var overstått men da fortalte han meg at jeg kunne hatt litt høyere fart gjennom svingen og også gire ned når jeg bremset.... (Han merket det bare fordi prøvde meg på kjøre igang på 2. gir så han IKKE skulle merke noe men klarte å kvele motoren.... :redface ) Og litt vinglete på unnamanøveren var jeg visst også men... jeg besto :yeyeye
Gratulerer Carpa! :prf
Har du også en slik 2-delt oppkjøring? Er da veibiten din i morgen?

Edit: Så innlegget ditt i bloggen nå! :) :thumleft
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: oppkjøring i mai

Legg inn av Carpa »

ega16 skrev:
Neburern skrev: Men med sporvalg, mener man da enten høyre eller venstre hjulspor?
At man utnytter HELE "kjørebanen" for å få best mulig sikt, for å bli sett lettest mulig av andre, unngå ting i veibanen, gjøre krav på plassen din etc, men ja det er vanlig å stortsett ligge i venstre hjulspor.

Virker som det mye usikkerhet rundt dette blant mange, tydeligvis mange kjørelærer som har problemer med å lære bort dette.
Jeg var også usikker på det i starten men Boblehue som jeg har kjørt privat med var flink til å forklare meg dette og kjørelæreren hadde også mye fokus på dette de få gangene jeg var ute i trafikken med han.

Tror ikke det kan forklares bedre enn det ege16 her har forklart men kan legge til at du også bør styre unna hvitmerkede felter og kumlokk, spesielt i regnvær. Og at du plasserer deg tydelig i rundkjøringer og ser deg godt over skuldrene for det kommer en og annen bilist eller syklist snikende opp på siden av deg, spesielt om du ligger langt inn i rundkjøringa.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1250GS og DRZ400S
Bosted: Trondheim
Kontakt:

Re: oppkjøring i mai

Legg inn av E-strom »

Neburern skrev:...med sporvalg, mener man da enten høyre eller venstre hjulspor i veien?
Både - og, eller ingen av delene. Stikkordet her er "valg". Du må bruke den tilgjengelige veibanen best mulig til din egen fordel (som motorsyklist). Normal kjører jeg "til høyre i venstre hjulspor".

Det finnes flere grunner til å avvike normalsporet, f.eks.:
- før en bakketopp (fordi du ikke ser hva som er på den andre siden)
- når det er mye / tung trafikk i mot
- når veien er så smal at du da havner midt i (vei uten gulstripe)
- i kollektivfelt med stillestående biltrafikk (vet aldri hva de gjør)

Og så kommer du til en sving:
- læreboka beskriver den best teoretiske linjen gjennom svingen
- du må i tillegg vurdere sikten, det du ikke ser er potensielt farlig
- hvordan er føret? (våt veibane, veimerking, kumlokk, oljesøl, nylagt asfalt osv.)
Mange holder høyere fart og følger seg sikrere i venstresvinger - hvorfor det tror du?

Hvis du har muligheten til privat øvelseskjøring må du benytte deg av det. Det gir deg erfaring og gjør at du tar de riktige valgene underveis. :-)
Sist redigert av E-strom den 23 mai 2013, 13:46, redigert 1 gang totalt.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: oppkjøring i mai

Legg inn av TheHaughom »

E-strom skrev: Mange holder høyere fart og følger seg sikrere i venstresvinger - hvorfor det tror du?
Fordi venstresvinger generelt ikke er like skarpe (pga. høyrekjøring i Norge)?
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: oppkjøring i mai

Legg inn av Carpa »

TheHaughom skrev:
E-strom skrev: Mange holder høyere fart og følger seg sikrere i venstresvinger - hvorfor det tror du?
Fordi venstresvinger generelt ikke er like skarpe (pga. høyrekjøring i Norge)?
Jeg tok opp dette fenomenet med min kjørelærer og han sa at det faller oss mer naturlig å svinge til venstre, det er visstnok noe med hvordan hjernen vår virker. Men du er sikkert inne på noe du også TheHaughom

Jeg har opplevd det samme fenomenet i seilfly også, lettere å fly en ren termikk i venstre sving enn i høyre
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: oppkjøring i mai

Legg inn av ega16 »

Hmm, merkelig jeg synes høyre svinger er lettere, men så er jeg venstrehendt da (?) :)

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: oppkjøring i mai

Legg inn av Carpa »

ega16 skrev:Hmm, merkelig jeg synes høyre svinger er lettere, men så er jeg venstrehendt da (?) :)
Akkurat, det støtter nok opp om teorien til min kjørelærer. Det har noe med hvordan hjernen vår fungerer.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Svar