RuneMC skrev:
Den største "editeringen" som vil gjøre mange av innleggene mine lite verdt blir forøvrig den varslede fjerningen av galleriet. Da forsvinner de fleste av bildene mine i postene fra 2009-2011 (og et mindre antall fra 2011-2014). Det virket som en god idé en gang i tiden fordi man måtte logge seg inn for å se bildene og da tenkte jeg det kunne skaffe flere forummedlemmer...
Dette med "Galleret" er det dessverre lite jeg får gjort med annet enn å beklage at utviklingen faktisk har løpt fra denne funksjonen.
Vi som bestemte oss for å legge til denne funksjonen i forumet i sin tid syntes også dette var en god idé.
Dessverre viser det seg at utviklingen av "Galleri"-tillegget ikke har hatt samme utvikling som eksterne bildebanker/"skyer" og add-ons til forum som gjør at at bildene vises best mulig (f.ekjs. re-size tillegg) i bl.a. phbBB baserte forum MCsiden.
Dette kunne vi ikke uten videre se i krystallkula i 2009 - 20011, mens vi ante utviklingstendensene i 2013-14 og begynte da å anbefale brukerne å bruke eksterne bildedatabaser med linker til forumet i stedet.
Slik er nå datautviklingen og lite vi kan gjøre med det annet enn igjen å beklage at vi trodde "Galleri" hadde en framtid med utviklingspotensial. Noe det altså har vist seg å ikke ha...
Når alt dette er nevnt så skal det også nevnes at et forum som MCsiden.no er et forum på godt og vondt i den forstand at mange eldre tråder med bilder blir lest stadig sjeldnere etter hver som årene går.
Ikke fordi postene eller trådene er uinteressante, men det
er et faktum at tråder fra noen år tilbake hadde størst aktualitet på den den tiden de ble postet og at de oppsøkes og leses stadig mindre etter hvert som årene går og nye poster og tråder med nye bilder (lagret på eksterne bildedatabaser...

) dukker opp.
Jeg skal ikke redusere verdien av "Galleri"-bildene eller minimalisere problemene med at bildene etterhvert forsvinner fra postene som har linker til "Galleri"-bilder. Likevel tror jeg ikke dette blir et spesifikt MCsiden.no problem, som veldig mange blir berørt av. Er selv innom flere utenlandske forum med tråder og poster hvor mange bilder ikke lenger finnes. Kun en firkant med kort info om at bildet enten er fjernet eller utilgjengelig av andre årsaker.
Ergerlig, selvfølgelig, men ikke noe jeg blir spesielt indignert over utover enn akkurat irritasjonen der og da.
Det hender også jeg kommer over linker som ikke lenger funker. Blir akkurat det samme der.
Ergerlig det også, så klart, men det hjelper lite å irritere seg over at dette forekommer. Eller skylde på noen, for den saks skyld... Om man skulle kjenne behov for det.