Svolp sine eventyr!
- Snikkeren
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Re: Svolp sine eventyr!
Høres ut som en perfekt tur. Fotballaget ditt vant, været var bra, og ny sykkel du er fornøyd med. Kan det bli bedre enn det? 

http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Fantastisk tur tenker eg
Kjem en som sansynlig fer med Triumphen i morgen
Satan kor eg gler meg til torsdag

Kjem en som sansynlig fer med Triumphen i morgen

Satan kor eg gler meg til torsdag

- Dexter
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Ingen tvil om at du har hatt en topp tur! Masse fine bilder og en fantastisk sykkel!
Det er det samme for skylda hvem som har den...
-
- Motorsykkelen din: x

Jeg hadde samma følelsen da jeg kjøpte/henta ny-Tigern i høst, så jeg føler med deg

Ja, når du sto på Utsikten å fotograferte så var du 3-4 minutter fra der jeg bor...synd at du var så nærme uten at jeg fikk sett på fartsvidundret. Dog forstår jeg at du heller prioriterte kjøring for å kjenne på kjøregleden med en slik monstermaskin...
Du får heller ta et stopp neste gang, kaffen er billigere hos meg en på Pitstopen..
Nå er det meldt nydelig vær hele påska - så det kan hende at jeg legger en dagstur vestover.

Du får heller ta et stopp neste gang, kaffen er billigere hos meg en på Pitstopen..

Nå er det meldt nydelig vær hele påska - så det kan hende at jeg legger en dagstur vestover.

- Svolp
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Kan ikke bli stort bedre en det nei snikkern
Hadde en kjempetur folkens.. Smiler nå som jeg tenker på helga! I dag er det jo enda bedre vær her i Stavanger, desverre er jeg på jobb og kan ikke gjøre annet en og vaske biken. I morgen derimot.. Blir det nok en liten tur rundtom i ryfylket
Jeg skal sørover èn uka til fredag GV, svinger gjerne innom da på vei nedover hvis været er nogelunde greit. Da har jeg god tid og er sikkert kaffetørst når jeg nærmer meg kvinesdal

Hadde en kjempetur folkens.. Smiler nå som jeg tenker på helga! I dag er det jo enda bedre vær her i Stavanger, desverre er jeg på jobb og kan ikke gjøre annet en og vaske biken. I morgen derimot.. Blir det nok en liten tur rundtom i ryfylket

Jeg skal sørover èn uka til fredag GV, svinger gjerne innom da på vei nedover hvis været er nogelunde greit. Da har jeg god tid og er sikkert kaffetørst når jeg nærmer meg kvinesdal

NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
- Svolp
Da var turen slutt
For denne gang!
I dag har det vært utrolig flott vær her i stavanger og hele veien opp til Røldal og Haugesund. Det er skikkelig deilig og kjøre og dagen i dag har vært helt kanon... Kan ikke huske sist jeg har kost meg så mye. Liker spesielt komforten på biken... Jeg kan kjøre og kjøre uten og bli sliten verken i stump eller skuldre. Skikkelig deilig
Biken er jo utolig lettkjørt, kanskje litt for lett og jeg ble nok litt for kjepphøy på den ene strekningen. Jeg kom i godt gyv og feilberegnte en sving og kom alt for fort inn så jeg for rett over i motsatt kjørefelt, heldigvis kom det ingen i mot for hadde det gjort det måtte jeg antageligvis valgt grøfta eller grillen på møtende bil. Det var utrolig ekkelt og jeg trudde et øyeblikk at jeg skulle gå på tryne. Takk gud for ABS, den reddet meg denne gang.... :-)å :-)å :-)å
Denne episoden er det nærmeste jeg har vært en utforkjøring og hadde det kommet bil i mot hadde jeg kræsjet. Skikkelig...
Jeg stoppet litt lengere fremme og gikk en runde med meg selv og jeg må ærlig innrømme at jeg ble skikkelig skjelven..
Biken er jo såpass ny ennå og tru at jeg behersker den helt hundre blir og juge, episoden her var et bevis på det.. Heldigvis kjørte jeg ikke ut eller kræsjet i en møtende bil. Tar episoden med meg videre og lærer fra den.
Turen var skikkelig fin hvertfall, slenger ved litt bilder etter dagens økt

Dette bildet er tatt i dag på turen, det under er tatt på samme sted i juli i fjor!

Her er samme bilde som forrige, bare fra Juli mnd i fjor.. Litt mer frodig :)

Nærmer oss Røldal!

Langfoss

Utrolig mye folk på veiene, kjørte rundt 50mil og traff èn laserkontroll i motsatt kjøreretning

I dag har det vært utrolig flott vær her i stavanger og hele veien opp til Røldal og Haugesund. Det er skikkelig deilig og kjøre og dagen i dag har vært helt kanon... Kan ikke huske sist jeg har kost meg så mye. Liker spesielt komforten på biken... Jeg kan kjøre og kjøre uten og bli sliten verken i stump eller skuldre. Skikkelig deilig

Biken er jo utolig lettkjørt, kanskje litt for lett og jeg ble nok litt for kjepphøy på den ene strekningen. Jeg kom i godt gyv og feilberegnte en sving og kom alt for fort inn så jeg for rett over i motsatt kjørefelt, heldigvis kom det ingen i mot for hadde det gjort det måtte jeg antageligvis valgt grøfta eller grillen på møtende bil. Det var utrolig ekkelt og jeg trudde et øyeblikk at jeg skulle gå på tryne. Takk gud for ABS, den reddet meg denne gang.... :-)å :-)å :-)å
Denne episoden er det nærmeste jeg har vært en utforkjøring og hadde det kommet bil i mot hadde jeg kræsjet. Skikkelig...

Turen var skikkelig fin hvertfall, slenger ved litt bilder etter dagens økt

Dette bildet er tatt i dag på turen, det under er tatt på samme sted i juli i fjor!

Her er samme bilde som forrige, bare fra Juli mnd i fjor.. Litt mer frodig :)

Nærmer oss Røldal!

Langfoss

Utrolig mye folk på veiene, kjørte rundt 50mil og traff èn laserkontroll i motsatt kjøreretning

-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Ja, du må være forsiktig, gutt!
Baaaare ta det rolig, ok?
Vi vil ikke at du skal ende opp i grøfta, på sykehuset eller i verste fall i grillen på en bil...
Ellers må jeg bare innrømme helt uten videre at sykker'n ser strålende ut
Det samme med de fine bildene

Baaaare ta det rolig, ok?
Vi vil ikke at du skal ende opp i grøfta, på sykehuset eller i verste fall i grillen på en bil...
Ellers må jeg bare innrømme helt uten videre at sykker'n ser strålende ut

Det samme med de fine bildene

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Så ut som en fin tur dette,ja. 50 mil er en passelig egotripp i eget tempo
Men ta det nå litt rolig til du blir varm i trøya,ihvertfall. Ikke uvanlig med "aha-opplevelser" i begynnelsen på sesongen,og husk at du har gått fra moped til motorsykkel nå 

ikkebike.norwegianforum.net
Flotte bilder
Sitter no på hotellet i stavanger med ei god kald og venter på Peppes skal levere maten så blir det sengs.
Blir henta klokka 0830 og rekner med eg fer ut av stavanger 0900
Blir rolig kjøring siden det er årets første tur med ny bike`n og sikkert mykje kontroller i påska

Sitter no på hotellet i stavanger med ei god kald og venter på Peppes skal levere maten så blir det sengs.
Blir henta klokka 0830 og rekner med eg fer ut av stavanger 0900

Blir rolig kjøring siden det er årets første tur med ny bike`n og sikkert mykje kontroller i påska
Ja, det var vel ikke i svingen ved suldalsøra (?) ca 15-20 min fra Røldal?
Det var der jeg sklei ut på min forrige sykkel. Hadde jeg hatt ABS på den, hadde den kanskje vært i live idag.
Men man kan jo ikke tenke slik, tenk hvis, tenk hvis, jeg hadde blitt GAL om jeg hadde gjort det, støtt og stadig.
Hjort er Hjort og Elg er Elg, ferdig med den saken.
Uansett lærte du nok noe idag, og tar det med deg videre i livet! Det er ingen snarveier til å bli verdensmester
Det var der jeg sklei ut på min forrige sykkel. Hadde jeg hatt ABS på den, hadde den kanskje vært i live idag.
Men man kan jo ikke tenke slik, tenk hvis, tenk hvis, jeg hadde blitt GAL om jeg hadde gjort det, støtt og stadig.
Hjort er Hjort og Elg er Elg, ferdig med den saken.
Uansett lærte du nok noe idag, og tar det med deg videre i livet! Det er ingen snarveier til å bli verdensmester

Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
- Svolp
Will do AJ.
Skal ta det piano... Prøve og ikke være så tøff i trynet
Det var en kjempetur kawa, koste meg skikkelig.. Elsker denne ruta. Når suleskar er åpen tar jeg samme rute til røldal også haukeli om suleskar og hjem igjen. Tar ca like lang tid men er hakket kjekkere
Du får ha lykke te i morgen Tom, tenker du gleder deg
Jeg har kjørt 100mil nå på tre dager og jeg har kun sett èn kontroll men ja, dem annonserte jo for mange kontroller så ta det piano oppover. Ser at billister som kommer i mot er flinke te og blinke hvis det er kontroll. Det liker jeg
Hvis du har god tid i morgen anbefaler jeg på det sterkeste og ta RV13 oppover i stedet for E39/E134.. RV13 til Røldal som jeg har kjørt i dag er magisk!
Litt usikker Onsløv, prøvde og søke det opp i kartet og titte litt men jeg husker ikke helt hvor det skjedde.. Har allerde fortrengt det
Det var hvertfall ikke så langt unna den fossen noen mil før Røldal. Joa, skjedd er skjedd og det skjedde jo ikke så mye så det er greit. Jeg tar hendlesen med meg til en annen gang. Er bare sjeleglad for at det ikke skjedde noe 
Skal ta det piano... Prøve og ikke være så tøff i trynet

Det var en kjempetur kawa, koste meg skikkelig.. Elsker denne ruta. Når suleskar er åpen tar jeg samme rute til røldal også haukeli om suleskar og hjem igjen. Tar ca like lang tid men er hakket kjekkere

Du får ha lykke te i morgen Tom, tenker du gleder deg

Hvis du har god tid i morgen anbefaler jeg på det sterkeste og ta RV13 oppover i stedet for E39/E134.. RV13 til Røldal som jeg har kjørt i dag er magisk!
Litt usikker Onsløv, prøvde og søke det opp i kartet og titte litt men jeg husker ikke helt hvor det skjedde.. Har allerde fortrengt det

Vi vil ikke ha endret denne tråden fra "Svolp sine eventyr!" til "Svolps mareritt!" Gleder meg til å se monstret ditt på fredag...
Da må vi få laget til noen tøffe bilder av Svolp på Hulken...
Flotte bilder du har tatt..

Da må vi få laget til noen tøffe bilder av Svolp på Hulken...
Flotte bilder du har tatt..

Svolp skrev:Det var en kjempetur kawa, koste meg skikkelig.. Elsker denne ruta. Når suleskar er åpen tar jeg samme rute til røldal også haukeli om suleskar og hjem igjen. Tar ca like lang tid men er hakket kjekkere![]()
Tok runden Karmøy-Ålgård-Suleskar-Røldal-Sauda-Karmøy ifjor,kjempetur. Du kan lese om den her:-)
http://www.bike.no/forum/thread.php?t=19989" onclick="window.open(this.href);return false;
I løpet av sommeren skal jeg ta kjærringa med samme veien,men svinge ned til Lysebotn istedet og ta ferga til Songesand. Der er det visst en vei som kommer ned i Årdal. Så svinger vi kanskje oppom Blåsjø? og Gullingen og kommer ned til Suldal.Kjekt å utforske nye veier.
ikkebike.norwegianforum.net
- Svolp
Artig skildring av en fin tur :-)
Jeg kjørte ned til Lysebotn i fjor med mc, tog så ferja inn te Stavangar trur jeg. Dette er ei "turist" ferge på sommeren så det er litt sightsing på vei innover. Du får sett kjærag og preikestolen også. Fin tur men det er en veldig liten båt så bare kom det først i køen.
Hadde meg en dagstur i går i det flotte været som var. Startet fra Lillesand ved Kristiansand hvor jeg kommer fra. Mange av disse veiene er veier jeg kjørte når jeg var ung. Lenge siden jeg har kjørt mange av disse så det var gøy og prøve igjen. Kjørte RV41 fra Lillesand og hele veien opp til E134, kommer ut like før Seljord. Det er vel RV41 som er telemakrsveien oppover som går gjennom Åmli, Treungen og Sundbygdi. Desverre så er det myyye vei her som er helt ubrukelig. Skikkelig dårlig så biken får juling. Er en del god vei også men desverre mer dårlig en bra. Jeg vet at det er bevilget penger nå i sommer til og ordne opp i en hel del her nede så forhåpentligvis vil RV41 bli prioritert
Fortsatte så videre til Seljord og til Skien på RV36, veien her er en slik vei med lange gode svinger og forholdsvis god og bred vei så her er det artig og "gi" på litt
. Fra Skien kjørte jeg videre på RV40 til Kongsberg. Planen var og ta en tur innom SMIA mc men klokka begynte og løpe fra meg og jeg vet fra tidligere at dørnen blir stengt i fem seks tiden og jeg hadde ikke vært der før den tid. Pyttsann, tar det en anna gang
Fra Kongsberg var det strake veien på E134 til Haukli for og så ta RV9 mot hovden og Evje. Jeg har kjørt E134 noen ganger før og jeg må si at jeg syntes virkelig at fra Notodden og vestover er E134 en skikkelig gøy vei og kjøre. Masse svinger, stort sett god vei og masse fint og se
RV9 til Hovden og nedover er mye rett og med en del teleskader på enkelte partier, dog er det skikkelig vinter der oppe så det er en artig kontrast og komme susende på mc når folk ved siden av deg går på ski. Veien nedover fra Hovden til Evje er også skikkelig gøy. Dette er jo veier med høy fart, eller hvor det går an og kjøre litt friskt og ha det skikkelig gøy.
Fra Evje var det bare strake veien hjem til Lillesand og da var klokka blitt 23.00 og det var bekmørkt og det begynte sånn smått og bli kganske kjølig så det var godt og komme seg inn
;) Kan dog skryte litt av varme i holkene, utrolig kjekk "luksus" som jeg sikkert ikke vil gå uten på en ny mc i framtiden.

Turen ble snaue 80 mil og det er så sinnsykt digg og kjøre at jeg får ikke sagt det med ord. Blir ikke sliten i kropp, kun i sinn og det kan jeg leve med. Skal jeg våge meg til og si noe negativt etter et par tusen km på biken så er det at den er skikkelig glad i bremseskiver og dekk
Eller er det min feil det kanskje 
Jeg kjørte ned til Lysebotn i fjor med mc, tog så ferja inn te Stavangar trur jeg. Dette er ei "turist" ferge på sommeren så det er litt sightsing på vei innover. Du får sett kjærag og preikestolen også. Fin tur men det er en veldig liten båt så bare kom det først i køen.

Hadde meg en dagstur i går i det flotte været som var. Startet fra Lillesand ved Kristiansand hvor jeg kommer fra. Mange av disse veiene er veier jeg kjørte når jeg var ung. Lenge siden jeg har kjørt mange av disse så det var gøy og prøve igjen. Kjørte RV41 fra Lillesand og hele veien opp til E134, kommer ut like før Seljord. Det er vel RV41 som er telemakrsveien oppover som går gjennom Åmli, Treungen og Sundbygdi. Desverre så er det myyye vei her som er helt ubrukelig. Skikkelig dårlig så biken får juling. Er en del god vei også men desverre mer dårlig en bra. Jeg vet at det er bevilget penger nå i sommer til og ordne opp i en hel del her nede så forhåpentligvis vil RV41 bli prioritert

Fortsatte så videre til Seljord og til Skien på RV36, veien her er en slik vei med lange gode svinger og forholdsvis god og bred vei så her er det artig og "gi" på litt

Fra Kongsberg var det strake veien på E134 til Haukli for og så ta RV9 mot hovden og Evje. Jeg har kjørt E134 noen ganger før og jeg må si at jeg syntes virkelig at fra Notodden og vestover er E134 en skikkelig gøy vei og kjøre. Masse svinger, stort sett god vei og masse fint og se

RV9 til Hovden og nedover er mye rett og med en del teleskader på enkelte partier, dog er det skikkelig vinter der oppe så det er en artig kontrast og komme susende på mc når folk ved siden av deg går på ski. Veien nedover fra Hovden til Evje er også skikkelig gøy. Dette er jo veier med høy fart, eller hvor det går an og kjøre litt friskt og ha det skikkelig gøy.

Fra Evje var det bare strake veien hjem til Lillesand og da var klokka blitt 23.00 og det var bekmørkt og det begynte sånn smått og bli kganske kjølig så det var godt og komme seg inn

Turen ble snaue 80 mil og det er så sinnsykt digg og kjøre at jeg får ikke sagt det med ord. Blir ikke sliten i kropp, kun i sinn og det kan jeg leve med. Skal jeg våge meg til og si noe negativt etter et par tusen km på biken så er det at den er skikkelig glad i bremseskiver og dekk