Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Dette samarbeidet og tilbudet de har fått i stand synes jeg det er verd å informere om i denne tråden:
https://nmcu.org/dekk-tilbud-til-nmcu-medlemmer/9976/
Dette tilbudet skulle jeg svært gjerne benyttet meg av, men siden jeg lot meg styre av nysgjerrigheten denne gangen, så ble det Mitas Terra Force-R, som ligger og venter på KTM'en hos nærmeste dekkverksted og NMCF medlemsbedrift.
https://nmcu.org/dekk-tilbud-til-nmcu-medlemmer/9976/
Dette tilbudet skulle jeg svært gjerne benyttet meg av, men siden jeg lot meg styre av nysgjerrigheten denne gangen, så ble det Mitas Terra Force-R, som ligger og venter på KTM'en hos nærmeste dekkverksted og NMCF medlemsbedrift.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Med din sykkel og din kjørestil, ville jeg ikke tenkt for hardt på å ha samme merket på dekket foran og bak så lenge du kjøper dekk som kan håndtere kjøringen din uten å gjøre deg usikker.Sakkle skrev: 04 jun 2019, 18:23 Jeg har støtt på en uventet problemstilling ifm. kjøp av nye dekk. Tenkte bestille på nett, men...
Byttet framdekket på tampen av sesongen i fjor og nå er bakdekket klart for bytting. Har forstått det slik at det er lurt å bruke samme dekk foran og bak. Ideelt sett skulle de vel ha vært byttet samtidig men det ble de ikke. Det som ble montert foran i fjor er et Metzeler Sportec M7 RR og vil da ha dette bak også.
Eksisterende dekk bak har dimensjon 170/60 ZR 17, men denne dimensjonen finnes ikke i Metzeler M7 så vidt jeg kan se. De nærmeste alternativene i følge Metzelers nettsider er 160/60 ZR 17 eller 180/55 ZR 17. Kan jeg bruke noen av disse?
Om ikke bør jeg bytte framdekket også da eller, slik at jeg får noe som "matcher" og har riktig dimensjon både foran og bak?
Som bakdekk ville jeg kikka på
https://www.dekkonline.com/cgi-bin/rsho ... p=R-393181
for din sykkel.
Every bike is OK, as long as it has an engine and says Vroom Vroom :)
- Bjerknez
- Innlegg: 24620
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Angel GT er gode dekk. Forskjellige merker forran og bak er sikkert ikke noe krise, og kunne gjort dette i en nødsituasjon, men ikke ellers. Føler meg langt tryggere med dekk fra samme produsent og modell forran og bak, å det er jo det viktigste synes jeg.
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Jeg fant ut av det... Tidligere eier har gått opp i dimensjon og standard dim på min sykkel er 160/60. Så da blir det nye Metzeler Sportec M7 RR bak også. I korrekt dimensjon denne gangen.
Var innom et par verksteder og slo av en prat og de virket enige om at å gå opp en størrelse til 170 (fra 160) går helt fint. Går man opp noe særlig mer (f.eks. til 180), kan man fort oppleve at profilen på dekket blir forvrengt og sykkelen blir vanskeligere å håndtere. Så kult synes jeg ikke det er med bredt bakdekk at jeg risikerer det.
Var innom et par verksteder og slo av en prat og de virket enige om at å gå opp en størrelse til 170 (fra 160) går helt fint. Går man opp noe særlig mer (f.eks. til 180), kan man fort oppleve at profilen på dekket blir forvrengt og sykkelen blir vanskeligere å håndtere. Så kult synes jeg ikke det er med bredt bakdekk at jeg risikerer det.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Så langt veldig godt fornøyd med Mitas Terra Force-R dekkene på KTM'en.
Men var veldig usikker og er litt usikker fortsatt på om vibrasjoner mer enn vanlig i høyrefotpinne og ved kraftig nedbremsing jeg har opplevd både på Sverigeturen og Kystriksveien skyldes de grovmønstrede Mitas dekkene...
.
Begynner å tvile siden jeg etter turen i dag ikke merket dette i nærheten av samme grad, uten toppboks og sidevesker full av saker og ting.
Kan det være at fullastede sidevesker og toppboks kan føre til mer vibrasjoner på enkelte sykler i visse hastigheter og gir, enn når disse syklene kjører uten bagasjesettet
?
De neste dagene med kjøring uten disse fulllastede boksende vil kunne gi en pekepinn på dette.
Men tiilbake til Mitasdekkene. Disse er rett og slett herlig å kjøre svinger med slik niko og jeg opplevde de siste dagene på Kystriksveien. KTM kjennes kjappsvingt ut med disse og veigrepet føles og oppleves som trygt, også ved nedlegg. Ingen dekkslipp mot underlaget så lang.
Dekkene har ingen trappetendens i dekkmønsteret og det ser ut til at dekkbanen slites jevn, selv om om man naturligvis kjenner at det er en overgang mellom rettkjøringsflaten og svingfasen. Men langt mindre på disse dekkene enn Bridgestone etter omtrent samme kjørelengde, faktisk!
Det lover godt
.
Så etter drøye 6K er det lite slitasje og ingen trapping å spore på hverken for- eller bakdekk.
Hvordan Terra Force-R er på utfordrende kjøring på våt vei, vet jeg ikke, siden det har vært for lite kjøring under slike forhold til å kunne avsi noen dom over våtveiegenskapene
Men var veldig usikker og er litt usikker fortsatt på om vibrasjoner mer enn vanlig i høyrefotpinne og ved kraftig nedbremsing jeg har opplevd både på Sverigeturen og Kystriksveien skyldes de grovmønstrede Mitas dekkene...

Begynner å tvile siden jeg etter turen i dag ikke merket dette i nærheten av samme grad, uten toppboks og sidevesker full av saker og ting.
Kan det være at fullastede sidevesker og toppboks kan føre til mer vibrasjoner på enkelte sykler i visse hastigheter og gir, enn når disse syklene kjører uten bagasjesettet

De neste dagene med kjøring uten disse fulllastede boksende vil kunne gi en pekepinn på dette.
Men tiilbake til Mitasdekkene. Disse er rett og slett herlig å kjøre svinger med slik niko og jeg opplevde de siste dagene på Kystriksveien. KTM kjennes kjappsvingt ut med disse og veigrepet føles og oppleves som trygt, også ved nedlegg. Ingen dekkslipp mot underlaget så lang.
Dekkene har ingen trappetendens i dekkmønsteret og det ser ut til at dekkbanen slites jevn, selv om om man naturligvis kjenner at det er en overgang mellom rettkjøringsflaten og svingfasen. Men langt mindre på disse dekkene enn Bridgestone etter omtrent samme kjørelengde, faktisk!
Det lover godt

Så etter drøye 6K er det lite slitasje og ingen trapping å spore på hverken for- eller bakdekk.
Hvordan Terra Force-R er på utfordrende kjøring på våt vei, vet jeg ikke, siden det har vært for lite kjøring under slike forhold til å kunne avsi noen dom over våtveiegenskapene
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Tips til dekk?
Heisann! Lenge siden jeg var innom her gitt, tok rådene deres til følge og det ble nye Angel GT! Super fornøyd med disse og er bare å anbefale videre 

- jongsanim
- Innlegg: 1008
- Registrert: 20 mai 2013, 18:51
- Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013
Re: Tips til dekk?
Angel GT2? Jeg satte disse akkurat på min Husqvarna Nuda og førsteinntrykket var veldig bra. Hadde Angel GT på MT-10 før, og funka veldig bra der.Murse skrev: 20 jul 2019, 17:55 Heisann! Lenge siden jeg var innom her gitt, tok rådene deres til følge og det ble nye Angel GT! Super fornøyd med disse og er bare å anbefale videre![]()
Re: Tips til dekk?
GT2 ja, supre dekk med bra feste, foreløpig fornøyd med holdbarhet og:) Gjenstår bare å se om de holder ut sesongen 

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Straks 9K på Mitas Terra Force-R og bakdekket ser slik ut:
MYE Å GÅ PÅ: Langt ingen til slitemerkene.
Fortsatt ingen tegn til trapping eller utpreget flatsliting på midten selv om slitebanen på hele dekkflatebuen ikke er helt jevn. Man kjenner overgangen på sidene, men den er langt mindre på dette dekket enn de jeg har hatt tidligere på KTM 1290 (Conti, Pirelli og Bridgestone)
Verst var Pirellidekkene som sykkelen ble levert med og som merkbart endret sykkelens kjøreegenskaper i sving siste halvdelen av levetiden.
Så langt veldig imponert over egenskaper og slitestyrke på Mitas dekkene.
Og igjen, som nevnt tidligere er det en liten usikkerhetsfaktor inne i bildet, nemlig noe økt vibrasjoner i høyre fotpinne og i styret ved kraftig nedbremsing, som jeg fortsatt hr en mistanke kan skyldes de brede furene i Mitas dekkmønsteret.
Men det kan også skydes andre ting som TPS, som trenger en justering, slitt kjede og drev (når gått ca. 27500 km), flyteringer på bremseskivene og at sykkelen er kjørt med mye bagasje.
Vibrasjonstendensen er mindre frekvent uten last.
En vurdering av dette gjøres etter 30K service om tre uker.
Uavhengig av dette så er jeg så langt strålende fornøyd med dekkvalget denne gangen
.
MYE Å GÅ PÅ: Langt ingen til slitemerkene.
Fortsatt ingen tegn til trapping eller utpreget flatsliting på midten selv om slitebanen på hele dekkflatebuen ikke er helt jevn. Man kjenner overgangen på sidene, men den er langt mindre på dette dekket enn de jeg har hatt tidligere på KTM 1290 (Conti, Pirelli og Bridgestone)
Verst var Pirellidekkene som sykkelen ble levert med og som merkbart endret sykkelens kjøreegenskaper i sving siste halvdelen av levetiden.
Så langt veldig imponert over egenskaper og slitestyrke på Mitas dekkene.
Og igjen, som nevnt tidligere er det en liten usikkerhetsfaktor inne i bildet, nemlig noe økt vibrasjoner i høyre fotpinne og i styret ved kraftig nedbremsing, som jeg fortsatt hr en mistanke kan skyldes de brede furene i Mitas dekkmønsteret.
Men det kan også skydes andre ting som TPS, som trenger en justering, slitt kjede og drev (når gått ca. 27500 km), flyteringer på bremseskivene og at sykkelen er kjørt med mye bagasje.
Vibrasjonstendensen er mindre frekvent uten last.
En vurdering av dette gjøres etter 30K service om tre uker.
Uavhengig av dette så er jeg så langt strålende fornøyd med dekkvalget denne gangen

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Grep og forutsigbarhet på topp? Forrige settet Angel GT på min var på corden etter litt over 6000. De har glimrende grep, men noen ekstra kilometer hadde ikke vært å forakte.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Grep på tørr asfalt er upåklagelig. Grusegenskapene er OK.pekle skrev: 28 jul 2019, 19:31 Grep og forutsigbarhet på topp? Forrige settet Angel GT på min var på corden etter litt over 6000. De har glimrende grep, men noen ekstra kilometer hadde ikke vært å forakte.
Men jeg har ikke fått testet det godt nok på våt vei til å kunne si noe sikkert om hvordan dekket er på slike kjøreføre.
Men jeg kjørte på våt veibane et stykke i starten på Kystriksveituren tidligere i sommer før vi kom til selve Kystriksveien og merket ingen slipp eller annen utrygghetsfølelse på den strekningen.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Tips til dekk?
Bestilte nytt dekk til forhjulet, Metzler. Dekket som står på nå er merket: rear use only ?
Fronten "hopper" innimellom så jeg håper nytt dekk fikser dette. Har kjørt på Metzler før og vært meget fornøyd, men ikke på en så tung sykkel som jeg har nå.
Fronten "hopper" innimellom så jeg håper nytt dekk fikser dette. Har kjørt på Metzler før og vært meget fornøyd, men ikke på en så tung sykkel som jeg har nå.
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....
Ville helt kjørt MC nå....
Re: Tips til dekk?
Satt nylig på et nytt par Metzeler Tourance Next. Grunnet både postnord og dekkonlines udugelighet ble jeg sittende med et sett ekstra.
Dekkene er helt fantastiske og jeg kjører så det skraper i støtta. Fine på grus også, men skulle gjerne hatt noe grovere profil. Hvis økonomien strekker til blir det et sett med knaster i høst.
Aller helst skulle jeg prøvd de nye Anakee Adventure-dekkene, men det får bli til neste år.
Dekkene er helt fantastiske og jeg kjører så det skraper i støtta. Fine på grus også, men skulle gjerne hatt noe grovere profil. Hvis økonomien strekker til blir det et sett med knaster i høst.
Aller helst skulle jeg prøvd de nye Anakee Adventure-dekkene, men det får bli til neste år.
- Bjerknez
- Innlegg: 24620
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Tips til dekk?
Bare en ting jeg lurer på.
Jeg ser noen her skriver at de nye dekkene hadde bra feste etc. Hvordan har man målt dette? Har man testet de på bane? Jeg tror de fleste dekkene har feste nok til at man kan skrape fothvilere av sports touring dekkene. Vertfall hvis man kjøper annerkjent merke.
Jeg tror i det hele tatt det må være vanskelig å sammenligne kjøreegenskapene på dekk når man bytter 1-2 ganger i året bare. Man husker ikke hvor bra det ene dekksettet var nytt når man monterer det nye noen måneder etterpå tror jeg. Et nytt sett med dekk vil jo uansett virke som selveste nirvana hvis man sammenligner med det slitne dekksettet man byttet ut.
Presser man sykkelen til det absolutt ytterste på bane og kanskje aller helst en erfaren proff fører som testperson vil man nok kjapt få en fasit på egenskapene på dekkene. På landeveien tror jeg de fleste dekk har mer enn grep nok.
Det jeg egentlig ser mest på ved kjøp av dekk er kjørelengde og at det er et noenlunde annerkjent merke. At mønsteret ser bra ut rent visuelt gjør heler ikke noe. Så er dte bare tut å kjør mener jeg. :)
Jeg ser noen her skriver at de nye dekkene hadde bra feste etc. Hvordan har man målt dette? Har man testet de på bane? Jeg tror de fleste dekkene har feste nok til at man kan skrape fothvilere av sports touring dekkene. Vertfall hvis man kjøper annerkjent merke.
Jeg tror i det hele tatt det må være vanskelig å sammenligne kjøreegenskapene på dekk når man bytter 1-2 ganger i året bare. Man husker ikke hvor bra det ene dekksettet var nytt når man monterer det nye noen måneder etterpå tror jeg. Et nytt sett med dekk vil jo uansett virke som selveste nirvana hvis man sammenligner med det slitne dekksettet man byttet ut.
Presser man sykkelen til det absolutt ytterste på bane og kanskje aller helst en erfaren proff fører som testperson vil man nok kjapt få en fasit på egenskapene på dekkene. På landeveien tror jeg de fleste dekk har mer enn grep nok.
Det jeg egentlig ser mest på ved kjøp av dekk er kjørelengde og at det er et noenlunde annerkjent merke. At mønsteret ser bra ut rent visuelt gjør heler ikke noe. Så er dte bare tut å kjør mener jeg. :)
Re: Tips til dekk?
Har ikke peiling på dekk, men sykkelen min kom med Metzeler Roadtec 01, som såvidt jeg kan se på tester virker som rimelig ok dekk for mitt bruk. Noen som har personlig erfaring med disse?
- Bjerknez
- Innlegg: 24620
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Tips til dekk?
Har ikke erfaring med det selv, men mener og ha sett det dekket blitt nevnt mer enn en gang her inne i positivt ordlag. Tror ikke du har noe å frykte 

-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Tips til dekk?
Hei. Støtteskrap på landeveiskjøring? Hvilken sykkel er det du kjører?Dansekris skrev: 29 jul 2019, 10:18 Satt nylig på et nytt par Metzeler Tourance Next. Grunnet både postnord og dekkonlines udugelighet ble jeg sittende med et sett ekstra.
Dekkene er helt fantastiske og jeg kjører så det skraper i støtta. Fine på grus også, men skulle gjerne hatt noe grovere profil. Hvis økonomien strekker til blir det et sett med knaster i høst.
Aller helst skulle jeg prøvd de nye Anakee Adventure-dekkene, men det får bli til neste år.
Re: Tips til dekk?
Når jeg tenker meg om så er det ikke støtta som skraper, men fothvileren. Det får være grenser.cannon skrev: 29 jul 2019, 13:04Hei. Støtteskrap på landeveiskjøring? Hvilken sykkel er det du kjører?Dansekris skrev: 29 jul 2019, 10:18 Satt nylig på et nytt par Metzeler Tourance Next. Grunnet både postnord og dekkonlines udugelighet ble jeg sittende med et sett ekstra.
Dekkene er helt fantastiske og jeg kjører så det skraper i støtta. Fine på grus også, men skulle gjerne hatt noe grovere profil. Hvis økonomien strekker til blir det et sett med knaster i høst.
Aller helst skulle jeg prøvd de nye Anakee Adventure-dekkene, men det får bli til neste år.
Kjører F800GS.
Re: Tips til dekk?
Hei. Har Roadtec 01 på min ZZR, og de henger klistret på vått og tørt. Kjørte 9000km i alpene med de ifjor uten å oppleve noe ubehag en eneste gang. Fordekket holdt 11000km, men begynte å trappe på 10k. Det var en ferie fyllt med fart og spenning opp mot max toppfart på sykkelenForc skrev: 29 jul 2019, 10:42 Har ikke peiling på dekk, men sykkelen min kom med Metzeler Roadtec 01, som såvidt jeg kan se på tester virker som rimelig ok dekk for mitt bruk. Noen som har personlig erfaring med disse?

Det nye fordekket tålte ikke Rudskogen i mai og begynte å trappe, så har satt på nytt fremme og bak til alpeturen som starter om noen uker.
Har kjørt Metzeler i ca 15 år og er meget fornøyd.
Roadtec 01 er siste generasjon sportstourerdekk fra Metzeler og meget gode dekk. Tror du skal bli fornøyd med de

Re: Tips til dekk?
Ja, har veldig godt inntrykk av de så langt, men har jo ikke akkurat mye erfaring med andre ting. (Annet enn dekkene som sto på den mexicanske 200cc'en jeg kjørte i mexico.) så tenkte jeg skulle høre. Takk for tilbakemelding. :)KawaKjetil skrev: 29 jul 2019, 14:42Hei. Har Roadtec 01 på min ZZR, og de henger klistret på vått og tørt. Kjørte 9000km i alpene med de ifjor uten å oppleve noe ubehag en eneste gang. Fordekket holdt 11000km, men begynte å trappe på 10k. Det var en ferie fyllt med fart og spenning opp mot max toppfart på sykkelenForc skrev: 29 jul 2019, 10:42 Har ikke peiling på dekk, men sykkelen min kom med Metzeler Roadtec 01, som såvidt jeg kan se på tester virker som rimelig ok dekk for mitt bruk. Noen som har personlig erfaring med disse?![]()
Det nye fordekket tålte ikke Rudskogen i mai og begynte å trappe, så har satt på nytt fremme og bak til alpeturen som starter om noen uker.
Har kjørt Metzeler i ca 15 år og er meget fornøyd.
Roadtec 01 er siste generasjon sportstourerdekk fra Metzeler og meget gode dekk. Tror du skal bli fornøyd med de![]()
Har ikke kjørt de mye i regn ennå, men har blitt en litt lengre tur og en kortere i regn, og de virker rimelig gode der, så det er jo positivt. Vi får se hvordan det blir på vei til jobb i morgen, er jo meldt drittvær deluxe. Alltid gøy med mye trikkeskinner i regnet... :/
Re: Tips til dekk?
De beste dekkene jeg har prøvd på asfalt, vått eller tørtForc skrev: 29 jul 2019, 14:51 Har ikke kjørt de mye i regn ennå, men har blitt en litt lengre tur og en kortere i regn, og de virker rimelig gode der, så det er jo positivt. Vi får se hvordan det blir på vei til jobb i morgen, er jo meldt drittvær deluxe. Alltid gøy med mye trikkeskinner i regnet... :/


- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Mitas Terra Force-R etter drøye 12K
På god vei mot 13000 km. på Mitas Terra Force-R.
Fortsatt en god del å gå på.
Gode dekk hvor jeg enda ikke opplever en sånn slags "knekk"overgang i svinger. Dvs. fortsatt fin jevn dekkbue uten trapping på dekkbanen foran og bak.
Disse dekkene har også vist overbevisende gode egenskaper på vått føre.
Slett ikke umulig at neste dekkjøp blir det samme :) :
Fortsatt en god del å gå på.
Gode dekk hvor jeg enda ikke opplever en sånn slags "knekk"overgang i svinger. Dvs. fortsatt fin jevn dekkbue uten trapping på dekkbanen foran og bak.
Disse dekkene har også vist overbevisende gode egenskaper på vått føre.
Slett ikke umulig at neste dekkjøp blir det samme :) :
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Bosted: Trondheim
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Jeg skulle likt å se kjørestilen din, Angel GT skal jo gjerne vare en stundpekle skrev: 28 jul 2019, 19:31 Grep og forutsigbarhet på topp? Forrige settet Angel GT på min var på corden etter litt over 6000. De har glimrende grep, men noen ekstra kilometer hadde ikke vært å forakte.

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Tja, jeg bruker jo sykkelen da, putler ikke rundt som på en 57hk cruiser. Men aldri burnouts eller bakhjulskjøring. Snittforbruk på 0,51 siste 20.000km - om det var grisekjøring ville nok det vært betydelig høyere.
Men mye motorbrems i sykkelen, har nok en del å si.
Men mye motorbrems i sykkelen, har nok en del å si.