Re: Sv: Re: Epylypzons blogg - Rådebank i GS`en

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Bosted: Stange
Kontakt:

Re: Sv: Re: Epylypzons blogg - Kortvarig glede, årsak til ha

Legg inn av Epylypzon »

TBI81 skrev:Uff, kondolerer. Høres lite hyggelig ut. Håper verkstedet er fornuftig og håndterer dette riktig.

Jeg håper og regner med det. Er på god fot med dem, både selgere, delelager og verksted. Selv om det ikke skal ha noe å si i en slik sak.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Bosted: Stange
Kontakt:

Re: Sv: Re: Epylypzons blogg - Årsak til havari funnet

Legg inn av Epylypzon »

WR`en ble levert mandag morgen. De skulle kikke på det men skjønte lite av hva som kunne skjedd.

Ringte meg opp igjen i går og ba meg komme en tur, hadde demontert og funnet synderen.....

Denne skruen/pluggen sitter i toppen i forbindelse med kjølekanalene. Blir satt inn på fabrikk og skal aldri røres etterpå.
2015-02-25 13.19.23.jpg
Den skal sitte i midten her ved siden av hullet til pluggen. Men har skrudd seg ut.
2015-02-25 13.19.14.jpg
Ettersom det er ca 1 1/2 år siden jeg demonterte motoren selv tørr jeg ikke si om jeg har skrudd på den eller ikke, kan derfor ikke legge skyld på de som har overhalt den(kan hende jeg den tid trodde det var en av boltene som fester toppen).
MEN! De ønsker likevel å hjelpe meg.

Som siste bildet viser så er innsugsventilene blitt herjet litt med(antageligvis like greit å få tak i en brukt topp), stempel trengs nytt, registerkjede, glideskinne til reg kjedet, kjedestrammer.
Selve blokka trengs nok ikke splittes igjen. Han hadde fått ut alle delene av registerkjedet og veiv/råde virker ok.
2015-02-25 13.19.31.jpg
2015-02-25 13.25.16.jpg
Dem tilbydde seg at hvis jeg skaffer ny topp / får reparert den skadde så står de for alle andre deler + arbeid.
Dette er noe jeg absolutt ikke kan klage på da det KAN ha vært min feil.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Bosted: Trondheim

Re: Sv: Re: Epylypzons blogg - Årsak til havari funnet

Legg inn av JK95 »

Synes dette var en fin måte av verkstedet å reagere, slik service vil vi ha mer av! :prf

Anaxim
Innlegg: 310
Registrert: 22 mai 2012, 12:10
Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
Bosted: Porsgrunn

Re: Sv: Re: Epylypzons blogg - Årsak til havari funnet

Legg inn av Anaxim »

Ut fra hva du beskriver, tyder det på at det har lekket kjølevæske inn til olja, hva enten det skyldes den skruen du beskriver eller en blåst eller lekk pakning. (Har hatt det samme på gammel bil).

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Bosted: Stange
Kontakt:

Re: Sv: Re: Epylypzons blogg - Årsak til havari funnet

Legg inn av Epylypzon »

Anaxim skrev:Ut fra hva du beskriver, tyder det på at det har lekket kjølevæske inn til olja, hva enten det skyldes den skruen du beskriver eller en blåst eller lekk pakning. (Har hatt det samme på gammel bil).
Har aldri vært noen tvil om at det har kommer kjøleveske i olja. Det er den pluggen der som er årsaken til det, som jeg skriver er den rett ned i kjølekanalene i toppen.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Bosted: Stange
Kontakt:

Re: Sv: Re: Epylypzons blogg - Nye deler på vei

Legg inn av Epylypzon »

"ny" topp er bestilt :) Får håpe den kommer fort over dammen slik at den kan skrus sammen igjen :)
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Bosted: Stange
Kontakt:

Re: Sv: Re: Epylypzons blogg - Endelig wr i drift igjen

Legg inn av Epylypzon »

På fredag fikk jeg igjen wr`en etter nok en overhaling. Kunne få den igjen fortere om jeg monterte alt utenom motoren selv, så da var ikke det noe å tenkte på.
Kjøpte topp/kammer fra yz på ebay. Toppen er forøvrig lik på wr/yz, mens kammene er forskjellige. Den "nye" toppen ble overhalt og montert. Sammen med nytt stempel, reg kjede osv.

Fikk "hjem" sykkelen i 11-12 tiden og hasta til dekkverkstedet med felgene og grushjul (ispigg som stod montert på), men de hadde jo såklart ikke tid til å legge om i dag. Klarer det jo selv med dekkspaker, men hadde vært fint å slippe unna med kun montering av mc.

Dekk vrengt om
[img]http://i424.photobucket.com/albums/pp32 ... hwci2y.jpg[/img]

Monteringa gikk grei, etter tips fra en "cross mann" satte jeg på 1 hakk større tomgangsdyse ettersom jeg hadde oppgradert til yz kammer. Og etter noen timer skruing starta den på 2. tråkket.

På vei hjem
[img]http://i424.photobucket.com/albums/pp32 ... 4uahzb.jpg[/img]

Endelig hjemme igjen klar for nye "eventyr"
[img]http://i424.photobucket.com/albums/pp32 ... dzamod.jpg[/img]

Ute på tur i går
[img]http://i424.photobucket.com/albums/pp32 ... pdhyoi.jpg[/img]

Har blitt 2 olje/filterskift allerede i løpet av helga da jeg er livredd for at den skal ta kvelden igjen :[-o< :[-o<

Bytta olje/filter og rensa tanken sammen med montering, kjørte den i ca 10 min, nytt olje/filterskift, kunne se antydning til kjøleveske i olja og litt spon i filteret, kjørte ca 1 time før nok ett olje/filterskift, da var olja bra og bare litt spon i olja :) Så nå er den good 2 go :)
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Bosted: Stange
Kontakt:

Re: Sv: Re: Epylypzons blogg - Litt service på gs`en

Legg inn av Epylypzon »

Da var det tid for litt service på gs`en igjen. Etter 55k er det på tide med ny clutch og kjede/drev

Kjedet kuttes med vinkelsliper
IMG_6940.jpg
Demontert det som trengs for å komme til venstre motordeksel
IMG_6948.jpg
Deksel av
IMG_6954.jpg
Synes egentlig ingen av friksjonsplatene så noe spesielt slitte ut, men den har slura ( var helt jævlig etter frustreff i fjor høst). I år har jeg ikke merka noe spesielt, men bedre før enn var.
Mulig det hadde hjulpet å bare pussa stålplatene med fint sandpapir.
IMG_6961.jpg
Alle platene ute
IMG_6963.jpg
Nye plater, fjærer og trøstelager på plass
IMG_6964.jpg
Dekselet kom på plass igjen. Greit med servicemanual på pc`en :thumleft
IMG_6967.jpg
Når jeg skrudde av felgen så fant jeg ut at hjullagrene nok en gang begynte å bli dårlige. ca 10 000 siden forrige bytte. Lukkede SKF lagre.
Så da får jeg skifte hjullager og montere kjede/drev i dag. Må bare få bestemt meg om jeg skal gå for 15/47 eller 16/47 dreving.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Sv: Re: Epylypzons blogg - Litt service på gs`en

Legg inn av Haymaker »

Den ytterste lamellen så nå veldig grei ut herfra.
Men nå vet jeg ikke hvor dype sporene skal være på din sykkel.

Merket du noen individuelle forskjeller på lamellene, eller var det relativt likt over hele fjøla?

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Bosted: Stange
Kontakt:

Re: Sv: Re: Epylypzons blogg - Litt service på gs`en

Legg inn av Epylypzon »

Ja, de var omtrent like alle sammen. Et par stykker som noen av platene på hadde begynt å "flise seg" på. Skal legge ut bilde.

Ellers så fikk jeg skifta hjullager i dag. Det var mye enklere enn jeg trodde.

Så skulle jeg montere kjedet, da var jo det selvfølgelig for kort! Jeg mente jeg hadde sjekket opp att 116 lekker skulle passe med ny dreving. Men neida... Får håpe de har lengre på MC huset, hvis ikke får jeg ta en tur utbygds. Kjøre i helga skal jeg ihvertfall!

Når jeg ikke fikk skrudd mer tok jeg ett ryddesjau i boden. Har alt for mye på alt for liten plass
Bilde
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Bosted: Stange
Kontakt:

Re: Sv: Re: Epylypzons blogg - Vurderer toppboks

Legg inn av Epylypzon »

Vurderer å gå til innkjøp av toppboks nå. Men hører jo folk si den ikke blir noe god å kjøre da. Men kan ikke se at den blir noe værre å kjøre enn med sidevesker.

Den jeg tenker mest på er en 25 liter.
NgaSzu-8.jpg
1327077339_56da5.JPG


38 literen synes jeg ser litt for stor ut. Selv om det hadde vært fint med en som hjelmen går ned i.
1.jpg
Hvis jeg hadde hatt en toppboks kunne jeg hatt kamerautstyr/pad/gopro osv der sammen med en pakksekk til klær forran. Istedenfor å kjøre med sidevesker.
Skal nedover til alpene neste søndag, så må snart bestemme meg :P
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Bosted: Stange
Kontakt:

Re: Sv: Re: Epylypzons blogg - Alpene 2015

Legg inn av Epylypzon »

På søndag drar jeg og 2 til nedover til Alpene. Kielferga på søndag før vi tar toget Hamburg - Lorrach. Retur blir toget Munchen - Hamburg fredag 10. også Kielferga. Dvs 11 dager med svinger!!! :thumleft :thumleft
Tredjemann bestemte seg for 2-3 uker siden, så det er ikke plass på ferga til han. Han tar Oslo - Fredrikshavn og drar på gjennom Danmark, så er han ikke så lenge etter oss i Kiel. På toget og ferga hjem fikk han plass.
kart.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Bosted: Ørsta

Re: Sv: Re: Epylypzons blogg - Vurderer toppboks

Legg inn av Snikkeren »

Epylypzon skrev:Vurderer å gå til innkjøp av toppboks nå. Men hører jo folk si den ikke blir noe god å kjøre da. Men kan ikke se at den blir noe værre å kjøre enn med sidevesker.

Den jeg tenker mest på er en 25 liter.
NgaSzu-8.jpg
1327077339_56da5.JPG


38 literen synes jeg ser litt for stor ut. Selv om det hadde vært fint med en som hjelmen går ned i.
1.jpg
Hvis jeg hadde hatt en toppboks kunne jeg hatt kamerautstyr/pad/gopro osv der sammen med en pakksekk til klær forran. Istedenfor å kjøre med sidevesker.
Skal nedover til alpene neste søndag, så må snart bestemme meg :P
Bare å kjøpe. Jeg kjører med toppboks hele tiden. Er utrolig praktisk. Klart at man kan merke noe ved veldig høye hastigheter, men da er det bare å holde seg under de hastighetene. På TDM'en merket jeg det ved 150 km/t med fullt koffertsett, men kunne kjøre enda raskere med bare toppboksen på. På SA har jeg ikke fått testet det enda .
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Bosted: akershus

Re: Sv: Re: Epylypzons blogg - Alpene 2015

Legg inn av freddy123 »

God tur og post gjerne noen bilder her underveis :)

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2747
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Sv: Re: Epylypzons blogg - Vurderer toppboks

Legg inn av Busa Trond »

Epylypzon skrev:Vurderer å gå til innkjøp av toppboks nå. Men hører jo folk si den ikke blir noe god å kjøre da. Men kan ikke se at den blir noe værre å kjøre enn med sidevesker.
Den jeg tenker mest på er en 25 liter
Kjørte med stooooor toppboks på Busan. Ikke tenk på det på 800 din :vs




Bilde

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2747
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Sv: Re: Epylypzons blogg - Alpene 2015

Legg inn av Busa Trond »

Men en god tur nedover :prf

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Bosted: Stange
Kontakt:

Re: Sv: Re: Epylypzons blogg - Alpene 2015

Legg inn av Epylypzon »

Takk for det. Skal prøve å få lagt ut litt her å, litt dårlig til det. Selv om det blir tatt MASSE bilder.
akkurat kjøpt nytt Powershot S120 som er lite og hendig og lett plukkes opp av tankveska mens en kjører
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Bosted: Stange
Kontakt:

Re: Sv: Re: Epylypzons blogg - Alpene 2015

Legg inn av Epylypzon »

Alpene 2015 http://locatoweb.com/map/single/073752033" onclick="window.open(this.href);return false;



Sent fra min D5803 via Tapatalk
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3520
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Sv: Re: Epylypzons blogg - Alpene 2015

Legg inn av JohnnyTh »

JEg har en Givi 52 liter på GTR'en og den er helt fin å kjøre med opp til 210km/t. Mulig det er den firkantede formen på BMW toppboksen som forverrer det.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Bosted: Stange
Kontakt:

Re: Sv: Re: Epylypzons blogg - Alpene 2015

Legg inn av Epylypzon »

Mmm. Endelig følelsen av å være på tur.
Bilde

Bilde

Sent fra min D5803 via Tapatalk
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Bosted: akershus

Re: Sv: Re: Epylypzons blogg - Alpene 2015

Legg inn av freddy123 »

Se der ja sånn det skal være :) da venter jeg i spenning på mere :)

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Bosted: Stange
Kontakt:

Re: Sv: Re: Epylypzons blogg - Alpene 2015

Legg inn av Epylypzon »

Etter å ha gått på "en smell" i fjor fant jeg/vi ut at det var likså greit å fyre skikkelig i baren med det samme for å ta tidlig kvelden. Det resulterte i at vi var i seng i 20 tiden.
Da må en ha litt frokost / nattemat når en våkna igjen
Bilde

Sent fra min D5803 via Tapatalk
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Bosted: Stange
Kontakt:

Re: Sv: Re: Epylypzons blogg - Alpene 2015

Legg inn av Epylypzon »

En liten stopp for å handle litt.
Bilde

Sent fra min D5803 via Tapatalk
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Bosted: Stange
Kontakt:

Re: Re: Sv: Re: Epylypzons blogg - Alpene 2015

Legg inn av Epylypzon »

Har vært dårlig med oppdatering her men. Skal prøve å legge ut noen bilder i kveld.

Etter å ha vært på Touratech dro vi innom reperbahn for å spise litt( bare mat), kjørte til bahnhof å venta. Toget ble ca 1 time forsinket. Det hadde jeg aldri trodd om DB.
Morgenen kom og vi satte kursen mot Chamonix, egentlig litt kjedelige veier, mulig jeg valgte feil rute. Det ble jo bedre desto lenger sør vi kom. Fant et billig og bra hotell i sentrum. Der var det 23-24 gs' er på tur med følgebil. så ut som en arrangert tur. Dagen etter kjørte vi over fjellet. Da vi kom til Aosta bestemte en av oss for at nok var nok. Gs en var ikke brukbar å kjøre med i alpene så han ville hjem. Vi kjørte til Brig og overnatta der. Morgenen etter satte han kursen hjem.Så da var vi 2 stk som kjørte furkapass, sustenpass, grimselpass, nufenpass, st gotthard pass, oberalppass og julierpass før vi overnatta i st Moritz. Dette var på torsdag. Fredag kjørte vi rundt og opp og ned stelvio passet. Vi hadde planer om en dagstur til Garmisch på lørdag så vi fant et billig gesthus litt vest for st Anton hvor vi booka oss inn for 2 netter. Her fikk vi servert skikkelig snitzel. Lørdagen dro vi til garmisch på bmw Motorrad Days. Aldri sett så mange motorsykler på en plass før. I fjor var det vel 40 000 der. Fikk med oss show med Chris Pfieffer :) rått! Når vi skulle tilbake til hotellet skulle vi stoppe for å møte Tom, han hadde satt seg på sykkelen ca 17:00 hjemme i Stange og kjørt i ett strekk, da vi møtte han 20:30 like over grensa til Østerrike stod trip telleren på GPS en på litt over 2000 km. Vi dro tilbake til hotellet og tok noen øl før det ble natta. I dag har vi bare kjørt en kort tur. Er nå i Sölden.

Sent fra min D5803 via Tapatalk
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Bosted: Stange
Kontakt:

Re: Re: Sv: Re: Epylypzons blogg - Alpene 2015

Legg inn av Epylypzon »

Der er jo så godt med øl,så noen bilder blir det nok ikke i dag heller

Sent fra min D5803 via Tapatalk
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Svar