Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Bosted: Trondheim
Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R
Har PP2 på Gixxeren, og hadde PR3 på lettmc, merker at PP2 kanskje er et lite hakk bedre på fin, tørr asfalt, men så fort det blir fuktig savner jeg mine gamle PR3... I og med at alle sier at PR4 er enda bedre er jeg ikke i tvil om at det blir PR4 på min en gang i løpet av sesongen, med mindre jeg blir mer fortrolig med PP2. Mulig PP3 også er bedre på vått føre, det kan jeg ikke svare på.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R
Som sagt før, så er bruken helt klart det om definerer hvilket dekk du bår gå for. Du har allerede pratet om å kjøre sykkel, eller starte sesongen er vel mer riktig å si :[-o<
Det er kjent hos alle at sport tourer dekk har lavere driftstemperatur enn Sport dekk, men er det egentlig det? Jeg finner ingen informasjon som støtter denne påstanden på de aller nyeste dekkene. Jeg tror at egenskapene til sportslige gatedekk og tourer dekk er langt mere lik i dag, enn de har vært tidligere.
Når det er sagt. (dette kan vi jo diskutere i timesvis)
Med din kjøring, ikke for å framstå som frekk.... Vil det være helt høl i hodet å gå for noe annet en Pilot Road 4. Du har lyst på mest mulig grep sier du! Check!
De varer lengre, de gir grep i massevis både på tørt og vått føre!
Hvis du setter deg litt inn i hvordan mc dekk lages, og hvilke egenskaper de er ment å ha. Basert på din sesong og kjørestil, vil jeg gjerne høre argumenete for hvorfor du vurderer pilot power3??
http://www.visordown.com/product-featur ... 18694.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.visordown.com/product-featur ... 24794.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er kjent hos alle at sport tourer dekk har lavere driftstemperatur enn Sport dekk, men er det egentlig det? Jeg finner ingen informasjon som støtter denne påstanden på de aller nyeste dekkene. Jeg tror at egenskapene til sportslige gatedekk og tourer dekk er langt mere lik i dag, enn de har vært tidligere.
Når det er sagt. (dette kan vi jo diskutere i timesvis)
Med din kjøring, ikke for å framstå som frekk.... Vil det være helt høl i hodet å gå for noe annet en Pilot Road 4. Du har lyst på mest mulig grep sier du! Check!
De varer lengre, de gir grep i massevis både på tørt og vått føre!
Hvis du setter deg litt inn i hvordan mc dekk lages, og hvilke egenskaper de er ment å ha. Basert på din sesong og kjørestil, vil jeg gjerne høre argumenete for hvorfor du vurderer pilot power3??
http://www.visordown.com/product-featur ... 18694.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.visordown.com/product-featur ... 24794.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24620
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R
Takker for fyldig svar LordShaftLordShaft skrev:Som sagt før, så er bruken helt klart det om definerer hvilket dekk du bår gå for. Du har allerede pratet om å kjøre sykkel, eller starte sesongen er vel mer riktig å si :[-o<
Det er kjent hos alle at sport tourer dekk har lavere driftstemperatur enn Sport dekk, men er det egentlig det? Jeg finner ingen informasjon som støtter denne påstanden på de aller nyeste dekkene. Jeg tror at egenskapene til sportslige gatedekk og tourer dekk er langt mere lik i dag, enn de har vært tidligere.
Når det er sagt. (dette kan vi jo diskutere i timesvis)
Med din kjøring, ikke for å framstå som frekk.... Vil det være helt høl i hodet å gå for noe annet en Pilot Road 4. Du har lyst på mest mulig grep sier du! Check!
De varer lengre, de gir grep i massevis både på tørt og vått føre!
Hvis du setter deg litt inn i hvordan mc dekk lages, og hvilke egenskaper de er ment å ha. Basert på din sesong og kjørestil, vil jeg gjerne høre argumenete for hvorfor du vurderer pilot power3??
http://www.visordown.com/product-featur ... 18694.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.visordown.com/product-featur ... 24794.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Poenget er at jeg ikke har noen argumenter (annet enn synsing) for å velge Pilot Power 3 fremfor Pilot Road 4. Jeg ønsker bare litt innputt på hva jeg bør velge. Du har også helt rett i at min kjørestil ikke krever noen supersport dekk. Mange skryter jo Pilot Road 4 opp i skyene og man skulle nesten tro at dette var dekket for ALLE når man leser omtalene rundt om på nett, så da gåre jeg vel ikke feil om jeg velger dette.
Det eneste "argumentet" jeg så for meg at jeg hadde med tanke på valg av Pilot Power 3 var at dette hadde mykere gummi og dermed mer grep på tørr asfalt. Men som du nevner så kommer nok aldri jeg til å kjøre såpass hardt at jeg får testet noen av dekkenes bristepunkt.
Jeg har jo ikke noen referansegrunnlag, men i dag står det på Pirelli Diablo Corsa Rosso på Street'en og disse virker jo vertfall ganske bra, men det blir jo helt feil å mene noe om dekk når man ikke har kjørt mer enn 2000km. hvorav de første 1000km. var innkjøring. De resterende 1000km. har jeg hatt mer enn nok med å bli kjent med sykkelen så det har i beste fall blitt noen moderata nedlegg og det er vel det.
Det at Pilot Road 4 også later til å få toppscore på vått føre gjør nok til at jeg kommer til å følge ditt råd og gå for dette

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R
Pilot power 3 har mykere gummi, og er langt bedre til veldig inspirert kjøring, men dette avhenger selvfølgelig av at du oppnår optimal driftstemperatur. Det sies at det er vanskelig å oppnå i begynnelsen og slutten av sesongen her i Norden. (hadde vi bare bodd i spania) så sport dekk med mykere gummi, kan rett og slett være dårligere dekk enn sport touring. Basert alene på det med driftstemperatur.... Men da kommer utfordringen igjen... Det finnes ikke noe dokumentasjon på hvilken driftstemperatur som er optimal på hverken pilot road 4 og pilot power 3, så dette blir bassert på gammel kunnskap, selv om vi vet at dagens dekk er kommet langt lenger i teknologi enn dekk for 5 år siden.
Du vil nok gjøre deg mange erfaringer på dette feltet selv. Men hadde jeg vært deg, hadde jeg nok gått for road 4, jeg ser ikke hvordan du kan velge feil. Du kan tilogmed ta de på bane om du ønsker det.
Note 4
Du vil nok gjøre deg mange erfaringer på dette feltet selv. Men hadde jeg vært deg, hadde jeg nok gått for road 4, jeg ser ikke hvordan du kan velge feil. Du kan tilogmed ta de på bane om du ønsker det.
Note 4
- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R
Jeg har kjørt noen mil sett med PP3 i forrige sesong, og jeg synes de var himmelsk mye bedre enn orginaldekkene, Pirelli Corsa Rosso. Orginal dekkene gav seg på 4500 bak og omtrent 6500 framme. PP3 holdt noe bedre, ca 7000 på bakdekket, framdekket hadde mye igjen når jeg bytta den inn i august.
Tilfeldigheter gjorde at det blei PR4 på Speedy nå til sesongstart, men jeg likte PP3 så godt at nå ligger det ett sett med dem og venter også... de skal nok få bein å gå på i sommer :) Gleder meg til å prøve disse dekkene, om de gir samme sinnsyke kjøreglede.
Jeg tror at uansett hva du velger, kan det ikke bli annet enn bra. PR4 har vel endel mer kjørelengde vil jeg tro
Tilfeldigheter gjorde at det blei PR4 på Speedy nå til sesongstart, men jeg likte PP3 så godt at nå ligger det ett sett med dem og venter også... de skal nok få bein å gå på i sommer :) Gleder meg til å prøve disse dekkene, om de gir samme sinnsyke kjøreglede.
Jeg tror at uansett hva du velger, kan det ikke bli annet enn bra. PR4 har vel endel mer kjørelengde vil jeg tro
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Bosted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R
Ut i fra hvordan du beskriver din kjørestil, Bjerknez, så er den neppe der at du på noe tidspunkt vil overstige grensene for et PR4 dekk. Det har bitt i massevis, og er bedre enn PP3 på våt vei og har lengre levetid. Det er ikke stort å lure på i mine øyne....
Dagens dekk er stort sett bra alle sammen, og det er ikke de som vil holde deg tilbake på noe vis. Det kan jeg skrive under på.
Metzeler Tourance Next skal på bak på min sykkel snart. Et 95/5 (asfalt/grus) dekk. BusaTrond bruker vel også disse, et dekk som på papiret er "dårligere" på vei enn PR4. Holder du følge med han?
Dagens dekk er stort sett bra alle sammen, og det er ikke de som vil holde deg tilbake på noe vis. Det kan jeg skrive under på.
Metzeler Tourance Next skal på bak på min sykkel snart. Et 95/5 (asfalt/grus) dekk. BusaTrond bruker vel også disse, et dekk som på papiret er "dårligere" på vei enn PR4. Holder du følge med han?

-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

- MLeikarnes
- Innlegg: 959
- Registrert: 11 nov 2012, 01:53
- Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
- Bosted: Fræna, Møre og Romsdal
Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R
Jeg bruker Pilot Road 3 og er veldig fornøyd med dem! Nesten 70% av kjøringen her så regner det, og Pilot Road er helt tå på regnvåte vestlandsveier! Har vel kjørt nærmere 5000km på bakdekket og jeg kan ikke se noen slitasje på det enda.
Sent from my Sony Xperia Z2
Sent from my Sony Xperia Z2
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!
Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!
Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24620
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R
Et meget godt poeng du har der egentligFlanker skrev:BusaTrond bruker vel også disse, et dekk som på papiret er "dårligere" på vei enn PR4. Holder du følge med han?

Jeg har kjørt fra Busa Trond flere ganger jeg, og spesielt i svingene faktisk. Det er bare så trist når jeg våkner igjen og finner ut at det bare var en drøm

- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R
Jeg regner med at PR3 og 4 ligger i samme egenskapsområde som Metzeler Z8 (sports tourer):
Fra M5/M3 bak til Z8 bak merket jeg ganske fort forskjell, både på godt og vondt.
Z8 hadde mye lettere for å slippe i krappe svinger (tørt), men i en såppass grad at det føltes kontrollert, så det hadde ikke så mye å si.
Z8 var derimot helt konge i regn. Jeg ble overrasket over hvor inspirert vi kunne kjøre på de værste regnversdagene i Italia med Z8 foran og bak begge to! Da sett opp i mot tidligere erfaringer med M5 og M3 i vått føre.
Jeg tror uansett jeg kommer til å kjøre på med M5 eller M7RR på det neste settet, da jeg ikke har noe forferdelig behov for gode regnværsegenskaper, men vil heller ha topp ytelse når det først er mulig å virkelig leve seg inn i svingene :)
Flere steder har jeg lest at PR3 og PR4 varer lenger enn Z8, men mister fortere en komfortabel fasong. Ikke at jeg har testet PR3 og PR4, så det kan jeg si fint lite om...
Fra M5/M3 bak til Z8 bak merket jeg ganske fort forskjell, både på godt og vondt.
Z8 hadde mye lettere for å slippe i krappe svinger (tørt), men i en såppass grad at det føltes kontrollert, så det hadde ikke så mye å si.
Z8 var derimot helt konge i regn. Jeg ble overrasket over hvor inspirert vi kunne kjøre på de værste regnversdagene i Italia med Z8 foran og bak begge to! Da sett opp i mot tidligere erfaringer med M5 og M3 i vått føre.
Jeg tror uansett jeg kommer til å kjøre på med M5 eller M7RR på det neste settet, da jeg ikke har noe forferdelig behov for gode regnværsegenskaper, men vil heller ha topp ytelse når det først er mulig å virkelig leve seg inn i svingene :)
Flere steder har jeg lest at PR3 og PR4 varer lenger enn Z8, men mister fortere en komfortabel fasong. Ikke at jeg har testet PR3 og PR4, så det kan jeg si fint lite om...
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24620
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R
Da har jeg nok bestemt meg for at det blir Pilot Road 4 ved neste korsvei 

-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24620
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R
Har lenge lurt på og kjøpe meg TomTom Rider GPS, men har kommet frem til at jeg egentlig svært sjelden har bruk for en GPS og de få gangene jeg trenger litt veiledning så funker det utmerket med iPhone/iPad, så jeg kan strekke meg til å kjøpe en vanntett holder til min iPhone 5S og det er vel det. Hvis jeg evt. bestemmer meg for en Alpetur eller en lenger tur nedover i Europa så skal jeg vurdere en TomTom Rider, men det blir nok lagt på is foreløpig tror jeg. 

- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R
Her er det du ser etter, og trenger, Bjerkis.Bjerknez skrev:Har lenge lurt på og kjøpe meg TomTom Rider GPS, men har kommet frem til at jeg egentlig svært sjelden har bruk for en GPS og de få gangene jeg trenger litt veiledning så funker det utmerket med iPhone/iPad, så jeg kan strekke meg til å kjøpe en vanntett holder til min iPhone 5S og det er vel det. Hvis jeg evt. bestemmer meg for en Alpetur eller en lenger tur nedover i Europa så skal jeg vurdere en TomTom Rider, men det blir nok lagt på is foreløpig tror jeg.
http://www.pure-triumph.com/p-4190-phon ... 20346.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg har en slik selv, det funker som gull... TomTom appen på Iphonen funker som bare det, men du kan ikke bruke dine klamme hanskekledde fingre for å betjene den.
Du finner noe lignende på ebay også, fra Ultimate Addons tror jeg det heter

http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R
Jeg brukte Copilot GPS appen på telefon nedover i fjor. Da lagde jeg ruten i Furkot (furkot.com) og eksporterte og konverterte til riktig type fil som var enkelt nok å importere i Copilot.Bjerknez skrev:Har lenge lurt på og kjøpe meg TomTom Rider GPS, men har kommet frem til at jeg egentlig svært sjelden har bruk for en GPS og de få gangene jeg trenger litt veiledning så funker det utmerket med iPhone/iPad, så jeg kan strekke meg til å kjøpe en vanntett holder til min iPhone 5S og det er vel det. Hvis jeg evt. bestemmer meg for en Alpetur eller en lenger tur nedover i Europa så skal jeg vurdere en TomTom Rider, men det blir nok lagt på is foreløpig tror jeg.
Fungerer veldig fra som "blinde-GPS", altså kun med lyd på øret.
Det skal sies at i storbyer, der var GPS'en helt ubrukelig, fordi den aldri klarte å kalibrere seg skikkelig uten å stoppe helt i 15-20 sek, for så å uansett fort falle ut igjen. I byene brukte fulgte vi bare Garmin Zumoen til kompisen min for å få oss ut på veiene.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24620
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R
Jeg bruker en Tomtom app til både iPad og iPhone og synes den fungerer bra. Problemet er bare at plasseringen av iPad/mobil blir litt klønete da jeg må kikke ned på tankvesken hele tiden. Så jeg må finne en festeløsning og da sier jeg takk for den Olav K
Furkot så jo bra ut, men kan man ikke bruke Google maps til å lagre Garmin/TomTom vennlige filer? Mener å ha sett informasjon om dette ett sted... ?

Furkot så jo bra ut, men kan man ikke bruke Google maps til å lagre Garmin/TomTom vennlige filer? Mener å ha sett informasjon om dette ett sted... ?
Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R
Jeg har en TomTom Rider v5 som jeg brukte nedover til alpene i fjor.Bjerknez skrev:Har lenge lurt på og kjøpe meg TomTom Rider GPS, men har kommet frem til at jeg egentlig svært sjelden har bruk for en GPS og de få gangene jeg trenger litt veiledning så funker det utmerket med iPhone/iPad, så jeg kan strekke meg til å kjøpe en vanntett holder til min iPhone 5S og det er vel det. Hvis jeg evt. bestemmer meg for en Alpetur eller en lenger tur nedover i Europa så skal jeg vurdere en TomTom Rider, men det blir nok lagt på is foreløpig tror jeg.
Veldig brukervennlig og bra GPS! Den er litt stor, men det er jo nesten ett pluss.
Følger med litt forskjellig RAM Mount slik at du kan justere den i riktig vinkel og skru den skikkelig fast.
Det ble litt vibrasjoner i den ved fart over 230kmt, men det må man nesten regne med.. :-)
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R
Google maps har begrensning på antall punkter som en får sette ut samt at google maps eksporterer en fil som ikke ivaretar valg av vei, men heller bare gir deg punkt til punkt, slik at veien blir kalkulert "bort" fra det du egentlig ville.Bjerknez skrev:Jeg bruker en Tomtom app til både iPad og iPhone og synes den fungerer bra. Problemet er bare at plasseringen av iPad/mobil blir litt klønete da jeg må kikke ned på tankvesken hele tiden. Så jeg må finne en festeløsning og da sier jeg takk for den Olav K![]()
Furkot så jo bra ut, men kan man ikke bruke Google maps til å lagre Garmin/TomTom vennlige filer? Mener å ha sett informasjon om dette ett sted... ?
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24620
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R
Ja, jeg har sett litt på den og det at det følger med Ram mount fester er jo knall. Problemet er at jeg egetnlig ikke har bruk for en dedikert GPS til 95% av turene jeg er på og de gangene jeg trenger litt veiledning så klarer jeg meg fint med iPhone/iPad etc. Men skjal jeg ut på langtur nedover i Europa så blir det nok et kjøp... Får se ann littOlden skrev:Jeg har en TomTom Rider v5 som jeg brukte nedover til alpene i fjor.Bjerknez skrev:Har lenge lurt på og kjøpe meg TomTom Rider GPS, men har kommet frem til at jeg egentlig svært sjelden har bruk for en GPS og de få gangene jeg trenger litt veiledning så funker det utmerket med iPhone/iPad, så jeg kan strekke meg til å kjøpe en vanntett holder til min iPhone 5S og det er vel det. Hvis jeg evt. bestemmer meg for en Alpetur eller en lenger tur nedover i Europa så skal jeg vurdere en TomTom Rider, men det blir nok lagt på is foreløpig tror jeg.
Veldig brukervennlig og bra GPS! Den er litt stor, men det er jo nesten ett pluss.
Følger med litt forskjellig RAM Mount slik at du kan justere den i riktig vinkel og skru den skikkelig fast.
Det ble litt vibrasjoner i den ved fart over 230kmt, men det må man nesten regne med.. :-)

-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24620
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R
Ahaa...Snikendeugle skrev:Google maps har begrensning på antall punkter som en får sette ut samt at google maps eksporterer en fil som ikke ivaretar valg av vei, men heller bare gir deg punkt til punkt, slik at veien blir kalkulert "bort" fra det du egentlig ville.Bjerknez skrev:Jeg bruker en Tomtom app til både iPad og iPhone og synes den fungerer bra. Problemet er bare at plasseringen av iPad/mobil blir litt klønete da jeg må kikke ned på tankvesken hele tiden. Så jeg må finne en festeløsning og da sier jeg takk for den Olav K![]()
Furkot så jo bra ut, men kan man ikke bruke Google maps til å lagre Garmin/TomTom vennlige filer? Mener å ha sett informasjon om dette ett sted... ?
Får ta en nærmere titt på Furkot da tenker jeg. Ellers så kan man vel bruke Tyre også? TyreToTravel.com
- freddy123
- Innlegg: 1054
- Registrert: 02 jul 2014, 22:26
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
- Bosted: akershus
Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R
Jeg har tomtom rider v5 og denne kommer til å bli brukt på europaturen til sommern, har ikke brukt den så veldig mye til nå for enten så kjører jeg steder jeg er sånn halveis kjent eller så har det vært ilag med andre fra mcsiden som enten har brukt gps eller kunnet ruta etter utallige år på sykkelsete og turer mot vest.
Det jeg liker med v5 tomtom er at jeg kan skrive inn en destinasjon foreksempel stelvi passet også bare velge svingete rute , da får jeg den ruta med mest svinger, og unngår motorveier osv. Knallfint for mc førere særlig når man ikke er kjent, eller så kan man ha med seg pcen og legge inn og planlegge neste dagstur på pcen på kvelden og overføre til gps og kjøre ruta dagen etter foreksempel, eller lage ruter på forhånd som kan ligge lagret inne på gpsn.
Men til sommern så blir det nokk mere bruk av at gpsn planlegger ruta og jeg bare skriver inn destinasjon og svingete veivalg.
Det jeg liker med v5 tomtom er at jeg kan skrive inn en destinasjon foreksempel stelvi passet også bare velge svingete rute , da får jeg den ruta med mest svinger, og unngår motorveier osv. Knallfint for mc førere særlig når man ikke er kjent, eller så kan man ha med seg pcen og legge inn og planlegge neste dagstur på pcen på kvelden og overføre til gps og kjøre ruta dagen etter foreksempel, eller lage ruter på forhånd som kan ligge lagret inne på gpsn.
Men til sommern så blir det nokk mere bruk av at gpsn planlegger ruta og jeg bare skriver inn destinasjon og svingete veivalg.
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Bosted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R
For ruteplanlegging på nett anbefaler jeg http://www.tourstart.org" onclick="window.open(this.href);return false; - her kan du måke rutene rett over på både Garmin og TomTom. Langt bedre enn jævlige Basecamp som Garmin mener man skal bruke...
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R
Glimrende tips som bør inn i denne trådenFlanker skrev:For ruteplanlegging på nett anbefaler jeg http://www.tourstart.org" onclick="window.open(this.href);return false; - her kan du måke rutene rett over på både Garmin og TomTom. Langt bedre enn jævlige Basecamp som Garmin mener man skal bruke...

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=223821#p223821" onclick="window.open(this.href);return false;
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24620
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R
Testet ut tourstart.org og det ser jo greit ut det. Men det bruker ikke google maps og det ser ikke ut til at det er noen mulighet for å "unngå motorvei" så man må slavisk sitte og tegne hele ruten selv. Jeg synes også kartet er veldig rotete i forhold til google map sitt kart. Bortsett fra det så var den jo bra 
Men da liker jeg nok Furkot bedre

Men da liker jeg nok Furkot bedre

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R
Har du prøvd Here Beta? Karttjenesten til Nokia? Denne finner jeg LANGT bedre enn google maps!Bjerknez skrev:Testet ut tourstart.org og det ser jo greit ut det. Men det bruker ikke google maps og det ser ikke ut til at det er noen mulighet for å "unngå motorvei" så man må slavisk sitte og tegne hele ruten selv. Jeg synes også kartet er veldig rotete i forhold til google map sitt kart. Bortsett fra det så var den jo bra
Men da liker jeg nok Furkot bedre
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R
Også kalt Bing Maps:LordShaft skrev:Har du prøvd Here Beta? Karttjenesten til Nokia? Denne finner jeg LANGT bedre enn google maps!Bjerknez skrev:Testet ut tourstart.org og det ser jo greit ut det. Men det bruker ikke google maps og det ser ikke ut til at det er noen mulighet for å "unngå motorvei" så man må slavisk sitte og tegne hele ruten selv. Jeg synes også kartet er veldig rotete i forhold til google map sitt kart. Bortsett fra det så var den jo bra
Men da liker jeg nok Furkot bedre
http://www.bing.com/maps/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg liker kartmotoren deres godt, men jeg er for "investert" i Google at jeg ikke har satt meg skikkelig inn i å bruke det ovenfor Gmaps.
Sånn generelt, sett bortifra tur-planlegging, så funker Google Maps helt konge i hverdagen med blant annet Google now,Trafikk rapporter, Ruter/NSB kollektivtrafikk integrasjon o.l.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013