Hva gjør du akkurat nå?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av MaxTron »

VFRdama skrev:
MaxTron skrev:Sitt å lurer på om æ ska (nok en gang) ta mæ råd til nånting æ ikke har råd til, og kjør til ÅleBy'n på tæff i hælga...

Kristiansund MC-E klubb har jo træff her i by'n og i hælga, men å kjøre 14 minutter til træff blir liksom litt lite......... :-k :-k
Virker ikke som det var det du hadde mest lyst til å gjøre denne helgen :8-[
Har lyst til å kjøre til Ålesund ja, ikke så veldig lyst til Kristiansund... Men det blir helt sikkert billigere........ :notlistening
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Duville »

MaxTron skrev:
VFRdama skrev:
MaxTron skrev:Sitt å lurer på om æ ska (nok en gang) ta mæ råd til nånting æ ikke har råd til, og kjør til ÅleBy'n på tæff i hælga...

Kristiansund MC-E klubb har jo træff her i by'n og i hælga, men å kjøre 14 minutter til træff blir liksom litt lite......... :-k :-k
Virker ikke som det var det du hadde mest lyst til å gjøre denne helgen :8-[
Har lyst til å kjøre til Ålesund ja, ikke så veldig lyst til Kristiansund... Men det blir helt sikkert billigere........ :notlistening
14 minutter???? Det er vel bare den raske veien. Har du ikke hørt om omvei. En 14 minutters tur kan fort bli en rundtur på noen timer. Bare husk å ikke krysse allerede kjørt spor. Da er det ikke runddtur lengre....

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Snikkeren »

Akkurat nå er jeg på Festplassen i Bergen hvor det er vårmønstring. Bilder kommer. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Snikkeren »

Nå prøver jeg å pløye igjennom et hav av uleste poster som har dukket opp iløpet av helgen. :-)å :mk
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Onsløv »

Hører på spotify, sambizen har damer på besøk i rommet vedsiden av, så eg er blitt forvist til datarommet. :[-(
Trykker refresh hvert 5 sekund for å få oppdaterte poster.

Er pålogget chatt'en men der er det ingen. :dontknow

Så nå lurer jeg på om jeg bare skal go to bed and turn off.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38167
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av AJ »

Akkurat nå?
Drikker litt portugisisk rødvin, lytter på JJ Cale og holder på med noe pedagogikkarbeid samtidig med at jeg lurer på hva som skal til for at en fyr borti bygda her skal la seg overbevise om at hans NSU 500 motorsykkel fra 1954 er interessant stoff for en trafikk- og motorjournalist som undertegnede å skrive om... :scratch

Fyren har faktisk også en NSU RO80, som jeg også kunne tenke meg å lage en stor sak på...

Ja, ja... det er mange problemstillinger å forholde seg... :-k

Ellers har det vært en flott dag i dag! Faktisk den første i år hvor jeg virkelig har hatt følelsen av sommer! :b_c:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Intruder »

Ikke for annet enn å nevne det,eieren av en bedrift jeg jobbet på rundt 1970 kjøpte en ny NSU RO80 ,husker
at denne virkelig vakte oppsikt blant folk.Var visst mye klunder med Wankelmotor og sånn,det vakte litt :lol
og :\m/: :bananas husker jeg....
Slike ER vi jo,noen.. :jada:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Snill Vaffel »

Grubbler over om jeg skal bytte inn CBRén til en VFR 2003 mod som jeg titta på i dag :-k Hjelp.........
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av jhn »

Sitter å forbereder mæ til eksamen nr1 av 2 i navigasjon/søveisregler/brovakthold som vi har i morgen. Da skal vi gå over den engelske kanal,fra Dover til Calais, eller motsatt. I simulator vel og merke, ikke en ekte båt. Men simulatoren e veldig bra, nesten som en ekte båt. Det burde gå bra, men man vet jo aldri..
Snill Vaffel, løp og kjøp :thumleft

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Svein2 »

Nå har jeg vært ute å dratt opp noen røtter på gårdsplassen, sitter å svetter etter litt hardt
fysisk arbeid, det skal ikke så mye til.
Slo av økseskaftet så øksa gikk rett i sykkeleikene til sønnen, så da blir det ekstraarbeid der.
Var allikevel heldig for den gikk 5 cm unna skarpleggen til kjærringa, det hadde nok blitt mere arbeid
hadde den truffet blink. :knegg

Dessuten maser kjærringa om alt mulig annet som skal gjøres, har gått inn på ei avtale at
jeg skal kjøre/drive med MC og pusse opp,rydde og div. ting som skal gjøres hjemme annenhver dag.
Prøvde meg med att sykkelen hadde stått rolig hele vinteren, men det "gjelder" visst ikke. :8-[
Egentlig har hun litt, bare litt rett.

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av evike »

Akkurat nå sitter jeg og smiler fra øre til øre over hvor bra denne dagen ble. Fra å være en møkkadag av de sjeldne da jeg våknet, til å bli bare fryd og gammen her jeg nå sitter.
Jeremy ble brått friskmeldt på alle måter. Tur til Vindfjelltunet (med retur via Sandefjord fordi datteren faktisk måtte kjøres hjem igjen også). Ikke var det mange tullinger der heller, bare en hel bråte med både gamle og nye kjente.
Har hilst på fler enn jeg klarer å ramse opp, men konkluderer med at det bor en engel i Sandefjord.

Nå skal jeg lage en stor kanne med te og begynne å bekymre meg for den eksamenen jeg skal ha i morgen, som jeg ikke har tenkt så mye på før nå i kveld egentlig. Antagelig betyr det at stoffet sitter som det skal. Jeg håper ihvertfall at det er grunnen og at alt går bra i morgen.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Jompa »

Har vært ute å prøvekjørt nydressen, Halvarsson bukse og jakke som jeg kjøpte i dag. Det var 4 grader og etter ca 2 timers tur kunne jeg
slå fast at klærne var akkurat så varme som selgeren hadde påstått. Bra!!!
Jeg har alltid sverget til skinndress, men kjøpte tekstil nå, etter anbefalinger fra både kjente og ukjente. Tror nok at jeg kommer til å bli veldig fornøyd.

Fikk også prøvd om forgaffelen ble tett, og det var den. Det viste seg at da jeg byttet simmeringer i fjor, hadde jeg glemt en stålring
som skal ligge under simmeringen. Med alle delene på plass, ble det "nesten som kjøpt"

Så denne kvelden får terningkast 6.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av jhn »

evike skrev: Nå skal jeg lage en stor kanne med te og begynne å bekymre meg for den eksamenen jeg skal ha i morgen, som jeg ikke har tenkt så mye på før nå i kveld egentlig. Antagelig betyr det at stoffet sitter som det skal. Jeg håper ihvertfall at det er grunnen og at alt går bra i morgen.
Da får æ bare ønske dæ lykke til hvis du gjør det samme tilbake ;e
Har bladd litt i en del papirer, og det ser ut til at æ har det meste på plass
Litt nervøs tid det her, egentlig, det e mange eksamener som skal bestås

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av evike »

jhn skrev:
evike skrev: Nå skal jeg lage en stor kanne med te og begynne å bekymre meg for den eksamenen jeg skal ha i morgen, som jeg ikke har tenkt så mye på før nå i kveld egentlig. Antagelig betyr det at stoffet sitter som det skal. Jeg håper ihvertfall at det er grunnen og at alt går bra i morgen.
Da får æ bare ønske dæ lykke til hvis du gjør det samme tilbake ;e
Har bladd litt i en del papirer, og det ser ut til at æ har det meste på plass
Litt nervøs tid det her, egentlig, det e mange eksamener som skal bestås
Ønsker deg også lykke til! Har ingen anelse om hva du skal opp i. Selv skal jeg bare ha denne ene eksamenen, som omhandler sykdomslære, laboratorie, EKG, høreprøve m.m. Ønsket resultat: Autorisasjon som Helsesekretær (etter 15 års arbeid i yrket, så satser jeg egentlig på at jeg faktisk kan det nogenlunde).
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Globe »

Snill Vaffel skrev:Grubbler over om jeg skal bytte inn CBRén til en VFR 2003 mod som jeg titta på i dag :-k Hjelp.........

Nå har du tenkt lenge nok på dette byttet Snill Vaffel!! Do it! ;e

Svar