Men! Jeg burde skaffe meg en adventure/enduro-type hjelm. Jeg kan nesten ikke fise rundt med den SHOEI-hjelmen med Marquez-grafikk på så veldig mye lenger. Den hjelmen er vel ganske upraktisk hvis man skal drive og skrense rundt inni skauen i sommer også.
Tror jeg har den fulle oversikten over hva som finnes av ADV-hjelmer. Men kom gjerne med tips, om det er noe jeg ikke har fått med meg.
Nå for tiden er det ikke aktuelt å brenne av fryktelig mange kroner på noe som helst egentlig, men.. jeg kjøper heller fjorårets modell til redusert pris enn årets siste skrik. Det hadde jeg gjort uansett. Også må den se bra ut. Viktig å ta seg bra ut. Skulle ønske GSA'en ikke var rød egentlig

Jeg har sikla veldig lenge på NEXX X.WED2, og den får man til kr 3.599,- på XLMOTO nå, som ser ut til å være en bra pris, sammenlignet med andre som selger denne.

Snellingen selger noen få KLIM KRIOS (den gamle modellen) til 3.999,- men med begrenset utvalg i farger, og en hjelm som mangler noen av finessene som NEXX'en har.
Ser ut som at NEXX X.WED2 er populær, men leser også at den er veldig trang i åpningen, så den er kjip å ta av og på, for noen, og innmaten blir med ut hver gang man tar av hjelmen? Jeg har jo et XL-hode som måler 61 cm i omkrets, så det kan kanskje bli et problem for meg med den hjelmen?
Kommer også til å kjøpe noen crossbriller, som blir praktiske på varme og tørre dager, noe vi har veldig mye av i Norge

Ellers er det Airoh Commander, men Airoh har jeg ingen kunnskap om. Er det bra saker? Den tar seg tilsynelatende veldig bra ut.

Så det er noe sånt jeg ser etter. Den derre X4 fra Arai er dobbelt så dyr som de jeg har sett på, så den utelukker jeg, samme hvor amazing den skal være. Samme med nye KLIM KRIOS PRO.
BMW har forsåvidt en som ser grei ut. Ikke like hvass som de andre kanskje? Eller jo..? Ligger litt over budsjett (< 4000,-)
Er på salg til 5.398,- på MC Oslo. Jeg vet ingenting om denne heller..