Tobben84s logg - 2015 Triumph Tiger 800 XCX
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24620
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Tobben84s logg - Tiger 800XC-eventyret over! F800r 2015:
Ikke for at det bør ha noen betydning bortsett fra selve utseendet, men er den noen grunn til at en sykkel som Tiger 800/Explorer ikke har bredere dekker som standard enn 90/110 forran og 150 bak?
Er det for at de er mer beregnet for offroad bruk slik at feste i løst underlag blir bedre?
Er det for at de er mer beregnet for offroad bruk slik at feste i løst underlag blir bedre?
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Tobben84s logg - Tiger 800XC-eventyret over! F800r 2015:
Det har en veldig stor betydning for kjøreegenskapene faktisk, og for gatebruk så ble 21" framhjul med 90mm dekk altfor stort og ga meg svært lite feedback slik at jeg ble utrygg i inspirert tempo. Til offroadbruk er dette en kjempefordel og en sånn dekkdimmensjon eter store og små ujevnheter MYE bedre. Du har sikkert kjørt på grus med 17" og gatedekk, og det er ikke spesielt gøy :-)Bjerknez skrev:Ikke for at det bør ha noen betydning bortsett fra selve utseendet, men er den noen grunn til at en sykkel som Tiger 800/Explorer ikke har bredere dekker som standard enn 90/110 forran og 150 bak?
Er det for at de er mer beregnet for offroad bruk slik at feste i løst underlag blir bedre?
Exploreren er litt bedre stillt, og det er også gateversjonen av Tiger 800 da den har støpte felger med muligheter for mer gatetilpassede dekk og dimmen er også hakket bredere. Begge de to har vel også 19" framhjul som gjør stor forskjell.....
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Tobben84s logg - Tiger 800XC-eventyret over! F800r 2015:
Touring- og allround-egenskapene til F 800 R gjenspeiles i de mange lakkfargene. Ærremulig :-)å
Da har jeg redigert så det ikke kan misforstås
Den fikk meg til å flire.
Alternativ plassering av bensinen er kun positivt (mer lavtliggende vekt)
og ikke minst stabil vektfordeling for/bak uansett tankinnehold.
Hva Allroad-sykler angår heller jeg nok til å mene at 17"/19" varianten er den som fungerer best
Det er mulig ikke du mener Explorer er gubbete, men det gjør jeg.
Den har all komforten "Gubbene" kan tenke seg og oppreist sittestilling
for kranglete knær, rygg og nakke.
Det er jo det jeg liker så godt med den, samtidig er det en overraskende
sporty "Gubbesykkel" som har greit med krefter, som villig lar seg tuktes på veldig svingete vei.
Og fungerer glimrende på motorvei i 120-160 km-området.
Det er ikke helt uten grunn at jeg har kjøpt Tiger nr 2
Når det gjelder ditt valg, mener jeg seriøst at det er et spennende valg.
Litt synd at BMW har droppet rem-driften på den, men ser ut til
å være en flott sport/tur-sykkel.
Tiger`n med 21" forran er et stort kompromiss som funker mye bedre
på røft tereng, men man må betale på asfalt. Eikene er vel også
noe med på å forsterke det.
Da har jeg redigert så det ikke kan misforstås



Alternativ plassering av bensinen er kun positivt (mer lavtliggende vekt)
og ikke minst stabil vektfordeling for/bak uansett tankinnehold.
Hva Allroad-sykler angår heller jeg nok til å mene at 17"/19" varianten er den som fungerer best

Det er mulig ikke du mener Explorer er gubbete, men det gjør jeg.
Den har all komforten "Gubbene" kan tenke seg og oppreist sittestilling
for kranglete knær, rygg og nakke.
Det er jo det jeg liker så godt med den, samtidig er det en overraskende
sporty "Gubbesykkel" som har greit med krefter, som villig lar seg tuktes på veldig svingete vei.
Og fungerer glimrende på motorvei i 120-160 km-området.
Det er ikke helt uten grunn at jeg har kjøpt Tiger nr 2

Når det gjelder ditt valg, mener jeg seriøst at det er et spennende valg.
Litt synd at BMW har droppet rem-driften på den, men ser ut til
å være en flott sport/tur-sykkel.
Tiger`n med 21" forran er et stort kompromiss som funker mye bedre
på røft tereng, men man må betale på asfalt. Eikene er vel også
noe med på å forsterke det.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24620
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Tobben84s logg - Tiger 800XC-eventyret over! F800r 2015:
Jeg bare spør av uvitenhet:
Hva er greia med disse eikene? Tåler felgene mer hjuling med slike eiker? Må jo være et helvete og holde rent? Ikke ser det vel voldsomt "tøft" ut heller...eller..?
Som sagt, jeg bare spør...
Hva er greia med disse eikene? Tåler felgene mer hjuling med slike eiker? Må jo være et helvete og holde rent? Ikke ser det vel voldsomt "tøft" ut heller...eller..?
Som sagt, jeg bare spør...
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Tobben84s logg - Tiger 800XC-eventyret over! F800r 2015:
@ojda
Ja, da henger jeg med
fargen har jo veldig mye å si for spesielt touring-egenskapene, det er jo viktig å se bra ut
Tror nok tiger 1200 er langt mer stabil i fart ja, og takket være mer moderate dekkdimmensjoner er den nok lettere å kose seg på asfalt med. Tiger 800xc var på ingen måte dårlig til det den heller, bare ikke god nok.
@Bjerknez
Ja, eikefelger tåler mye mer juling enn støpte felger, og jeg synes den er grisetøfft på motarder og adventure-sykler. Ulempen er jo at de i noen tilfeller må kjøres med slange i og dermed begrenser dekkutvalget for gatebruk en del....
Ja, da henger jeg med


Tror nok tiger 1200 er langt mer stabil i fart ja, og takket være mer moderate dekkdimmensjoner er den nok lettere å kose seg på asfalt med. Tiger 800xc var på ingen måte dårlig til det den heller, bare ikke god nok.
@Bjerknez
Ja, eikefelger tåler mye mer juling enn støpte felger, og jeg synes den er grisetøfft på motarder og adventure-sykler. Ulempen er jo at de i noen tilfeller må kjøres med slange i og dermed begrenser dekkutvalget for gatebruk en del....
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24620
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Tobben84s logg - Tiger 800XC-eventyret over! F800r 2015:
Okay, takk for den 

- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Tobben84s logg - Tiger 800XC-eventyret over! F800r 2015:
Jeg ba faktisk om å få eikefelger til nye Exploreren, selvom merkostnad.
Men det var foreløbig ingen leveringer med eikefelger, så da får det være.
Nå skal det sies at jeg har et sett med alufelger stående i garasjen
Ja, jeg synes det tar seg bra ut
Men det var foreløbig ingen leveringer med eikefelger, så da får det være.
Nå skal det sies at jeg har et sett med alufelger stående i garasjen

Ja, jeg synes det tar seg bra ut

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Tobben84s logg - Tiger 800XC-eventyret over! F800r 2015:
Hadde meg 12 magiske mil etter jeg hentet nysykkelen i dag





- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Tobben84s logg - Tiger 800XC-eventyret over! F800r 2015:
Selger forresten den Icon Variant Construct hjelmen på bildet som jeg kjøpte i høst. Den passer ikke stilen til nysykkelen i det hele tatt og ble kjøpt for å passe med adv/motard sykkel. ALDRI vært i bakken!!
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Tobben84s logg - Tiger 800XC-eventyret over! F800r 2015:
Grattis, fått sykkelen allerede gitt.
Fortell fortell - hvordan var den å kjøre sammenlignet med Tigern?
Fortell fortell - hvordan var den å kjøre sammenlignet med Tigern?
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Tobben84s logg - Tiger 800XC-eventyret over! F800r 2015:
Her kommer en liten mini-review:
Fikk 12 mil med sykkelen i dag, og på splitter nye dekk og med innkjøringsturtall ble det ikke full guffe, men fikk varmen i dekka og dratt på litt:)
Fra jeg satte meg på og kjørte de først 100 meterne følte jeg meg 100% hjemme og alt av hendler, brytere og instrumenter var langt mer intuitivt enn jeg er vant til når jeg setter meg på en ny sykkel. Instrumentene er så mye lettere å forstå enn feks Triumph sine. Har helt objektivt sett aldri følt meg så kjapt til rette på noen mc før:)
Bmw er et merke jeg har hatt mange biler av, men aldri mc, og det gledet meg at kvaliteten og materialvalgene er det samme, altså premium. Alt føles veldig gjennomtenkt og godt skrudd sammen.
Kjørefølelsen er enormt god helt fra gangfart hvor den føles lett og smooth mtp gass og klutsj, og til høyt tempo hvor det lange chassiset og styredemperen gjør at den er veldig stabil. Sykkelen er rimelig lettstyrt, men føles progressivt tyngre og mer stabil i fart, og jeg tror nok at Metzeler Z8 dekka gjør den noe tyngre å styre, de bråkte også en god del. Lurer på noe annet neste gang.
Demperoppsettet er spot on for mitt bruk og min kropsvekt, jeg skrudde ikke noe på demperme og kjenner at det ikke er behov for det foreløpig. Esa ble vekslet litt mellom sport, norm og comfort uten at det utgjorde en helt enorm forskjell. Fra sport til comfort var det dog ganske så merkbart, og det vil utvilsomt brukes aktivt da det også er svært lett å sjalte mellom de forskjellige modusene på egen knapp på styret.
Motoren er ikke noe monster, men gjør jobben greit uten at jeg blir voldsomt engasjert i måten den drar på. Den drar jevnt over hele fjøla, men jeg dro den ikke lengre enn 6000 omdreininger pga innkjøring. Lyden er laber, så her må det settes på en slip on, da den var usedvanlig tam. Fikk bekreftet av verksmesteren på Bikerstreet at jeg kunne kjøpe og montere slip on selv uten at det forringet garantien.
Gesrboksen var klunkete og ikke så presis som f.eks Tigeren jeg hadde før, men har tro på at den går seg til, da den er flunke ny. Vanskelig å gire klutsjløst, og havnet i falsk nøytal en gang, men det går seg til tror jeg.
Ergonomien er veldig god for min kropp, jeg er relativt normal på 183 og har normale proporsjoner, så normalsetet fungerte godt og det er lett å bevege seg rundt i. Da jeg ble litt vsrm i trøya ble det litt hang-off stemning i noen svingkombinasjoner nedover jæren, og setet var lett å henge på siden av. Peggsene derimot var plassert slik st når jeg satte tåballene helt opp dem så gikk helen på skoa mine oppi passasjerpeggsene, det var litt irriterende, så jeg må se om det går an å gjøre noe med det.
Alt i alt så er jeg VELDIG fornøyd med kjøpet og ser fram til å banekjøre og teste den skikkelig på landeveg etter innkjøringen er gjennomført. Utseende vokser bare mer og mer på meg også, og denne kommer jeg nok til å trives godt med:) Kunne ha skrevet side opp og siden ned om tekniske ting og tang og detaljer rundt kjøreopplevelsen, men det er vel begrenset interesse for det:)
Fikk 12 mil med sykkelen i dag, og på splitter nye dekk og med innkjøringsturtall ble det ikke full guffe, men fikk varmen i dekka og dratt på litt:)
Fra jeg satte meg på og kjørte de først 100 meterne følte jeg meg 100% hjemme og alt av hendler, brytere og instrumenter var langt mer intuitivt enn jeg er vant til når jeg setter meg på en ny sykkel. Instrumentene er så mye lettere å forstå enn feks Triumph sine. Har helt objektivt sett aldri følt meg så kjapt til rette på noen mc før:)
Bmw er et merke jeg har hatt mange biler av, men aldri mc, og det gledet meg at kvaliteten og materialvalgene er det samme, altså premium. Alt føles veldig gjennomtenkt og godt skrudd sammen.
Kjørefølelsen er enormt god helt fra gangfart hvor den føles lett og smooth mtp gass og klutsj, og til høyt tempo hvor det lange chassiset og styredemperen gjør at den er veldig stabil. Sykkelen er rimelig lettstyrt, men føles progressivt tyngre og mer stabil i fart, og jeg tror nok at Metzeler Z8 dekka gjør den noe tyngre å styre, de bråkte også en god del. Lurer på noe annet neste gang.
Demperoppsettet er spot on for mitt bruk og min kropsvekt, jeg skrudde ikke noe på demperme og kjenner at det ikke er behov for det foreløpig. Esa ble vekslet litt mellom sport, norm og comfort uten at det utgjorde en helt enorm forskjell. Fra sport til comfort var det dog ganske så merkbart, og det vil utvilsomt brukes aktivt da det også er svært lett å sjalte mellom de forskjellige modusene på egen knapp på styret.
Motoren er ikke noe monster, men gjør jobben greit uten at jeg blir voldsomt engasjert i måten den drar på. Den drar jevnt over hele fjøla, men jeg dro den ikke lengre enn 6000 omdreininger pga innkjøring. Lyden er laber, så her må det settes på en slip on, da den var usedvanlig tam. Fikk bekreftet av verksmesteren på Bikerstreet at jeg kunne kjøpe og montere slip on selv uten at det forringet garantien.
Gesrboksen var klunkete og ikke så presis som f.eks Tigeren jeg hadde før, men har tro på at den går seg til, da den er flunke ny. Vanskelig å gire klutsjløst, og havnet i falsk nøytal en gang, men det går seg til tror jeg.
Ergonomien er veldig god for min kropp, jeg er relativt normal på 183 og har normale proporsjoner, så normalsetet fungerte godt og det er lett å bevege seg rundt i. Da jeg ble litt vsrm i trøya ble det litt hang-off stemning i noen svingkombinasjoner nedover jæren, og setet var lett å henge på siden av. Peggsene derimot var plassert slik st når jeg satte tåballene helt opp dem så gikk helen på skoa mine oppi passasjerpeggsene, det var litt irriterende, så jeg må se om det går an å gjøre noe med det.
Alt i alt så er jeg VELDIG fornøyd med kjøpet og ser fram til å banekjøre og teste den skikkelig på landeveg etter innkjøringen er gjennomført. Utseende vokser bare mer og mer på meg også, og denne kommer jeg nok til å trives godt med:) Kunne ha skrevet side opp og siden ned om tekniske ting og tang og detaljer rundt kjøreopplevelsen, men det er vel begrenset interesse for det:)
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24620
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Tobben84s logg - Tiger 800XC-eventyret over! F800r 2015:
Slett ikke dum den sykkelen der
Nå har ikke jeg sjekket specsa på den sykkelen, men en 800cc V-Twin(?) bør vel dra bra den på en sykkel som kanskje ikke veier så alt for mye?
Men det kommer så klart ann på hva man er vant med kanskje...?

Nå har ikke jeg sjekket specsa på den sykkelen, men en 800cc V-Twin(?) bør vel dra bra den på en sykkel som kanskje ikke veier så alt for mye?
Men det kommer så klart ann på hva man er vant med kanskje...?
- Busa Trond
- Innlegg: 2747
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: Tobben84s logg - Tiger 800XC-eventyret over! F800r 2015:
Du skriver så bra, også er det om mc. Så fyr løsTobben84 skrev:...Kunne ha skrevet side opp og siden ned om tekniske ting og tang og detaljer rundt kjøreopplevelsen, men det er vel begrenset interesse for det:)...

Ny sykkelen var tøøøøøf

- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Tobben84s logg - Tiger 800XC-eventyret over! F800r 2015:
For en deilig følelse det må væreTobben84 skrev:Her kommer en liten mini-review:
Har helt objektivt sett aldri følt meg så kjapt til rette på noen mc før:)

Re: Tobben84s logg - Tiger 800XC-eventyret over! F800r 2015:
Grattis med ny kul sykkel 

- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Tobben84s logg - Tiger 800XC-eventyret over! F800r 2015:
Har linka en specsliste på forrige side tror jeg det var. Det er en paralellBjerknez skrev:Slett ikke dum den sykkelen der![]()
Nå har ikke jeg sjekket specsa på den sykkelen, men en 800cc V-Twin(?) bør vel dra bra den på en sykkel som kanskje ikke veier så alt for mye?
Men det kommer så klart ann på hva man er vant med kanskje...?
Twin faktisk, og den drar brukbart, men ikke noe voldsomt. 90 hk og tørrvekta er vel rundt 180-185 kg tenker jeg når våtvekt er 202(olje pluss halv tank tror jeg). Er ikke noe voldsom kubikk/hk jager altså, det er så mye svinger i norge at det er det som lokker meg, og sikkert deg også siden du kjører ST R

Bra noen leser det med innlevelse:) synes også den er knalltøff altså, og skikkelig deilig å kjøreBusa Trond skrev:Du skriver så bra, også er det om mc. Så fyr løsTobben84 skrev:...Kunne ha skrevet side opp og siden ned om tekniske ting og tang og detaljer rundt kjøreopplevelsen, men det er vel begrenset interesse for det:)...![]()
Ny sykkelen var tøøøøøf

- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Tobben84s logg - Tiger 800XC-eventyret over! F800r 2015:
Ja, hvertfall når man kjøper uprøvd. Jeg er ikke den som skryter uhemmet av min sykkel og blir blind av kjærlighet, men nå ble jeg godt fornøyd altså.Cutless skrev:For en deilig følelse det må væreTobben84 skrev:Her kommer en liten mini-review:
Har helt objektivt sett aldri følt meg så kjapt til rette på noen mc før:)
Var nede i garasjen nå for å sette den inn med acf-50 da de saltet forrige uke og det er meldt littegranne kaldere framover.....
Takk for detAndré skrev:Grattis med ny kul sykkel

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Tobben84s logg - Tiger 800XC-eventyret over! F800r 2015:
Gratulere med fet sykkel.... Likte denne overraskende godt
Men en ting jeg bet meg merke i, som med neste alle BMW modeller i dag. Slip-on er bare for show.... det gir ingen forbedring i lyd. Så de pengene kan du bare spare deg. Det er ikke verdt det, så lenge ikke du mener det er verdt det rent estetisk
Skal du ha bedre lyd, må du ha deg effektanlegg....


Men en ting jeg bet meg merke i, som med neste alle BMW modeller i dag. Slip-on er bare for show.... det gir ingen forbedring i lyd. Så de pengene kan du bare spare deg. Det er ikke verdt det, så lenge ikke du mener det er verdt det rent estetisk

Skal du ha bedre lyd, må du ha deg effektanlegg....

- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Tobben84s logg - Tiger 800XC-eventyret over! F800r 2015:
Tjaaaaaa, jeg har nå hørt f800 gs med slipon og det ble merkbart bedre altså. Det er jo samma motor, og i følge youtube orakelet så er det vesentlig forskjell på denne modellen hvertfall.....LordShaft skrev:Gratulere med fet sykkel.... Likte denne overraskende godt![]()
![]()
Men en ting jeg bet meg merke i, som med neste alle BMW modeller i dag. Slip-on er bare for show.... det gir ingen forbedring i lyd. Så de pengene kan du bare spare deg. Det er ikke verdt det, så lenge ikke du mener det er verdt det rent estetisk![]()
Skal du ha bedre lyd, må du ha deg effektanlegg....
Brannfakkel til deg lordshaft: spansk mc journalist sa at han kjørte fortere med nye f800r på de mest svingete partiene nedi sørspania enn s1000r og xr1000.....

- norse900
- Innlegg: 984
- Registrert: 18 sep 2013, 15:25
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
- Bosted: Stavanger
Re: Tobben84s logg - Tiger 800XC-eventyret over! F800r 2015:
Skamfett med ny sykkel!!! Gratulerer!
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Tobben84s logg - Tiger 800XC-eventyret over! F800r 2015:
Thanxnorse900 skrev:Skamfett med ny sykkel!!! Gratulerer!

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Tobben84s logg - Tiger 800XC-eventyret over! F800r 2015:
Har sykkelen katalysator? I så fall, nix nada i forskjell....
Nå er det relativt stor forskjell på s1000r, s1000xr og s1000rr som jeg har
Men med riktige sjåføren så er det utrolig hva en kan bli frakjørt med...
Note4

Nå er det relativt stor forskjell på s1000r, s1000xr og s1000rr som jeg har

Men med riktige sjåføren så er det utrolig hva en kan bli frakjørt med...

Note4
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Tobben84s logg - Tiger 800XC-eventyret over! F800r 2015:
https://m.youtube.com/watch?v=xnu9a46kBYQ" onclick="window.open(this.href);return false;LordShaft skrev:Har sykkelen katalysator? I så fall, nix nada i forskjell....![]()
Nå er det relativt stor forskjell på s1000r, s1000xr og s1000rr som jeg har
Men med riktige sjåføren så er det utrolig hva en kan bli frakjørt med...
Note4
Relativt stor forskjell spør du meg

Riktignok en gs800 men akkurat samme motor og potte....
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Tobben84s logg - Tiger 800XC-eventyret over! F800r 2015:
Ja, men ta å studer bildene fra fra video også studerer du bilder av eksosen på din sykkel.... Ser du virkelig ikke at der er noe som mangler? Det er bare ikke mulig å få slik lyd uten å fjerne katalysatoren, sorry 

-
- Innlegg: 103
- Registrert: 27 apr 2014, 16:28
- Motorsykkelen din: Mv Agusta F3 800 2015
- Bosted: Tranby
Re: Tobben84s logg - Tiger 800XC-eventyret over! F800r 2015:
Kan jo umulig være grovere lyd i orginalanlegget, enn i leo vince!
Det er godt mulig at man faktisk blir lurt av mikrofonen på opptakeren?
For orginalpotte skal jo normalt ikke være med veldig dyp lyd?
Det er godt mulig at man faktisk blir lurt av mikrofonen på opptakeren?
For orginalpotte skal jo normalt ikke være med veldig dyp lyd?