Men jaggu var den godt timet den NAF-innmeldingen

Lykke til, og håper du får med deg Stelvioen hjemtil en Norsk vår

Det var jo ergelig. Men du skulle ha kjøpt den "andre" Italieneren vi snakket om sist i messa vet du, den med sylinderene etter hverandreL-NA skrev:. Det ville simpelthen ikke starte. Heldigvis meldte jeg meg inn og betalte NAF MC på nettet, før jeg kjørte fra Spania, så denne hadde vert aktiv i 5 timer før Stelvio'n stoppet :-)å . Nå sitter jeg på et Hotellrom nede i Saulce 100 km S for Lyon, og venter på NAF skal bestemme seg for hva de vil gjøre med meg og sykkelen.....noen som trenger en billig Stelvio på Spanske skilter..???
Da hadde jeg ikke fått varmet Venstre hånda :-)simpson skrev:Det var jo ergelig. Men du skulle ha kjøpt den "andre" Italieneren vi snakket om sist i messa vet du, den med sylinderene etter hverandreL-NA skrev:. Det ville simpelthen ikke starte. Heldigvis meldte jeg meg inn og betalte NAF MC på nettet, før jeg kjørte fra Spania, så denne hadde vert aktiv i 5 timer før Stelvio'n stoppet :-)å . Nå sitter jeg på et Hotellrom nede i Saulce 100 km S for Lyon, og venter på NAF skal bestemme seg for hva de vil gjøre med meg og sykkelen.....noen som trenger en billig Stelvio på Spanske skilter..???![]()
.
Håper du kommer deg videre, men det er snø når du kommer til Kristiasand.
Sikkert noen her på forumet som bør kjøpe den som delesykkelL-NA skrev:Så inntil - en time før Lyon gikk turen (etter forholdene) greit. Til jeg skulle fylle bensin, og Stelvio'n ikke ville mer. Det ville simpelthen ikke starte. Heldigvis meldte jeg meg inn og betalte NAF MC på nettet, før jeg kjørte fra Spania, så denne hadde vert aktiv i 5 timer før Stelvio'n stoppet :-)å . Nå sitter jeg på et Hotellrom nede i Saulce 100 km S for Lyon, og venter på NAF skal bestemme seg for hva de vil gjøre med meg og sykkelen.....noen som trenger en billig Stelvio på Spanske skilter..???
WOW!!!tagesk skrev:
Passo San Boldo, i Italia.
[TaSK]
Se der, ja! Omtrent det samme som oss, dette: Oslo - Kiel noen dager senere enn dere og retur 8. august. Ikkeno' autozug på vei til Italia slik at vi får opplevd Tyskland på turen nedover, mens vi hopper på toget på hjemreisen fra München til Berlin.Andreas skrev:Da var Oslo - Kiel tur/retur for sommeren bestilltVi gleder oss masse her hjemme nå til å dra på MC-tur til litt varmere strøk. Båten går fra Oslo den 23.juli og returen fra Kiel går den 3.august. Så vi har 10 hele dager på å bruke nedi europa.
Siden kvinnfolket aldri har vært i Tyskland og jeg har kun mellomlandet et par ganger og vært på flyplasshotell der, så har vi bestemt oss for å droppe Autozug, for så å istedet kjøre Tyskland nedover mot alpene. Er jo noe info om flatlands Tyskland her i tråden også, men er det noen som har noen gode tips til hvor det kan være fint å dra når man kjører av ferja i Kiel? Eneste vi vet er at vi skal kjøre ca. rett sør![]()
Kona og jeg ( 2 på) har gjort dette noen ganger, og vi velger "B" veier nedover, " Bundesstrasse " . Dette for å unngå kjedelige motorveier, og heller kjøre koselige veier som gå innom en by i ny og ned, noe tette steder og har dermed mer trivelige kaffe/ konditori/ restauranter enn standard motorvei plasser. Fartsgrensen er 90-10 eller noe, og de veiene går ofte litt mer rett sydver enn motorveiene , så vi synes det går forholdvis kjapt også. Normalt da er vi i Nurnberg/ Augsburg/ Strasbourg området på kvelden og når alpene før lunsj neste dag;)Andreas skrev:Da var Oslo - Kiel tur/retur for sommeren bestilltVi gleder oss masse her hjemme nå til å dra på MC-tur til litt varmere strøk. Båten går fra Oslo den 23.juli og returen fra Kiel går den 3.august. Så vi har 10 hele dager på å bruke nedi europa.
Siden kvinnfolket aldri har vært i Tyskland og jeg har kun mellomlandet et par ganger og vært på flyplasshotell der, så har vi bestemt oss for å droppe Autozug, for så å istedet kjøre Tyskland nedover mot alpene. Er jo noe info om flatlands Tyskland her i tråden også, men er det noen som har noen gode tips til hvor det kan være fint å dra når man kjører av ferja i Kiel? Eneste vi vet er at vi skal kjøre ca. rett sør![]()
Det er mye fint å se i Tyskland, ta dere god tid nedover. Et tips er å kjøre det som kalles "der Romantischen Straße", da får dere sett mye av det fine Tyskland har å by på. Les mer her: http://www.romantischestrasse.de/index.php?id=156&L=0" onclick="window.open(this.href);return false;Andreas skrev:Da var Oslo - Kiel tur/retur for sommeren bestilltVi gleder oss masse her hjemme nå til å dra på MC-tur til litt varmere strøk. Båten går fra Oslo den 23.juli og returen fra Kiel går den 3.august. Så vi har 10 hele dager på å bruke nedi europa.