PCP skrev:Mye fine bilder i bloggen din Kant!
Også var det artig å lese betraktningene rundt 1/17-mai i Odda, sett med barne-øyne. De sinte mennene gjorde seg jo bemerket langt utenfor Odda, bla gjennom NRK.
Ellers kan jeg merke at jeg blir litt misunnelig på dere som bor så sinnssykt sentralt!!
Følger muligens med noen ørsmå ubetydelige ulemper som mangel på jobb, butikker, kulturtilbud, sur vinter, ras-sperrede veier, kollektivt-tilbud, ol, men det å ha "bike-in/bike-out" til en så fantastisk oase av supre "nær bilfrie" MC-veier i blendende vakker natur, rett utenfor døra, må jo være herlig!

Tusen takk for det PCP
Det er artig at flere husker "sinte røde menn fra vest"
Begynner å bli tynnere i de røde rekkene etterhvert, til og med her inne har "folk flest" begynt å sette pris på å kunne bestemme mer selv, over egne liv.
Til og med kommunestyret i Odda blei blågrønt ved sist valg- med minste mulige margin, med hjelp av (hold deg fast) partiet Rødt.
Og hadde vi hatt et mer stabilt godvær ville det vært enda bedre å bo her
Men vi har ikke mer arbeidsledighet enn det må være- de som vil jobbe, har jobb, og her vest er jo svært mange sysselsatt offshore

Personlig har jeg vel jobbet 200% hele livet...og kunne sikkert hatt enda mer om døgnet hadde flere timer :-)
Mer kollektivtilbud trengs ikke (vi har litt, og det holder)
Kulturtilbudet er mer marginalt, men hvor mye trenger man; hvor mye har man egentlig tid til, i en tid der spedbarn lærer ordet "tidsklemme" før de kan si "mamma"
Den store ulempen er at boligmarkedet ikke er så hett, man blir ikke rik på eiendom over natta
ang sur vinter, og ras.... der har du noen poeng; men de glemmer vi nå når gradestokken viser 20+ og sola skinner.
På tide å fyre opp grillen, er det ikke?:-D