Prøvde å finne et fornuftig sted å dele denne YouTube-linken, også ble det til at jeg heller kunne skrive noen ord her i bloggen i stedet da.
Jeg har vært hjemme snart hele uka, ligget rett ut med en skikkelig god manflu, ørebetennelse og det hele, og det er jo ekstra spennende i disse pandemi-tider.
Tenker jo på MC og MC-kjøring konstant hele tiden, og når man får noen dager som dette med litt tid å slå ihjel så blir det en god del YouTube, Finn, Google Maps, forum, Google-søk etter turutstyr og reisemål etc.
Kom i den anledning over disse svenskene som har vært på Norges-tur på to hjul, og laget, etter min mening, en utrolig fin film.
Sjekk den ut selv her
https://youtu.be/XddS9SXWtVc
Jeg må si det klør ekstra i gassehånda når jeg ser denne filmen. Og mtp sesongen som ligger foran oss, og at det muligens blir reiseforbud til f.eks. Nord-Italia etc, så må jeg si at «hva pokker skal vi ned dit for i det hele tatt??»

Vi er så heldige å bo i et veldig oppegående land å reise i, kanskje spesielt på MC.
Jeg skal i et bryllup i Gdansk i begynnelsen av august, og planen min er å kjøre MC ned dit, for så å bruke en uke til halvannen uke på å kjøre lenge sør på kontinentet og forhåpentligvis få gjort den turen gjennom alpene som jeg drømmer om. Men nå får tiden vise hvordan pandemi og økonomi utvikler seg frem til ferien kommer. Mulig jeg tar turen til Gdansk og returnerer tilbake til hjemlandet sporenstreks og koser meg gløgg i fantastisk landskap og deilig norsk klima
Jeg er jo muligens gæren, eller halvgæren, eller noe sånt, men når GS’en blir solgt så kommer Fireblade’n inn i garasjen.., men.. hva gjør jeg med gruskjøring og fjellturer og sånn da da?
Jo. Det jeg på en måte har tenkt, er at jeg heller nedskalerer, hvis dere skjønner, i prisklasse f.eks. og går for litt eldre sykler. Sykler? Eller sykkel?
Jo. Jeg tenker at med den litt eldre Fireblade’n i garasjen, så kan jeg tenke meg å skaffe en sykkel til. Tror jeg nevnte det i en post litt lenger opp her.
Altså. Jeg ser for meg at hvis jeg.. eller. Jeg liker jo å skru og vedlikeholde ting selv. Det kan være litt av halve moroa faktisk. Så hvis jeg skaffer meg en adventure/enduro/tursykkel til rundt kr 30.000,- som en sykkel nr. 2, så har jeg en morsom prosjektsykkel som jeg kan stæsje opp og gjøre den til en slags mini-adventure/enduro-greie, med muligens kofferter/softbags, knaster i dekka, høyt styre (så man kan stå og kjøre grusveier) etc etc.
Hadde vært dødsfett med en eldre boxer, men det er vel kanskje ikke så lurt egentlig?
Det hadde vært drømmegarasjen for meg. En R-sykkel, en grustursykkel, ja også den lille elbilen da
Vel, nok plapring fra meg. Har ikke sett folk eller prata med folk hele uka! Sorry!
Legger ved bilder av noen sykler som hadde vært et bra utgangspunkt som sykkel nr. 2. Kom gjerne med flere tips. Jeg står litt fast og har ikke helt oversikten over dette segmentet.
F650
KLE500
Transalp??
R80