Elruts MC/MC-turer og opplevelser (2022 blir magisk)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
norse900
Motorsykkelen din: BMW R1100RT

Min første MC TUR og MC Blogg (Avspark Lindesnes - Nordkapp)

Legg inn av norse900 »

kjellv skrev:Min forrige lidenskap var seiling... Der har jeg nok roen fra!

Da spilte det ingen rolle hvor langt jeg kom, det var selve turen som var målet. Vinden bestemte leia, og klokka bestemte havna jeg valgte. En tur til Ålesund kunne ta 6 timer, ...eller to døgn! Opplevelsene kom underveis.
Kjører i grunnen etter samme filosofi på MC også. Koser meg på tur, gjerne alene. Ruta legger jeg gjerne underveis.
Skulle du finne på å svinge nedover, så er du hjertelig velkommen både på MC-tur og som mannskap ombord, Kjellv! Ikke godt å si hvor langt, og hvor lenge, -men det virker i det minste som om vi tenker temmelig likt... :lol
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Re: Min første MC TUR og MC Blogg (Avspark Lindesnes - Nordk

Legg inn av LordShaft »

Vi har alle forskjellige grunner til å "stresse" eller finne helt roen. Jeg ser at jeg har langt mindre jag i kroppen i dag enn bare for noen få år siden. Kanskje et tegn på at jeg har det bedre i dag. Veldig mange av oss lever gjennom andre sine forutsetninger. Se bare på alle sosiale medier. Ja se bare her inne på forumet til tider.

Når en finner evnen til å nyte sitt, å leve i nuet. Så tror jeg at en har lettere for å kose seg mere på tur. Også er det jo selvfølgelig viktig å trives i eget selskap :lol

Du må være forsiktig med den flørtingen din, du må faen ikke banke på om du ikke vil inn :lol :lol :redface
Den turen du skal på, svinger du innom i mitt destrikt, så slår jeg gjerne følge, om ikke helt til Molde (grøss) så hvertfall til Ålesund :lol

Brukeravatar
DrGreve
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2

Legg inn av DrGreve »

Jeg brukte en gang 11 timer fra Mo i Rana til Bodø opp langs kystriksveien. KjellV sier det korrekt, opplevelsene kommer hvis du tar deg tid.
Min ro til å nyte øyeblikkene tror jeg kommer fra fluefiske etter laks og sjø-ørret. Hvis man forventer fisk på hvert eneste kast så blir det en stusselig tur. Ser du turen som målet og eventuell fisk som bonus, så blir hver eneste tur en opplevelse.
Det har hendt at jeg har gått 5 kilometer til min favorittplass, kokt meg kaffe og studert elva i ett par timer for så å gå 5 km heim uten å prøve stanga. Turen var en opplevelse uansett :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Vi har alle forskjellige grunner til å "stresse" eller finne helt roen. Jeg ser at jeg har langt mindre jag i kroppen i dag enn bare for noen få år siden. Kanskje et tegn på at jeg har det bedre i dag. Veldig mange av oss lever gjennom andre sine forutsetninger. Se bare på alle sosiale medier. Ja se bare her inne på forumet til tider.

Når en finner evnen til å nyte sitt, å leve i nuet. Så tror jeg at en har lettere for å kose seg mere på tur. Også er det jo selvfølgelig viktig å trives i eget selskap :lol

Du må være forsiktig med den flørtingen din, du må faen ikke banke på om du ikke vil inn :lol :lol :redface
Den turen du skal på, svinger du innom i mitt destrikt, så slår jeg gjerne følge, om ikke helt til Molde (grøss) så hvertfall til Ålesund :lol
Det blir nok garantert at jeg passerer Bergen ja. Mulig det blir til at jeg tar en kveldspils på brygga også. Bergen er en fin by det med mye liv (og regn...)

Nå må du ikke ha for høye forhåpninger da Lordybassen. En ting av gangen vetu. Tenker vi starter med dansen jeg, så tar vi det derfra :lol

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

norse900 skrev:
kjellv skrev:Min forrige lidenskap var seiling... Der har jeg nok roen fra!

Da spilte det ingen rolle hvor langt jeg kom, det var selve turen som var målet. Vinden bestemte leia, og klokka bestemte havna jeg valgte. En tur til Ålesund kunne ta 6 timer, ...eller to døgn! Opplevelsene kom underveis.
Kjører i grunnen etter samme filosofi på MC også. Koser meg på tur, gjerne alene. Ruta legger jeg gjerne underveis.
Skulle du finne på å svinge nedover, så er du hjertelig velkommen både på MC-tur og som mannskap ombord, Kjellv! Ikke godt å si hvor langt, og hvor lenge, -men det virker i det minste som om vi tenker temmelig likt... :lol
Hadde vært trivelig det. Jeg skal i hvert fall ta en skikkelig vestlandstur en gang. Men det er så utrolig mye å se og oppleve at jeg trenger vel mange uker for å komme helt til Stavanger :lol
Rart å mimre slik, men det er bare 3 år siden jeg sto i valget: Kjøpe denne skuta som jeg hadde hatt fri tilgang til i 10 år, eller droppe sjølivet og ta MC-lappen...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

Beklager Elruts...var ikke meningen å kuppe bloggen din med slike ting...skal ikke skje mer :-)å

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Flott referat og jammen begynner det ikke å bli noen bilder også :thumleft

Lofoten - der har jeg vært engang og ville nok valgt den framfor den forblåste p-plassen helt nord :knegg

Å nei! ...tenker jeg når jeg ser traktorer med campingvogn =; Håper ikke dette blir pop... bobiler går ihvertfall litt fortere enn 20 km/t...

P.S. Her er værmeldinga.
http://www.yr.no/artikkel/na-kommer-som ... 1.12398958
Ser veldig bra ut for Østlandet :prf ...resten, spesielt vest og nord kan visst oppleve punktvis høy luftfuktighet...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Monstr
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Legg inn av Monstr »

Elruts84 skrev:Daniel? Det var dårlig. Hehe. Neida. Bare tuller.
De traktor folka er 2 gjenger. De andre er enda på vei oppover. Glade menn i 60 + årene som koser seg og gir blaffen i alt. Fine folk.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, det var dårlig. :( Var veldig klar for å slå av en prat og invitere deg inn på en kopp kaffe på jobben, men så måtte vi på blåtur til en trafikkulykke.

Var uansett godt å se at du var kommet hel frem! :)

Brukeravatar
Elruts84
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Kontakt:

Legg inn av Elruts84 »

:prop:
Sist redigert av Elruts84 den 09 jun 2015, 01:22, redigert 1 gang totalt.
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Brukeravatar
Elruts84
Kontakt:

Min første MC TUR og MC Blogg (Avspark Lindesnes - Nordkapp)

Legg inn av Elruts84 »

Jobber du i politi eller ambulanse Daniel? Eller brann?

Kjellv:
Du kupper ingenting. Det er jo tur og opplevelser vi snakker om.
Nå sitter jeg i hytten og det blåser så pokker ute. Rrrrr.

Lurer på om det blir raskeste vei gjennom Finnland og Sverige i morgen. Noen som Har kjørt den?

Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Legg inn av mortenolb »

Har kjørt gjennom Sverige mellom kongsvinger og Kiruna. Effektivt, men stort sett rett frem! Tok 200 mil på 27 timer inkludert pauser.

Jeg skal også oppover mot nord igjen, og konkluderer med det samme som deg - ikke alene. Men mange opplevelser jeg ikke ville vært foruten!

Brukeravatar
Elruts84
Kontakt:

Legg inn av Elruts84 »

Javel, da har jeg ligget 2 timer om under dynen i håp om at stormen ute gir seg. Men neida. Den skal sørge for at de siste 24 km blir forferdelige. Så bra da. Det er nesten sånn jeg heller vil reise rett hjem enn opp til platået. Mer dritt vær har jeg aldri opplevd. Så må jeg tilbake over de forferdelige viddene her....... Jaja jeg får bare hive meg i det. Opp til platået, så kjøre til jeg ikke orker mer. GPS raskeste vei hjem Hehe. Men nei, aldri alene igjen.

Monstr
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Legg inn av Monstr »

Elruts84 skrev:Javel, da har jeg ligget 2 timer om under dynen i håp om at stormen ute gir seg. Men neida. Den skal sørge for at de siste 24 km blir forferdelige. Så bra da. Det er nesten sånn jeg heller vil reise rett hjem enn opp til platået. Mer dritt vær har jeg aldri opplevd. Så må jeg tilbake over de forferdelige viddene her....... Jaja jeg får bare hive meg i det. Opp til platået, så kjøre til jeg ikke orker mer. GPS raskeste vei hjem Hehe. Men nei, aldri alene igjen.

Polizei ;-)

Kjedelig at det skulle bli sånn for deg når du er så nærme å komme frem! :-)

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Elruts84 skrev:Javel, da har jeg ligget 2 timer om under dynen i håp om at stormen ute gir seg. Men neida. Den skal sørge for at de siste 24 km blir forferdelige. Så bra da. Det er nesten sånn jeg heller vil reise rett hjem enn opp til platået. Mer dritt vær har jeg aldri opplevd. Så må jeg tilbake over de forferdelige viddene her....... Jaja jeg får bare hive meg i det. Opp til platået, så kjøre til jeg ikke orker mer. GPS raskeste vei hjem Hehe. Men nei, aldri alene igjen.

Det der er en modningsprosess :lol
Når du har vært igjennom noen omganger med skrikete unger, masete tenåringer
gnålene kjerringer og kranglende naboer. :-)å Lærer du deg at det faktisk
kan være deilig med noen dager alene på sykkelen eller i båt for den saks skyld :thumleft
Ikke hver gang, men av og til :prf Et plaster i sånne situasjoner kan også være en propp med litt musikk i øret etpar timer :-) Du skal selvfølgelig ikke dra på langtur alene om det ikke frister, men tro meg, det forandrer seg ;-)
Jeg har hatt både tur til Senja, og 12 dager i Østerrike alene. å det var jammen ikke
mange tilfellene hvor jeg oppriktig savnet en medbrakt skravlekompis.
Men ellers så trives jeg godt i lag på 2 til 10 på tur også. Alt til sin tid.
Å en siste ting. Ikke bestem deg for at ting er kjedelig, Grip dagen og gjør det beste ut av den :-)å :lol Fortsatt god tur

PS: På vei nedover må du huske å svinge innom å ta en titt på Storfossen på Gratangen. Feil Feil Feil
Et flott syn nå når det er litt vannføring.
Sist redigert av ojda den 09 jun 2015, 10:59, redigert 1 gang totalt.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Det virker nesten som om du er i et "jeg skal klare det"-modus nå og det er ikke akkurat det JEG ville prioritert. Jeg ville ikke spandert fem øre på den forblåste parkeringsplassen der oppe. Du har uansett "klart det". Prioriter heller litt komfort må på vei hjem. Overnatt en natt ekstra i steden hvis været blir bedre i morgen.

Nordkapp er tross alt bare ett sted.

Svar