Sitat politiadvokaten.Når en MC-fører holder begge hendene over hodet og «danser» på sykkelen samtidig som vedkommende kjører forholdsvis tett i en klynge på motorveien, er det lite som skal til før det kan oppstå alvorlige ulykker.
Tenker i mitt stille sinn at det kanskje er deler av saken vi ikke vet om her. Det som beskrives her fremkommer jo ikke i videoen som er lagt ut, men om noen tar en liten dans samtidig som at begge hendene er av styret så har jeg egentlig full forståelse for at man får paragraf tre smelt i bakhodet. Jeg har også forståelse for at omstendighetene er skjerpet når man kjører både i tett formasjon og på motorvei.
Jeg tror at alle enkeltfaktorene her hadde gått helt fint under andre omstendigheter (kanskje bortsett fra begge hender av styret, det mistenker jeg at man i det minste kan få en skjennepreken for uansett). Jeg har aldri opplevd reaksjoner fra politiet for å hilse på andre (med én hånd) eller ta en hånd av styret for å strekke opp i senebetennelsene, eller for å stå og strekke litt på bena.