KjellV sin logg. Vinterparkert

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1065
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: KjellV sin logg. Ferie

Legg inn av Tore L »

Artig å se at dere er på tur @kjellv, kjør forsiktig og God tur videre :vs
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 637
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Bosted: Pasvik

Re: KjellV sin logg. Ferie

Legg inn av Ketil »

kjellv skrev:
AJ skrev: 21 jul 2024, 19:59
kjellv skrev: 21 jul 2024, 19:34 Har sittet en del på verandaen i dag og koset meg med opptak og bilder fra turen. Her er litt høydepunkter fra første del av turen.

Sverige på grus, del 1 / Kjell Vidar Nordhaug
https://www.youtube.com/watch?v=NeI_1uC-DZ4
Det var en artig video. ja!

Takk for turen!
Må si det frister å gjøre den selv også :thumleft .

TakkBilde
Det er bare å kaste seg i det. Turen er ikke mye planlagt, det aller meste ble gjort underveis. Hadde bare en grov skisse i bunnen. Grusveiene er veldig lett å finne, og de finnes overalt hvis du styrer unna de store byene og tettstedene. Setter innstillingene på GPS til å unngå hovedveier, og velge korteste vei, ikke raskeste. Så setter du neste mål på tvers av omkringliggende hovedveier til et mindre og ukjent stedsnavn noenlunde i retningen du har tenkt.
Vi har unngått TET-sporet med vilje. Der er trafikken med grusentusiaster for stor, og det sliter stedvis på lokalbefolkningens godvilje. Mange steder har de gått lei av bråk og herjing på skogsveier grunneierne selv må vedlikeholde, og mange steder stenges også veistrekninger. Vi har kun møtt hyggelige og begeistrede mennesker der vi har kjørt.
Tusen takk for fine reiseskildringer i bilder, tekst og video. Ser ut til at dere har hatt en topp tur. Sverige har et enormt nett av grusveier, så man trenger ikke følge TET-sporet. Det fine med å følge TET er at noen har lagt opp en trasé hvor du kan kjøre nesten sammenhengende på grus gjennom hele Sverige og ofte følger sporet områder og steder som er verdt å få med seg, både i forhold til natur og kulturhistoriske opplevelser. Det har nok blitt litt inflasjon i de som skal kjøre grus og TET, og at det dessverre også gir slike negative konsekvenser som du nevner. Jeg har kjørt en god del på det svenske TET-sporet og min erfaring fra Dalarna og nordover er at sporet stort sett følger ordinære og offentlige grusveier. Jo lenger nord du kommer jo mer øde blir det, og mindre ser du til grunneiere og andre folk. Jeg tror nok konfliktnivået er større lengre sør hvor bygd og by ligger nærmere hverandre.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 7056
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Bosted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Ferie

Legg inn av kjellv »

Da er ferien over for denne gang, i morgen tidlig er det jobb igjen. Godt med alt som er unnagjort pleide bestemora mi å si.. :sk?

Har endelig kommet i mål med reiseskildring del 2 og publisert den. Denne inneholder retur fra østersjøkysten og vestover til Arvika, og nordover langs grensetraktene til Funäsdalen og hjem. Blant annet er besøk i Tossjön med den lange smale tangen langt ut i vatnet.


Brukeravatar
hansiver
Innlegg: 432
Registrert: 23 mar 2022, 03:35
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Ferie

Legg inn av hansiver »

Fin video. Hva blir snittfarten på slike veier?
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 7056
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Bosted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Ferie

Legg inn av kjellv »

Ikke så lett å svare på, følger lite med på dashbordet på slike veier. Snittfart pleier som regel å være mye lavere enn man tror. Men vil tro i de fleste klippene i filmene ligger farta mellom 50 og 70.
Det ser ofte fortere ut på film en det er med lavt montert kamera og vidvinkel.
Mye grov rullegrus på de fleste veier gjør at man må ta det med ro, særlig i svingene.

Online
greina
Innlegg: 164
Registrert: 12 jun 2021, 20:40
Motorsykkelen din: Honda CBR1000F, Honda Africa Twin
Bosted: Ullensaker

Re: KjellV sin logg. Ferie

Legg inn av greina »

Ingen @kjellv på jobb i dag. Bedre lykke neste gang 🙂
IMG_4452.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 7056
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Bosted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Ferie

Legg inn av kjellv »

greina skrev: 03 aug 2024, 13:45 Ingen @kjellv på jobb i dag. Bedre lykke neste gang 🙂

IMG_4452.jpeg
Nei men har du sett.. Storbesøk og så er jeg ikke på plass. Du må varsle meg at du kommer vettu..
Er ikke langt unna om du er her ennå.
41214216

Online
greina
Innlegg: 164
Registrert: 12 jun 2021, 20:40
Motorsykkelen din: Honda CBR1000F, Honda Africa Twin
Bosted: Ullensaker

Re: KjellV sin logg. Ferie

Legg inn av greina »

Vi var bare på gjennomreise, så det var spontant. Nå er vi på ferga over til Halsa for siste etappe hjem i morgen. Men jeg er plutselig på dine kanter senere en gang, så det blir nok ei råd 🙂

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 415
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Bosted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: KjellV sin logg. Ferie

Legg inn av Flattop »

@kjellv
Hva er din opplevelse av Amok'en.

Har en selv, men har ikke kommet lenger enn at den har blitt satt opp i hagen og prøvelagt der. Har nok ikke fått rotet meg i vei til å overnatte i den enda, så jeg lurte på om du kunne fortelle litt om DIN opplevelse av den, og om hva du kunne tenkt deg å endret litt på/forbedret med enkle hjelpemidler?
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24608
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Ferie

Legg inn av Bjerknez »

Flattop skrev: 09 aug 2024, 10:53 @kjellv
Hva er din opplevelse av Amok'en.

Har en selv, men har ikke kommet lenger enn at den har blitt satt opp i hagen og prøvelagt der. Har nok ikke fått rotet meg i vei til å overnatte i den enda, så jeg lurte på om du kunne fortelle litt om DIN opplevelse av den, og om hva du kunne tenkt deg å endret litt på/forbedret med enkle hjelpemidler?
Jeg har etter min noe labre campinginnsats i sommer vertfall funnet ut at Amok nok er det jeg vil satse på til neste år. mest grunnet ryggen...

Den eneste bakdelen er at man er avhengig av to trær som står sånn noenlunde i passe avstand fra hverandre. Men jeg kommer nok ikke til å campe på snaufjellet uansett...

Jeg tror den Amok'en er en bra sak. Hvis man klarer og komme ut og inn i den uten å slå baklengssalto og brekke nakken... :lol

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 7056
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Bosted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Ferie

Legg inn av kjellv »

Flattop skrev: 09 aug 2024, 10:53 @kjellv
Hva er din opplevelse av Amok'en.

Har en selv, men har ikke kommet lenger enn at den har blitt satt opp i hagen og prøvelagt der. Har nok ikke fått rotet meg i vei til å overnatte i den enda, så jeg lurte på om du kunne fortelle litt om DIN opplevelse av den, og om hva du kunne tenkt deg å endret litt på/forbedret med enkle hjelpemidler?
Tja, kanskje det er på tide med en ærlig oppsummering av Amok XL, jeg nevnte vel den i et tidligere innlegg fra tidlig i sommer da jeg hadde en impulsiv overnatting i den ei natt ikke langt hjemmefra.
Første natt ved Elgå/Femunden under ferieturen i Sverige ble vel heller ikke den beste natta. Jeg hadde gjort litt for dårlig forarbeid, og køya hang litt for lavt. Derfor gnisset den litt i lyngen under meg gjennom hele natta, og i tillegg lå jeg nok i reviret til et ekorn. Tarpet ble i alle fall bombardert av kongler og kvist ovenfra utover morgentimene. Men jeg sov som forventet dårlig uansett den natta, slik pleier det å bli første natt på tur uansett hvor jeg overnatter, det er helt normalt. Det er ikke Amok sin skyld, det er bare slik det er. Neste natt regnet det en del, og den natta planla vi hytte på grunn av værmeldingene. Men så hadde vi tre netter på rad i hengekøye, og jeg merket at jeg sov bedre for hver natt som gikk. Allerede ved etablering av camp den tredje av disse kjente jeg at jeg gledet meg til natta, nå hadde jeg bodd meg til i denne og lært meg bedre køya å kjenne. Både oppsett og nedpakking begynte å bli rutine, og denne natta var rutinen ganske viktig fordi vi hadde lett ganske lenge etter en egnet overnattingsplass. Det var begynt å bli mørkt da vi endelig fant leirplassen. Da var det svært nyttig å vite hvor man hadde de enkelte ting pakket på sykkelen, og at køya og tarp var pakket riktig i posen sin. Amok er litt komplisert, så et raskt oppsett av køya avhenger av at den er pakket på riktig måte. Da slipper man å spekulere på hva som er opp/ned og høyre/venstre. Men denne kvelden var både køye og tarp perfekt opphengt på godt under 5 minutter selv i tussmørke.
Stroppene ligger pent sammenrullet øverst i posen, og er det første jeg tar ut. Finner to høvelige trær som står mellom 3,5 og 4,5 meter mellom hverandre synes jeg fungerer best. 3,5 er omtrent minimum fordi bredden på tarpet vil ha det, og er det 5 meter mellom trærne må stroppene veldig høyt for å få vinkelen på stroppene til å passe med køyekonstruksjonen. Jeg pleier å henge opp køya først, og tarpet etterpå dersom det ikke regner. Regner det så er det tarpet først så kan resten gjøres under tak.
Når stroppene henger på hvert sitt tre i noenlunde lik høyde, huker jeg fast høyre side av køya i riktig stropp slik at køya henger den vei jeg ønsker. Køya legger jeg ikke sammen når jeg pakker, jeg stapper den nedi posen og starter alltid med venstre stroppekobling når jeg pakker. Da kommer den også sist opp av posen, og når jeg henger opp kobler jeg høyre først og går til venstre mens køya kommer ut. Så kobles venstre side. Så er det madrassen. Den har såkalt "posepumpe" som fungerer helt utmerket. ca 3,5 posefyllinger så er madrassen hard nok. Jeg legge madrassen over køya mens jeg fyller den med luft, så den aldri er i kontakt med bakken. Så tres den inn i tunellen i bunn av køya, og køya får nå den form den skal ha. I posen til køya ligger også to små sammenleggbare aluminiumspinner som støtter opp avslutningen på køya i begge ender, og den har nå en form som en flatbunnet kano som henger i stropper på hver side. Nå justeres høyden på køya med de geniale stroppekoblingene på høyre og venstre side slik at høyden er perfekt og vinklene mellom stropper og køye passer perfekt. Så skal tarpet opp og barduneres, og soveposen pakkes ut og legges oppi køya. Posen til madrassen, tarpet og soveposen legger jeg i pakkposen til køya som alltid henger på køyas venstre side. Denne fungerer også som oppbevaringslomme for andre småting man vil ha i nærheten. Denne rutinen har jeg lært meg, og da vet jeg alltid hvor jeg finner ting og får køya raskt opp selv i dårlig lys.
Så åpner jeg venstre koffert på sykkelen, og i bunnen av den finner jeg flaska med akevitt eller noe annet godt og det er tid for en dram. Det er også en fin rutine :prf
Å komme seg opp i køya er en utfordring i starten, og det kan være god underholdning for de som ser på. Mer enn en gang har jeg havnet sittende på bakken i fotenden av køya. Men teknikken er lett å øve inn, og kan man det er det ikke vanskelig. Det er også viktig å legge seg langt nok opp i køya. Gjør men ikke det blir man liggende med føttene lavest, og da er det lett at man sklir lengre og lengre ned til man tilslutt plutselig sitter på bakken igjen.
I ei Amok køye er det god plass. Klær og sko kan legges under stropper på høyre og venstre side og ikke være i veien mens man sover. Ta av seg klær og sko lærer man seg også å gjøre mens man ligger i køya, likedan å kle på seg. Det er også lommer for mobiltelefon og andre småting. Det er også et meget bra myggnett som ligger montert i køyas venstre side og er klart til å dra over seg med glidelås mot køya når man har lagt seg opp i køya. Der er også en strikk man kobler mellom ei snor på tvers over seg og mot hodeenden og holder myggnettet høyt nok over seg mens man ligger i køya. Helt genialt konstruert og klart til bruk. Mygg var aldri noe problem ei eneste natt på turen

Etter de tre nettene på rad i hengekøye kom det ei regnværsnatt igjen. Vi havnet den kvelden på en leirplass med to shelter/gapahuker som det var mulig å ligge i. Da blåste vi helt enkelt opp luftmadrassene og lå i hvert vårt shelter uten å sette opp verken køye eller tarp.

@Bjerknez nevnte ovenfor her at man er avhengig av to trær og at Amok ikke kan brukes på høyfjellet. Det er feil.
Man trenger ikke henge opp køya, den kan ganske enkelt settes opp på bakken, og man kobler opp den ene stoppen for eksempel mot motorsykkelen og den andre mot en mindre busk eller for eksempel en solid pinne som barduneres slik at begge sidene får den nødvendige skrå profilen. Tarpet kan settes opp over dette på samme måte. Jeg har ikke prøvd det, men har sett på youtube hvordan det kan gjøres.

Dette innlegget ble langt lenger enn jeg hadde tenkt, og det korte svaret jeg kunne gitt @Flattop er at jeg er svært godt fornøyd med Amok, men jeg trengte noen dager til å bo meg inn i den og bli kjent med den for å få den til å fungere godt som overnattingssted. Det er fantastisk å kunne snu seg, ligge på siden og til og med på magen om jeg vil. Jeg kommer ikke på noe annet til forbedringer jeg har behov for. Men det er lurt å ha med seg noen meter med snor til bardunering, da det ikke alltid stemmer helt med bardunfester for optimal montering av tarpet. Tarpet bør være stramt i alle retninger for å ikke samle vann når det regner, eller for å hindre at det blafrer for mye. To ganger på turen har jeg parkert sykkelen slik at jeg bardunerer i den, og funnet andre kreative løsninger på andre siden. Men alt i alt vil jeg si produktet er nært opp mot perfekt for meg.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24608
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Ferie

Legg inn av Bjerknez »

Åssen fungerer den sittemekanismen @kjellv ?

Har sett noen drar i to snorer mens man ligger i den og brått så har man en skikkelig luksusstol. Det er nettopp denne funksjonen som er uhyre viktig for meg. Faktisk alfa omega. Er det bare å dra i disse snorene så sitter man delvis oppreist?

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 7056
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Bosted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Ferie

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: 10 aug 2024, 01:42 Åssen fungerer den sittemekanismen @kjellv ?

Har sett noen drar i to snorer mens man ligger i den og brått så har man en skikkelig luksusstol. Det er nettopp denne funksjonen som er uhyre viktig for meg. Faktisk alfa omega. Er det bare å dra i disse snorene så sitter man delvis oppreist?
Ganske enkelt egentlig. På hver side i vingene ser du flere stropper som er de bærende elementer i køyen, og noen av dem kan justeres. For å få sitteposisjon strammer du de øverste som løfter ryggdelen, og slakker de nederste som tilter den nederste delen omtrent ved knærne. Fin funksjon dettte.
Skjermbilde 2024-08-10 094730.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24608
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Ferie

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 10 aug 2024, 09:55
Bjerknez skrev: 10 aug 2024, 01:42 Åssen fungerer den sittemekanismen @kjellv ?

Har sett noen drar i to snorer mens man ligger i den og brått så har man en skikkelig luksusstol. Det er nettopp denne funksjonen som er uhyre viktig for meg. Faktisk alfa omega. Er det bare å dra i disse snorene så sitter man delvis oppreist?
Ganske enkelt egentlig. På hver side i vingene ser du flere stropper som er de bærende elementer i køyen, og noen av dem kan justeres. For å få sitteposisjon strammer du de øverste som løfter ryggdelen, og slakker de nederste som tilter den nederste delen omtrent ved knærne. Fin funksjon dettte.

Skjermbilde 2024-08-10 094730.png
Ja, jeg har sett dette blitt demostrert på utallige videoer, men jeg er mer interresert i om en grønnskolling som setter den opp for første gang synes det virker intuitivt. Men godkjenner du den biten så står en slik høyt på handlelisten nesten år :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 7056
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Bosted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Ferie

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: 10 aug 2024, 11:32
kjellv skrev: 10 aug 2024, 09:55
Bjerknez skrev: 10 aug 2024, 01:42 Åssen fungerer den sittemekanismen @kjellv ?

Har sett noen drar i to snorer mens man ligger i den og brått så har man en skikkelig luksusstol. Det er nettopp denne funksjonen som er uhyre viktig for meg. Faktisk alfa omega. Er det bare å dra i disse snorene så sitter man delvis oppreist?
Ganske enkelt egentlig. På hver side i vingene ser du flere stropper som er de bærende elementer i køyen, og noen av dem kan justeres. For å få sitteposisjon strammer du de øverste som løfter ryggdelen, og slakker de nederste som tilter den nederste delen omtrent ved knærne. Fin funksjon dettte.

Skjermbilde 2024-08-10 094730.png
Ja, jeg har sett dette blitt demostrert på utallige videoer, men jeg er mer interresert i om en grønnskolling som setter den opp for første gang synes det virker intuitivt. Men godkjenner du den biten så står en slik høyt på handlelisten nesten år :)
Det funket i hvert fall bra den ene gangen jeg prøvde funksjonen, men jeg ble ikke sittende der så veldig lenge. Du justerer jo dette i den posisjon du vil og synes er behagelig. Det pleier å være så mange andre sysler som skal gjøres i campen at jeg brukte ikke tid på dette, jeg satt heller i campingstolen ved bålet. Hengekøya bruker jeg til å sove i, og den befinner seg gjerne i utkanten av leiren. Men min kjøremakker brukte den flere ganger og han synes den er helt fantastisk. Flere ganger opplevde jeg at jeg trodde jeg sto opp først om morran, bare for å oppdage at han hadde vært oppe og kokt seg kaffe og satt i køya mens han ventet på at jeg hadde snorket ferdig :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24608
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Ferie

Legg inn av Bjerknez »

Haha, skjønner.

Så 3.5 - 4 meter mellom trærne er et must, hvis man ikke vil begynne å klatre for å henge opp køyen. Det snevrer jo inn bruksområdet en smule, men bortsett fra det tror jeg en slik hadde bidratt til noe positivt for min del faktisk... :)

Er tarpen som hører til helt ekstern og kan erstattes med en hvilken som helst tarp, eller er tarpen på en eller annen måte festet til denne amok'en? Jeg har jo tarp fra før, samt liggeunderlag, men jeg tror ikke mitt liggeunderlag med lengdegående luftputer egner seg i denne da den ikke bøyes like effektivt i lengderetningen...?

lazyboy
Innlegg: 362
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2024

Re: KjellV sin logg. Ferie

Legg inn av lazyboy »

Amok sitt eget underlag har luftpølsene i lengde retningen . Av tarp kan du bruke hvilken som helst.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24608
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Ferie

Legg inn av Bjerknez »

lazyboy skrev: 10 aug 2024, 20:59 Amok sitt eget underlag har luftpølsene i lengde retningen . Av tarp kan du bruke hvilken som helst.
Det har du jaggu rett i. Der sparte jeg brått 2.000 kroner :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 7056
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Bosted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Ferie

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: 10 aug 2024, 21:08
lazyboy skrev: 10 aug 2024, 20:59 Amok sitt eget underlag har luftpølsene i lengde retningen . Av tarp kan du bruke hvilken som helst.
Det har du jaggu rett i. Der sparte jeg brått 2.000 kroner :)
Ikke sikkert du kan bruke liggeunderlaget ditt i Amok. Det bør passe ganske akkurat i bunnen av hengekøya. Det tres inn i en tunell i bunnen og bør nok passe akkurat for å fungere som tiltenkt, spesielt at det er langt nok. Til Draumr XL er målene 220x65x9.
Men tarpet ditt kan du sikkert bruke dersom det er stort nok. Amok sine er 8-kantet, 380x300

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24608
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Ferie

Legg inn av Bjerknez »

Mitt liggeunderlag er 197 x 65 x 7 cm. Så det vil nok passe vil jeg tro... :)
Har et Exped Dura 5R liggeunderlag i "LW" utgave. (Long and Wide)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 7056
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Bosted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Ferie

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: 10 aug 2024, 22:32 Mitt liggeunderlag er 197 x 65 x 7 cm. Så det vil nok passe vil jeg tro... :)
Har et Exped Dura 5R liggeunderlag i "LW" utgave. (Long and Wide)
Det er 23 cm kortere enn Draumr XL.. Du trenger i alle fall XL

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24608
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Ferie

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 11 aug 2024, 00:27
Bjerknez skrev: 10 aug 2024, 22:32 Mitt liggeunderlag er 197 x 65 x 7 cm. Så det vil nok passe vil jeg tro... :)
Har et Exped Dura 5R liggeunderlag i "LW" utgave. (Long and Wide)
Det er 23 cm kortere enn Draumr XL.. Du trenger i alle fall XL
Ja, men den går nå i vertfall inn i "lomma" så jeg får gi det et forsøk før jeg kjøper i såfall. Men det blir på neste års budsjett :roll

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 7056
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Bosted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Ferie

Legg inn av kjellv »

Neste store event i min kalender er Touringtreffet på Beitostølen 30/8-1/9. Dette blir nr 4 på rad for min del, og planlegging av kjøreruta sørover er i gang. i år skal det bli mye grusvei.. Slådalsveien fra Lesja til Vågåmo. Så ser det ut som det er en grusvei fra Vågåmo til Lemondsjøen. Fra Randsverk og ned til Leirflaten, der tar jeg av til høyre og finner etterhvert grusvei til vannet "Slangen" ved Skåbu, og så Jotunheimveien derfra til Bygdin. Så er man plutselg på Beito :D
Er det flere her inne som skal på treffet? For øvrig er det vel siste gang Speed arrangerer dette ble det sagt i fjor, det er 10. gang under Speed sin ledelse. Blir i så fall spennende om noen tar stafettpinnen videre.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39793
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Ferie

Legg inn av AJ »

Flere enn meg som synes det er synd at du uteblir fra det årlige forumtreffet også i år...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7086
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: KjellV sin logg. Ferie

Legg inn av dypen »

Forumtreffet til mcsiden.no er jo helga før Touringtreffet på Beitostølen @kjellv så da ser vi deg i Åmål :thumleft
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Svar