xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
ErikW
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo

Re: xyvind's logg [BMW R1200GSA] Nytt år - nye muligheter

Legg inn av ErikW »

Bjerknez skrev: 06 mar 2020, 15:56 Vi er nok helt klart forskjellige alle sammen, åpenbart. Jeg har hatt to typer sykler. Cruiser, og nakensykkel. Jeg ser fortsatt verdien av en cruiser med twin. Layd back, god lyd og man bør ikke neødvendigvis bli tatt for å være en pensjonist på to hjul.

Nakensykkel er fortsatt det jeg sverger til. Det er vel den type sykkel som går til det meste hvis man velger en litt høyreist en med passende dekk. Den er nemlig midt i mellom traktor og RR-sykkel (ett eller annet sted). Så jeg mener at dette er sykkelen for den som er litt usikker på hva man ønsker.

En ting er jeg dog ganske hardnakket på. Traktor har aldri tiltalt meg overhodet. Jeg forstår valget av en cadillac (cruiser) eller en sportsbil (nakensykkel) og kanskje en Ferarri (RR-sykkel), men traktor (Bobil) blir for meg bare helt feil. Å ja, jeg har kjørt både Triumph Explorer 1200 og Africa Twin. Gode å kjøre, for all del. Ikke noe galt sånn sett, men jeg er ikke pensjonist ennå.

Ducati og den råeste til KTM går ann til nød, men det meste annet blir bare njeehh...
Så mange modeller sykler det finnes, så er det herlig vi er forskjellige, hvis ikke hadde det blitt kjedelig på MC treff å gå og glo.
Jeg hadde bestemt meg for 1200GS, men plutselig så ble det er R1200RT isteden. Den fikk jeg i November, så har knapt kjørt den inn i garasjen her, så vår vi se om testene jeg har sett svarer til forventningene.
Så ser jeg jo bilde av din sykkel da og begynner å glo på den og besøke forhandler å greier :-k usj usj ikke bra det der. RT`n får få en sommer, så får vi se. Jeg er kardangavhengig føler jeg.. hehe

xyvind
Motorsykkelen din: .

Legg inn av xyvind »

Morsomt å diskutere og erte hverandre for sykkelvalg men det er også litt sånn «til helvete med hva andre syns»!
For meg er det en så stor interesse og givende hobby at ja, jeg tenker på dette nesten hele tiden. Planlegger og gleder meg og holder på.

Eneste sykkelen jeg har prøvekjørt som jeg kan si at jeg ikke likte å kjøre, var en cruiser. Sikkert tilfeldig at det var en HD, men det var en sånn v-rod. Var ikke helt komfortabel med sittestillingen, der beina og føttene ligger fremover, samme vei som armene peker. Men jeg blander meg ikke borti at folk velger cruisere av den grunn. Det er i grunn ikke mange jeg kjører sammen med som er sånn at alle liker de samme syklene. Vi har vel alle våre preferanser osv..
Det er først de siste åra jeg har fått opp øynene for adventure/offroad-sykler. Og spesielt de litt eldre, som f.eks. KLE500, med litt grovere knastedekk, mororbøyler som det er stroppet noen bagger på osv det er så rått!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

xyvind skrev: 06 mar 2020, 17:49 Morsomt å diskutere og erte hverandre for sykkelvalg Bilde men det er også litt sånn «til helvete med hva andre syns»! Bilde
For meg er det en så stor interesse og givende hobby at ja, jeg tenker på dette nesten hele tiden. Planlegger og gleder meg og holder på.
Sånn skal det låte :twothumbs: !
Jeg også tenker MC "urovekkende" mange ganger i løpet av en dag og gleder meg stort til årets sesong og turene jeg skal ta :crazy: .
Dessverre fikk de lovende vårtaktene her hjemme et slag for baugen da vinteren gjorde en seiglivet reprise her om dagen... :sorry .
Men våre kommer og da er mann og maskin klare så det holder :yeyeye !

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

Jeg synes det er artig at man kjøper sykkel til 100vis av tusen men handler en eldre offroader for å ha det gøy på 2 hjul... :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

xyvind

Legg inn av xyvind »

mekkern skrev:Jeg synes det er artig at man kjøper sykkel til 100vis av tusen men handler en eldre offroader for å ha det gøy på 2 hjul... :lol
Ikke sant Bilde
Men det er slutt på dyre sykler her i gården.
Det er ikke prisen eller ekstrautstyret det kommer an på, om det er gøy eller ikke. Jeg tror jeg skal ha det enda mer gøy denne sesongen faktisk. Det viktigste er vel å komme seg ut på turer, slite ut noen sett med dekk, møte folk, naturopplevelser og kjøreglede Bilde

mekkern

Legg inn av mekkern »

xyvind skrev: 06 mar 2020, 18:41
Det er ikke prisen eller ekstrautstyret det kommer an på, om det er gøy eller ikke. Jeg tror jeg skal ha det enda mer gøy denne sesongen faktisk. Det viktigste er vel å komme seg ut på turer, slite ut noen sett med dekk, møte folk, naturopplevelser og kjøreglede Bilde

Det er det jeg også mener. :thumleft
Har det ofte like mye eller mer morromed de gamle knarrene som den nyeste. :prf
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Olav K
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)

Legg inn av Olav K »

Helt enig med de over her, MOTORSYKKEL er gøy. Om den er ny eller gammel, stor eller liten, og av type sånn eller slik, betyr mindre, bare man koser seg og KJØRER 😊

Er tross alt kjekkere å kjøre, enn å bare snakke og skrive om MC. :crazy:

Selv om jeg opplever Nirvana med GSA 1250en min, hver gang jeg drar avgårde på tur, er det fortsatt stas å fyre opp de gamle XTene mine og ta seg en lunketur ikke så svæært langt hjemmefra.
Eller dumpe ned i "stresslessen" på Goldwingen og gli avgårde med majestetisk komfort.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
TGR
Motorsykkelen din: BMW K1200LT

Legg inn av TGR »

Fra RR til Adventure, og litt frem og tilbake. Det er helt naturlig spørru meg... :thumleft

Noen ganske få kjører mc kun fordi at det er fornuftig for dem. Noen flere kjører mc både fordi det er fornuftig, og for at de liker det. Men de aller fleste kjører mc kun fordi de syns det er gøy, og har det som en hobby.

Fra 1969 og frem til dd, så har jeg hatt et sted mellom 35 og 45 forskjellige sykler. Kom ut av tellinga en gang på nittitallet.... :lol

Tror jeg har vært innom det aller meste, bortsett fra gamle engelskmenn med giret på den fordømte sida. Har til og med kjørt Moto Guzzi Le Mans 1000 med sidevogn og originalgaffel, i 3 år. Den var jeg på Primusen med, og til Nordkapp, med minsten i balja. For meg har det aldri hatt noe med fornuft å gjøre, kun fordi jeg liker det.

Så lenge det ikke plager noen xyvind, annet en kontoen, så er det jo bare å gnu på. Kjempeartig :twothumbs:

xyvind

xyvind's logg [BMW R1200GSA] Nytt år - nye muligheter

Legg inn av xyvind »

TGR skrev:Fra RR til Adventure, og litt frem og tilbake. Det er helt naturlig spørru meg... :thumleft

Noen ganske få kjører mc kun fordi at det er fornuftig for dem. Noen flere kjører mc både fordi det er fornuftig, og for at de liker det. Men de aller fleste kjører mc kun fordi de syns det er gøy, og har det som en hobby.

Fra 1969 og frem til dd, så har jeg hatt et sted mellom 35 og 45 forskjellige sykler. Kom ut av tellinga en gang på nittitallet.... :lol

Tror jeg har vært innom det aller meste, bortsett fra gamle engelskmenn med giret på den fordømte sida. Har til og med kjørt Moto Guzzi Le Mans 1000 med sidevogn og originalgaffel, i 3 år. Den var jeg på Primusen med, og til Nordkapp, med minsten i balja. For meg har det aldri hatt noe med fornuft å gjøre, kun fordi jeg liker det.

Så lenge det ikke plager noen xyvind, annet en kontoen, så er det jo bare å gnu på. Kjempeartig :twothumbs:
Ahh, takk! Bilde
Elsker når jeg får støtte for galskapen! Haha.

Det har vært såpass mange sykler innom hos deg ja. Da er jo det jeg holder på med i veldig liten skala foreløpig.

Drømmen nå er at det lille budsjettet jeg har til MC kanskje kan strekke til så jeg kan ha to litt eldre sykler i to forskjellige segmenter i garasjen. To sykler uten heftelser. En RR, og en grus/mini-adventure/prosjektsykkel. Da kan jeg kjøre aktivt og kose meg med RR når jeg føler for det, også kan jeg pakke på grussykkelen og dra til fjells eller skogs når jeg føler for det. Vi får se hvordan dette går Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Med trangt budsjett så blir det jo vanskelig og få oppfyllt alle ønsker. Da må man slik jeg ser det svelge noen kameler. Jeg ville valgt en troverdig og driftsikker sykkel som kan ta deg med på lange turer og ikke prioritert og eie flere sykler, bare for at man skal ha muigheten til å vise seg frem i nabolaget med på RR sykkel.

Kanskje hadde en BMW SR1000 oppfyllt alle dine behov. Man har det samme maskineriet som i S1000R og sitter mer høyreist samt har plass til mer bagasje etc. Noen reinspikka grussykkel er det jo ikke, men bedre egnet enn S1000R på grus.

Men den er jo ikke gratis selvsagt.

Hadde jeg hatt sansen for traktor hadde jeg mye heller kjøpt meg en nyere traktor hvis grus er førsteprioritet og heller solgt andre sykler. Når ikke økonomien er der, så blir det jo kanskje også venskalig og dra på de lange turene med de kostnader det medfører. Hvis jeg måtte kjøpe en eldre sykkel for å få råd til lengre turer, så mener jeg det ikke er økonomisk forsvarlig i utgangspunktet og eie motorsykkel. Da må det mer penger inn i kassa.

Du er jo alenefar nå med husleie som sikkert overgår min med en ganske stor margin. Da blir det kanskje for dem fleste litt amputert økonomisk.

Men selvsagt finnes det muligheter hvis du vil flytte på deg. Selg leiligheten i Oslo og kjøp hus et annet sted. Det vil fort gi deg en mill i kapital grunnet verdien på biligen du har i dag. Leilighet i Oslo er ikke billig.

Da kan du cashe ut til både en flunkende ny GS1200 og en BMW S1000RR. Smart er det nok ikke, men muligheten er der. Men skal man ha i pose og sekk, så stopper det seg liksom litt selv. Hvis jeg har forstått hva du skriver riktig. Er vertfall det intrykket jeg sitter igjen med. :)

PS! Det er greit med "galskap" når man har råd til det. Ingenting i veien med å fylle garasjen med motorsykler. Men man får ikke muligheten til å leve ut galskapen med trangt budsjett.

xyvind

Legg inn av xyvind »

Trangt budsjett?
Vanskelig å oppfylle alle drømmer?
Svelge kameler?
Ville valgt en troverdig og driftsikker sykkel?
Vise seg frem i borettslaget?
Alenefar med husleie?
Amputert økonomisk?
Flytte og selge leiligheten? (Jeg bor ikke i leilighet en gang.)
Jeg skal ha i pose og sekk?
Trangt budsjett?

Hva holder du på med egentlig? Går det bra med deg?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

xyvind skrev: 07 mar 2020, 18:35 Hva holder du på med egentlig? Går det bra med deg?
Jeg burde antakelig ikke gjøre det, men kan ikke la være...

Dette må være dagens... eller vent! årets beste så langt!
:lol

xyvind

Legg inn av xyvind »

Skjønner at det bare er trolling for å røre opp stemningen, men det er på nære nippet at jeg takker for meg, altså :-k
Tar en lang pause i hvert fall :thumleft tilbake til dvalen :vs

mekkern

Legg inn av mekkern »

XYVIND:

:lol Må gi en tommel opp her nå. :thumleft :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

xyvind skrev: 07 mar 2020, 18:58 Skjønner at det bare er trolling for å røre opp stemningen, men det er på nære nippet at jeg takker for meg, altså :-k
Nei, gi deg'a :eh !
MC-entusiaster av ditt kaliber er jo akkurat hva vi vil ha flere av her inne :thumleft !
Så... kjør på fortsatt :twothumbs: .

Brukeravatar
Olav K

Legg inn av Olav K »

xyvind skrev: 07 mar 2020, 18:58 Skjønner at det bare er trolling for å røre opp stemningen, men det er på nære nippet at jeg takker for meg, altså :-k
Du KJØRER nå sykkel iallefall, ikke bare snakker om det. :thumleft

Dvale kler deg dårlig, og denne bloggen din er en av de jeg setter mest pris på :prf
Du formidler tur og kjøreglede, og det er veldig gøy å lese om. Samt nyskjerrighet på forskjellige typer sykler.
MC glede er det ingen fasit på, men synes du formidler en Meget + :twothumbs:

KawaKjetil

Legg inn av KawaKjetil »

xyvind skrev: 07 mar 2020, 18:35 Hva holder du på med egentlig? Går det bra med deg?
:lol No need for further comments :twothumbs:

Men xyvind, fortsett å skrive i bloggen når lysten er der. For den er bra :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

KawaKjetil skrev: 07 mar 2020, 21:56
:lol No need for further comments :twothumbs:

Men xyvind, fortsett å skrive i bloggen når lysten er der. For den er bra :thumleft
Støttes fullt ut, selvfølgelig :thumleft !

ErikW
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo

Legg inn av ErikW »

Xyvind, kjør på med dine planer og støtter deg 100% og har vært der selv slik du tenker å ha sykkel/sykler nå. Blir spennende å se dine valg og gleder meg til å se de "begge" :thumleft :thumleft

Det er masse flott i RR og grus mc der ute, så kjør på. Så en ting til,, det er herlig å følge med på dine sriblerier, så vær så snill. INGEN pauser her nå!
Kanskje tar vi et KLE treff :twothumbs:

SprintS955
Motorsykkelen din: `08 BMW K1200S

Legg inn av SprintS955 »

Støtter xyvind helt her, har tenkt samme tanken selv. Nå har eg konvertert fra sportstourer til cruiser, men en billig adventure blir nok det med tida. Det er med MC som med båter og biler, skulle hatt en for hvert bruksområde. Men økonomisk er jo det lite smart. Får spare litt på MC-kontoen og se til søta bror etter adventure eg og.
Og en ting eg har lært på fiverse forum, det er å ikkje ta alle like seriøst!

Brukeravatar
Olav K

Legg inn av Olav K »

Hvis du kjøper deg en KLE eller noe, kunne vi gjerne tatt en "endunker-tur" utpå ettersommeren. Kjørt litt av TET ruta f.eks :)

Brukeravatar
biker7
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator

Legg inn av biker7 »

Har selv god erfaring med en billig "grus-racer" + en sykkel til for asfalt, så bare kjør på xyvind :thumleft

Begynte å føle litt på "grus-lysten" i 2008, og vurderte da å selge asfaltsykkelen og kjøpe en litt dyrere kombi-sykkel.
Men etter litt tankevirksomhet valgte jeg heller å kjøpe en billig grus-sykkel og beholde asfaltsykkelen,
og endte opp med en -89 Honda NX650 i ganske bra stand. I mine øyne kan det være ganske lurt å starte på grusen på en slik billig måte, for å se om det fenger. Jævla dumt å kjøpe en "grus-racer" til flere hundre tusen først, før så raskt finne ut at dette egentlig ikke var noe særlig artig lissom.. :roll I tillegg til at det kan være greit med billigsykkel mens man lærer og ganske trolig velter litt også. :O ;)

Grus var noe som fenget meg, og har hatt masse herlige turer på denne gamle Hondan i løpet av 12 siste år. :D
Men allikevel koser jeg meg på asfalten også, og har derfor beholdt sykkel til dette formålet også. Og lengre ferieturer etc. i innland og utland har hovedsaklig foregått på asfalt, så det er på dette underlaget de fleste mil er kjørt. Har derfor oppgradert med litt forskjellige nyere/dyrere asfaltsykler oppigjennom årene, mens den gamle Hondan,n er blitt beholdt til grus-kos :thumleft

Dette har fungert fint, men for et års tid siden startet lysten til å kunne ha muligheten til litt lengre kombi-turer på både grus og asfalt. :-k Og til dette formålet er ikke Honda,n akkurat det rette redskapet synes jeg. Den blir litt for veik motormessig på lange asfaltstrekker (og enda verre med bagasje..), litt for ukomfortabel etc. Og samtidig hadde den jo da blitt en 30år gammel veteran, så greit å ikke slite den helt ut synes jeg ;) Med den nye lysten ,i kombinasjon med litt bedre økonomi de siste årene, kom det derfor plutselig også en 2009 BMW F800GS i "stallen" min. :D Tenkte at en slik trolig var grei for å teste ut "Adventure-livet"
på to hjul. Og etter å kjørt denne 1050 mil på ymse veg-standarder i 2019, så må jeg vel si at jeg traff ganske bra med denne.
Kunne muligens ha tenkt meg ørlite grann mere krefter noen ganger langs asfalten, men ellers en meget bra Allrounder. :thumleft

Så for øyeblikket er det disse tohjulingene som befinner seg i garasjen min :

-89mod. Honda NX650 Dominator :
Bilde20200223_151242 by biker7, on Flickr

-16mod. Yamaha MT09 Tracer & -09mod. BMW F800GS :
Bilde1.. by biker7, on Flickr

Har nok i det siste lekt meg litt med tanken om å bytte inn Tracern og GS,n i en litt nyere/dyrere Allrounder, men har nok nå bestemt meg for å kjøre denne sesongen med de syklene jeg har.
Og i alle tilfeller vil nok den gamle Hondan fortsatt befinne seg i "vognskjulet" :twothumbs:

Dette var min lille historie om erfaringer ang. sykkelvalg.
Og på den bakgrunn vil jeg fortsatt si: Evt. kjør på med en for grus og en for asfalt hvis du har lyst ! :twothumbs: :D
Sist redigert av biker7 den 08 mar 2020, 15:32, redigert 2 ganger totalt.
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 07 mar 2020, 18:35 Trangt budsjett?
Vanskelig å oppfylle alle drømmer?
Svelge kameler?
Ville valgt en troverdig og driftsikker sykkel?
Vise seg frem i borettslaget?
Alenefar med husleie?
Amputert økonomisk?
Flytte og selge leiligheten? (Jeg bor ikke i leilighet en gang.)
Jeg skal ha i pose og sekk?
Trangt budsjett?

Hva holder du på med egentlig? Går det bra med deg?
Haha, jeg er ganske overbevist om at du skjønner hva jeg mener...?

For meg virker det som om du flakker veldig frem og tilabke med tanke på sykkelvalg. Det at det ikke er plass til den ultimate drømmesykkelen i garasjen skinner ganske bra igjennom. De fleste av oss har kanskje ikke en slik mulighet.

Jeg prøver bare og forstå tankegangen din ut fra hva du skriver og forsøke og gi noen svar som kanskje ikke er så morsomme og lese. Jeg står for alle punktene jeg nevnte over, for du har gitt uttrykk for at de fleste av dem stemmer slik jeg har forstått det du har skrevet.

Så jeg er egentlig fristet til å sende spørsmålet dit i retur, men lar være. Jeg håper du finner drømmesykkelen til slutt. Husk at jeg med stor sannsynlighet kan uttrykke det jeg mener på en langt bedre måte over en kaffe. Det er jeg overbevist om. Furtebua står åpen :)

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Men appropo...

En S1000XR er vel såpass midt i mellom som kan kan komme. Trolig har den motorkraft som gjør at Firebladen heller ikke lenger er nødvendig? Man får en S1000XR fra rundt 180k. på finn ser jeg. Da har du en fin landeveissykkel som er høy nok til å takle litt grusvei og en ok banesykkel som har krefter til å holde følge med de fleste også der.

En annen mulighet er jo en KTM Super Adventure. Litt mer "voldsom" i størrelse etc. men denne får man vel sikkert også for en fin sum på finn vil jeg tro?

Eller ønsker du å faktisk skru litt selv og kjøpe noe som er gammelt, med de fordeler og ulemper det har?

Hvilke tanker har du gjort det rundt driftsikkerhet på langturer?

Brukeravatar
biker7
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator

Legg inn av biker7 »

Bjerknez skrev: 08 mar 2020, 15:59 Men appropo...

En S1000XR er vel såpass midt i mellom som kan kan komme. Trolig har den motorkraft som gjør at Firebladen heller ikke lenger er nødvendig? Man får en S1000XR fra rundt 180k. på finn ser jeg. Da har du en fin landeveissykkel som er høy nok til å takle litt grusvei og en ok banesykkel som har krefter til å holde følge med de fleste også der.
Hvis du med dette mener at en S1000XR er en slik sykkel som kan brukes til alt , inkl. gruskjøring, så trur jeg nok du med din erfaring på grus (slik jeg har skjønt) har misforstått litt :-k ;) Altså den kan nok takle greie grusveier på et vis (noe egentlig alle sykler kan) , men S1000XR er i mine øyne i utgangspunktet en rein asfaltsykkel med oppreist kjørestilling. Blir i samme gata som min Tracer som er en rein ASFALT-sykkel, forruten at BMW,n har mere krefter. Med sine asfaltdekk og dekk-dimensjoner, korte dempervandring, bakkeklaring og andre ting, så gir dette seg selv etter min mening. Kan som sagt "takle" hardpakkede grusveier uten særlig hull og dumper ganske greit, men med rullegrus og dårligere standard er det mere slit enn morro i mine øyne. Sykler som er beregnet på dette formålet spiller i en annen liga, uavhengig av alder og pris. Og DA snakker vi kos :twothumbs:
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Låst