Tre menn i bilen skal visstnok også være et kjent tegn...

Rart at disse kjeltringene har et så åpenbart behov for 'uniformering' som er såpass lett gjenkjennelig, ikke minst for lovens lange arm her i landet...
Jo, takk for det.EasyRider skrev:@Jompa
Det ble knall med nylakkerte rør.
Moro å følge deg og den flotte sykkelen din. Jeg er fortsatt litt svak for de eldre kawasakine.
Så må jo titte når du oppdaterer bloggen din.
lovdata.noJompa skrev:@Moby og Kjellrf
Enig med morfaren din, Moby, unger skal ikke handtere hester langs veiene.
Men nå er det dessverre lov, og da må man bare gjøre det beste ut av det, mao skremme dem minst mulig.
Ikke spør meg hvordan, har inntrykk av at hester skvetter for den minste ting.
Kanskje aller mest når man kommer innpå dem bakfra, og det er vel en grunnen til at man aldri skal stå rett bak en hest ?
Bortsett fra det med riding langs trafikkerte veier, skjønner jeg godt at foreldre lar ungene søke til hestemiljøet.
Sikkert et fint miljø, og så lærer ungene seg å ta ansvar og å stelle dyr.
Men jeg fatter uansett ikke hva de skal på veien, hester hører da naturlig hjemme på skogsstier og på fjellet.
Og enda har jeg ikke nevnt et pip om voksne og unger på rulleski langs veiene !!
Jompa skrev:Selvfølgelig skal man ta hensyn til alle som ferdes langs veien, men det har ikke alle de myke trafikkantene fått med seg.
Rulleskiiløpere som trener skøyting tar gjerne hele kjørefeltet, ofte en hel flokk i lag.
Det samme gjelder syklister, helst menn som leker Tour de France.
Hvis man da gir et lite tegn med hornet, blir man møtt av veivende knyttnever og hevede langfingre.
I sånne tilfeller er det veldig effektivt å kjøre forbi og bråbremse. Like artig hver gang.
Svidde egg før noen timer i garasjen er jo aldri feilJompa skrev:
Får vel ta å steike meg noen egg, og kanskje en time eller to i garagen etterpå ?