Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Re: Dagens avisutklipp (om andre ting enn MC...)
http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7411754
Er det mulig????????
de skal etter 5 år få mere enn jeg får i pensjon etter 55år i fullt arbeid etter den nye pensjonsreformen..
Er vel snart på tide at det ruller en del hoder tror jeg....
Er det mulig????????
de skal etter 5 år få mere enn jeg får i pensjon etter 55år i fullt arbeid etter den nye pensjonsreformen..
Er vel snart på tide at det ruller en del hoder tror jeg....
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
trodde det viktigste var å få flest i arbeid , men no ser det ut som det motsatte . Alle vet att blir en ordning for god , vil den bli utnyttet . dette er det motsatte av inkludering , når en tenker på innvandrere som har vanskeleg for å få arbeid . Uten oljen hadde me vert det nye Hellas . Slagordet blir snart ALLE på trygd . 

- Bubbu
- Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Slagordet blir snart ALLE på trygd eller alle skal få.Tysnes skrev:trodde det viktigste var å få flest i arbeid , men no ser det ut som det motsatte . Alle vet att blir en ordning for god , vil den bli utnyttet . dette er det motsatte av inkludering , når en tenker på innvandrere som har vanskeleg for å få arbeid . Uten oljen hadde me vert det nye Hellas . Slagordet blir snart ALLE på trygd .
(The Beast )
-
Det værste er dog at hvis en påpeker forskjellsbehandling av etnisk norske og de med innvandrerbakgrunn så blir en betegnet som rasist....
Litt spesiellt er dt også at de papirløse kurdrene som ikke kunne sendes tilbake nå skal kunne få papirer fra de kurdiske selvstyremyndihetene og da skal de få opphold pga forfølgelse-da utbrøt en av de som sydde igjen munnen i sultestreik at nå gledet han seg til å få norske papirene i orden slik at han kunne reise tilbake å besøke sin mor???
var han ikke nettop villig til å dø for ikke å bli sendt hjem?????
Men hva vet vel jeg som ikke er politisk indoktrinert med de riktige løsningene...
Litt spesiellt er dt også at de papirløse kurdrene som ikke kunne sendes tilbake nå skal kunne få papirer fra de kurdiske selvstyremyndihetene og da skal de få opphold pga forfølgelse-da utbrøt en av de som sydde igjen munnen i sultestreik at nå gledet han seg til å få norske papirene i orden slik at han kunne reise tilbake å besøke sin mor???
var han ikke nettop villig til å dø for ikke å bli sendt hjem?????
Men hva vet vel jeg som ikke er politisk indoktrinert med de riktige løsningene...

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Må si jeg reagerte litt på denne;
"Foreslår å bøtelegge taggeofre" i dagens Aftenposten:
[img]http://i54.tinypic.com/1tprag.jpg[/img]
Tipper at de som er gjentagne ofre for nedtagging og som prøver så godt det lar seg gjøre å hindre ytterligere tagging, blir rimelig oppgitt av forslag som dette...
Burde vel ikke nevne det, men gjør det likevel:
vi skal være kjempehappy for at ikke disse taggerne har lagt sin elsk på å tagge ned biler og MC'er.
De holder seg visst til T-bane- og jernbanevogner fortsatt, i tillegg til bygninger, ser det ut til...
"Foreslår å bøtelegge taggeofre" i dagens Aftenposten:
[img]http://i54.tinypic.com/1tprag.jpg[/img]
Tipper at de som er gjentagne ofre for nedtagging og som prøver så godt det lar seg gjøre å hindre ytterligere tagging, blir rimelig oppgitt av forslag som dette...
Burde vel ikke nevne det, men gjør det likevel:
vi skal være kjempehappy for at ikke disse taggerne har lagt sin elsk på å tagge ned biler og MC'er.
De holder seg visst til T-bane- og jernbanevogner fortsatt, i tillegg til bygninger, ser det ut til...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Et stadig tilbakevendende tema for oss MCister også, dette:
"Dømt for å ha advart om kontroll"
Gjelder å forklaringen klar om man blir stoppet...
Selv om risikoen åpenbart er liten. Men, det kan jo være noen overivrige der ute...

Selv om risikoen åpenbart er liten. Men, det kan jo være noen overivrige der ute...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
AJ skrev:Et stadig tilbakevendende tema for oss MCister også, dette:
Blinket med lysene
64 år gamle Michael Thompson fra England syntes det var hans borgerplikt, noe som førte til at han ble stoppet av en politibil. Han fikk beskjed om at han forhindret politiet i sitt arbeid, noe 64-åringen var dypt uenig i.
Ifølge Thompson sa da politimannen at «jeg hadde tenkt til å la deg slippe med en advarsel, men ikke nå lenger», og han ble anmeldt for å forhindre politiet i sitt arbeid, melder Daily Mail.
I retten fortalte Thompson at han mente det han gjorde var varsling av en trafikkfarlig situasjon.
Sitat slutt
Svært liten risk om du ikke er i ENGLAND og tilfeldigvis er den ENE som er tatt. I Norge er INGEN tatt og det er faktisk IKKE ulovlig på grunn av at det IKKE er lovhjemmel for å forfølge dette.
Koblingen mellom Engelsk straffeforfølging, bilde fra en norsk storkontroll, link til norsk straffer bør gjennomskues og legger ut som det det er - DÅRLIG JOURNALISTIKK og ett sammensurium og makkverk av en journalist som har lite å gjøre, for å si det enkelt..
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Jeg vet om tilfeller hvor dette er blitt påtalt av politiet og hvor politijurister er blitt spurt om det er mulig å anmelde 'melderne'. Gjelder spesielt i de tilfellene hvor noen har satt opp en plakat med tekst som dette "OBS! Politikontroll!!".
Men man har vel kommet til at det ikke finnes hjemmel for å straffe de som gjør slikt.
Men at problemstillingen har vært oppe er det ingen tvil om.
Så kan man spørre om hva som er så problematisk med dette; at medtrafikanter varsler om trafikkontroll: er det ikke i alles interesse at trafikken blir oppmerksom på kontrollen og senker farten, får på seg bilbeltet, legger fra seg mobiltelefon osv. om det er tilfelle...?
Jeg bare spør, jeg...
Men man har vel kommet til at det ikke finnes hjemmel for å straffe de som gjør slikt.
Så kan man spørre om hva som er så problematisk med dette; at medtrafikanter varsler om trafikkontroll: er det ikke i alles interesse at trafikken blir oppmerksom på kontrollen og senker farten, får på seg bilbeltet, legger fra seg mobiltelefon osv. om det er tilfelle...?
Jeg bare spør, jeg...

AJ skrev:Jeg vet om tilfeller hvor dette er blitt påtalt av politiet og hvor politijurister er blitt spurt om det er mulig å anmelde 'melderne'. Gjelder spesielt i de tilfellene hvor noen har satt opp en plakat med tekst som dette "OBS! Politikontroll!!".
Jeg bare spør, jeg...
Unger som har satt opp advarsel med en liten knute i magen og får en sinna Onkel på besøk blir jo skremt.
Å være en brikke i Politiets spill for å forsvare at de er ute på en "viktig" jobb når de er ute og plukker bilister som kjører 15 over 60 på en vei som er laget for minst 80 OG som beviselig er helt uten barn, gående eller ville dyr er ikke moro. Å se at bilister på gjennomfart (ikke kjent i området) tas an mass i dette spillet er slett ikke noen fornøyelse, tvert i mot.
-
Hm...... får jeg skylda for dette tro???
Er visst produktsjef å greier...
http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/sta ... 83175.html

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/sta ... 83175.html
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Her kommer mekkern inn i bildet
:

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Hehe...AJ skrev:Jeg vet om tilfeller hvor dette er blitt påtalt av politiet og hvor politijurister er blitt spurt om det er mulig å anmelde 'melderne'. Gjelder spesielt i de tilfellene hvor noen har satt opp en plakat med tekst som dette "OBS! Politikontroll!!".
Jeg bare spør, jeg...

It takes two to lie - one to lie and one to listen!
-Homer Simpson-
-Homer Simpson-
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/nors ... d=10037409#" onclick="window.open(this.href);return false;
Her folkens,var dere klar over dette? Skremmende

ikkebike.norwegianforum.net
- MaxTron
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Ett ord: GALSKAP!!Kawasaki skrev:http://www.vg.no/nyheter/innenriks/nors ... d=10037409#
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
- Baron von Waffel
- Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Dette har jeg visst lenge. Men jeg er jurist og har jobbet som bidragsfogd. Denne muligheten har ligget i barneloven siden den ble gitt i 1981. Og det er ingen ny tolkning som er skjedd her. Muligheten lå også i den tidligere barneloven av 1956 uten at jeg kjenner alle detaljer om hvordan den lød og ble praktisert.Kawasaki skrev:http://www.vg.no/nyheter/innenriks/nors ... d=10037409#
Jeg synes det er skremmende at en stortingsrepresentant spiller sjokkert på den måten, og at han tydeligvis kjøper foreldrenes versjon.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125
Smågnageren -Honda Varadero 125