Carpas Blogg - Solgt Kawaen, hva nå?
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Carpas Blogg - Forbereder sesongstart
Enter er en underavdeling av Tryg.... Men jeg har i grunn vært fornøyd med Enter, de ryddet fort opp når bilen min ble påkjørt mens jeg sto parkert i fjor sommer. Men når de skrur prisen så kraftig opp på relativt kort tid så mister de meg som kunde
Når det gjelder kolletivfeltet inn til Fornebu så synes jeg det er litt ekkelt å kjøre der.... Med en buss klint opp i ræva samtidig som man skal passe på at det ikke er en idiot på venstre side, uten blinklysolje, som "plutselig" finner ut av h*n vil svinge av... Men jeg blir vel vant til det også :-)å
Jeg får være litt oppmerksom på bremsene da, og prøve å få skiftet væsken ganske snart.
Når det gjelder kolletivfeltet inn til Fornebu så synes jeg det er litt ekkelt å kjøre der.... Med en buss klint opp i ræva samtidig som man skal passe på at det ikke er en idiot på venstre side, uten blinklysolje, som "plutselig" finner ut av h*n vil svinge av... Men jeg blir vel vant til det også :-)å
Jeg får være litt oppmerksom på bremsene da, og prøve å få skiftet væsken ganske snart.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Re: Carpas Blogg - Forbereder sesongstart
Mest av- og påkjøringene Sandvika og Blommenholm som kan være litt stressende. Sandvika pga langt avkjøringsfelt (dvs mange biler som legger seg ut tidlig) og litt stokking ved påkjøringen, men mest pleier det å stokke seg ved påkjøring Blommenholm. Der blir det gjerne litt forsiktig slalåm mellom bilene - men pass på i høysesongen, da drøsser det på med MC'er der det alltid er noen som kjører fortere enn jeg tar sjansen på... så da er det best å ikke gjøre for brå bevegelser sideveis hvis ikke speil og blindsone er dobbeltsjekket først... Påkjøring Høvik stort sett grei, selv om bilistene ikke er så veldig obs på at det er vikepliktsskilt og ikke påkjøringsskilt der. Bensinstasjonen på Høvik kan det være noen som legger seg ut litt brått for.
Avkjøring Fornebu kan det være greit å legge seg ut i vanlig felt i god tid når du skal videre til Skøyen, for der er det også tidvis langt avkjøringsfelt... ifølge bilistene...
Avkjøring Fornebu kan det være greit å legge seg ut i vanlig felt i god tid når du skal videre til Skøyen, for der er det også tidvis langt avkjøringsfelt... ifølge bilistene...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Carpas Blogg - Forbereder sesongstart
Jeg tenker at om det er veldig saktegående trafikk så er det nesten bedre med lanesplitting..... Hva mener dere, kollektivfelt eller lanesplitting?
Før jeg begynner å kjøre til jobben så skal jeg ta meg noen turer for å bli litt varm i trøya igjen. Begynner førstkommende mandag og tenker jeg satser på tog den første tiden.
Før jeg begynner å kjøre til jobben så skal jeg ta meg noen turer for å bli litt varm i trøya igjen. Begynner førstkommende mandag og tenker jeg satser på tog den første tiden.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Carpas Blogg - Kollektivfelt v/ lanesplitting?
Kollektivfeltet er greit. Jeg holder stort sett langt til høyre, nesten på hvitstripa, for å gi meg lengre reaksjonstid hvis det kommer en bil fra venstre.. Jeg blåser i bussen bak, evt legg deg ut i venstre og slipp den frem
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- poulet_cavalier
- Innlegg: 1272
- Registrert: 25 feb 2012, 21:55
- Motorsykkelen din: R1200GS
- Bosted: Asker
Re: Carpas Blogg - Forbereder sesongstart
Kollektivfeltet mellom Holmen og Fornebuavkjøringen er ganske stappfult av el-biler så det blir en miks av begge deler. *Men* det går fint å ta det rolig og forsiktig om du passer godt på i speilene (enkelte på MC er ganske friske her). Den verste biten er nesten fra Hoffsveien 1 og til rundkjøringen på returen (der frister sykkelfeltet skikkelig..).Carpa skrev:Jeg tenker at om det er veldig saktegående trafikk så er det nesten bedre med lanesplitting..... Hva mener dere, kollektivfelt eller lanesplitting?
Før jeg begynner å kjøre til jobben så skal jeg ta meg noen turer for å bli litt varm i trøya igjen. Begynner førstkommende mandag og tenker jeg satser på tog den første tiden.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Carpas Blogg - Forbereder sesongstart
Du tenker på det å komme seg ut på veien da? Har merket meg at det er en utfordring.....poulet_cavalier skrev:Kollektivfeltet mellom Holmen og Fornebuavkjøringen er ganske stappfult av el-biler så det blir en miks av begge deler. *Men* det går fint å ta det rolig og forsiktig om du passer godt på i speilene (enkelte på MC er ganske friske her). Den verste biten er nesten fra Hoffsveien 1 og til rundkjøringen på returen (der frister sykkelfeltet skikkelig..).Carpa skrev:Jeg tenker at om det er veldig saktegående trafikk så er det nesten bedre med lanesplitting..... Hva mener dere, kollektivfelt eller lanesplitting?
Før jeg begynner å kjøre til jobben så skal jeg ta meg noen turer for å bli litt varm i trøya igjen. Begynner førstkommende mandag og tenker jeg satser på tog den første tiden.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Carpas Blogg - Kollektivfelt v/ lanesplitting?
Og da tenker jeg at det kommer en idiot bak og vil presse seg forbi meg...SuperMorten skrev:Kollektivfeltet er greit. Jeg holder stort sett langt til høyre, nesten på hvitstripa, for å gi meg lengre reaksjonstid hvis det kommer en bil fra venstre.. Jeg blåser i bussen bak, evt legg deg ut i venstre og slipp den frem
Sent from my iPhone using Tapatalk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Re: Carpas Blogg - Kollektivfelt v/ lanesplitting?
Eneste problem med bussene er at de er noen svære "sperreballonger" noen av de. Har aldri hatt en buss liggende rett bak av den enkle grunn at jeg kjører fra de. Buddy og Reva elbiler er smale og enkle å komme forbi, mens Leaf og Tesla og andre har full bilbredde og dermed mer "kilne" å passere.
Innover mot Oslo er det alltid kollektivfeltet, det går radigst, selv om det skulle være sinker av noen busser/elbiler med snittfart 60. Det er et element av lanesplitting, men da i kollektivfelt/påkjøringsfelt ved Blommenholm.
Hjemover får du rikelig anledning til å enten sitte i kø eller lanesplitte E18 mot Asker (hvis du starter hjemover rundt kl 16), for der er det ikke kollektivfelt. Du kan dog velge gjennom Oslofjordtunnelen og den veien hjem, dvs kollektivfeltet ned gml Mossevei, om Tyrigrava osv, men ofte kø gjennom Festningstunnelen før du kommer til gml Mossevei.
Hvis du har fleksitid, så er det lureste å unngå toppene i trafikken. Fortsatt veldig mange som skal på jobb til akkurat kl 8-9 og dra hjem 15-16
Innover mot Oslo er det alltid kollektivfeltet, det går radigst, selv om det skulle være sinker av noen busser/elbiler med snittfart 60. Det er et element av lanesplitting, men da i kollektivfelt/påkjøringsfelt ved Blommenholm.
Hjemover får du rikelig anledning til å enten sitte i kø eller lanesplitte E18 mot Asker (hvis du starter hjemover rundt kl 16), for der er det ikke kollektivfelt. Du kan dog velge gjennom Oslofjordtunnelen og den veien hjem, dvs kollektivfeltet ned gml Mossevei, om Tyrigrava osv, men ofte kø gjennom Festningstunnelen før du kommer til gml Mossevei.
Hvis du har fleksitid, så er det lureste å unngå toppene i trafikken. Fortsatt veldig mange som skal på jobb til akkurat kl 8-9 og dra hjem 15-16
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Carpas Blogg - Kollektivfelt v/ lanesplitting?
Du skal kjøre motorsykkel eller? Da er det plutselig du som er "idioten"..Carpa skrev:Og da tenker jeg at det kommer en idiot bak og vil presse seg forbi meg...SuperMorten skrev:Kollektivfeltet er greit. Jeg holder stort sett langt til høyre, nesten på hvitstripa, for å gi meg lengre reaksjonstid hvis det kommer en bil fra venstre.. Jeg blåser i bussen bak, evt legg deg ut i venstre og slipp den frem
Sent from my iPhone using Tapatalk



[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Carpas Blogg - Kollektivfelt v/ lanesplitting?
Jeg driver egentlig bare med synsing her jeg altså, så hvem som er idioten er jeg ikke sikker påSuperMorten skrev:Du skal kjøre motorsykkel eller? Da er det plutselig du som er "idioten"..Carpa skrev:Og da tenker jeg at det kommer en idiot bak og vil presse seg forbi meg...SuperMorten skrev:Kollektivfeltet er greit. Jeg holder stort sett langt til høyre, nesten på hvitstripa, for å gi meg lengre reaksjonstid hvis det kommer en bil fra venstre.. Jeg blåser i bussen bak, evt legg deg ut i venstre og slipp den frem
Sent from my iPhone using Tapatalk(snakker forøvrig av egen erfaring
) Har kun opplevd en og annen guttunge på plastrakett som vil forbi meg, og det er jo ikke noe problem så lenge jeg holder til høyre

Har jo bare vært på koseturer på "øde" landeveier så langt. Bedrevet lanesplitting en gang og da eksisterte det ikke noe kollektivfelt.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Carpas Blogg - Kollektivfelt v/ lanesplitting?
Ja de er jo sikkert greie å kjøre forbi, skjønner at det er kollektivfeltet som gjelder innover da.RuneMC skrev:Eneste problem med bussene er at de er noen svære "sperreballonger" noen av de. Har aldri hatt en buss liggende rett bak av den enkle grunn at jeg kjører fra de. Buddy og Reva elbiler er smale og enkle å komme forbi, mens Leaf og Tesla og andre har full bilbredde og dermed mer "kilne" å passere.
Innover mot Oslo er det alltid kollektivfeltet, det går radigst, selv om det skulle være sinker av noen busser/elbiler med snittfart 60. Det er et element av lanesplitting, men da i kollektivfelt/påkjøringsfelt ved Blommenholm.
Hjemover får du rikelig anledning til å enten sitte i kø eller lanesplitte E18 mot Asker (hvis du starter hjemover rundt kl 16), for der er det ikke kollektivfelt. Du kan dog velge gjennom Oslofjordtunnelen og den veien hjem, dvs kollektivfeltet ned gml Mossevei, om Tyrigrava osv, men ofte kø gjennom Festningstunnelen før du kommer til gml Mossevei.
Hvis du har fleksitid, så er det lureste å unngå toppene i trafikken. Fortsatt veldig mange som skal på jobb til akkurat kl 8-9 og dra hjem 15-16
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- tor2502
- Innlegg: 545
- Registrert: 19 mar 2013, 00:23
- Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
- Bosted: Holmestrand
Re: Carpas Blogg - Forbereder sesongstart
Jeg skifter bremseveske hvert år, en av bremsevesken sine egenskaper er å ta til seg fuktighet.Carpa skrev: Føler egentlig at "noen" burde gå litt over sykkelen min også, sjekke at alt er som det skal være. Burde kanskje skiftet bremsevæske i år også??? Er ca 3 år siden sist, men vet ikke hvor ofte denne bør skiftes.
i løpet av en vinter blir det varmt/kaldt, derfor skifter jeg hvert år, det er sikkert ikke nødvendig men gjør det alikevel.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Carpas Blogg - Forbereder sesongstart
Er nok på tide å skifte i år jator2502 skrev:Jeg skifter bremseveske hvert år, en av bremsevesken sine egenskaper er å ta til seg fuktighet.Carpa skrev: Føler egentlig at "noen" burde gå litt over sykkelen min også, sjekke at alt er som det skal være. Burde kanskje skiftet bremsevæske i år også??? Er ca 3 år siden sist, men vet ikke hvor ofte denne bør skiftes.
i løpet av en vinter blir det varmt/kaldt, derfor skifter jeg hvert år, det er sikkert ikke nødvendig men gjør det alikevel.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Bosted: Buskerud
Re: Carpas Blogg - Forbereder sesongstart
[video]https://www.youtube.com/watch?v=xeuMwXHFWD0[/video] fra hjemturen i fredags, Oslo mot DrammenCarpa skrev:Jeg tenker at om det er veldig saktegående trafikk så er det nesten bedre med lanesplitting..... Hva mener dere, kollektivfelt eller lanesplitting?
Før jeg begynner å kjøre til jobben så skal jeg ta meg noen turer for å bli litt varm i trøya igjen. Begynner førstkommende mandag og tenker jeg satser på tog den første tiden.
Re: Carpas Blogg - Kollektivfelt v/ lanesplitting?
Så du lever enda
?
I fjor var du den mest aktive her inne, men du har fått lappen, blitt moderator osv osv.
Men hvorfor har du blitt så taus?

I fjor var du den mest aktive her inne, men du har fått lappen, blitt moderator osv osv.
Men hvorfor har du blitt så taus?