Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
evike
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av evike »

JohnnyTh skrev: Bakdelen er at man ikke kjører seg vill så ofte og kanskje finner mindre tilfeldige ting :)
Siterer ofte min kamerat: "Motorsyklister kjører seg aldri vill, de oppdager bare nye steder". Og ofte er jo det bare koselig.
MEN: Uten GPS er det fort gjort å bare se de store veiene for de små koselige stedene er jo gjerne langs de bittesmå veiene som vi bare har kjørt på fordi de var korteste veien. GPS er en flott ting. Det går til og med an å la være å se på den før du føler at retningssansen og hukommelsen kanskje har vært på tur og først da finne veien tilbake.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Orion skrev:Tror du har gjort det rette valget Bjerknez. Hvis du er over gjennomsnittet kontrollfreak som meg, så ser jeg bare fordeler med GPS:

- Du har hele tiden kontroll på hvor du er, hvor langt du har kjørt og hvor lenge du har igjen til du er fremme - Både i km og tid. (Spesielt for meg som ikke har bensinmåler er dette en fordel)
- Du blir gjort oppmerksom på hvilken fartsgrense det er på stedet dersom du har oversett ett skilt
- Du blir varslet om fotobokser
- Du kan sette opp kjørerute, og slipper kaste bort unødvendig tid på å finne fram
- Du ser svingene i forkant, og kan planlegge sporvalg i henhold til dette
- Du kan sjekke om speedometeret på sykkelen er korrekt
- Du får opp info som nærmeste bensinstasjon med noen få tastetrykk
- Det er gratis å bruke, kontra iphone hvor du gjerne må betale for ekstra båndbredde
- Når du kommer hjem kan du logge ruta og legge ut på mcsiden til glede for deg selv og andre :-)
- Du har en lett lesbar, lett tilgjengelig, trykkfølsom skjerm som fungerer i både solskinn og mørke
- Du slipper bekymre deg for å gå batteritom på mobilen, siden du bruker GPSen i stedet ;-)

Finnes sikkert flere også, men de jeg kom på i farta. Ønsker du følge kart i stedet, er det bare å slå av GPS'en, og heller bruke den som plan B dersom du skulle kjørt deg vill ;-) WIN WIN. :-)

Sent from my iPod touch using Tapatalk
- Dette har man også med TomTom app'en på iPhone/iPad
- Jepp.. dette ser man også med TomTom Appen på iPhone/iPad.
- Jepp... dette også...
- Dette kan man også med TomTom appen, men det er mer plundrete
- Jada... dette kan man også gjøre..
- Jepp.. dette også...
- Check
- Gratis å bruke, men man må kjøpe GPS'en til 3.000,- samt feste denne etc. Dessuten så har de fleste ganske mye datamengde inkludert i abonementet i dag.
- Dette kan man også med iPhone/iPad, men det krever en app til som tar for seg dette.
- Den kjøper jeg...
- Det slipper jeg også på mobilen da jeg bare kobler den til en batteribank etc.

Så man kan gjøre akkurat det samme med en smart phone, men det meste blir enklere med en dedikert GPS. Mer oversiktlig og mer funksjonabel rett og slett. Trenger man en slik dedikert GPS? Tja.. kjekk og ha noen ganger, men man kommer langt med en iPhone i 90% av tillfellene.

Når det kommer til punktet hvor man kan forutse svingene i forkant så skjønner jeg hva du mener og det er en fin måte og kunne forutse sån noenlunde hvordan veien/svingene ser ut. Men som sagt, denne kan man ikke stole 100% på, noe de aller fleste over 15 år vet, men det gir en god indikasjon om ikke annet. :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Da har jeg vert nede i kjelleren og montert på GPS festet og montert GPS'en for å se hvordan det ble. Jeg monterte også på GoPro kameraet slik at det ble 100% sentrert på styret. Det ble trangt om plassen men jeg fikk det jaggu meg til gitt :thumleft

Fikk ikke tatt bilde av både GoPro kamera og GPS'en mo9ntert samtidig da jeg bare hadde en kort Ram Mount arm, men denne ventes i posten ganske snart.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

JK95
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098

Legg inn av JK95 »

Bjerknez skrev:Da har jeg vert nede i kjelleren og montert på GPS festet og montert GPS'en for å se hvordan det ble. Jeg monterte også på GoPro kameraet slik at det ble 100% sentrert på styret. Det ble trangt om plassen men jeg fikk det jaggu meg til gitt :thumleft

Fikk ikke tatt bilde av både GoPro kamera og GPS'en mo9ntert samtidig da jeg bare hadde en kort Ram Mount arm, men denne ventes i posten ganske snart.
Ser jo helt konge ut! :prf :yeyeye

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Je dette syntes jeg ble bra selv også :thumleft
men det var mye trangere og mer knot enn jeg trodde, men med stort iver i en varm kjeller så er alt mulig, selv for en med ti tommeltotter, hehe.

JK95
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098

Legg inn av JK95 »

Bjerknez skrev:Je dette syntes jeg ble bra selv også :thumleft
men det var mye trangere og mer knot enn jeg trodde, men med stort iver i en varm kjeller så er alt mulig, selv for en med ti tommeltotter, hehe.
Ja, synes du er heldig som har varm kjeller så tilgjengelig, sykkelen min står parkert i kjelleren til mammas ex, 3 timers kjøretur herifra...

Brukeravatar
Tommas
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R

Legg inn av Tommas »

Om du vil "rydde" opp litt i antall fester, så får man "handlebar clamp ram mount". Mao du bytter ut en av boltene som holder styret fast, med en bolt som har "ram kule" på toppen.

Hadde ikke tid til å google nå...

Brukeravatar
Tommas
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R

Legg inn av Tommas »

Ok, så hadde jeg tid da ;-)

En på hver side, så blir det muligens så symetrisk at du ikke legger merke til det en gang ;-)

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Takker for supert tips Tommas :thumleft
Problemet er at da får jeg ikke plass til gps og gopro kamera da de blir sittende for nerme hverandre. :sorry

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Drit og dra!

Brukeravatar
Andreas
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS

Legg inn av Andreas »

:thumleft

Toven

Legg inn av Toven »

Bjerknez skrev:Drit og dra!
Bilde

Brukeravatar
Flanker
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Kontakt:

Legg inn av Flanker »

Bjerknez skrev:Drit og dra!
Haha... Hvilken respons ønsker du her? Skal jeg skjelle deg ut eller gi deg en klem? ☺

Når jeg tenker meg om så må jeg faktisk drite nå, og hvis det er greit for deg så utsetter jeg dra'inga til i morgen sånn 07:30. Da drar jeg på jobb :lol

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Drite kaster jeg ikke vekk fritiden på, slikt gjør jeg i arbeidstiden :lol

Note 4

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

Bjerknez skrev:Takker for supert tips Tommas :thumleft
Problemet er at da får jeg ikke plass til gps og gopro kamera da de blir sittende for nerme hverandre. :sorry
Joda. Du kan bruke flere sånne forlengere og plassere redskapen akkurat der du vil...

Bilde
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Svar