Den Store KTM LC4 690-tråden

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

Hei,

Jeg gjorde akuratt det du beskriver selv og det fungerte fint. Merket ikke særlig forskjell.

DNA S1+2 på A2 map, så EVO2 map når jeg fjernet katalysatoren.



Sent from my D5803 using Tapatalk
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

dynamal skrev:Wheelie med Ktm duke 690 2008? Til dere som har denne, hvordan synes dere det er å ta wheelie med denne? Prøver litt, men er vel for pysete:( Synes kanskje den den er litt framtung/ugunstig balansepunkt, sitter liksom litt langt frem på sykkelen.
Jeg ser ikke for meg at det er veldig forskjellig fra Duke IV ihvertfall. Det er fullt mulig å clutche opp i fin wheelie i 2. Gir.
3. Gir tviler jeg sterkt på.

Det står nok mye på hvor mye du tør :) Øvelse gjør mester!

Duke 3 har vel når jeg tenker meg om den 2. Og 3. Gir wheelie sperren også (google it). Enkelt å fjerne.


Sent from my D5803 using Tapatalk
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Trondgv »

Snikendeugle skrev:Hei,

Jeg gjorde akuratt det du beskriver selv og det fungerte fint. Merket ikke særlig forskjell.

DNA S1+2 på A2 map, så EVO2 map når jeg fjernet katalysatoren.



Sent from my D5803 using Tapatalk
Takker, da gjør jeg det slik :)

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Trondgv »

Noen som har erfaring med 12V uttaket til 690 Duke? Bestilte meg 1 nå nettop men har ingen anelse om hvor jeg skal montere det.. Er det plass til dette under passasjersete eller er det et ferdig hull framme ved styret en plass?

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

Trondgv skrev:Noen som har erfaring med 12V uttaket til 690 Duke? Bestilte meg 1 nå nettop men har ingen anelse om hvor jeg skal montere det.. Er det plass til dette under passasjersete eller er det et ferdig hull framme ved styret en plass?
Ut i fra manualen som kommer med uttaket så skal det drilles et lite hull på siden av front-masken... eh dårlig forklart.
Jeg kan se om jeg husker å ta et bilde av min som AMD monterte for meg tidligere. Ganske enkel jobb som godt kunne blitt gjort selv, da all kabling osv er plug & play.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Trondgv »

Snikendeugle skrev:
Trondgv skrev:Noen som har erfaring med 12V uttaket til 690 Duke? Bestilte meg 1 nå nettop men har ingen anelse om hvor jeg skal montere det.. Er det plass til dette under passasjersete eller er det et ferdig hull framme ved styret en plass?
Ut i fra manualen som kommer med uttaket så skal det drilles et lite hull på siden av front-masken... eh dårlig forklart.
Jeg kan se om jeg husker å ta et bilde av min som AMD monterte for meg tidligere. Ganske enkel jobb som godt kunne blitt gjort selv, da all kabling osv er plug & play.
Flott det :)

dynamal
Innlegg: 25
Registrert: 10 mar 2015, 18:41
Motorsykkelen din: KTM Duke 690 2008

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av dynamal »

Noen som har erfaring med dette oppsettet: http://www.spinnin-wheel.com/index.php/ ... cer-detail" onclick="window.open(this.href);return false; ?
Hvis jeg uansett må ha meg nytt akra anlegg pga skade så vurderer jeg dette, har alltid syntes at 2 potter er tøffere enn 1;) Jeg har ikke orginalt skiltoppheng, lurer på om skiltet kommer i konflikt med pottene? Men det lar seg vel fikse. Hva er EC certificate? Er det godkjenning? Hva er forskjellen på med EC og uten? Er det støynivå eller noe? Litt kjedelig å evt kjøpe noe som ikke er godkjent hvis jeg må på kontroll eller noe.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

Ops nevermind. (redigert)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Trondgv »

Bilde

Er det på denne det skal monteres?

Sent from my D6503 using Tapatalk

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Trondgv »

Ved bruk av to øyne fant jeg ut at det var feil..

Sent from my D6503 using Tapatalk

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

Har helt glemt bort det bildet... Coming up... Eventually.


----------

:knegg
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 794&type=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av TBI81 »

Det fine er jo at 10w60 koster så lite :mc1

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Trondgv »

Snikendeugle skrev:Har helt glemt bort det bildet... Coming up... Eventually.


----------

:knegg
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 794&type=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde
Har god tid jeg 8-)

Sent from my D6503 using Tapatalk

DrDuke
Innlegg: 15
Registrert: 09 jun 2015, 22:10
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R 2015
Bosted: Hamar

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av DrDuke »

Til dere som har DNA S1 + S2 luftfilter, har dere kjøpt dette fra utenlandske butikker\ebay, eller får man disse luftfilterene i Norge? har dere da kjøpt med filterolje og rens for filteret?

Mvh.

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Bosted: Ås

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av cevillan »

Mener at jeg bestilte direkte fra DNA i Hellas (?). Jeg har bare DNA filter-boks, har K&N-luftfilter. Da får jeg tak i rens og olje i sprayboks hos nærmeste Mekonom. Man får ikke olje og rens i beholder under trykk når man bestiller fra det store utland.

Det går sikkert an å bruke K&N produkter på DNA-filteret også (uten at jeg har kvalitetsikret dette what so ever).

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

Jeg kjøpte med ekstra rens og olje med mitt DNA S2 +S1. Funka fett.

Kjøpte da direkte fra DNA

Sent from my D5803 using Tapatalk
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Trondgv »

Gjorde det samme som Snikendegle.

Men nå som jeg har fått montert midpipen til fresco, samt remappet, så ble det jo egentlig veldig mye lyd :-# :x Tenker på å sette i db-killeren i potta igjen, vil dette utgjøre noe forskjell med tanke på mapping og blandingen den får?

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

Trondgv skrev:Gjorde det samme som Snikendegle.

Men nå som jeg har fått montert midpipen til fresco, samt remappet, så ble det jo egentlig veldig mye lyd :-# :x Tenker på å sette i db-killeren i potta igjen, vil dette utgjøre noe forskjell med tanke på mapping og blandingen den får?
Tvert i mot egentlig. Jeg følte at sykkelen gikk bedre med dB killer installert i den gamle Akraen min.
Husk å ta "15 minute idle reset" når noe endres på sykkelen. Da justerer tomgangen seg automatisk.

15 minute idle reset vil si:
Start sykkelen
Ikke rør gassen
La den stå på tomgang i 15 minutter.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Trondgv »

Flott, da gjør jeg det :)

Sent from my D6503 using Tapatalk

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av LordShaft »

For dere som er litt tyngre inne i KTM enn jeg er (still learning)

Jeg har bestilt meg potte til 1290 Super Adventure. Den kan jeg kjøre med dBkiller i, uten å måtte remappe. Tar jeg ut dB killeren derimot. Må jeg remappe. Å her kommer igrunn spm... Får jeg montert en power commander er det mulig å ha to maps installert samtidig. Altså en knapp som justerer om du skal kjøre med eller uten dB killer, ja la oss si på lengre turer å til land som er litt strengere på slikt enn norge.

Er det mulig å flashe ecu eller hva dere kaller det, på sykkelen å kunne velge å kjøre med eller uten? eller må jeg forholde meg til ene aller andre. :-k

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Bosted: Indre Østfold

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av EasyRider »

LordShaft skrev:For dere som er litt tyngre inne i KTM enn jeg er (still learning)

Jeg har bestilt meg potte til 1290 Super Adventure. Den kan jeg kjøre med dBkiller i, uten å måtte remappe. Tar jeg ut dB killeren derimot. Må jeg remappe. Å her kommer igrunn spm... Får jeg montert en power commander er det mulig å ha to maps installert samtidig. Altså en knapp som justerer om du skal kjøre med eller uten dB killer, ja la oss si på lengre turer å til land som er litt strengere på slikt enn norge.

Er det mulig å flashe ecu eller hva dere kaller det, på sykkelen å kunne velge å kjøre med eller uten? eller må jeg forholde meg til ene aller andre. :-k
Heisann.

Ja Power Commander 5 kan ha 2 maps. Bare å montere bryter der en måte føle det passer.
Om det er plass til 2 maps til ecu´n til KTM det får andre svare på.
Vet at duke har 3 maps vel å velge mellom (bryter under sete) bad fuel, rask trottle respons og normal.

Åssen det er på bussen din vet jeg ikke. Men trottle repsons og hester har du vel muligheter fra dash´n? Så da har vel ikke du den muligheten under sete?

BTW: gratulerer med ny sykkel, og takk for den flotte tur rapporten i alpene :thumleft
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Trondgv »

Kjørte en tur i dag på +-10 mil på både svingete veier og rettstrekker. Var uten tvil mye bedre med DB-killeren en uten. Så til de som skal kjøre med fresco midpipe og DNA stage 1 og 2 anbefaler jeg å ha DB-killeren i, lyden blir også penere enn uten. :)

dynamal
Innlegg: 25
Registrert: 10 mar 2015, 18:41
Motorsykkelen din: KTM Duke 690 2008

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av dynamal »

Postet denne under verksted også, men kanskje noen har direkte erfaring med dette her:

Blir smårar snart. Har en ktm duke 690 2008 modell. Det har kommet en "skranglelyd" som jeg ikke klarer å lokalisere. Den har ikke vært sånn før, men usikker på om den kom etter at jeg monterte nytt akra anlegg eller var av med toppdekslet og sjekket ventilene. Ikke sikkert det har noe med dette å gjøre heller, skjønner ikke hva jeg isåfall har gjort som kan føre til denne lyden. Den kommer når sykkelen vibrerer, kjører over en dump eller lignende. Spes hvis jeg kjører på høyt gir og lavt turtall, når jeg da gir gass så vibrerer sykkelen en del og da kommer lyden. Det høres ut som om det kommer fra fronten et sted, det er litt "klang" over lyden, som om løse bolter inne i en metallbeholder på et vis. Kommer ikke når jeg gasser i nøytral, eller når bakdekket er hevet og jeg setter den i gir og gir på. Kun når selve sykkelen vibrerer.

Er det noen som har vært ut for noe lignende eller evt kan gi meg noen tips?

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av AJ »

Mye skryt til den oppgraderte KTM 690 Duke, 2016 modell.
Denne skal jeg absolutt sørge for å få testet nærmere straks sesongen er i gang :yeyeye !

[video]https://www.youtube.com/watch?v=ldB4MhMani0[/video]
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Bosted: Der øst møter vest.

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Hansien »

Noen som vet om det er noe tall på hvor mye det faktisk er å hente på å skaffe DNA s1+s2, cat-killer, kam og remap? Virker som om dette er noe alle 'anbefaler' en å gjøre når man leser litt rundt, men ingen faktiske tall å finne. Ihvertfall ikke i mitt (horrible?) forsøk på å google.
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

Svar