Desmo's skriverier.
- Baron von Waffel
- Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
- cheron
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Har aldri sett noen BMW skilt jeg... Tror jeg kjører for fort da???
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Baron von Waffel
Det at BMW ikke har hastighetskilt har sikkert sammenheng med at de neppe klarer å bryte grensene uansett.

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
c")
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Næmen! uffda!! :#-ORagnhild skrev:Tror ikke hu er helt enig hu som sto og vifta med den laser'n i fjor sommer, kosta meg 5 K og to prikker
Har sluppet unna så langt, jeg...
Det er kun èn her i heimen som har fått fartsbot og det er hun jeg bor sammen med og som har en tendens til å stadig minne meg på hva speedometeret viser når vi er ute og kjører bil.
Når hun sitter bakpå MC'en er det mindre mas; her ser hun nemlig ikke speedometeret... :-

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Har så langt sluppet unna jeg også. Foreløpig er det visst damene her på forumet som har gått i fella. Rart det der...
Ergelig når det skjer uansett. Vi som har klart oss uten kontakt med laservesenet får trøste så godt vi kan.

Ergelig når det skjer uansett. Vi som har klart oss uten kontakt med laservesenet får trøste så godt vi kan.

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
c")
c")
Laser-U-vesenet, Takk :nonoJalmar skrev:Har så langt sluppet unna jeg også. Foreløpig er det visst damene her på forumet som har gått i fella. Rart det der...![]()
Men bare vent, fins som kjent bare to slags MC-førere, de som er tatt i fartskontroll og de som ikke er det
- Raul Toujourd
- Baron von Waffel
Er det lov å antyde at vi som ikke er tatt på MC kan bli det. Liker ikke tanken på at det fastslås at det kommer til å skje. Selv om jeg innrømmer muligheten. Vanskelig å alltid holde fartsgrensen når 6.giret fungerer best over 100. Og jeg er opptatt av å kjøre i høyt gir av bensinøkonomiske grunner.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125
Smågnageren -Honda Varadero 125
- Baron von Waffel
Ja, jeg er en fæl fyr ! 9 prikker til meg og avskilting ! Litt er jeg opptatt av drivstofføkonomi men ikke når det gjelder Cagge. Hun er tørst så det holder. Det er nok på tide å ha en forgasser gjennomgang i vinter. Forbruket gikk dramatisk opp etter at tomgangen ble justert i høst. Det går bortimot en liter på mila tenker jeg, og det er mye selv for en 2T. Rekorden min er 13 liter på 6,2 km
Men det var bensinkranas skyld bare så det er sagt. Forbruket kan nok komme ned på sine vante 0,66 liter på mila etter finjustering. Da øker rekkevidden til 249 km mellom fyllingene igjen. Akkurat nå så er det mere viktig å holde utkikk etter bensinpumper enn å nyte turen.
Og det er ikke akkurat veldig bra for ytelsen at turtallet faller under 7300 rpm så da er 6 og 7 gearet i praksis ubrukelige. Når jeg tenker meg godt om så har jeg bare brukt de 2 gearene da jeg prøvde toppfarten i sommer
Det var en blandet opplevelse. Men det var mest fordi jeg kjørte meg vill i Asker og endte på et sted som fikk meg til å måpe. Regnet med å dukke opp i Hurum men på vestsiden men så dukket jeg opp på østsiden.
Drøbakstunnelen registrerte jeg ikke engang. Merksnodig ! Men det gode er at jeg har noe å lure på i laaaaange tider ihvertfall

Og det er ikke akkurat veldig bra for ytelsen at turtallet faller under 7300 rpm så da er 6 og 7 gearet i praksis ubrukelige. Når jeg tenker meg godt om så har jeg bare brukt de 2 gearene da jeg prøvde toppfarten i sommer

Det var en blandet opplevelse. Men det var mest fordi jeg kjørte meg vill i Asker og endte på et sted som fikk meg til å måpe. Regnet med å dukke opp i Hurum men på vestsiden men så dukket jeg opp på østsiden.

Tipper det ble hurlumhei i Asker, når du plutselig fant ut at du var i Hurum. Personlig prøver jeg å holde meg langt unna Oslo og omegn. Hittil har det gått bra, men jeg måtte innover for to år siden. Jeg hadde en GPS i bilen, så jeg hadde noe å kjøre etter. Det gikk ikke værre enn at jeg fant dit jeg skulle og tilbake igjen. Nei, inni den heksegryta liker jeg meg dårlig. Liker best å se litt jorder og skog rundt meg, da er jeg på hjemmebane.
We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Her ser dere mitt forhold til politiet

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Har i hvert fall et uanstrengt forhold til fartsregler.Men det forholdet vil sikkert endre seg den dagen Thorvald (Tåke...?) står der med noen blanketter i neven og med et usmigrende blikk og iskald stemme beordrer meg til å finne fram føyrarkortet...Ragnhild skrev:Bra at noen har et godt forhold til øvrigheita. Er mange nok som ikke har det.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.