RuneMC's blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: RuneMC's blogg - Hvasser lørdag... Blefjell søndag...

Legg inn av mekkern »

dette er også et alternativ for mjøndalen-kongsberg...

http://goo.gl/maps/UQP6h
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - velt på grusvei - checked

Legg inn av RuneMC »

@mekkern - Lurdalen har jeg forsåvidt kjørt ifjor. Den er fin den men litt lang omvei ift tidsbudsjettet mitt igår. Mjøndalen til Fabrikkgata i Vestfossen har jeg ikke prøvd ennå - den får jeg prøve ved anledning.

Ellers er dagens store nyhet at jeg følger i hjulsporene til tagesk, Joo med flere og klarte kunststykket å velte på grusvei idag. :doh Det var nyskrapet grusvei her og jeg feilberegnet i forhold til hvor tykt lag med myk grus det var... der ute på kanten... så plutselig ville forhjulet en helt annen vei og både jeg og sykkelen lå i stabilt sideleie på bakken. Det gikk utrolig fort selv om jeg kjørte sakte i under 30 km/t ("Barn Leker" og 30-sone)

Bortsett fra noe skadet stolthet gikk det helt fint med meg. På sykkelen fikk blinklys-huset hard medfart og tuppen på girpedalen brakk av og styrevekten på venstre siden bøyde seg. Men ikke verre enn at jeg fikk kjørt hjem. Halvarssons J-pants fungerte veldig bra på venstre kne der det er skikkelig beskyttelse, men fikk en rift.
[album]4626[/album]

Tenkte først å løfte sykkelen med bak mot sete metoden, men grunnet løst underlag og skrå bakke tok jeg rett og slett godt tak i styre og bagasjeholdere og reiste den opp med makt - skal si den er ei tung "ku" å løfte.

Vel hjemme ble det nærmere vareopptelling og fiksing. Bøyd styrevekt var lettest å fikse, bare skru ut skruen som er veldig lang og med gjenger innerst i styret. Banket den rett igjen med en hammer og ble god som ny igjen.

Blinklyset fungerte fortsatt, kun huset som var skadet, så har "gaffa-tapet" det :D
Før: [album]4627[/album] Etter [album]4628[/album]

Girpedalen borret jeg opp et 6mm hull og brukte en kraftig møbelskrue fra IKEA, solide saker som lager sine egne gjenger i den myke aluminiumen.
Før: [album]4629[/album] Etter: [album]4630[/album]

Ellers hadde hhv crashbars og bagasje-rack på venste siden gjort jobben sin og ingenting annet var skadet eller ripet :-)å :thumleft

Det får duge til jeg får nye deler. (1300,- for girpedal-assembly og 400,- for blinklys-assembly = 1700,- er vel ikke så langt unna det en dobbelttime koster nåtildags, så får ta dette som en lærepenge.)

Og ja, har kjørt både Sundbyveien og litt av Mølleveien nå i kveld. Ikke akkurat der jeg veltet for i innkjøringen der så var det fullt av asfaltbiler som skulle starte asfaltering av Røykenveien. Virker forresten som om de skal asfaltere Mølleveien fra der den møter Underlandsveien og fram til Røyken, å dømme av hvordan veien er blitt jevnet ut nå i det siste. Det betyr at det blir stadig mindre grusveier i nærområdet :sorry

Sundbyveien ikveld
Bilde

På vei hjem fra Tofte ikveld var det forresten en elg som stod og lurte i motsatt veikant her: http://goo.gl/maps/9YHQp Den var like mørk som skyggesiden av stammene til grantrær i skumringen, så kan skjønne at de er godt kamuflert inne i skogen. Jeg tok nødbrems helt opp og satte på varsellys og pekte mot elgen pga at det kom biler imot rundt svingen som ikke hadde sett elgen. Men når varsellysene kom på så sluttet elgen å studere meg og skvatt tilbake i skogen. Nærmeste jeg har vært elg på MC og første gang på endel år at jeg overhodet har sett elg fra kjøretøy.
Sist redigert av RuneMC den 17 jun 2013, 23:39, redigert 5 ganger totalt.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - Velt på grusvei - checked

Legg inn av Carpa »

uffda, kjedelig med slik velt men det gikk jo tross alt greit med både deg og sykkelen.

Når du nevner elg så kom jeg på at du pratet om elg på veien mellom Grodalen og Bødalen. En venn av min datter møtte på et rådyr der forrige dagen, klarte å svinge unna men ente med bilen på taket..... Det gikk bra med føreren, men satt nok en støkk i han.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - Velt på grusvei - checked

Legg inn av RuneMC »

Jepp, spennende vilt-tid utover sensommeren og høsten spesielt. Den elgen blir ganske usynlig når det blir litt mørkere om kvelden... men rådyr holder jo det også for oss på MC... Rådyr har jeg sett sprette over veien på dette strekket: http://goo.gl/maps/K9PZZ Men nå har de fjernet endel av skogen på den ene siden, så det er blitt litt mer oversiktlig.

Tror forøvrig jeg må tenke alvorlig på å melde meg på Adventuredays i Säfsen som flere har på forumet har gjort, for å få mer grep om teknikker som kan hjelpe i slike situasjoner hvor forhjulet graver seg ned i grusen... men en skal kanskje ha litt flaks uansett for å håndtere det.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: RuneMC's blogg - Velt på grusvei - checked

Legg inn av gorbys »

Kjipt, selv tilhører jeg kategorien som ikke har veltet enda men det kommer vel det og :-k
Bra å høre at veltebøylene gjør jobben sin da og ikke bare er til pynt :)

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - Sånn ser 1700,- kr ut...

Legg inn av RuneMC »

@gorbys - ja det er det som sies, det er ikke spørsmål "om" du velter, bare "når" du velter... Dette var jo tross alt en liten velt også.

Ellers var jeg og handlet ny original girpedal (1300,-) og blinklys (400,-) igår på MCOslo.

Bilde

Synes kronene gjorde lite av seg... en stusselig liten aluminiumspedal og et blinklys - ikke mer !? MC-deler er dyre dere :lol

Hadde i farten funnet litt feil delenummer tydeligvis siden blinklyset var med blankt glass istedenfor oransje så jeg når jeg pakket det ut, men lykteglasset er jo OK, på det gamle, så gadd ikke ny runde i køen på MCOslo. (Jeg var heldig og kom akkurat mens det ikke var noen der, men rett etter meg var det en bøling med folk, og den køen... den tar tid...)

Byttet forresten olje igår også, 2L Biltema 10w-40 4T (Jaso2 spesifisert) denne gangen også. Ikke noe grums på magneten på bunnskruen heller, så motoren virker å være i fin form. Bytter hver 6000 km ihht serviceintervallet.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: RuneMC's blogg - Sånn ser 1700,- kr ut...

Legg inn av PCP »

Trist å høre at du veltet Rune, men samtidig kom du jo tross alt ganske bra i fra det, og er en verdifull erfaring rikere! Stusser litt på at den grisedyre girspaken på en såpass "offroad-aktig" sykkel ikke har fjærbelastet tupp. Men man driver kanskje ikke med det lenger..?

Må forøvrig si jeg kjenner meg igjen i forundringen over hvor fort det går. Jeg har veltet mange ganger i yngre dager, og aller mest med en XT350, og det føles nesten som det velter fortere jo saktere man kjører type litt over gangfart og før jeg rakk å blunke var forhjulet ved siden av meg istedenfor under... :P :p

Noe annet som var litt trist var å høre at du er negativ til GPS. Hehe, altså for all del, du og kjørelærer har udiskutabelt helt rett i at det er livsfarlig å sitte å glo ned på den, så det sier jeg ikke noe på. Men som tidligere nevnt er jeg fast leser av bloggen din, og i det siste har jeg tenkt på at jeg bør nevne at hvis det er noen som burde hatt en Tomtom Rider, så er det han RuneMC. Jeg tror du hadde elsket den!

I alle fall kjøpte jeg en i fjor, og ble helt frelst, og jeg har aldri før vært så lost på ville veier og tenkt at hvis strømmen går nå vil det ta sin tid å finne veien hjem. Men andre ord; poenget for "sånne som deg og meg" er ikke å finne raskeste vei fra A til B, men den funksjonen som heter Tomtom "Svingete veier" har i alle fall tatt meg på veier (omveier) jeg ellers aldri ville klart å finne frem til, og spesielt om man liker mindre veier uten fartsgrense (altså 80kmt) hvor man skal være bra gal for å holde noe i nærheten fartsgrensen. (Haha, dog ser jeg ett problem for deg som skal skrive om det; om du feks starter på toppen av Hanekleiva og ber om Stavern som destinasjon via svingete veier, så lykke til med å prøve å si hvor du egentlig kjørte... :mk )

Men nok om det, respekterer at ikke alle vil ha dette, men ville likevel nevne det som et tips.
PS med Rider Pro følger (blåtann) høytalere til å montere inni hjelmen, så man trenger strengt tatt ikke se ned.


Fortsatt takk for fin blogg, men skildringer fra mye av samme områdene jeg selv liker og ferdes i. :thumleft

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - kortreist turkjøring...

Legg inn av RuneMC »

Takk for det - bra at bloggen er passelig leselig :-)

Er ikke så veldig trist, var nok rett og slett for avslappet fordi jeg har kjørt den grusveien mange ganger før - det er lett å la seg bli kjørt istedenfor å kjøre aktivt som er det eneste rette. Det blir litt a la sånn jeg tenker det må være å sitte på en hest og tro at MC'n på samme måte som hesten, har en iboende intelligens og velger spor og nesten finner veien hjem på egenhånd - men det er jo bare tullball! I bil går det greit å leve i den illusjonen, mens på MC er det nok større fallhøyde (bokstavelig talt) hvis man slapper for mye av.

Ad GPS, ja forsåvidt hvis man går for den med GPS kun på øret med "Kjør til venstre neste kryss" osv, så er jeg enig :thumleft
Virkelig nyttig ser jeg for meg at en GPS blir nedover i EU for å navigere gjennom byer (litt større forhold der hvor man kan rote seg skikkelig bort/kjøre i ring osv) og ellers finne interessante veier.

Ellers liker jeg å utforske Google maps dagen før, og zoome inn på områder som kan være interessante - gjerne sjekke ut avkjøringer som ser interessante ut med gatevisning også - hender en kan se om det er en bom eller ei på en sidevei på den måten . Pluss når en kommer ned til 200m skala nede i venstre hjørne så pleier det som er av småveier og grusveier å dukke opp - og jeg husker sånn ca hvor veiene går :knegg
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - kortreist turkjøring...

Legg inn av RuneMC »

Ikveld ble det en skikkelig tur i kveldinga til Holmenkollen, en liten runde i Oslo sentrum, såvidt nedom Aker Brygge og deretter via Bekkestua, Kadettangen, Heggedal, Dikemark, Liertoppen, Hyggen og hjem.

Noen bilder fra turen

Utsikten mot Oslo i flott kveldssol. Synes det er fine svinger opp mot Holmenkollen og sånn nærmere ti på kvelden er det heller ikke mye trafikk
Bilde

Hoppbakken som er synlig fra det meste av Oslo
Bilde

MC'n parkert i Holmenkollen
Bilde

Mot Nordmarka fra rett ovenfor Kragstøtten
Bilde

Utsikt mot fjorden fra rett ovenfor Kragstøtten
Bilde

Oslo i kveldssol
Bilde

Oslo og fjorden - blir liksom ikke mett av denne utsikten...
Bilde

Kjørte en runde nedom sentrum og Aker Brygge etter dette. Mye liv i byen nå ja - tendenser til taxi-kaos på Aker Brygge der det var lange køer av taxier og masse folk overalt.

Jeg tar selvfølgelig ikke korteste veien hjem, og spesielt når det er asfaltering på gang på E18, så tok turen om Bekkestua. Lenge siden jeg har kjørt gjennom sentrum av Bekkestua og det bygges da stadig mer bygårder/butikker. T-Banen begynner omsider å nærme seg Kolsås, og Gjønnes så fin og nybygget ut.

Så et hopp til Sandvikselva ved Kadettangen - her var det svaner på en lang rekke som svømte mot Kalvøya
Bilde

Fra Sandvika tok jeg motorveien til Asker, og så småveier igjen til Heggedal og Dikemark. Her fra Nordvannet som er rett vest for Dikemark
Bilde

Rett før Liertoppen fikk jeg øye på tåke som holdt på å lette fra terrenget - aha fotomotiv! :-)
Bilde

Og det var en liten stubb traktorvei for å komme i posisjon for det bildet
Bilde

Det gaffa-tapede blinklyset og den Ikea-skrue-moddede girpedalen funker helt bra ennå, så drøyer med å sette på de nye delene til en regnværsdag. :knegg

Siste strekket tok jeg om Hyggen og opp derfra. Nå er det visst bare et par uker til det skal asfalteres en gang til der den nye asfalten er lagt (veldig humpete).

Her bilde fra ca Auvi og østover i retning mot Røyken sentrum
Bilde

Flott tur på en 3 timer i kveldinga :thumleft
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: RuneMC's blogg - velt på grusvei - checked

Legg inn av joo »

RuneMC skrev: Ellers er dagens store nyhet at jeg følger i hjulsporene til tagesk, Joo med flere og klarte kunststykket å velte på grusvei idag. :doh Det var nyskrapet grusvei her og jeg feilberegnet i forhold til hvor tykt lag med myk grus det var... der ute på kanten... så plutselig ville forhjulet en helt annen vei og både jeg og sykkelen lå i stabilt sideleie på bakken. Det gikk utrolig fort selv om jeg kjørte sakte i under 30 km/t ("Barn Leker" og 30-sone)

Bortsett fra noe skadet stolthet gikk det helt fint med meg.
Bra du slapp noen skader som gjorde at du ikke kunne kjøre videre og heller ikke skadet legemet.
Ellers er jo ikke en "rolig" grus-velt verdens undergang så lenge det bare er skraper og kanskje utgifter til småting man kan bytte hjemme selv.

Løfteteknikk; når den lå på venstresida kunne du svingt styret helt mot høyre og løftet bare i det. Den teknikken jeg har lært som jeg syntes er lettest i alle fall. Bare pass på ryggen. løft mest med beina. (I alle fall er styrene på GS`ene kraftige nok til denne teknikken)
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - søndagstur...

Legg inn av RuneMC »

@joo - takk for tips. Håper egentlig jeg ikke får anledning til å prøve det ut på en veldig lang og god stund... :lol

Idag ble det en passende ca 5 timers søndagstur til bl.a. Krøderen og Noresund, med en avstikker til Glesjøen (pkt F på kartet)

Dagens rute: http://goo.gl/maps/9yfli" onclick="window.open(this.href);return false;
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av RuneMC den 30 jun 2013, 20:35, redigert 1 gang totalt.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - søndagstur...

Legg inn av RuneMC »

Først av alt et par bilder fra Tofte forrige søndag - kjørte ned denne veien til strandområdet
BildeBilde
og det så jo fint ut. Den hvite stranden som er til høyre i bilde nr 2 er forresten omtalt i lokalavisen

Idag i sann B-menneske stil våknet jeg nærmere halv ti, så kom meg ikke avgårde før nærmere halv tolv. Men skal nevnes at jeg både oljet kjede og etterfylte litt olje på MC'n.
Før dagens tur tok jeg også fjæringen bak fire "klikk" mot mykere fjæring. Har kjørt med ganske stiv fjæring i det siste og for asfalt kjøring er det fint, men litt ukomfortabelt på humpete asfalt.

Jeg hadde ikke noen klar plan, men Vikersund føltes som et bra første mål idag. Først med rolig tempo oppover Baneveien og Vestsideveien i Lier. Det er noe grus her og der som er skylt ut i veien, tipper etter gårsdagens bøtteregn, eller muligens fra tidligere også. Hilste forresten på 3 stk motorsyklister imot på Vestsideveien. Han siste hadde action-cam på hjelmen, så det kan være at jeg er blitt foreviget :-)

Videre på turen fra Sylling til Vikersund tok jeg det også tidvis rolig når det ikke var mulig å se om det kunne være grus rundt en sving, men det var prima forhold. Dog så jeg frittgående sau som hadde vett til å løpe inn en sidevei når jeg kom kjørende. Flott kjørevær var det også
Bilde

Jeg hadde fortsatt ikke bestemt meg for hvor jeg skulle kjøre videre fra Vikersund, men tok da avgjørelse på Krøderen. Lenge siden jeg har kjørt dit, og så har de jo den fotogene Krøderbanen. Veiene dit er fine og ganske rette med noen slake svinger. Da jeg var ca 1 mil fra Krøderen ble jeg obs på en røyksky opp fra skogen på høyre hånd. Etterhvert som jeg nærmet meg så jeg at den beveget seg - aha, kanskje det gamle toget i drift. Røykskyen forsvant i speilet, samtidig som noen biler og bobiler foran meg stilte seg opp på veilommer rett ved jernbaneskinnene - så det bekreftet at det nok var toget som var på vei.

I Krøderen var den vanlige veistubben forbi stasjonen avstengt med et par bukker og skilt som sa "Stengt vei" (ikke at det hindret en tysk Detleff bobil i å kjøre på siden av sperrebukkene (!). Samvittighetsfull som jeg er så parkerte jeg utenfor ved veien istedenfor og gikk bortover mot stasjonen
Bilde
og ikke lenge etter kom toget og fløytet. Tok en liten video av det med kameraet.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=jrbD8JWW9BI[/video]

Folk vinket og ropte fra toget og jeg hilste tilbake :vs
Her har toget ankommet stasjonen og folket gått ut
Bilde

På vei tilbake tok jeg noen flere bilder av togvogn-veteraner
Bilde
Detalj
Bilde

Nede ved Krøderen rett ved der jeg hadde parkert er det båtslipp... en kan gjette på at vårens ekstremvær har gått hardere ut over noen av båtene enn andre...
Bilde
Like ved var en familie på tur og jeg skjønte ingenting av hva de sa... Litauisk kanskje? Og mens jeg tok på hjelm og hansker kom en bil med "UA" landkode på skiltene - det har jeg ikke sett før. (UA= Ukraina har jeg funnet ut nå...) Det er kanskje slik at landsbygda etterhvert ikke blir så norsk - unge arbeidsomme folk vil vel naturlig jobbe seg oppover til å bli gårdeiere osv, så det er utvilsomt en landsbygd i endring. En kan bli tankefull over alle endringene som skjer i vår tidsalder :-k

Fra Krøderen kjørte jeg videre opp mot Noresund på vestsiden av Krøderen. Det er skikkelig humpetitten asfalt ca første halvparten.
Noen motiv kan det bli av gårdsdrift også
Bilde

Et stykke oppover var det skiltet "Glesjøen 5" og kort kikk på klokka sa at det var tid til en liten avstikker. Første stykket var finfin asfaltvei som bølget seg oppover i åsen, men det var bare et par km, så ble det grus... fin grusvei...
Bilde

Grusveien fortsatte endel oppover før den flatet ut ved begynnelsen av Glesjøen og deretter oppover igjen slik at en fikk god utsikt
BildeBilde
Det var forresten hytte-visning i nærheten om noen skulle være på jakt etter hytte. Virket som et koselig sted med lite trafikk (...sånn bortsett fra en fyr på svart MC som forstyrret søndagsfreden for de som gikk tur og luftet hunden osv ... :moi: )

Her forøvrig en gammel hytte som ikke var til salgs :-)
Bilde

Men veien gikk videre også etter 5km - så da fortsatte jeg videre oppover veien
Bilde

Jeg vet ikke om jeg kjørte helt til enden, men kom ihvertfall til dette tjernet og der gikk veiene litt i forskjellige retninger, de fleste sikkert til hytter.
Bilde

Uansett hadde jeg ikke allverden tid, så snudde der og kjørte nedover igjen.
Stoppet på turen nedover og tok bilde av noen båter ved begynnelsen av Glesjøen
Bilde

Og bommen ca ved starten av grusveien - avgift kun for lastebil, buss og bil
Bilde
Den alltid pålitelige V-Strom, som gjør slike dagsutflukter mulige - uten at en trenger bekymre seg for noe tull med MC'n underveis :thumleft
Bilde

Fra Noresund valgte jeg 7'ern tilbake for å spare litt tid. Det er jo ikke så veldig spennende vei akkurat, men grei nok.
Nok et gult motiv fikk jeg øye på ved Steinsletta - på avstand så det ut som om trærne svevde i det gule
Bilde

Det var forresten en båthenger som hadde mistet hjulet eller noe lignende rett før Vik i retning mot Hønefoss og laaang kø imot. Det er jo en utrolig mengde båter og hester som skal fraktes på hengere i dette landet hver helg virker det som :doh - takke meg til MC som bedre hobby (ihvertfall til mindre hinder for alle andre) enn de to variantene :janikk

Siste strekket tok jeg via Skaret-Sylling-Vestsideveien. Skaret-Sylling fine forhold bortsett fra en pulje saktekjørende biler som jeg fikk kjørt forbi etterhvert.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - chasing rainbows...

Legg inn av RuneMC »

Ble en grei liten tur rundt Hurumlandet ikveld. Det var noen veldig lokale regndrypp her og der... vått i Filtvet, tørt i Tofte

En bieffekt av sol og regn omhverandre er at det kan dukke opp regnbuer og ikveld var det en av den flotte typen.

Tok en stopp ved Storsand for å forevige den
Bilde

Bilde

Som vanlig nytter det ikke å jakte på regnbuen, den er jo et optisk fenomen og ikke et fysisk objekt - så fikk ikke tak i noen krukke med gull denne gangen heller :roll Men i godt humør er det mulig å bli av en regnbue...

Helt til en kommer hjem og leser at EU går inn for kontroll av MC'er (årlig?) - grøss og gru... tenkte meg f.eks. innom MC Oslo her om dagen men måtte gi opp - fullstendig tettpakket av MC'er utenfor verkstedet og butikken og fantes ikke en eneste ledig plass ved fortauet heller. Det vil jo bare si at det blir enda mindre ledig tid på verksted for planlagte servicer. Vel går det an å levere MC'n andre steder, men da er det uten kollektivmuligheter, som betyr at man må bruke ekstra tid og penger på taxi eller leie-scooter eller bil mens MC'n er til kontroll.

Jeg drar litt parallellen til å jage regnbuer. Håpet om at vi skulle slippe EU kontroll for MC'er var visst en illusjon det også... demokratiet blir kanskje en slik illusjon det også, når stadig mer makt samles hos EU-parlamentarikere som først og fremst lytter til kommersielle interesser. :-k
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - tur/retur Lysebotn

Legg inn av RuneMC »

Idag ble det langtur til Lysebotn via Suleskar. Hadde egentlig tenkt å ta det over to dager, men synes det var interessant å forsøke hele distansen på en dag.

Her er dagens rute: http://goo.gl/maps/RjgGw
7juli.jpg
(avstikkeren til H (Hæknøyi rasteplass) var mest fordi jeg ikke bruker GPS ... men sjekker jo Google maps på mobilen når jeg blir i tvil da... :-) )

Startet hjemmefra litt over 08:30 og tilbake ca 22:40
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - tur/retur Lysebotn

Legg inn av Carpa »

Hadde du med deg telt, sånn i tilfelle du ikke hadde orket.....?

Rett og slett imponert jeg, nesten 76 mil og 13 timer. :notworthy:
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Svar