I går morges dro jeg fra Sogndal, og kjørte i retning Aurland, spiste litt frokost på første bensinstasjon og kom til første ferga akkurat i passe tid.
Etter ferja var det gjennom første tunnel før jeg tok til høyre før lærdalstunnelen(fant i skrivende stund nettopp ut at det var den jeg unngikk) og kjørte bjørgavegen over aurlandsfjellet.
Kom også til stegastein, fant jeg ut!
Etter Aurland kjørte jeg opp rv50 til noe som på kartet heter låvisberget 1..bare for å sjekke ut svingene der. De var ikke de mest interessante, men fin utsikt både der oppe og på veien opp.
Etter det tok jeg e16 bort til Vinje, og hvaenntypeveg nummer 13 til Vik! Der var det ordentlig sommer, men stoppet ikke der. Var over fjellet der som var mest interessant, dog.
Vel nede på fergeleiet i Vangsnes var der jeg la merke til at noe var annerledes med kjedet fra sist jeg kikka, men uviten som jeg var tenkte jeg ikke så hardt på det før det kom noen andre mc-folk jeg kunne spørre, og fant ut at det var låsen som var borte ja.
Over på andre siden var det å prøve å få hjelp, og fikk tips om et bilverksted i Balestrand som kanskje visste råd. Det var ikke noe hjelp å få der, så jeg ringte Falck. Tiden gikk, og halv åtte rullet han inn. Riktignok bare med ståltråd som en nødløsning for kjedelåsen. 500kr i egenandel. Dyreste ståltråden i historien? Fikk med litt ekstra og la på vei. Bestemte meg for å bruke opp den siste lille resten av flaks jeg nå hadde bygd meg opp på å kjøre helt til Bergen. Stoppet ofte og sjekket at ståltråden var på plass, og kjørte til knarvik før jeg tok en spisepause. Tolv timer uten mat hadde jeg gått, så da var det digg med en burger. Ringte kameraten min som var i ferd med å legge seg, og sa at jeg var i området, så da slapp jeg og legge meg i teltet. Kjørte til Arna og sov der! Nå skal jeg ha litt pause.
Ble dårlig med bilder etter problemet, gitt. Men nødløsningen har jeg bilde av, og den er noe spinklere enn den som ble tipset om, men det holdt helt fint.