Takk.niko skrev: 24 apr 2019, 20:29 Sjekk "den store dekktråden" her inne. Tonnevis med info og gode råd.
Skummet raskt over første siden men klarte likevel å gå glipp av den tråden...
Takk.niko skrev: 24 apr 2019, 20:29 Sjekk "den store dekktråden" her inne. Tonnevis med info og gode råd.
Hadde ikke vært bekymret i det hele tattWaterman skrev: 26 apr 2019, 06:01 Har en Yamaha TDM 900 som jeg skal bytte for-dekk på. Har nå Michelin pilote Road 4 120/70 zr18
som jeg har vært veldig fornøyd med. Har bestilt nytt og makent dekk, trodde jeg. Men har bestilt
Michelin pilote road 4 GT. Denne er beregnet på store/tunge sykler. Er dette greit å bruke på en TDM?
Et kjapt søk hos Michelin viser at de anbefaler både PR4 og PR4GT til din sykkel. Du er på veldig trygg grunnhaakeik skrev: 26 apr 2019, 08:24Hadde ikke vært bekymret i det hele tattWaterman skrev: 26 apr 2019, 06:01 Har en Yamaha TDM 900 som jeg skal bytte for-dekk på. Har nå Michelin pilote Road 4 120/70 zr18
som jeg har vært veldig fornøyd med. Har bestilt nytt og makent dekk, trodde jeg. Men har bestilt
Michelin pilote road 4 GT. Denne er beregnet på store/tunge sykler. Er dette greit å bruke på en TDM?![]()
Siden GT er forsterket dekk, betyr det bare at du får enda flere km ut av dette dekket en vanlig PR4.
Jeg kjører også et forsterket dekk og bekymrer meg ikke et sekund.
Kjøpt med viten og vilje.
SpørsBjerknez skrev: 24 apr 2019, 22:20 Angel GT II og Pilot Road 5 er to sett meget populære sportstouring dekk. Disse bør klare minst 10.000km.
På sykklen din skal/skulle du brukt angel gt A spec. dette er for sykler som er lit "tyngre" i front.ZZR-Erling skrev: 26 apr 2019, 11:54
Dog synes jeg Angel GT blir fort utslitt foran, mulig 2'ern er bedre,sammenlignet med Z8 og Roadtec 01. Observert på min K1300S,samt i dekktest utført av Motorrad.
mekkern skrev: 16 mai 2019, 14:03På sykklen din skal/skulle du brukt angel gt A spec. dette er for sykler som er lit "tyngre" i front.ZZR-Erling skrev: 26 apr 2019, 11:54
Dog synes jeg Angel GT blir fort utslitt foran, mulig 2'ern er bedre,sammenlignet med Z8 og Roadtec 01. Observert på min K1300S,samt i dekktest utført av Motorrad.
dette funker bra på cbrǹ.
skal garantert kjøpe nytt Angel Gt (2? muligens)til Bastarden også når den tiden kommer.
liker kjørefølelsen på de.
Tar jeg ikke mye feil, kan du godt bruke 180x55x17. Jeg har brukt samme dim.Sakkle skrev: 04 jun 2019, 18:23 Jeg har støtt på en uventet problemstilling ifm. kjøp av nye dekk. Tenkte bestille på nett, men...
Byttet framdekket på tampen av sesongen i fjor og nå er bakdekket klart for bytting. Har forstått det slik at det er lurt å bruke samme dekk foran og bak. Ideelt sett skulle de vel ha vært byttet samtidig men det ble de ikke. Det som ble montert foran i fjor er et Metzeler Sportec M7 RR og vil da ha dette bak også.
Eksisterende dekk bak har dimensjon 170/60 ZR 17, men denne dimensjonen finnes ikke i Metzeler M7 så vidt jeg kan se. De nærmeste alternativene i følge Metzelers nettsider er 160/60 ZR 17 eller 180/55 ZR 17. Kan jeg bruke noen av disse?
Om ikke bør jeg bytte framdekket også da eller, slik at jeg får noe som "matcher" og har riktig dimensjon både foran og bak?
Good news. Står et sett i garasjen her, men må gnage opp noen Metzeler-rester førsthaakeik skrev: 04 jun 2019, 19:51 Etter en langhelg i Hardanger med tildels våt asfalt, hårnålssvinger og meget inspirerende kjøring, må jeg si meg meget fornøyd med mine Avon Storm 3D X-M dekk. Ikke antydning til slipp, selv ikke i våte hårnålssvinger med fotpegg skraping![]()
Du bør ha samme forhold mellom bak og foran, som originalt. Du bør ikke sette på en dimensjon lavere bak, da vil du få en litt mer tungkjørt sykkel i svingene. Det er ikke noe problem å sette på et annet merke, bare det er i rett dimensjon.Sakkle skrev: 04 jun 2019, 18:23 Jeg har støtt på en uventet problemstilling ifm. kjøp av nye dekk. Tenkte bestille på nett, men...
Byttet framdekket på tampen av sesongen i fjor og nå er bakdekket klart for bytting. Har forstått det slik at det er lurt å bruke samme dekk foran og bak. Ideelt sett skulle de vel ha vært byttet samtidig men det ble de ikke. Det som ble montert foran i fjor er et Metzeler Sportec M7 RR og vil da ha dette bak også.
Eksisterende dekk bak har dimensjon 170/60 ZR 17, men denne dimensjonen finnes ikke i Metzeler M7 så vidt jeg kan se. De nærmeste alternativene i følge Metzelers nettsider er 160/60 ZR 17 eller 180/55 ZR 17. Kan jeg bruke noen av disse?
Om ikke bør jeg bytte framdekket også da eller, slik at jeg får noe som "matcher" og har riktig dimensjon både foran og bak?
Ja... nå er vel Metzeler dekket som sitter foran laget for å jobbe sammen med et eventuelt Metzeler jeg setter bak? Men jeg aner ikke hva som "hører sammen" av dimensjonerGeiroe skrev: 04 jun 2019, 20:44Du bør ha samme forhold mellom bak og foran, som originalt. Du bør ikke sette på en dimensjon lavere bak, da vil du få en litt mer tungkjørt sykkel i svingene. Det er ikke noe problem å sette på et annet merke, bare det er i rett dimensjon.Sakkle skrev: 04 jun 2019, 18:23 Jeg har støtt på en uventet problemstilling ifm. kjøp av nye dekk. Tenkte bestille på nett, men...
Byttet framdekket på tampen av sesongen i fjor og nå er bakdekket klart for bytting. Har forstått det slik at det er lurt å bruke samme dekk foran og bak. Ideelt sett skulle de vel ha vært byttet samtidig men det ble de ikke. Det som ble montert foran i fjor er et Metzeler Sportec M7 RR og vil da ha dette bak også.
Eksisterende dekk bak har dimensjon 170/60 ZR 17, men denne dimensjonen finnes ikke i Metzeler M7 så vidt jeg kan se. De nærmeste alternativene i følge Metzelers nettsider er 160/60 ZR 17 eller 180/55 ZR 17. Kan jeg bruke noen av disse?
Om ikke bør jeg bytte framdekket også da eller, slik at jeg får noe som "matcher" og har riktig dimensjon både foran og bak?