Så mange modeller sykler det finnes, så er det herlig vi er forskjellige, hvis ikke hadde det blitt kjedelig på MC treff å gå og glo.Bjerknez skrev: 06 mar 2020, 15:56 Vi er nok helt klart forskjellige alle sammen, åpenbart. Jeg har hatt to typer sykler. Cruiser, og nakensykkel. Jeg ser fortsatt verdien av en cruiser med twin. Layd back, god lyd og man bør ikke neødvendigvis bli tatt for å være en pensjonist på to hjul.
Nakensykkel er fortsatt det jeg sverger til. Det er vel den type sykkel som går til det meste hvis man velger en litt høyreist en med passende dekk. Den er nemlig midt i mellom traktor og RR-sykkel (ett eller annet sted). Så jeg mener at dette er sykkelen for den som er litt usikker på hva man ønsker.
En ting er jeg dog ganske hardnakket på. Traktor har aldri tiltalt meg overhodet. Jeg forstår valget av en cadillac (cruiser) eller en sportsbil (nakensykkel) og kanskje en Ferarri (RR-sykkel), men traktor (Bobil) blir for meg bare helt feil. Å ja, jeg har kjørt både Triumph Explorer 1200 og Africa Twin. Gode å kjøre, for all del. Ikke noe galt sånn sett, men jeg er ikke pensjonist ennå.
Ducati og den råeste til KTM går ann til nød, men det meste annet blir bare njeehh...
Jeg hadde bestemt meg for 1200GS, men plutselig så ble det er R1200RT isteden. Den fikk jeg i November, så har knapt kjørt den inn i garasjen her, så vår vi se om testene jeg har sett svarer til forventningene.
Så ser jeg jo bilde av din sykkel da og begynner å glo på den og besøke forhandler å greier