

BMW= Bayerische Meister Werke

ArcticTiger skrev:Du tenker vel på de der 750 ccm "mursteins"-mottorene, vel, var ikke de en Sukksess sier du? For de som liker de, er de noe av det ypperste som er laget
![]()
BMW= Bayerische Meister Werke
Var vel heller at de skulle ha en sykkel i 750-klassen. Så da kutter man bort en av sylindra på K100-motorenejs skrev: Tror de fant ut at motorer skal ha sylindere i partall
Tja, spiller ingen rolle, så lenge det er R4 motorJohnnyTh skrev:Bilmotor? Er det det hvis det er under 2,5 liter??
Du tog an duWelshen skrev:Herlig Bringisen.....nå ble jeg nysgjerring på fasiten din.... jeg har jo også en fasit, men tro om vi har samme?
Og du tog an ikke ArticTigerArcticTiger skrev:Bringisen bekjenner seg for tiden til Sannheten slik den presenteres av De Bayerske Ingeniører, men, latent har han en liten spire langt bak i hjernen for de vibrasjoinsfrie, opphissende Triple-mottorene fra De Britiske Øyer, du vet de med det breiiiie dreiemoment- og effektregisteret og den silkemyke gangen.Welshen skrev:Herlig Bringisen.....nå ble jeg nysgjerring på fasiten din.... jeg har jo også en fasit, men tro om vi har samme?
Av frykt for å bli rokket i troen på Den Evige Bayerske Sannhet, så har han ennå ikke tørt å prøve en av De Brittiske Fristerinner
Det bekrefter vel bare det andre har sagt før, statussymbolet og skrytefaktoren er viktigere enn kvalitet.EasyRider skrev:BMW og H-D med nedslående resultat i kvalitetsundersøkelse![]()
"Consumer Reports har gjennomført sin første motorsykkelundersøkelse, og kjempene BMW og H-D kommer svært dårlig ut av det. Begge merkene blir av kundene vurdert som mindre pålitelige enn sine japanske konkurrenter. Om lag 1 av 4 Harley-eiere melder om kvalitetsproblemer de siste tre årene, mens BMW kom enda dårligere ut. Hele 1 av 3 av deres kunder rapporterer om tilsvarende problemer. Yamaha-eierne var gruppen som rapporterte færrest feil, ca 10%. Kawasaki og Honda fulgte hakk i hel.
De fleste av problemene som rapporteres på BMW og HD eierne er av den mindre alvorlige sorten som problemer med tilbehør, bremser samt elektriske og innsprøytingsrelaterte problemer.
BMW og H-D har like fullt svært lojale kunder, 75% av dem oppgir at de vil kjøpe samme merke neste gang de skal handle motorsykkel. Honda kundene var like trofaste, med Yamaha og Kawasaki like bak. Betyr dette at motorsykkeleiere flest ikke bytter merke?"
Hentet fra MCavisa, under nyheter:
http://www.mc-avisa.no/index.php?id=381 ... f9ab9e8299" onclick="window.open(this.href);return false;
Folk spiser fortsatt pølse, selv om indrefilet er best..jonnykr skrev:Det bekrefter vel bare det andre har sagt før, statussymbolet og skrytefaktoren er viktigere enn kvalitet.EasyRider skrev:BMW og H-D med nedslående resultat i kvalitetsundersøkelse![]()
"Consumer Reports har gjennomført sin første motorsykkelundersøkelse, og kjempene BMW og H-D kommer svært dårlig ut av det. Begge merkene blir av kundene vurdert som mindre pålitelige enn sine japanske konkurrenter. Om lag 1 av 4 Harley-eiere melder om kvalitetsproblemer de siste tre årene, mens BMW kom enda dårligere ut. Hele 1 av 3 av deres kunder rapporterer om tilsvarende problemer. Yamaha-eierne var gruppen som rapporterte færrest feil, ca 10%. Kawasaki og Honda fulgte hakk i hel.
De fleste av problemene som rapporteres på BMW og HD eierne er av den mindre alvorlige sorten som problemer med tilbehør, bremser samt elektriske og innsprøytingsrelaterte problemer.
BMW og H-D har like fullt svært lojale kunder, 75% av dem oppgir at de vil kjøpe samme merke neste gang de skal handle motorsykkel. Honda kundene var like trofaste, med Yamaha og Kawasaki like bak. Betyr dette at motorsykkeleiere flest ikke bytter merke?"
Hentet fra MCavisa, under nyheter:
http://www.mc-avisa.no/index.php?id=381 ... f9ab9e8299" onclick="window.open(this.href);return false;
Ser ikke likheten her jeg du. Det er en vesentlig forskjell på hva man spiser til hva man viser seg frem med. Folk går ikke rundt med skilt som sier: "Se på meg jeg spiser bare indrefilet".SuperMorten skrev:Folk spiser fortsatt pølse, selv om indrefilet er best..jonnykr skrev:Det bekrefter vel bare det andre har sagt før, statussymbolet og skrytefaktoren er viktigere enn kvalitet.EasyRider skrev:BMW og H-D med nedslående resultat i kvalitetsundersøkelse![]()
"Consumer Reports har gjennomført sin første motorsykkelundersøkelse, og kjempene BMW og H-D kommer svært dårlig ut av det. Begge merkene blir av kundene vurdert som mindre pålitelige enn sine japanske konkurrenter. Om lag 1 av 4 Harley-eiere melder om kvalitetsproblemer de siste tre årene, mens BMW kom enda dårligere ut. Hele 1 av 3 av deres kunder rapporterer om tilsvarende problemer. Yamaha-eierne var gruppen som rapporterte færrest feil, ca 10%. Kawasaki og Honda fulgte hakk i hel.
De fleste av problemene som rapporteres på BMW og HD eierne er av den mindre alvorlige sorten som problemer med tilbehør, bremser samt elektriske og innsprøytingsrelaterte problemer.
BMW og H-D har like fullt svært lojale kunder, 75% av dem oppgir at de vil kjøpe samme merke neste gang de skal handle motorsykkel. Honda kundene var like trofaste, med Yamaha og Kawasaki like bak. Betyr dette at motorsykkeleiere flest ikke bytter merke?"
Hentet fra MCavisa, under nyheter:
http://www.mc-avisa.no/index.php?id=381 ... f9ab9e8299" onclick="window.open(this.href);return false;
Joda, enig. Jeg tenkte bare i all enkelhet at noen tar til takke med det nest beste. . :)jonnykr skrev:Ser ikke likheten her jeg du. Det er en vesentlig forskjell på hva man spiser til hva man viser seg frem med. Folk går ikke rundt med skilt som sier: "Se på meg jeg spiser bare indrefilet".SuperMorten skrev:Folk spiser fortsatt pølse, selv om indrefilet er best..jonnykr skrev:Det bekrefter vel bare det andre har sagt før, statussymbolet og skrytefaktoren er viktigere enn kvalitet.EasyRider skrev:BMW og H-D med nedslående resultat i kvalitetsundersøkelse![]()
"Consumer Reports har gjennomført sin første motorsykkelundersøkelse, og kjempene BMW og H-D kommer svært dårlig ut av det. Begge merkene blir av kundene vurdert som mindre pålitelige enn sine japanske konkurrenter. Om lag 1 av 4 Harley-eiere melder om kvalitetsproblemer de siste tre årene, mens BMW kom enda dårligere ut. Hele 1 av 3 av deres kunder rapporterer om tilsvarende problemer. Yamaha-eierne var gruppen som rapporterte færrest feil, ca 10%. Kawasaki og Honda fulgte hakk i hel.
De fleste av problemene som rapporteres på BMW og HD eierne er av den mindre alvorlige sorten som problemer med tilbehør, bremser samt elektriske og innsprøytingsrelaterte problemer.
BMW og H-D har like fullt svært lojale kunder, 75% av dem oppgir at de vil kjøpe samme merke neste gang de skal handle motorsykkel. Honda kundene var like trofaste, med Yamaha og Kawasaki like bak. Betyr dette at motorsykkeleiere flest ikke bytter merke?"
Hentet fra MCavisa, under nyheter:
http://www.mc-avisa.no/index.php?id=381 ... f9ab9e8299" onclick="window.open(this.href);return false;
"Statussymbol er et synlig objekt eller ytre kjennetegn som for eieren bekrefter og i omverdenen oppfattes som en indikator på økonomisk og/eller sosial status for eieren".
"Skrytefaktor", "penisforlenger", kjært barn har mange navn, men jeg har til gode å se noen kle på seg en indrefilet for å vise seg frem.
HeHe, men det ER jo ikke det nestbeste. Tvert i mot, det er jo det beste. Det er jo indrefileten i dette tilfellet som har "dårligst kvalitet". Dyrest, men dårligst.SuperMorten skrev:Joda, enig. Jeg tenkte bare i all enkelhet at noen tar til takke med det nest beste. . :)jonnykr skrev:Ser ikke likheten her jeg du. Det er en vesentlig forskjell på hva man spiser til hva man viser seg frem med. Folk går ikke rundt med skilt som sier: "Se på meg jeg spiser bare indrefilet".SuperMorten skrev:Folk spiser fortsatt pølse, selv om indrefilet er best..jonnykr skrev:Det bekrefter vel bare det andre har sagt før, statussymbolet og skrytefaktoren er viktigere enn kvalitet.EasyRider skrev:BMW og H-D med nedslående resultat i kvalitetsundersøkelse![]()
"Consumer Reports har gjennomført sin første motorsykkelundersøkelse, og kjempene BMW og H-D kommer svært dårlig ut av det. Begge merkene blir av kundene vurdert som mindre pålitelige enn sine japanske konkurrenter. Om lag 1 av 4 Harley-eiere melder om kvalitetsproblemer de siste tre årene, mens BMW kom enda dårligere ut. Hele 1 av 3 av deres kunder rapporterer om tilsvarende problemer. Yamaha-eierne var gruppen som rapporterte færrest feil, ca 10%. Kawasaki og Honda fulgte hakk i hel.
De fleste av problemene som rapporteres på BMW og HD eierne er av den mindre alvorlige sorten som problemer med tilbehør, bremser samt elektriske og innsprøytingsrelaterte problemer.
BMW og H-D har like fullt svært lojale kunder, 75% av dem oppgir at de vil kjøpe samme merke neste gang de skal handle motorsykkel. Honda kundene var like trofaste, med Yamaha og Kawasaki like bak. Betyr dette at motorsykkeleiere flest ikke bytter merke?"
Hentet fra MCavisa, under nyheter:
http://www.mc-avisa.no/index.php?id=381 ... f9ab9e8299" onclick="window.open(this.href);return false;
"Statussymbol er et synlig objekt eller ytre kjennetegn som for eieren bekrefter og i omverdenen oppfattes som en indikator på økonomisk og/eller sosial status for eieren".
"Skrytefaktor", "penisforlenger", kjært barn har mange navn, men jeg har til gode å se noen kle på seg en indrefilet for å vise seg frem.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Riktig nok ikke indrefilet, men man får bra oppmerksomhet hvis man kler seg i billig bacon ogsåjonnykr skrev:Ser ikke likheten her jeg du. Det er en vesentlig forskjell på hva man spiser til hva man viser seg frem med. Folk går ikke rundt med skilt som sier: "Se på meg jeg spiser bare indrefilet".SuperMorten skrev:Folk spiser fortsatt pølse, selv om indrefilet er best..jonnykr skrev:Det bekrefter vel bare det andre har sagt før, statussymbolet og skrytefaktoren er viktigere enn kvalitet.EasyRider skrev:BMW og H-D med nedslående resultat i kvalitetsundersøkelse![]()
"Consumer Reports har gjennomført sin første motorsykkelundersøkelse, og kjempene BMW og H-D kommer svært dårlig ut av det. Begge merkene blir av kundene vurdert som mindre pålitelige enn sine japanske konkurrenter. Om lag 1 av 4 Harley-eiere melder om kvalitetsproblemer de siste tre årene, mens BMW kom enda dårligere ut. Hele 1 av 3 av deres kunder rapporterer om tilsvarende problemer. Yamaha-eierne var gruppen som rapporterte færrest feil, ca 10%. Kawasaki og Honda fulgte hakk i hel.
De fleste av problemene som rapporteres på BMW og HD eierne er av den mindre alvorlige sorten som problemer med tilbehør, bremser samt elektriske og innsprøytingsrelaterte problemer.
BMW og H-D har like fullt svært lojale kunder, 75% av dem oppgir at de vil kjøpe samme merke neste gang de skal handle motorsykkel. Honda kundene var like trofaste, med Yamaha og Kawasaki like bak. Betyr dette at motorsykkeleiere flest ikke bytter merke?"
Hentet fra MCavisa, under nyheter:
http://www.mc-avisa.no/index.php?id=381 ... f9ab9e8299" onclick="window.open(this.href);return false;
"Statussymbol er et synlig objekt eller ytre kjennetegn som for eieren bekrefter og i omverdenen oppfattes som en indikator på økonomisk og/eller sosial status for eieren".
"Skrytefaktor", "penisforlenger", kjært barn har mange navn, men jeg har til gode å se noen kle på seg en indrefilet for å vise seg frem.
Nettopp.. smak og pris er forskjellig. Hva som er best for deg, vet bare du.. :)JohnnyTh skrev:Pølse er da like godt som indrefilet :-) man blir fort lei av indrefilet.
Hmm, problemer med mc oppstår vel bare ved at man ikke bruker den slik brukerhåndboka tilsier?EasyRider skrev:BMW og H-D med nedslående resultat i kvalitetsundersøkelse![]()
"Consumer Reports har gjennomført sin første motorsykkelundersøkelse, og kjempene BMW og H-D kommer svært dårlig ut av det. Begge merkene blir av kundene vurdert som mindre pålitelige enn sine japanske konkurrenter. Om lag 1 av 4 Harley-eiere melder om kvalitetsproblemer de siste tre årene, mens BMW kom enda dårligere ut. Hele 1 av 3 av deres kunder rapporterer om tilsvarende problemer. Yamaha-eierne var gruppen som rapporterte færrest feil, ca 10%. Kawasaki og Honda fulgte hakk i hel.
De fleste av problemene som rapporteres på BMW og HD eierne er av den mindre alvorlige sorten som problemer med tilbehør, bremser samt elektriske og innsprøytingsrelaterte problemer.
BMW og H-D har like fullt svært lojale kunder, 75% av dem oppgir at de vil kjøpe samme merke neste gang de skal handle motorsykkel. Honda kundene var like trofaste, med Yamaha og Kawasaki like bak. Betyr dette at motorsykkeleiere flest ikke bytter merke?"
Hentet fra MCavisa, under nyheter:
http://www.mc-avisa.no/index.php?id=381 ... f9ab9e8299" onclick="window.open(this.href);return false;
lasse_hansen skrev:Hmm, problemer med mc oppstår vel bare ved at man ikke bruker den slik brukerhåndboka tilsier?EasyRider skrev:BMW og H-D med nedslående resultat i kvalitetsundersøkelse![]()
"Consumer Reports har gjennomført sin første motorsykkelundersøkelse, og kjempene BMW og H-D kommer svært dårlig ut av det. Begge merkene blir av kundene vurdert som mindre pålitelige enn sine japanske konkurrenter. Om lag 1 av 4 Harley-eiere melder om kvalitetsproblemer de siste tre årene, mens BMW kom enda dårligere ut. Hele 1 av 3 av deres kunder rapporterer om tilsvarende problemer. Yamaha-eierne var gruppen som rapporterte færrest feil, ca 10%. Kawasaki og Honda fulgte hakk i hel.
De fleste av problemene som rapporteres på BMW og HD eierne er av den mindre alvorlige sorten som problemer med tilbehør, bremser samt elektriske og innsprøytingsrelaterte problemer.
BMW og H-D har like fullt svært lojale kunder, 75% av dem oppgir at de vil kjøpe samme merke neste gang de skal handle motorsykkel. Honda kundene var like trofaste, med Yamaha og Kawasaki like bak. Betyr dette at motorsykkeleiere flest ikke bytter merke?"
Hentet fra MCavisa, under nyheter:
http://www.mc-avisa.no/index.php?id=381 ... f9ab9e8299" onclick="window.open(this.href);return false;
Og ikke bare det, indrefilet ER indrefilet, mens pølser finnes det mange slags utgaver av. For enhver smak.JohnnyTh skrev:Pølse er da like godt som indrefilet :-) man blir fort lei av indrefilet.
Litt flåsete kommentar dette?jonnykr skrev:Det bekrefter vel bare det andre har sagt før, statussymbolet og skrytefaktoren er viktigere enn kvalitet.EasyRider skrev:BMW og H-D med nedslående resultat i kvalitetsundersøkelse![]()
"Consumer Reports har gjennomført sin første motorsykkelundersøkelse, og kjempene BMW og H-D kommer svært dårlig ut av det. Begge merkene blir av kundene vurdert som mindre pålitelige enn sine japanske konkurrenter. Om lag 1 av 4 Harley-eiere melder om kvalitetsproblemer de siste tre årene, mens BMW kom enda dårligere ut. Hele 1 av 3 av deres kunder rapporterer om tilsvarende problemer. Yamaha-eierne var gruppen som rapporterte færrest feil, ca 10%. Kawasaki og Honda fulgte hakk i hel.
De fleste av problemene som rapporteres på BMW og HD eierne er av den mindre alvorlige sorten som problemer med tilbehør, bremser samt elektriske og innsprøytingsrelaterte problemer.
BMW og H-D har like fullt svært lojale kunder, 75% av dem oppgir at de vil kjøpe samme merke neste gang de skal handle motorsykkel. Honda kundene var like trofaste, med Yamaha og Kawasaki like bak. Betyr dette at motorsykkeleiere flest ikke bytter merke?"
Hentet fra MCavisa, under nyheter:
http://www.mc-avisa.no/index.php?id=381 ... f9ab9e8299" onclick="window.open(this.href);return false;
1. Selvfølgelig, ingen påstår noe annet, men det er ingen tvil om at BMW og Harley Davidson også er et statussymbol. Det samme gjelder bil og båteiere og det er ingen grunn til å tro at MCfolket er unntatt.simpson skrev:Litt flåsete kommentar dette?jonnykr skrev:Det bekrefter vel bare det andre har sagt før, statussymbolet og skrytefaktoren er viktigere enn kvalitet.EasyRider skrev:BMW og H-D med nedslående resultat i kvalitetsundersøkelse![]()
"Consumer Reports har gjennomført sin første motorsykkelundersøkelse, og kjempene BMW og H-D kommer svært dårlig ut av det. Begge merkene blir av kundene vurdert som mindre pålitelige enn sine japanske konkurrenter. Om lag 1 av 4 Harley-eiere melder om kvalitetsproblemer de siste tre årene, mens BMW kom enda dårligere ut. Hele 1 av 3 av deres kunder rapporterer om tilsvarende problemer. Yamaha-eierne var gruppen som rapporterte færrest feil, ca 10%. Kawasaki og Honda fulgte hakk i hel.
De fleste av problemene som rapporteres på BMW og HD eierne er av den mindre alvorlige sorten som problemer med tilbehør, bremser samt elektriske og innsprøytingsrelaterte problemer.
BMW og H-D har like fullt svært lojale kunder, 75% av dem oppgir at de vil kjøpe samme merke neste gang de skal handle motorsykkel. Honda kundene var like trofaste, med Yamaha og Kawasaki like bak. Betyr dette at motorsykkeleiere flest ikke bytter merke?"
Hentet fra MCavisa, under nyheter:
http://www.mc-avisa.no/index.php?id=381 ... f9ab9e8299" onclick="window.open(this.href);return false;
Folk kan vel kjøre BMW av andre grunner enn å skryte?
Og det er vel feil å si at det ikke er kvalitet på BMW?
Synes det bare er tegn på misunnelse at noe påstår at BMW er statussymbol og at folk kjører BMW KUN PÅ GRUNN AV DET.
Har det slått deg at noe kanskje velger denne sykkeltypen av andre grunner?
knutk skrev:Våren som lar vente på seg har gitt oss mange strenger sterkt preget av PMS, og således tar man jo de ulike innlegg med en klype salt. Mange skriver nok med et ganske strort glimt i øyet.
Men når enkelte hardnakket insisterer på at eneste grunn til at BMW er mestselgende merke inneværende år er ønske om å eige et statussymbol, kombinert med muligheter for forbedring i våre reproduktive evner, vel hva skal man si ?
Hele utsagnet er vel i beste fall bakstreversk.
Siden ingen tør å si det, føler jeg, (i mangel på kjøreforhold) at det er på tide å slippe ut hemligheten.
Altså:
Grunnen til at BMW eigere kjøper samme merke flere ganger er ganske enkelt. BMW ER BEST, for BMW eigerne.
For undertegnede feks, jeg kjører K1300GT, og mine alternativ fra andre produsenter er FJR og GTR1400.
I forhold til disse gode syklene er det bare å slå fast at for undertegnede er 1300GT mye bedre.
- Lettere sykkel
- Sterkere motor
- Mer utstyr, og listen kan gjøres mye lenger.
Jeg sier ikke at de to alternativene er dårlige, men GT tilbyr alt det de andre gjør, + enda mer.
Strengen diskuterer egentlig kvalitet.
Hva er kvalitet?
For enkelte er det kun at man aldri trenger å besøke et verksted.
Vel, undertegnedes modell har vært på verksted. Men jeg har aldri behøvd å forandre reiseplaner, aldri hatt problem langs veien, og verkstedsbesøkene har vært kortfattet slik at jeg har kunnet drikke kaffe mens jeg har ventet.
For undertegnede er kvalitet ikke bare antall verkstedsbesøk, eller mangel på sådan.
Kvalitet er også egenskaper ved kjøretøyet.
Stabilitet, bremse-egenskaper, tilgjengelig utsyr som feks bagasje løsninger. Forhandler nett, tilgang til deler om man trenger det.
For undertegnede og flere med meg er slike egenskaper en del av pakka, og bidrar til at vi velger sykler fra BMW gang på gang.
Ser at en av talsmenn for statussymbol og xxx kjører en Africa Twin.
AT er en sykkel med godt renome. Men når man ser at AT veiger mer enn 1200GS, og man da vet at 1200GS er utstyrt med mye mere utstyr, har dobbelt driemoment og nesten dobbelt antall hester og mye bedre kjøre-egenskaper.
Vel, jeg tviler på at noen ville bytte sin 1200GS mot en AT, uansett stattestikk.
Så mine herrer.
Dette er mitt PMS bidrag.
La oss nå alle i fellesskap åpne alle vinduer og fyre for fullt så vi kan bli kvitt denne helv.... hvite dritten