SuperMortens eventyr, våryr..

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Carpa
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007

Re: SuperMortens eventyr...

Legg inn av Carpa »

SuperMorten skrev:Jeg er nå 100% overbevist om at min gule regndress fra BMW hjelper på synlighet. I går kjørte jeg som nevnt i en annen tråd, E18 vestover og havner midt i køen i Lierbakkene (køen kom visst pga en ulykke lenger fremme). Trafikken stod til tider bom stille, så jeg legger meg i midten. Og har du sett. Bilene svinger til siden som om jeg var et utrykningskjøretøy. Jeg kunne jo ha kjørt buss i mellom køene nedover der.. Måtte selvsagt ta det litt rolig, men var imponert over oppførselen her.. :thumleft
Godt å høre andre også mene at dette virkelig hjelper. Da var det ikke bortkastet å satse på masse neongult på kjørejakka mi :-)

Sent from my Galaxy using Tapatalk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

Carpa skrev:
SuperMorten skrev:Jeg er nå 100% overbevist om at min gule regndress fra BMW hjelper på synlighet. I går kjørte jeg som nevnt i en annen tråd, E18 vestover og havner midt i køen i Lierbakkene (køen kom visst pga en ulykke lenger fremme). Trafikken stod til tider bom stille, så jeg legger meg i midten. Og har du sett. Bilene svinger til siden som om jeg var et utrykningskjøretøy. Jeg kunne jo ha kjørt buss i mellom køene nedover der.. Måtte selvsagt ta det litt rolig, men var imponert over oppførselen her.. :thumleft
Godt å høre andre også mene at dette virkelig hjelper. Da var det ikke bortkastet å satse på masse neongult på kjørejakka mi :-)

Dette er jo ikke synlighet, de flytter seg fordi de tror du er ett utrykningskjøretøy, det er jo en ren misforståelse. Regner med at de banner rimelig høyt når de ser at de har ryddet vei for en som utgir seg for å vare hjelper.......

Brukeravatar
Carpa
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007

Legg inn av Carpa »

Duville skrev:
Carpa skrev:

Dette er jo ikke synlighet, de flytter seg fordi de tror du er ett utrykningskjøretøy, det er jo en ren misforståelse. Regner med at de banner rimelig høyt når de ser at de har ryddet vei for en som utgir seg for å vare hjelper.......
Ikke synlighet hmmm.. forklar deg nærmere

Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
simpson
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Legg inn av simpson »

Carpa skrev:
Duville skrev:
Carpa skrev:

Ikke synlighet hmmm.. forklar deg nærmere

Tipper han mener at de ser han uansett men tror at han er utrykningskjøretøy pga fargen på dressen.
Ingen tvil om at bilister som bruker speil ser lyset fra en motorsykkel som kommer bakfra, men det er ikke alle som viker for det.

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

Samme f... hvorfor de flytta seg egentlig. De flytta seg, og jeg kunne kjøre. Det er det viktigste. Men ja, jeg tror at den gule dressen kan gi inntrykk av å være noe slags utrykningskjøretøy. Ser det også på 4-felten. Biler som kommer i god driv og skal forbi, bråstopper forbikjøringen like før de er oppe på siden av meg, glir sakte forbi, og "studerer" meg, før de sannsynligvis kommer med noen passende gloser og haster videre.. Får legge til at jeg kjører så pass mye at jeg prøver å ikke kjøre så fort at det blir dyrt. Det er så mye sivil-politi ute, at jeg ligger konsekvent på 110 på speedometeret.. I følge gps'en er det 102-103 km/t.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
SuperMorten

Tok en liten runde i garasjen i kveld. Har ryddet plass slik at jeg kan ha sykkelen i garasjen, og fortsatt ha plass igjen, da det nok vil bli brukt som material-lager i vinter. I morgen blir det vask, puss og oljeskift, før jeg gjemmer den bort innerst i garasjen..

Jeg leste av kilometerstanden i dag, og det viser seg at jeg har kjørt 8173 km siden mandag 13. august :-)å Skal si det har gått unna gitt.... :knegg

Brukeravatar
SuperMorten

Jeg utsatte vinterlagringen noen dager. Mandag ettermiddag kom, og jeg skulle på jobb. 10-12 plussgrader ga meg plutselig to valg: Enten ta toget inn til Oslo, eller motorsykkelen. Hvis jeg skulle ta toget, måtte jeg dra nesten to timer tidligere enn normalt :-)å Tok jeg sykkelen, så ja... Det er normalt.. :knegg

Valget var enkelt. En nydelig tur, i passe temperatur :prf Kjenner at det kommer til å kreve sin mann, med masse disiplin, når sykkelen skal lagres hjemme i egen garasje. Det er veldig lett å ta den frem når solen skinner. Det skjer ikke dersom jeg setter den bort på vinterlagring.. Fordeler og ulemper er det vel uansett, men enn så lenge kjører jeg. Det er visstnok meldt bra temp hele uken :prop:

Brukeravatar
SuperMorten

Motorsykkelen er nå parkert (helt sikkert), og jeg har tatt toget i tre dager. Får litt samme skadefryden som på MC, når vi passerer stillestående rushtrafikk i 100 km/t.. :lol

I år har det blitt veldig mye mc, og bilen har fått lide. Nå har jeg bestilt nye baklykter til X5'en. Sliter med dårlig kontakt på pærene, og hver gang en pære slukker får man selvsagt varsel (både lyd og lys) på dæsjbordet.. Mange varsler er både irriterende og farlig, for man ignorerer til slutt viktige varsel :-k (sa jeg ihvertfall til kjerringa) :lol
Etter litt undersøkelse har det vært dårlig kontakt så lenge at gnistene har smeltet bort noe metall på kontaktflatene. Så i stedet for å prøve å reparere, valgt jeg å bestille nye. De gamle har også begynt å bli litt matte i glasset, kanskje en liten sprekk her og der osv, sånn som det gjerne er på en ti år gammel bil..

Uansett, jeg bestilte disse baklyktene

Så får vi se om jeg bestiller nye frontlykter også.. Har lyst, men det er dyrt... :-k

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Da er vi på vei inn i samme feberlignende tilstand,PMS !! :mk
Men det er vvel ei trøst å vite at mange har det mye verre...

Velkommen on the road again tel sammarn !! :thumleft
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
SuperMorten

Da har jeg dristet meg tilbake her. PMS'en gikk over i en slags vinterdepresjon, hvor lite eller ingenting fornuftig har blitt gjort. Har i det siste vært innom flere behandlings-institusjoner, blant annet Speed i Sandefjord, Løvaas i Holmestrand og MC-Oslo. Dette hjelper, og så er det gratis. Ihvertfall for min del, siden etthvert kjøp/bytte er helt uaktuelt i år.

Bytteplaner har jeg likevel. Fikk tilbud om å prøve Multistradaen, og har seriøst vurdert den. Samtidig prøver jeg å tenke tilbake på fjorårs-sesongen, for det meste jobb-pendling på motorveien. Da ser jeg at det er to ting jeg ønsker meg som V-Stromen ikke har. Kardang og cruise-control. Kardang fordi det blir mange kilometer i allslags vær, og ikke alltid like mye tid til å smøre kjedet. Cruise-control fordi arm/skulder/nakke/rygg ble sabla sliten av 200 km hver dag.
Men har lovt kjerringa at det ikke blir noe i år.. :lol

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Cruisekontroll og kardang er fine saker,har ikke cruisekontroll på Intruder men det kunne hjulpet i forbindelse med håndleddproblemene mine... :8-[
Ihvertfall går det mot sesongstart her oppi avskåkålia å,kanskje vi sees !! :thumleft

Tror jeg prata med en vinterkjører fra dine trakter på Hjulebord på Karl Johan i 2011....mulig du kjenner`n ? :prop:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Legg inn av Busa Trond »

:vs
Nå var det lenge lenge siden vi har hørt fra deg SuperMorten. Godt du har kommet deg på nett igjen :thumleft .
Det er jo snart vår nå, jeg hadde store planer om å starte sesongen til påske men det ser ut til å gå bæsj gitt. Full vinter enda hos meg.
Men det du sier om Multistradaen virker som kommer til å bli en trend inne her, mange som liker den og kz1300 har også vært fremme med lommeboka i vinter og skaffet seg toppmodellen av den :prf

Men om noen få uker er vi på veien alle man :thumleft

Brukeravatar
SuperMorten

Påske nei. Det er neste helg det? Hvis jeg klarer det uten å fryse fingra av meg, skal jeg forsøke meg på et oljeskift og generell klargjøring. Men i skrivende stund er det bare deprimerende å bevege seg ut i garasjen. Se sykkelen stå der, mens islaget på veien er rundt 15 cm. Er så tykt at det er vanskelig å komme seg opp på veien ifra oppkjørselen min. Oppkjørselen er nemlig isfri og tørr. Fjernet isen her tidlig i februar i håp om en tidlig vår. .

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

:vs Heihei SuperMorten, godt å se du er i sving igjen :prf Ja det er kallt og vinterlig her nord og, og mc-sessongen kan synes uendelig langt unna, med ny-snø nesten hver dag og rundt 10 kalde.
Men vær sterk og hold ut, det blir snart vår og sommer :thumleft

Og Våren, den feirer vi med et lite MCsidens vårslepp i Andebu lørdag den 27 April: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=15&t=5647" onclick="window.open(this.href);return false; Jeg håper du kommer bortover, for jeg tenkte du kunne føre an på den flotte, svingete veien du viste meg i høst da vi var ute en tur :D

Brukeravatar
SuperMorten

Har allerede sjekket arbeidsplanen, og det er frihelg så det er ihvertfall en stor mulighet for at jeg finner veien bortover. Det er klart jeg kan vise vei :-)

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2

Svar