Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Tok meg en tur ut i garasjen i sted for å se om alt sto bra til med sykkelen, og det gjorde det. Jeg kunne ikke dy meg, så jeg startet den også opp. Den startet på førsteforsøk uten å blunke og den gikk som en klokke :)
Men siden det fortsatt er litt guffent ute, så ga jeg beskjed om at han fikk hvile en stund til. Han satt dog pris på at jeg stakk innom for å si hei.

Her er et litt trist og innestengt bilde avhærligheten, men jeg fikk beskjed om å hilse alle andre! :)

Bilde

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

Det bildet så uendelig trist ut :sorry
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Jompa skrev:Det bildet så uendelig trist ut :sorry
mhm :sorry

Brukeravatar
Snikendeugle
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018

Legg inn av Snikendeugle »

Vask radiatoren! :P :p
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev:Vask radiatoren! :P :p
Sånn! :lol

Bilde

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

Genialt :lol
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Er fortsatt agurktid her i gården, så derfor har jeg gjort noen oppgraderinger av bloggen min. Det jeghar jobbet en del med i det siste erå få bildene til å vises skikkelig og i de to første postene i bloggen så kan dere se at jeg har installert noe som heter "foobox" som er en litt mer avansert "lightbox" som er den ruten som spretter opp når man klikker på en thumbnail. I denne ruten så får man også se bildebeskrivelse og tittel, samt at man har mulighet til å dele bildet via sosiale tjenester.
http://bjerknez.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Under "Bildestrøm" har jeg lagt til en funksjon som gjør at alle bildene jeg tar med mobilen (som jeg velger å offentligjøre) blir automatisk publisert på denne siden fortløpende. Her blir det nok mange MC bilder på sikt vil jeg tro :)
http://bjerknez.no/?page_id=588" onclick="window.open(this.href);return false;

De bildene som ligger der nå er bare testbilder som vil bli fjernet ganske snart.

Det er vel det jeg har holdt på med de siste timene, ved siden av litt surfing på finn.no inni mellom, samt at jegharfunnet meg en veldig flott hytte i Geiranger som jeg vil overnatte i til sommeren :)

Jaja... ha en fortsatt god kveld...ehm..natt..HOST HARK... ehm..morgen folkens! :)

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Det begynner og klø i MC fingrene for tiden da både varmere tider og forhåpentligvis tørre veier nermer seg på sikt, og derfor sa sitter jeg om dagen ogbestiller meg småting og denne gangen har jeg bestillt, mottatt og montert et nytt sotet visir til min Schuberth C3 Pro med pinlock. Ser langtbedre ut med sotet visir og jeg synes også det var mer behagelig å se gjennom dette.

Slik ble det seende ut:
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Var på sesongens første tur i går! :)

Var ikke noe lang tur da naboen jeg kjørte sammens med ikke hadde veldig mye tid, men det ble vertfall en liten rundtur på 5-6 mil i ca. 5 grader.
Klim Latitude dressen holdt meg vertfall varm på denen turen og jeg hadde ikke noe annet under enn boxer og t-skjorte. Men en halskrage (Balaklava) skal jeg kjøpe meg for halsen var helt klart de tsvakeste punktet merket jeg.

Sykkelen startet og gikk som en klokke og alt gikk som smurt :)

Neste innkjøp som står på listen er muligens en Spot Tracker Gen3 for å logge turene mine. Joda, den koster ett par tusenlapper samt et abonement på ca. 1000-lappen årlig men jeg føler det er noe jeg kommer til å ha stor glede av. Mulig jeg også kommer til å kjøpe meg en tankveske for sommerturen, men har ennå ikke funnet en jeg har falt 100% for.

Jeg er ute etter en tankveske som har plass til en middels stort kamera, iPad Air, iPhone, Nistepakke, Hansker og en liten Colaflaske. Viktig at det også er rom for en ipad Air helt øverst i en vanntett plastlomme som jeg kan bruke som GPS. Det ser ikke ut til at det finnes noe tanklokkfeste til min tank så da m¨det bli magnet, noe som er helt greit. Vesken skal helast være sort og stå i stil til sykkelen (mer eller mindre vertfall) og den må tåle vann. Spesielt den øverste lommen med iPad'en i.

Noen som kan finne en slik veske til meg kanskje?

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Da har jeg bestillt meg en slik, så nå skal turene jeg er på dokumenteres :)

http://www.findmespot.com/en/index.php?cid=100" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Et lite Hipstamatic bilde tatt med iPhone fra i går :)
IMG_0694.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Skal hente denne på posten i dag :)
Skal bli artig å få testet denne skikkelig de nermeste dagene!

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Å vips, så kommer denne til å gå i retur til butikken ved at jeg benytter angreretten.
Jeg hadde høye forventninger, men etter ett par dager med intens testing så ser jeg rett og slett ikke poenget med denne, så sant man ikke på død og liv må ha denne SOS knappen og befinner seg på steder utenfor mobildekning. Som vanlig turtracker er dette et ganske dårlig valg og her er grunnene:

1. Prisen! 2.000,- for enheten og ca. hvis du ønsker tracking som oppdatrer seg hvert 2.5 minutt. Dette er nødvendig mener jeg når man kjører motorsykkel/bil for at ikke punktene den lager spriker for mye.
2. Kronglete web grensesnitt og den nødvendige firmware oppdateringen som jeg måtte ha for å benytte meg av "Extream tracking" fikk jeg aldri installert grunnet en sync feil med server...
3. Sendte svar til kundeservice samme dag grunnet dette og har fortsatt ikke fått svar. Litt slapt.
4. Å ha denne i lommen på kjøredressen funker ikke. Den må ha fri sikt for å få GPS signal. Dermed fungerer min iPhone bedre og faktisk virker iPhonen min mer nøyaktig.

I det hele tatt så synes jeg dette var en litt dårlig løsning. Mulig jeg har missforstått meningen med en slik, men i mine øyne har denne noe for seg kun hvis man oppholder seg på ekstreme steder uten mobildekning og man abonnerer på SOS opplegget. Som såkalt tur tracker anbefales ikke denne i det hele tatt faktisk.

Så styr unna denne folkens. Jeg er vertfall en erfaring rikere :)

Brukeravatar
Snikendeugle
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018

Legg inn av Snikendeugle »

Tror du må kjøpe deg et par utviklere og designere om du vil ha akuratt det du er ute etter ;)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev:Tror du må kjøpe deg et par utviklere og designere om du vil ha akuratt det du er ute etter ;)
Hehe, ja jeg er litt kresen :)

Jeg har funnet en langt rimeligere løsning som faktisk fungerer utmerket og det er en app som heter "GPX Master+" som automatisk lagrer turene mine i Dropbox i GPX formatet. Det gjør at jeg lett kan importere dataene til "Maps Marker pro" som er en kart plugin til Wordpress.

Da får jeg opp ruten jeg har kjørt, så kan jeg bare legge inn egne ikoner utover det.
Fungerer utmerket så langt.

kan slenge ut en link til et kart fra kjøreturen hjem fra jobben i dag så får dere se. :)

Svar