Den Store KTM LC4 690-tråden
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Hei,
Jeg gjorde akuratt det du beskriver selv og det fungerte fint. Merket ikke særlig forskjell.
DNA S1+2 på A2 map, så EVO2 map når jeg fjernet katalysatoren.
Sent from my D5803 using Tapatalk
Jeg gjorde akuratt det du beskriver selv og det fungerte fint. Merket ikke særlig forskjell.
DNA S1+2 på A2 map, så EVO2 map når jeg fjernet katalysatoren.
Sent from my D5803 using Tapatalk
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Jeg ser ikke for meg at det er veldig forskjellig fra Duke IV ihvertfall. Det er fullt mulig å clutche opp i fin wheelie i 2. Gir.dynamal skrev:Wheelie med Ktm duke 690 2008? Til dere som har denne, hvordan synes dere det er å ta wheelie med denne? Prøver litt, men er vel for pysete:( Synes kanskje den den er litt framtung/ugunstig balansepunkt, sitter liksom litt langt frem på sykkelen.
3. Gir tviler jeg sterkt på.
Det står nok mye på hvor mye du tør :) Øvelse gjør mester!
Duke 3 har vel når jeg tenker meg om den 2. Og 3. Gir wheelie sperren også (google it). Enkelt å fjerne.
Sent from my D5803 using Tapatalk
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Takker, da gjør jeg det slik :)Snikendeugle skrev:Hei,
Jeg gjorde akuratt det du beskriver selv og det fungerte fint. Merket ikke særlig forskjell.
DNA S1+2 på A2 map, så EVO2 map når jeg fjernet katalysatoren.
Sent from my D5803 using Tapatalk
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Noen som har erfaring med 12V uttaket til 690 Duke? Bestilte meg 1 nå nettop men har ingen anelse om hvor jeg skal montere det.. Er det plass til dette under passasjersete eller er det et ferdig hull framme ved styret en plass?
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Ut i fra manualen som kommer med uttaket så skal det drilles et lite hull på siden av front-masken... eh dårlig forklart.Trondgv skrev:Noen som har erfaring med 12V uttaket til 690 Duke? Bestilte meg 1 nå nettop men har ingen anelse om hvor jeg skal montere det.. Er det plass til dette under passasjersete eller er det et ferdig hull framme ved styret en plass?
Jeg kan se om jeg husker å ta et bilde av min som AMD monterte for meg tidligere. Ganske enkel jobb som godt kunne blitt gjort selv, da all kabling osv er plug & play.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Flott det :)Snikendeugle skrev:Ut i fra manualen som kommer med uttaket så skal det drilles et lite hull på siden av front-masken... eh dårlig forklart.Trondgv skrev:Noen som har erfaring med 12V uttaket til 690 Duke? Bestilte meg 1 nå nettop men har ingen anelse om hvor jeg skal montere det.. Er det plass til dette under passasjersete eller er det et ferdig hull framme ved styret en plass?
Jeg kan se om jeg husker å ta et bilde av min som AMD monterte for meg tidligere. Ganske enkel jobb som godt kunne blitt gjort selv, da all kabling osv er plug & play.
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Noen som har erfaring med dette oppsettet: http://www.spinnin-wheel.com/index.php/ ... cer-detail" onclick="window.open(this.href);return false; ?
Hvis jeg uansett må ha meg nytt akra anlegg pga skade så vurderer jeg dette, har alltid syntes at 2 potter er tøffere enn 1;) Jeg har ikke orginalt skiltoppheng, lurer på om skiltet kommer i konflikt med pottene? Men det lar seg vel fikse. Hva er EC certificate? Er det godkjenning? Hva er forskjellen på med EC og uten? Er det støynivå eller noe? Litt kjedelig å evt kjøpe noe som ikke er godkjent hvis jeg må på kontroll eller noe.
Hvis jeg uansett må ha meg nytt akra anlegg pga skade så vurderer jeg dette, har alltid syntes at 2 potter er tøffere enn 1;) Jeg har ikke orginalt skiltoppheng, lurer på om skiltet kommer i konflikt med pottene? Men det lar seg vel fikse. Hva er EC certificate? Er det godkjenning? Hva er forskjellen på med EC og uten? Er det støynivå eller noe? Litt kjedelig å evt kjøpe noe som ikke er godkjent hvis jeg må på kontroll eller noe.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Ops nevermind. (redigert)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Er det på denne det skal monteres?
Sent from my D6503 using Tapatalk
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Ved bruk av to øyne fant jeg ut at det var feil..
Sent from my D6503 using Tapatalk
Sent from my D6503 using Tapatalk
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Har helt glemt bort det bildet... Coming up... Eventually.
----------
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 794&type=1" onclick="window.open(this.href);return false;

----------

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 794&type=1" onclick="window.open(this.href);return false;

MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Det fine er jo at 10w60 koster så lite 

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Har god tid jeg 8-)Snikendeugle skrev:Har helt glemt bort det bildet... Coming up... Eventually.
----------
![]()
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 794&type=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Sent from my D6503 using Tapatalk
-
- Innlegg: 15
- Registrert: 09 jun 2015, 22:10
- Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R 2015
- Bosted: Hamar
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Til dere som har DNA S1 + S2 luftfilter, har dere kjøpt dette fra utenlandske butikker\ebay, eller får man disse luftfilterene i Norge? har dere da kjøpt med filterolje og rens for filteret?
Mvh.
Mvh.
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Mener at jeg bestilte direkte fra DNA i Hellas (?). Jeg har bare DNA filter-boks, har K&N-luftfilter. Da får jeg tak i rens og olje i sprayboks hos nærmeste Mekonom. Man får ikke olje og rens i beholder under trykk når man bestiller fra det store utland.
Det går sikkert an å bruke K&N produkter på DNA-filteret også (uten at jeg har kvalitetsikret dette what so ever).
Det går sikkert an å bruke K&N produkter på DNA-filteret også (uten at jeg har kvalitetsikret dette what so ever).
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Jeg kjøpte med ekstra rens og olje med mitt DNA S2 +S1. Funka fett.
Kjøpte da direkte fra DNA
Sent from my D5803 using Tapatalk
Kjøpte da direkte fra DNA
Sent from my D5803 using Tapatalk
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Gjorde det samme som Snikendegle.
Men nå som jeg har fått montert midpipen til fresco, samt remappet, så ble det jo egentlig veldig mye lyd
Tenker på å sette i db-killeren i potta igjen, vil dette utgjøre noe forskjell med tanke på mapping og blandingen den får?
Men nå som jeg har fått montert midpipen til fresco, samt remappet, så ble det jo egentlig veldig mye lyd

- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Tvert i mot egentlig. Jeg følte at sykkelen gikk bedre med dB killer installert i den gamle Akraen min.Trondgv skrev:Gjorde det samme som Snikendegle.
Men nå som jeg har fått montert midpipen til fresco, samt remappet, så ble det jo egentlig veldig mye lydTenker på å sette i db-killeren i potta igjen, vil dette utgjøre noe forskjell med tanke på mapping og blandingen den får?
Husk å ta "15 minute idle reset" når noe endres på sykkelen. Da justerer tomgangen seg automatisk.
15 minute idle reset vil si:
Start sykkelen
Ikke rør gassen
La den stå på tomgang i 15 minutter.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Flott, da gjør jeg det :)
Sent from my D6503 using Tapatalk
Sent from my D6503 using Tapatalk
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
For dere som er litt tyngre inne i KTM enn jeg er (still learning)
Jeg har bestilt meg potte til 1290 Super Adventure. Den kan jeg kjøre med dBkiller i, uten å måtte remappe. Tar jeg ut dB killeren derimot. Må jeg remappe. Å her kommer igrunn spm... Får jeg montert en power commander er det mulig å ha to maps installert samtidig. Altså en knapp som justerer om du skal kjøre med eller uten dB killer, ja la oss si på lengre turer å til land som er litt strengere på slikt enn norge.
Er det mulig å flashe ecu eller hva dere kaller det, på sykkelen å kunne velge å kjøre med eller uten? eller må jeg forholde meg til ene aller andre.
Jeg har bestilt meg potte til 1290 Super Adventure. Den kan jeg kjøre med dBkiller i, uten å måtte remappe. Tar jeg ut dB killeren derimot. Må jeg remappe. Å her kommer igrunn spm... Får jeg montert en power commander er det mulig å ha to maps installert samtidig. Altså en knapp som justerer om du skal kjøre med eller uten dB killer, ja la oss si på lengre turer å til land som er litt strengere på slikt enn norge.
Er det mulig å flashe ecu eller hva dere kaller det, på sykkelen å kunne velge å kjøre med eller uten? eller må jeg forholde meg til ene aller andre.

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Heisann.LordShaft skrev:For dere som er litt tyngre inne i KTM enn jeg er (still learning)
Jeg har bestilt meg potte til 1290 Super Adventure. Den kan jeg kjøre med dBkiller i, uten å måtte remappe. Tar jeg ut dB killeren derimot. Må jeg remappe. Å her kommer igrunn spm... Får jeg montert en power commander er det mulig å ha to maps installert samtidig. Altså en knapp som justerer om du skal kjøre med eller uten dB killer, ja la oss si på lengre turer å til land som er litt strengere på slikt enn norge.
Er det mulig å flashe ecu eller hva dere kaller det, på sykkelen å kunne velge å kjøre med eller uten? eller må jeg forholde meg til ene aller andre.
Ja Power Commander 5 kan ha 2 maps. Bare å montere bryter der en måte føle det passer.
Om det er plass til 2 maps til ecu´n til KTM det får andre svare på.
Vet at duke har 3 maps vel å velge mellom (bryter under sete) bad fuel, rask trottle respons og normal.
Åssen det er på bussen din vet jeg ikke. Men trottle repsons og hester har du vel muligheter fra dash´n? Så da har vel ikke du den muligheten under sete?
BTW: gratulerer med ny sykkel, og takk for den flotte tur rapporten i alpene

Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Kjørte en tur i dag på +-10 mil på både svingete veier og rettstrekker. Var uten tvil mye bedre med DB-killeren en uten. Så til de som skal kjøre med fresco midpipe og DNA stage 1 og 2 anbefaler jeg å ha DB-killeren i, lyden blir også penere enn uten. :)
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Postet denne under verksted også, men kanskje noen har direkte erfaring med dette her:
Blir smårar snart. Har en ktm duke 690 2008 modell. Det har kommet en "skranglelyd" som jeg ikke klarer å lokalisere. Den har ikke vært sånn før, men usikker på om den kom etter at jeg monterte nytt akra anlegg eller var av med toppdekslet og sjekket ventilene. Ikke sikkert det har noe med dette å gjøre heller, skjønner ikke hva jeg isåfall har gjort som kan føre til denne lyden. Den kommer når sykkelen vibrerer, kjører over en dump eller lignende. Spes hvis jeg kjører på høyt gir og lavt turtall, når jeg da gir gass så vibrerer sykkelen en del og da kommer lyden. Det høres ut som om det kommer fra fronten et sted, det er litt "klang" over lyden, som om løse bolter inne i en metallbeholder på et vis. Kommer ikke når jeg gasser i nøytral, eller når bakdekket er hevet og jeg setter den i gir og gir på. Kun når selve sykkelen vibrerer.
Er det noen som har vært ut for noe lignende eller evt kan gi meg noen tips?
Blir smårar snart. Har en ktm duke 690 2008 modell. Det har kommet en "skranglelyd" som jeg ikke klarer å lokalisere. Den har ikke vært sånn før, men usikker på om den kom etter at jeg monterte nytt akra anlegg eller var av med toppdekslet og sjekket ventilene. Ikke sikkert det har noe med dette å gjøre heller, skjønner ikke hva jeg isåfall har gjort som kan føre til denne lyden. Den kommer når sykkelen vibrerer, kjører over en dump eller lignende. Spes hvis jeg kjører på høyt gir og lavt turtall, når jeg da gir gass så vibrerer sykkelen en del og da kommer lyden. Det høres ut som om det kommer fra fronten et sted, det er litt "klang" over lyden, som om løse bolter inne i en metallbeholder på et vis. Kommer ikke når jeg gasser i nøytral, eller når bakdekket er hevet og jeg setter den i gir og gir på. Kun når selve sykkelen vibrerer.
Er det noen som har vært ut for noe lignende eller evt kan gi meg noen tips?
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Mye skryt til den oppgraderte KTM 690 Duke, 2016 modell.
Denne skal jeg absolutt sørge for å få testet nærmere straks sesongen er i gang
!
[video]https://www.youtube.com/watch?v=ldB4MhMani0[/video]
Denne skal jeg absolutt sørge for å få testet nærmere straks sesongen er i gang

[video]https://www.youtube.com/watch?v=ldB4MhMani0[/video]
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Hansien
- Innlegg: 190
- Registrert: 10 jun 2015, 07:28
- Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
- Bosted: Der øst møter vest.
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Noen som vet om det er noe tall på hvor mye det faktisk er å hente på å skaffe DNA s1+s2, cat-killer, kam og remap? Virker som om dette er noe alle 'anbefaler' en å gjøre når man leser litt rundt, men ingen faktiske tall å finne. Ihvertfall ikke i mitt (horrible?) forsøk på å google.
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.
-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)
-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)